immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن

اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن

اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن ۲۰۱۸ فوری و بدون واسطه را چگونه انجام دهیم ، در این قسمت می خواهیم در رابطه با اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن در سال ۲۰۱۸صحبت کنیم. اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن می تواند به گونه‌های حقوقی انجام گرفته و از راه‌های حقوقی‌ متعددی انجام پذیرد. یک خارجی می تواند برای مهاجرت به دومینیکن و اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن مهمترین گونه‌های حقوقی را انجام دهد . موسسه حقوقی ملک پور در وین  با ارائه مشاوره تخصصی توسط وکلا و کارشناسان در زمینه ی اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن شما را در این امر یاری می نماید.

جمهوری دومینیکن کمترین هزینه را برای اخذ پاسپورت دوم دارد. هزینه اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن، تنها بخشی از هزینه کشورهای رقیب مانند سنت کیتس، دومینیکا، سنت لوسیا و مالت است.هزینه دریافت شهروندی این کشور نیز یک گزینه بسیار کم هزینه است. اگر می خواهید ارزش افزوده درآمد خود در ایالات متحده را به حداکثر برسانید و یا میزان حفاظت از دارایی ها و گزینه های بانکی خود را ارتقا دهید، اخذ پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن روش خوبی برای این منظور است.

توجه داشته باشید که در این مقاله اطلاعاتی در مورد اخذ پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن است و ارتباطی با دومینیکا ندارد.

باید اشاره کرد که دومینیکا و جمهوری دومینیکن در رقابت مستقیم با هم نیستند. موارد استفاده و مزایای پاسپورت DR بسیار متفاوت از پاسپورت دومینیکا یا اتحادیه اروپا است (مانند مالت که نیاز به سرمایه گذاری ۱٫۲ میلیون دلاری دارد).

پاسپورت دوم جمهوری دومینیکن برای کسانی است که تمایل دارند در کنار تابعیت فعلی خود، پاسپورت کشور دیگری را نیز داشته باشند. این برای شهروندان کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده، کانادا، انگلستان، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و غیره امکان پذیر است. یعنی کسانی که از قبل یک پاسپورت قوی دارند و مایل به اخذ پاسپورت برای سفر و مدارک شهروندی هستند. اگر قصد سرمایه گذاری و انجام معاملات خصوصی دارید، پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن کمک کننده است.

اگر شهروند ایالات متحده هستید و نگرانید که IRS یا دیگر سازمان های دولتی پاسپورت شما را ضبط کنند، قبل از اینکه چنین مشکلی پیش آید، بهتر است پاسپورت دوم خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که پاسپورت ایالات متحده حق شما نیست، بلکه یک امتیاز است که توسط دولت به شما داده شده است و ممکن است هر زمان پاسپورت ایالات متحده شما به هر دلیلی لغو شود. اگر خواهان حفظ حریم خصوصی و امنیت پاسپورت دوم خود هستید، کم هزینه ترین گزینه برای شما جمهوری دومینیکن است.

پاسپورت دوم جمهوری دومینیکن برای افرادی که می خواهند پاسپورت خود را ارتقا دهند، مناسب نیست. اگر به دنبال گزینه های بیشتری برای سفر هستید، پاسپورت دومینیکن برای شما مناسب نیست.

با داشتن پاسپورت جمهوری دومینیکن تنها می توانید ویزای ۵۴ کشور را دریافت کنید و رتبه آن در جهان ۸۳ است.

در مقایسه با پاسپورت کشور چین که امکان دسترسی به ۵۰ کشور و پاسپورت کشور هند که امکان دسترسی به ۵۲ کشور را به شما می دهد، مزایای اندکی در خرید پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن برای شهروندان این کشورها وجود دارد.

