immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان  چگونه است ؟ راههای مهاجرت به انگلستان و راههای اخذ اقامت انگلستان کدام است ؟  از شرایط تحصیل دکترا در انگلستان آگاهی دارید ؟ قوانین تحصیل در انگلستان و مهاجرت تحصیلی به انگلستان چگونه است ؟ آیا به دنبال اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای تحصیل دکترا در انگلستان می باشید ؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستانبرای تحصیل دکترا در انگلستان و اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دکترا چه مدارکی است ؟ هزینه های تحصیل در انگلیس و مهاجرت تحصیلی به انگلیس و به چه صورت است ؟ شرایط کار دانشجویی در انگلستان در تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان به چه شکل است ؟ کار ضمن تحصیل در انگلستان راحت می باشد ؟ راه های اقامت پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان متقاضیتحصیل دکترا در انگلستان کدام است  ؟ موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در این مقاله و در ادامه در باب تحصیل دکترا در انگلستان و شرایط زندگی در انگلستان و اخذ اقامت دائم انگلستان و اخذ تابعیت انگلستان اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقه مندان تحصیل دکترا در انگلستان  قرار خواهد داد .

مقدمه در خصوص تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

در این مقاله به بررسی سیستم اموزشی دکتری در انگلستان وهمچنین جزئیات تحصیل دکترا در انگلستان   به همراه شهریه و بورسیه تحصیلی و مدارک لازم برای پذیرش در مقطع دکترا در انگلستان  پرداخته و شما را از قوانین ویزای دانشجویی آگاه میسازیم. انگلستان با داشتن رتبه نخست در تحصیلات آکادمیک، شرایط فوق العاده ای را برای دانشجویان بالاخص دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در انگلستان فراهم میسازد. دانشگاه های انگلستان در رتبه بندی های جهانی معمولا در رتبه های ۱ تا ۱۰ دنیا قرار دارند.

سیستم آموزشی در تحصیل دکترا در انگلستان

سیستم اموزشی در انگلستان به این صورت است که لیسانس ۳ ساله، فوق لیسانس ۱ ساله و تحصیل دکترا در انگلستان سه ساله میباشد. این یکسال تحصیلات کمتر در مقایسه با سیستم امریکایی، هم در هزینه و هم در زمان بسیار به نفع دانشجویان میباشد.

تحصیل دکترا در انگلستان معمولا بین ۳ تا ۶ سال (فول تایم یا پارت تایم) به طول می انجامد که در برخی رشته ها به دلیل پیچیدگی بیشتر ممکن است بجای ۳سال تا۴ سال به طول انجامد. دوره تحصیل دکترا در انگلستان معمولا کار بر روی یک پروژه تحقیقاتی روی یک موضوع اکادمیک میباشد که تا ماکزیمم ۱۰۰,۰۰۰  کلمه میباشد و تز یا thesis نام دارد. این دوره با انتخاب استاد ناظر یا سوپروایزر بوده و دانشجویان متقاضی  تحصیل دکتری در انگلستان باید روی یک تز یا طرح کار کنند ودر اخر تحصیلات خود از ان طرح در مقابل کمیته ای متشکل از اساتید دانشگاه دفاع نماید و از هر یک از انها نمره ای کسب نماید. در پایان جلسه دفاع، اساتید ممکن است در راستای تز دانشجو، از وی سوالاتی بپرسند که جواب این سوالات نیز در نمره تاثیر گذار است.

مدارک و شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل دکترا در انگلستان

هر دانشجویی از هر جای دنیا می تواند برای تحصیل دکترا در انگلستان اقدام نماید به شرط انکه شرایط ورود به این دوره را داشته باشد. از شرایط اولیه، گذراندن دوره undergraduate میباشد. یعنی باید دوره لیسانس و فوق لیسانس را با نمرات خوبی گذرانده باشید. شرط دوم برای تحصیل دکترا در انگلستان نیز سطح زبان دانشجو میباشد که معمولا برای این مقطع سطح زبان C1 یا ایلتس ۷ مورد نظر است. معمولا سال اول تحصیل دکتری در انگلستان جهت ارزیابی دانشجویان بوده تا بتوانند در سالهای بعدی بنمانند و خود را برای تز اماده نمایند. وشرط سوم ارائه یک پروپوزال یا طرح تحقیقاتی است.

پروپوزال تحقیقاتی تحصیل دکتری در انگلستان

این پروپوزال  برای تمام دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان را دارند، الزامی است. این طرح باید بیان گر تحقیقی باشد که شما قصد انجام آن را دارید، نحوه انجام ان و علت اهمیت این طرح. این طرح باید توسط گروهی (پنلی) از اساتید حرفه ای قبل از شروع دوره تایید شود.

انواع دیگر دکتری و تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان انواع دیگری دارد که در ادامه به بیان انها میپردازیم:

 

  • MPhil یا Master of Ohilosophy

اگر شما قصد تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان را دارید، ممکن است  ابتدا نیاز به یک MPhil به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه داشته باشید که همانند یک دوره پیش دکتری بوده و بعد به PhD یا Doctor of Philosiphy وارد شوید. این دوره معمولا تز محور بوده و قوانین خود را دارد و بین یک سال تمام وقت تا دو سال نیمه وقت به طول می انجامد. این تز باید بیان گر نتیجه یک تحقیق یا مطالعه بر روی یک موضوع با حداکثر ۶۰,۰۰۰ کلمه باشد.

