immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا یکی از پرطرفدارترین ویزاها برای مهاجرت به کانادا و همچنین اخذ اقامت کانادا است. همچنین به دلیل رتبه بالایدانشگاههای کانادا دانشجویان بین المللی خواهان اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند. ما در این مقاله شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و همچنین شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای تحصیلی کانادا را به طور مفصل بیان می کنیم. برای تحصیل در کانادا باید یک مجوز اقامت به عنوان ویزای تحصیلی کانادا دریافت نمایید که برای مدت دوره تحصیلی شما اعتبار داشته باشد اگز مجوز اقامت یا ویزای شما کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد اجازه تحصیل در کانادا را نخواهید داشت. این مقاله با موضوع ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان حقوقی مؤسسه حقوقی ملک پور (با همکاری مؤسسه MIE اتریش)خدمت شما عزیزان ارائه می شود. در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بهتر است پیش از هرگونه اقدامی با مشاورین برترموسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه MIE اتریش صحبت نمایید . این موسسه تلاش دارد تا تمام اطلاعات کشور کانادا را در زمینه های مختلف از جمله تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، ثبت شرکت در کانادا ، ازدواج در کانادا ، تولد فرزند در کانادا و یا پناهندگی در کانادا بیان کند

زمانی که اجازه تحصیل در کانادا و اقامت تحصیلی کانادا را دارید می توانید این اجازه را در خاک کشور کانادا تمدید کنید. دانشجویانی که در یک مؤسسه آموزش عالی در کانادا ثبت نام کرده اند می توانند به صورت پاره وقت کار کنند و کار ضمن تحصیل در کانادا داشته باشند و همچنین دانشجویان بین المللی می توانند پس از اتمام تحصیل برای اقامت دائم اقدام کنند و یا اقامت خود را برای کار تمدید نمایند.

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

شما می توانید درخواست ویزای تحصیلی کانادا را به صورت آنلاین و یا از طریق فرمی کاغذی در سایت شهروندی کانادا CIC به سفارت ارائه دهید. معمولأ پروسه بررسی درخواست مکتوب و کاغذی دو برابر درخواست آنلاین طول می کشد . کنسولگری و سفارت آمریکا در هر کشور دستورالعمل خاصی برای مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا ارائه می دهد.

روند اخذ ویزای دانشجویی کانادایی به شرح زیر است:

۱.ابتدا یک نامه پذیرش از یک مؤسسه آموزش عالی در کانادا دریافت کنید. دانش آموزانی که قصد تحصیل در کالج ها یا دانشگاههای ایالت کبک را دارند باید از طرف دولت کبک یک گواهی پذیرش با عنوان CAQ دریافت نمایند. شما می توانید نامه پذیرش را به صورت آنلاین و یا به صورت فرم کاغذی از دانشگاه مقصد اخذ نمایید.

۲.مرحله بعد درخواست ویزای دانشجویی از سفارت یا کنسولگری کشور کانادا در کشور شماست. (در رابطه با دانشجوان ایرانی به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران این درخواست به صورت آنلاین انجام می شود و مراحل انگشت نگاری در کشورهای همسایه ایران انجام می شود)

۳.اگر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا واجد شرایط باشید یک کد چک لیست که برای ۶۰ روز معتبر است دریافت می کنید.

۴.هنگامی شما در سایت CIC ثبت نام می کنید یک حساب کاربری MyCIC ایجاد می کنید و می توانید کد دریافتی را در این حساب وارد کنید سپس لیست شخصی خود را که شما را قادر به آپلود و ارسال مدارک به CIC می کند دریافت خواهید نمود و می بایست این فرم را چاپ کنید.

۵.هنگامی که اسناد و فرمهای خود را آماده کردید و هزینه ها را پرداخت نمودید می توانید درخواست خود را به CIC ارسال کنید.برخی متقاضیان ممکن است نیاز به مصاحبه در کنسولگری کانادا در کشور خوپد داشته باشند.

شرایط اضافی مورد نیاز ویزای دانشجویی کانادا

برخی موارد زیر ممکن است برای دانشجویان متقاضی اعمال شود:

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا کشورهای خاص باید بیومتریک (عکمس و اثر انگشت) ارائه دهند.

برخی متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا ممکن است قبل از ارسال درخواست معاینه پزشکی و با بررسی قانونی داشته باشند. اگر دانشجو سابقه کیفری داشته باشد مجاز به اخذ ویزای تحصیلی کانادا نخواهد بود.

اگر دانشجو از کشورهایی غیر از ایالات متحده یا سنت پیر و میلکون باشد باید اثبات کند که گذرنامه معتبر دارد که پس از پایان تحصیل اجازه بازگشت به کشوپر خود را دارد دو عکس پاسپورتی نیز با مشخصات متقاضی ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است.

یکی از الزامات ویزای تحصیلی کانادا مدارک مالی دانشجو برای پرداخت هزینه های خود است‌. در حال حاضر این مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا برای هر سال اقامت در کاناداست همچنین دانشجو باید ثابت کند پول کافی برای هزینه های حمل و نقل و بازگشت به کشور خود را دارد.برای اثبات این مبلغ می توانید هر یک از مدارک زیر را ارائه دهید:

نامه رسمی بانک، شواهدی از یک حساب بانکی در کانادا اگر پول خود را منتقل کرده اید، مدارک پرداخت هزینه های دانشگاه و مسکن، نامه ای از یک شخص یا مؤسسه که هزینه های شما را پرداخت می کند، اگر شما بورس تحصیلی کانادا دریافت نمودید مدارک اثبات آن را ارائه دهید.