کمترین هزینه اقامت برنامه برای شهروندان چین و هند مربوط به کشور پاناما است که نیاز به سرمایه گذاری ۸۰ دلاری دارد. پس از ۵ سال اقامت، می توانید برای اخذ شهروندی و پاسپورت درخواست دهید. این پاسپورت به شما امکان مسافرت بدون ویزا به ۱۲۷ کشور، از جمله تمام اتحادیه اروپا و منطقه شنگن را می دهد. شهروندان چین، هند و سایر ملیت های محدود می توانند برای اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن درخواست دهند.

فرایند اخذ پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن

دو گزینه برای اخذ پاسپورت دوم از جمهوری دومینیکن موجود است: گزینه سرمایه گذاری سریع و گزینه درآمد منفعل یا غیرفعال خارجی. در هر دو مورد، پس از ۸ ماه از زمان دریافت اقامت دائم این کشور می توانید پاسپورت خود را دریافت کنید.

گزینه سرمایه گذاری سریع: با سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار دلار یا افتتاح سپرده ۲۰۰ هزار دلاری در یکی از بانک های جمهوری دومینیکن (معمولاً سپرده CD که نرخ سود خوبی ارائه می دهد) می توانید در این کشور فعالیت تجاری خود را شروع کنید.

شرط اصلی این است که یک شرکت تاسیس کنید و سرمایه خود را به یک بانک محلی بسپارید. در واقع نیازی به استخدام کارمندان و انجام فعالیت تجاری و یا پرداخت مالیات ندارید.

مبلغ ۲۰۰ هزار دلار شما باید حداقل به مدت ۳ سال در حساب شرکت یا CD شما باقی بماند. برخی از بانک های محلی سرمایه شما را به دلار آمریکا، یورو، پزوی دومینیکن (که پول محلی این کشور است) سرمایه گذاری می کنند.

اگر تصمیم خود را تغییر دهید، می توانید پول خود را از بانک های جمهوری دومینیکن در هر زمانی برداشت کنید. اما در این صورت درخواست اقامت و شهروندی شما لغو خواهد شد.

ممکن است برای برداشت CD یا سایر سرمایه گذاری های بلند مدت از شما جریمه اخذ شود. اگر فکر می کنید که سیستم بانکی DR فاقد امنیت است و نیاز به دسترسی فوری به سرمایه خود در طول فرایند درخواست دارید، می توانید آن را در یک حساب چک شرکتی سپرده گذاری کنید.

اکثر درخواست های شهروندی در این گزینه طی ۸ ماه از زمان اقامت شما تأیید می شود. زمانبندی گزینه های تاسیس شرکت به شرح زیر است:

تاسیس شرکت با مسئولیت محدود در جمهوری دومینیکن معمولاً یک هفته طول می کشد.

شما باید برای افتتاح حساب بانکی خود به جمهوری دومینیکن سفر کنید.

شما باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار در حساب بانکی شرکت خود سپرده گذاری و تأییدیه آن را دریافت کنید. توجه داشته باشید که شما تنها صاحب این حساب هستید و محتوای سپرده همیشه تحت کنترل شما است. زمان بررسی آن معمولاً ۵ روز کاری طول می کشد.

گزارش سرمایه گذاری و مدارک مختلف را به دولت ارائه دهید. این کار ۳۰ تا ۴۰ روز طول می کشد.

شما باید مدارک تایید شده زیر را ارائه می دهید و برای معاینات پزشکی به جمهوری دومینیکن برگردید. این کار را می توان در یک روز انجام داد.

باید درخواست اقامت دائم خود را طی ۳۰ روز تهیه و ارائه کنید. در بیشتر موارد، درخواست اقامت دائم شما در ۲ تا ۴ ماه تأیید می شود.

شما باید برای دریافت مدارک اقامت دائم و کارت شناسایی عکسدار خود به جمهوری دومینیکن سفر کنید.

پس از دریافت کارت اقامت خود، باید مدت ۶ ماه برای ارائه درخواست شهروندی منتظر بمانید. زمان بررسی درخواست شهروندی و درخواست پاسپورت بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول می کشد. برای دریافت پاسپورت باید به جمهوری دومینیکن سفر کنید.

