immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

برلین

برلین

برلین و جاذبه های زندگی در برلین ، شرایط زندگی در برلین ۲۰۱۸ ، هزینه های زندگی در برلین ، مهاجرت به آلمان و زندگی در برلین ، هزینه خرید مسکن در برلین ، دانشگاههای برلین ، مراکز خرید برلین ، در این مقاله که راجع به شهر برلین نوشته شده میتوانید همۀ اطلاعات مفید راجع به برلین را بخوانید. برلین شهر عجیبی‌ است. شهری است با تاریخ ملموس ، تاریخی که گوشه گوشه‌ی شهر به ما یادآوری می‌شود. تاریخی که در فیلم‌ها زیاد دیده‌ایم، شنیده‌ایم. برلین کمی با بقیه شهرهای اروپا متفاوت است. شهر با همه‌ی تاریخی بودنش، مدرن است. با همه‌ی خرابی زمان جنگ، جان گرفته و سرحال است. با تمام آلمانی بودنش، بین‌المللی و پُر از توریست است.
خواناست، شهر را می توان خواند، یاد گرفت، به یاد سپرد. شهر خودش را در یاد آدم حک می کند. دلیلش مدرن بودن شهر، مهم بودن شهر و هویتش، زیبا و آسان بودنش است.

 

1 1 برلین

تابستان برلین

 

2 2 برلین

برلین و دیوارمعروفش، هولوکاست، جنگ جهانی، آلمان شرقی؛ این‌ها اولین کلماتی‌ هستند که با شنیدن نام برلین به یاد می‌آوریم. ولی این‌ها همه‌ی برلین نیست. برلین، پایتخت فرهنگی سیاسی آلمان، معروف‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهر آلمان است. برلین بزرگ، شهرِ موزه‌ها، شهرِ آثار قدیمی و کلکسیون‌های جدید، فستیوال‌های فیلم و کنسرت‌های موسیقی، پارک‌ها، رستوران‌ها و در نهایت: شهر توریست‌هاست. شهر را اتوبوس‌های دوطبقه، کالسکه‌های توریستی و دوچرخه‌های چند نفره و متروها پوشش کاملی می‌دهند.
می‌توانید با اتوبوس‌های عمومی دوطبقه تمام شهر را زیر پایتان داشته باشید، آثاری را که از پایین دیده‌اید بار دیگر از بالا ببینید و به همه‌جای شهر برسید، باقی‌مانده‌ی دیوار برلین را به محض رسیدن به میدان پتسدامر می‌بینید. دیوارها بلندند و پر از یادبود و نوشته…
چند قدم آن‌طرف‌تر، ردِ خالی دیوارها روی آسفالت خیابان، تاریخ را جلوی چشمان شما می‌آورند. تاریخ را چند‌جای دیگر شهر هم می‌توان بازخوانی کرد: قبرستانی نمادین و سنگی که به یادبود قربانیان هولوکاست ساخته شده، موزه‌ی یهود، کلیسای تخریب شده‌ در جنگ که بنا به یادبود دست نخورده و تعمیر نشده باقی مانده، و ‌ جزیره‌ی موزه‌‌ها ، پنج موزه‌‌ی بزرگ است در حصارِ رود مرکز شهر، روبروی کلیسای جامع شهر. با یک بلیت یک‌روزه برای هر ۵ موزه، می‌توان چند ساعت در آثار آلمان قدیم، مصر، شرق و ایران باستان، فرش‌ها، سنگ نوشته‌ها وخوشنویسی‌های ایرانی قدم زد.
برلین، شهری ا‌ست که تولد دوباره‌اش در برج‌های بلند و ساختمان‌های مدرنش پیداست.
برج سیصد و شصت متریِ مخابراتی میدان الکساندر با رستوران گردانش، سونی سنتر‌ مرکز رستوران‌ها در میان ساختمان‌های شیشه‌ای بلند شرکت سونی، مراکز خرید خیابان فردریش و کودام و تمام بنا‌های نو و براق. خیابان معروف و بزرگ اونتر‌دن‌لیندن که از دروازه برندنبورگ شروع می‌شود نیز ترکیبی‌ست از معماری جدید و قدیم و پُر است از مغازه‌های مختلف. از مغازه‌های گران‌قیمت گرفته تا سوغاتی فروشی‌های ارزان. مغازه‌هایی همیشه پُر از توریست…
برلین شهری است برای تمام آدم‌ها. در قلب برلین باغ بزرگی است که در وسط این باغ، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ وحش اروپا با آکواریومی عجیب و بی‌نظیر قرار دارد. باغ می‌تواند یک روز شما، کودک‌تان و حتی کودک ِ درون‌تان را از تاریخ و ساختمان‌های جدید جدا کند. اغلب حیوانات این باغ وحش در هیچ حصاری نیستند.
تنها چیزی که مانع نزدیک شدن حیوانات به آدم‌ها می‌شود چاله‌های عمیقی‌ است که دورتادور محل زندگی‌شان کشیده شده. کنوت، خرس قطبی باغ وحش، یکی از مشهور‌ترین حیوانات دنیاست که در اینجا سکونت دارد.