کار ضمن تحصیل در کانادا

اگر شما ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نمودید و در حال تحصیل در کانادا هستید می توانید به مدت ۲۰ ساعت در دوره کارشناسی ارشد خارج از محوطه دانشگاه کار کنید و در زمان تعطیلات عید یا تابستان به صورت تمام وقت کار کنید.

برای مجوز کار دانشجویی باید شرایط زیر را داشته باشید:

مجوز تحصیلی معتبر داشته باشید

دانشجوی تمام وقت باشید

در یک مؤسسه آموزش عالی یا دانشگاه مشغول به تحصیل باشید

حداقل طول دوره آموزشی بیش از شش ماه باشد

همچنین می توانید بیمه اجتماعی SIN را در صورت اشتغال از دولت کانادا دریافت کنید. مجوز اقامت شما ۹۰ روز پس از ادامه تحصیل منقضی خواهد شد بنابراین اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیل اقامت کاری داشته باشید می توانید مجوز کار پس از تحصیل در کانادااخذ نمایید این مجوز سه سال معتبر است.

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا به اسناد زیر نیاز دارید:

نامه پذیرش

مدرک هویت (گذرنامه معتبر)

اثبات تمکن مالی

نسبت به پرونده شما ممکن است انگیزه نامه، گواهی نامه پذیرش CAQ و اسناد دیگر لازم باشد.

اثبات تمکن مالی

شما باید اثبات کنید که می توانید هزینه های خود و همراهان خود را شخصأ پرداخت کنید. برای اثبات تمکن مالی و حمایت مالی می توانید مدارک زیر را ارائه دهید:

اثبات یک حساب بانکی در کانادا به نام شما (اگر پول خود را به کانادا منتقل کرده اید)

گواهی سرمایه گذاری در کانادا تضمین شده (GIC) از مؤسسه مالی کانادایی

نامه گردش حساب شما از بانک برای ۴ ماه اخیر (نامه بانک می تواند به واحد دلار کانادا باشد)

نامه ای از دانشگاه یا مؤسسه که به شما بورسیه می دهد

نامه ای از شخص یا مؤسسه ای در کانادا که هزینه های شما را پرداخت می کند

حداقل مبلغ مورد نیاز برای شخص دانشجو و خانواده وی به شرح ذیل است:

خارج از ایالت کبک

شخص                  مقدار بودجه مورد نیاز برای هزینه زندگی در سال           مقدار بودجه مورد نیاز برای هزینه زندگی در ماه

دانشجو                                  ۱۰٫۰۰۰ دلار                                                      ۸۳۳ دلار

عضو اول خانواده                      ۴۰۰۰ دلار                                                         ۳۳۳ دلار

هر فرد دیگر خانواده                    ۳۰۰۰ دلار                                                        ۲۵۵ دلار

 

 

انگیزه نامه

این نامه به افسر ویزا کمک می کند اهداف شما را برای اخذ اقامت تحصیلی کانادا درک کند. این نامه باید شامل توضیحات زیر باشد:

چرا قصد ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در کانادا را دارید

شما به عنوان یک دانشجو از قوانین اطلاع دارید و مسئولیت های خود را می پذیرید

درخواست ویزای سرپرست برای کودکان زیر ۱۸ سال

اگر فرزند شما به عنوان دانش آموز قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارد و شما قصد دارید به عنوان همراه و سرپرست فرزند خود ویزا دریافت کنید می بایست فرم مختص ویزای گاردین را تکمیل نمایید. همچنین شما می توانید سرپرست فرزند خود را از بین خانواده های کانادایی و یا افرادی که اقامت کانادا را دارند انتخاب کنید اما طبق قانون کانادا دانش آموزان زیر ۱۸ سال می بایست سرپرست داشته باشند.

دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به کانادا و همچنین تحصیل در کانادا و در نهایت اخذ اقامت کانادا را دارند می بایست طبق این قوانین ویزای تحصیلی کانادا را اخذ نمایند و پیش از اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا می بایست به دنبال مؤسسه آموزشی و یا دانشگاه معتبر برای ویزای تحصیلی کانادا و همچنین تحصیل در کانادا باشند. در رابطه با تحصیل در کانادا شما می توانید به مقاله تحصیل در در کانادا در همین سایت مراجعه فرمایید و با قوانین اخذ پذیرش از دانشگاههای کانادا آشنا شوید. این مقاله با موضوع ویزای تحصیلی کانادامتعلق به مؤسسه حقوقی ملک پور (با همکاری مؤسسه MIE اتریش) می باشد. . شما عزیزان همواره می توانید با تمامی دفاتر همکار این موسسه در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و در خصوص مهاجرت به کانادا از طریقتحصیل در کانادا و همچنین ویزای تحصیلی کانادا به صورت تخصصی مشاوره رایگان اخذ نمایید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.