اگر بتوانید به محض تکمیل هر مرحله به مسافرت بروید و مدارک مورد نیاز را به موقع ارائه دهید، می توانید درخواست شهروندی خود را ظرف ۸ تا ۱۰ ماه پس از دریافت کارت اقامت دریافت کنید.

گزینه درآمد منفعل خارجی: بازنشستگان کسانی هستند که از حساب بازنشستگی خود درآمد منفعل دارند. متقاضیان گزینه درآمد منفعل کسانی هستند که املاک اجاره ای، سود سهام، سپرده های بانکی خارجی (از بانک های خارج از جمهوری دومینیکن)، بازده سرمایه گذاری از شرکت های خارجی و سایر انواع درآمد غیر فعال دارند که طی ۵ سال متوالی به دست آمده است.

درآمد بازنشستگان باید حداقل ۱۵۰۰ دلار حقوق بازنشستگی در هر ماه به همراه ۲۵۰ دلار برای هر فرد وابسته به آنها باشد. حداقل سن لازم برای بازنشستگی تعیین نمی شود. تا زمانی که شما یک حقوق بازنشستگی با پرداخت های منظم داشته باشید، برای این گزینه واجد شرایط هستید.

متقاضیان درآمد منفعل باید حداقل درآمد ماهانه ثابت ۲۰۰۰ دلار به اضافه ۲۵۰ دلار برای هر فرد وابسته به خود را اثبات کنند.

وابستگان شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشند. دانشجویان کالج نیز در صورت اثبات این که به حمایت مالی شما نیاز دارند، جزء وابستگان شما محسوب می شوند.

زمان بررسی درخواست در گزینه درآمد منفعل ۸ ماه پس از دریافت کارت اقامت دائم است.

مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم جمهوری دومینیکن

متقاضیان برای تکمیل درخواست اقامت و پاسپورت جمهوری دومینیک، باید مدارک زیر را ارائه دند.

یک پرسشنامه برای هر یک از اعضای خانواده، یک کپی تایید شده از پاسپورت هر یک از متقاضیان و یک کپی تایید شده از یک قبض خدماتی که حاوی اسم و آدرس متقاضی باشد.

اعضای خانواده متقاضی، شامل همسر و فرزندان وابسته به شما که در سن کمتر از ۱۸ سالگی هستند. دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی که به حمایت مالی شما نیاز دارند نیز شامل اعضای خانواده شما هستند.

یک برگ کپی از پاسپورت هر متقاضی (تمام صفحات، شامل صفحات خالی). پاسپورت هر متقاضی باید دارای ۴ ماه اعتبار باشد. در غیر این صورت، قبل از ارائه درخواست به جمهوری دومینیکن، باید پاسپورت را تمدید کنید.

گواهی تولد که در کشور شما یا در نزدیکترین کنسولگری دومینیکن صادر شده باشد. این مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود و ترجمه نیز به طور رسمی مورد تایید قرار گیرد.

سند ازدواج و طلاق نیز باید طبق قوانین به زبان اسپانیایی ترجمه شود.

رزومه یا بیوگرافی هر متقاضی و رزومه یا بیوگرافی همسر نیز لازم است. هیچ فرمت خاصی برای آن وجود ندارد، فقط باید حاوی مطالبی در رابطه با سطح تحصیلات، تجربه کاری و سایر اطلاعات مربوط به شما باشد.

در صورت درخواست برای استفاده از گزینه بازنشستگی، باید مدارک مربوط به حقوق بازنشستگی ماهانه شما به زبان اسپانیایی ترجمه شود و کنسولگری و وزارت امور خارجه جمهوری دومینیکن آن را تایید کنند.

در صورت درخواست برای سرمایه گذاری غیر فعال، مدارک اثبات درآمد شما در ۵ سال گذشته به زبان اسپانیایی ترجمه شود و کنسولگری و وزارت امور خارجه جمهوری دومینیکن آن را تایید کنند. به عنوان مثال، یک برگ کپی از قرارداد ثابت یا گواهی سپرده شما پذیرفته خواهد شد.