علت اخذ تحصیل دکترا در انگلستان معمولا به این دلیل است که تز دانشجو کفایت هنوان شدن به عنوان یک تز برای تحصیل دکترا در انگلستان را ندارد.

  • Master of Research

این دوره یه دوره پیشرفته بعد از فوق لیسانس است که در حیطه های هنر، علوم انسانی و اجتماعی انجام میشود. بعضی از دوره های دکتری نیاز به گذراندن MRes بوده و دانشجوی متقاضی  تحصیل دکترا در انگلستان نیاز به ارائه یک dissertation با تعداد کلمات ۴۰,۰۰۰ میباشد.

این دوره تست خوبی است که دانشجو ببیند ایا به انجام تحقیقات بدون نیاز به اینکه دنبال منابع مالی برای تحصیل دکترا در انگلستانباشد، دارد یا خیر.

  • دکتری حرفه ای در انگلستان Professional Doctorate

دکتری حرفه ای در انگلستان مقطعی است بسیار شبیه به PhD اما قصدش تمرکز بر کار حرفه ای بوده بجای توانایی های اکادمیک. این دکتری حرفه ای معمولا شامل حقوق، آموزش، تجارت، مهندسی و پزشکی است.

شما می توانید برای تحصیل دکترا در انگلستان و مهاجرت تحصیلی به انگلستان و هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان اخذ اطلاعات دقیق تر در این خصوص با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش و شعبه مرکزی مرکزی آن در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و یا با تمامی دفاتر همکار این موسسه در سراسر ایران در خصوص تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان و شرایط اخذ اقامت دائم انگلستان  و شرایط اخذ تابعیت انگلستان مشاوره رایگان اخذ نمایید .

شهریه و هزینه های تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

هزینه های تحصیل دکترا در انگلستان می تواند قدری گران باشد که در حدود سالی ۸ تا ۱۲ هزار پوند درسال باشد. البته اکثر دانشجویا مقطع دکتری از نوعی بورسیه یا هزینه کمک تحصیل در انگلستان برخوردار میشوند اگر چه خیلی از این منابع به صورت کامل ارائه نمیشوند وبخشی از تحصیل را پوشش میدهند.

سال تحصیلی و زمان اقدام برای پذیرش (Deadline) و تحصیل دکتری در انگلستان

برای تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان ، هر چه سریعتر اقدام شود بهتراست. اکثر دانشگاه ها دو سرترم یا شروع ترم دارند که دانشگاه های خوب معمولا شروع ترم انها در ماه سپتامبر میباشد که تا ماه می سال بعد هم به طول می انجامد. البته توصیه میشود که اگر قصد بهره مندی از بورسیه تحصیلی انگلستان را دارید از یکسال قبل اقدام نمایید چرا که این موضوع بسیار رقابتی بوده و ظرفیت ها به سرعت تکمیل میشوند. توصیه میشود که حداقل ۳ ماه قبل از شروع ترم برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان اقدام شود.

پذیرش تحصیلی و مدارک لازم برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیل دکترا در انگلستان به شرح زیر میباشند:

  1. مدارک تحصیلی و ریزنمرات برای تحصیل دکتری در انگلستان

تمامی دانشگاه نیاز به این دارند که دانشجو ریز نمرات و مدارک تحصیل مقاطع قبلی را به دانشگاه ارائه نماید. البته انگلستان جزو تنها کشورهایی است که نیاز به تاییدات دادگستری و وزارت خارجه روی ترجمه انگلیسی مدارک ندارد. البته بعد از مراجعه به دانشگاه باید مدارک را به دانشگاه ببرید.

 

  1. فرم تقاضا یا درخواست Application form برای تحصیل دکترا در انگلستان

این فرم که توسط دانشگاه ارائه میشود باید دقیقا منطبق بر اطلاعات دانشجوی متقاضی تحصیل دکترا در انگلستان تکمیل و دربیشتر موارد همراه با یک هزینه بررسی درخواست به نام application fee که مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ پوندی ارائه شود. در مواردی هم این فرم تقاضا به صورت انلاین میباشد.

 

  1. توصیه نامه از اساتید یا Recommendation letter برای تحصیل دکترا در انگلستان

این مدرک بسیار در اخذ پذیرش تحصیلی دکترا در انگلستان موثر میباشند که میباید توسط اساتید شما در دانشگاه مبدا، به زبان انگلیسی در سربرگ دانشگاه ارائه شده و در مواردی خود استاد باید انها را پست یا ایمیل نماید. قطعا اطلاعات ارتباطی استاد باید رسمی باشند یعنی ادرس هایی با پسوند gmail  یا yahoo مورد قبول نبوده و حتما باید ادرس رسمی دانشگاه باشد مثلا pnu.ac.ir .