برلین، تابستانش رویایی است. مثل دیگر شهرهای اروپا . پیاده‌روها در تسخیر رستوران‌ها و کافه‌ها و میز و صندلی‌هایشان است و دوچرخه-تاکسی‌ها در شهر رکاب می‌زنند.
برلین شهری است که باید صبح زود نقشه و دوربین‌تان را بردارید و در کنار بقیه‌ی توریست‌های نقشه به دست و خوشحال، پا به پای اتوبوس‌های گردشگری ِ بی‌سقف و شلوغ، به تمام آثار دیدنی و موزه‌ها سر بزنید. قدم زدن در خیابان‌های مرکز‌شهر، دیدن باغ وحش و ایستادن در صف موزه‌ها، هیچکدام از پاییز به بعد و زیر باد و باران اروپایی چندان جذاب نیستند. بهترین فصل برلین اردیبهشت است تا اواسط مهر.

مراکز خرید برلین

فروشگاه ماری اینکه مارکتهاله، دارای کلکسیونی از عتیقه‌جات، لباس و ظروف گلی، اسباب‌بازی‌ها و سوغاتی‌های برلین.
اشپرت فاخنمارکت آم اولاشتاینهاوس، بزرگ‌ترین فروشگاه‌هایی که می‌توان از آن‌ها لوازم ورزشی خریداری کرد.

برلین پایتخت زیبای آلمان شهر نسبتا ارزانی است. پروازهای مختلفی هر روز به این شهر می‌رود که اگر مناسبت خیلی ویژه‌ای نباشد، قیمتشان متوسط است.
هتل‌های زیادی دارد با کیفیت‌های مختلف که قیمت آن‌ها هم متوسط و گاهی حتی کم است.
خرج روزمره در این شهر نسبتا بزرگ چندان زیاد نیست.
غذاهای متنوع با قیمت متوسط همه جا راحت پیدا می‌شود.
مترو تمام شهر را سرویس می‌دهد و قیمتش نیز خوب است. تاکسی مانند تمام اروپا تقریبا گران است.

مشهورترین هتل‌های برلین

هتل‌های *****
هتل آلما سچلس
هتل برلین ماریوت
هتل ایم گرانیوالد

هتل‌های ****
هتل کسمو برلین
هتل آم تیرگارتن

3 2 برلین

هتل‌های ***
هتل‌آپارتمان کگ برلین

دانشگاه هومبولت

 

دانشگاه هومبولت یکی از دیدنیهای برلین آلمان میباشد. نظام آموزش عالی در آلمان با نام دانشمند معروف هومبولت گره خورده‌ است. این دانشمند از حمایت دربار پروس برخوردار بود.
دانشگاه در ابتدا در سال ۱۸۱۰ با ۲۵۶ دانشجو و ۵۲ استاد کار خود را آغاز نمود. در دو قرن گذشته این دانشگاه جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌ است.
میتوان به اندیشمندانی نظیر الهی‌دان اشلایرماخر، فیلسوف برجسته‌ ایده‌ آلیست هگل، منتقد فرهنگی والتر بنیامین و فیزیکدان برجسته آلبرت انیشتین، بنیانگذاران تئوری مارکسیسم از جمله کارل مارکس و فریدریش انگلس و .. اشاره کرد. این دانشگاه خانه‌ ۲۹ برنده‌ جایزه‌ نوبل بوده‌ است و یکی دیگر از بهترین دیدنیهای آلمان و جاذبه های گردشگری برلین به شمار میرود.