اگر به عنوان شرکت درخواست دهید، باید مدارک مربوط به شرکت شما در یک دفتر اسناد رسمی و در دفتر دادستانی کل تأیید شود.

گواهی عدم سوء سابقه از طرف پلیس یا گزارش FBI که نشان دهد شما هیچ سابقه کیفری ندارید. این مدرک باید مربوط به کشور شما باشد و در صورتی که شما مدت ۵ سال یا بیشتر در خارج از کشور زندگی کرده باشید، باید این مدرک را از کشور محل اقامت خود دریافت کنید.

اگر مدت ۳۰ روز یا بیشتر در جمهوری دومینیکن زندگی کرده اید (برای مثال، در طول دوره اقامت اما قبل از درخواست شهروندی)، هر متقاضی ۱۶ ساله و بزرگتر باید گواهی عدم سوء رفتار از مقامات جمهوری دومینیکن دریافت کند.

هر متقاضی بزرگتر از ۱۶ سال، باید ۹ قطعه عکس در اندازه پاسپورت (۶ قطعه تمام رخ و ۳ قطعه نیمرخ راست) ارائه دهد. کودکان زیر ۱۶ سال، باید ۵ قطعه عکس در اندازه پاسپورت ارائه دهند (۳ قطعه تمام رخ و ۲ قطعه نیمرخ راست). عکس ها باید در اندازه ۲ در ۲ با پس زمینه سفید، و بدون لوازم جانبی مانند گوشواره و عینک آفتابی باشد.

ممکن است لازم باشد که مدارک دیگری نیز ارائه دهید. شما باید پس از تکمیل و ارسال پرسشنامه، این مدارک را جمع آوری کنید. تهیه گواهی پلیس یا گزارش FBI ممکن است چند ماه طول بکشد. اگر قصد دارید از گزینه سرمایه گذاری سریع استفاده کنید، این روند را در اسرع وقت شروع کنید.

هزینه اقامت و اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن

هزینه هر متقاضی از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلستان، کانادا و یا کشورهای مشابه، متفاوت است. و هزینه ها بر اساس سن و تاریخ ارائه درخواست متفاوت خواهد بود.هزینه متقاضیانی که از کشورهای دارای محدودیت مانند چین، هند، پاکستان، کشورهای آفریقایی و غیره به صورت موردی متفاوت است. به طور متوسط ​​هزینه لازم برای هر متقاضی بزرگسال از این کشورها بیشتر است.

هزینه ها شامل هزینه اقامت و شهروندی شما می شود. بدیهی است که این همچنین شامل هزینه ثبت و بررسی درخواست شما می شود تا زمانی که پاسپورت دوم خود را از جمهوری دومینیکن دریافت کنید. تمام هزینه های اداری و غیره نیز محسوب می شود.

دولت جمهوری دومینیکن در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن یک یا دو گزینه سرمایه گذاری به طرح صدور پاسپورت در ماه های آینده است. به عنوان مثال، ممکن است با ۱۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری بتوانید کارت اقامت و پاسپورت بگیرید. همچنین ممکن است با ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی برای مدت ۵ سال بتوانید پس از ۶ ماه شهروندی این کشور را بگیرید.

صرف نظر از این تغییرات، گزینه های کم هزینه شامل همان موارد بالا می شود. اگر درآمد بازنشستگی یا غیر فعال دارید، می توانید پاسپورت جمهوری دومینیکن را خریداری کنید. اگر درآمد نقدی دائمی ندارید، می توانید با سپرده گذاری مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای اخذ پاسپورت واجد شرایط باشید.

اگر متقاضی اخذ اقامت و مهاجرت به دیگر کشورها و یا حتی متقاضی اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن هستید و سوالاتی در این باب در ذهن خود دارید می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید و با بررسی اطلاعات و شرایط خود بهترین راه را برای خود برگزینید.جهت اطلاعات بیشتر در باره اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکن و دیگر کشورها  میتوانید به صفحات مختلف  سایت مراجعه بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.