دراکثر موارد، باید سه توصیه نامه از اساتید برای تحصیل مقطع دکتری در انگلستان ارائه شود. در متن توصیه نامه، استاد باید ذکر نماید که شما چه ویژگی های اکادمیک و شخصی داشته، مهارت های شما کدامند، نقاط قوت شما چیست، وچرا فکر میکند که شما صلاحیت ادامه تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان را دارید.

  1. انگیزه نامه یا Motivation Letter برای تحصیل دکترا در انگلستان

در این نامه که توسط خود دانشجوی متقاضی تحصیل دکتری در انگلستان تهیه میشود، شما تشریح می نمایید که چه کسی هستید، چه پیشینه علمی و اکادمیکی داشته، چه سوابق کاری دارید، چرا علاقه به این دانشگاه و این رشته دارید وقصدتان از ادامه این رشته چیست و اینده اکادمیک و شغلی خود را چه میدانید. در این مرامنامه شما باید کمیته پذیرش یا Admission committee را قانع کنید که به شما پذیرش تحصیل دکترا در انگلستان داده و شما را بین دانشجویان دیگر انتخاب نمایند.

  1. رزومه یا CV(Curriculum Vitae) برای تحصیل دکتری در انگلستان

در این فایل، شما به بیان تمام اطلاعات شخصی خود مثل اسم و تاریخ تولد و محل تولدو ادرس و ایمیل و… پرداخته و نام رشته و دانشگاه های محل تحصیل، سوابق کاری، مهارت های تخصصی، توانایی های فردی مثل ورزش و هنر، توانایی در زبان انگلیسی و … با جزئیات تمام ذکر مینمایید.

در تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان رزومه معمولا فرمت خاصی داشته  واستاندارد ویژه ای دارد که با سرچ در اینترنت میتوانید نمونه های فراوانی را پیدا کنید.

  1. مدرک زبان ایلتس یا تافل

نمره مورد نظر در ایلتس یا تافل برای تحصیل دکترا در انگلستان بسته به دانشگاه متفاوت است اما معمولا برای دکتری نمره ایلتس ۷ یا ۷٫۵ درخواست میشود که در سطح C1 میباشد.

هزینه زندگی دانشجویی در تحصیل دکتری در انگلستان

قطعا با توجه به گستردگی کشور انگلستان، هزینه زندگی با توجه به شهر کاملا قابل تغییر است. در شهر لندن، قطعا هزینه های زندگی بالاتر از جایی مثل برایتون است. معمولا به صورت نرمال میشود با ماهی بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ پوند، تمامی هزینه های زندگی را پوشش داد.

قطعا سبک زندگی دانشجویی در تحصیل دکترا در انگلستان بسیار بر هزینه ها تاثیر گذار بوده ومی تواند میزان هزینه را تعریف کند اما معمولا دانشجویان سعی در مخارج کمتر و بهینه تر دارند.

ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان

معمولا دانشجویان تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان، برای نوع ویزای Tier4 از نوع جنرال اقدام مینمایند. برای این نوع ویزا شما باید مدارک زیر را به سفارت ارائه نمایید:

  1. تکمیل نمودن فرم GWF
  2. بیمه Surcharge
  3. مدارک تحصیلی وریز نمرات به زبان انگلیسی برای تحصیل دکترا در انگلستان
  4. پاسپورت
  5. مدرک زبان در تحصیل دکترا در انگلستان
  6. حساب بانکی ۲۸ روزه در بانک پارسیان یا پاسارگاد با موجودی حداقل ۹۱۳۵ (ماهانه ۱۰۱۵)پوند برای خارج از لندن و نزدیک به ۱۱۳۸۵ پوند(ماهانه ۱۲۶۵) که پوشش دهنده حداقل ۹ ماه هزینه زندگی به علاوه هر مقداری که از شهریه سال اول شما باقی مانده باشد. البته توصیه میشود که حداقل ۱۵۰ میلیون تومان تحت هر شرایطی در حساب بانکی باشد.
  7. نشان دادن امکان ساپورت مالی از طرف خود یا پدر مادر یا همسر، که بتواند ماهانه حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان رانشان دهد. یعنی شخص متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان در این حدود درامد داشته باشد.
  8. تعهدغیرمالی محضری از شخص ساپورت کننده
  9. انگیزه نامه برای تحصیل دکترا در انگلستان

 

در این مقاله سعی بر ان داشتیم تا شما را با شرایط تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان، مدارک لازم برای پذیرش در تحصیل  دکترا در انگلستان ، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برای تحصیل دکترا در انگلستان و هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان، بورسیه های تحصیلی انگلستان در تحصیل دکترا در انگلستان ، کار پس از تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان اشنا نموده واطلاعاتی در این زمینه به شماعزیزان ارائه شود . موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در خصوص اخذ اقامت انگلستان و اقامت پس از تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان و اخذ تابعیت انگلستان از طریق کارشناسان و حقوقدانان مسلط به امور بین الملل در خصوصتحصیل دکترا در انگلستان مشاوره رایگان ارائه می نماید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.