هر ساله در حدود ۵۰۰۰ جوان تصمیم به تحصیل در دانشگاه هومبولت واقع در قلب برلین می گیرند. در کمتر جای دیگری می توان از میان انبوه و گوناگونی ۱۸۵ رشته تحصیلی انتخاب کرد. از کشاورزی تا مطلاعات آسیای مرکزی.

این دانشگاه در ۹ دانشکده، ۲۰۲ رشته تحصیلی را ارئه می دهد که ۶۱ تعداد از آن مربوط به مقطع کارشناسی، ۸۱ عدد کارشناسی ارشد و ۴۳ تعداد کارشناسی ارشد تربیت معلم و باقی سایر رشته های کارشناسی ارشد می باشند. ۳۱٫۰۹۸ دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۷٫۸۶۹ دانشجو خانم هستند. از سوی دیگر ۵٫۰۷۲ از این تعداد داشجو، خارجی هستند

نام دانشگاه هومبولت در سطح جهانی یک مفهوم به شمار می رود و تمامی مدارک پایان تحصیلی بین المللی معروف پذیرای فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

دانشجویان هومبولت تحصیلشان را در یک موسسه سنتی در میان برلین یا در ساختمان مدرن علوم طبیعی در آلدرزدرف(Adlershof) به پایان می رسانند. در مرکز یاکوب-ویلهلم-گریم، ساختمان کتابخانه جدید با بزرگترین موجودی در اتاق آلمانی زبانان و در سایر ساختمان های کتابخانه می توان از حدود ۲ میلیون کتاب و نشریه به صورت مستقیم استفاده کرد و یا در اینترنت سفارش داد.
همچنین علاوه بر برنامه های درسی می توانند دانشجویان از امکانات متفاوت و گسترده ای استفاده نمایند. از این رو بیش از ۱۰۰ گروه ورزشی در دانشگاه هومبولت وجود دارند. مرکز زبانی نیز طیفی از کلاس های زبان را در انگلیسی و ایتالیایی، مجارستانی ارائه می دهد.

??دانشکده های دانشگاه هومبولت

۱⃣ دانشکده حقوق

۲⃣ دانشکده فرهنگ ، علوم اجتماعی و آموزشی

۳⃣ دانشکده علوم زندگی

۴⃣دانشکده ریاضی و علوم طبیعی

۵⃣ دانشکده فلسفه I

۶⃣ دانشکده فلسفه II

۷⃣ دانشکده الهیات

۸⃣ دانشکده اقتصاد

۹⃣ دانشگاه پزشکی شاریته برلین
4 2 برلین

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین یا (Freie Universität Berlin) ، یکی از دانشگاه های برجسته و معتبرترین دانشگاه تحقیقاتی در آلمان و قاره اروپا می باشد. این دانشگاه ، به دلیل ۲ وی‍ژگی مدرن بودن و بین المللی بودن ، از دانشگاه های دیگر متمایز می باشد.

دانشگاه آزاد برلین یکی از ۴ دانشگاه بزرگ در برلین می باشد. تحقیقات در این دانشگاه روی انسان شناسی و علوم اجتماعی ، همچنین بهداشت و علوم طبیعی تمرکز دارد. دانشگاه آزاد برلین در غرب برلین ، در طول دوران جنگ تبلیغاتی تاسیس شد.

دانشگاه آزاد برلین ، به عنوان یکی از موسسات برتر تحصیلات عالی در آلمان ، در نظر گرفته می شود و این دانشگاه یکی از ۹ دانشگاه برتر آلمان (که این ۹ دانشگاه ، دانشگاه های elite نامیده می شوند) می باشد که در خلاقیت عالی دانشگاه های آلمان رقابت می کنند

برتر بودن در ۵ دوره تحصیلی دکترا ، ۳ شاخه تحقیق مربوط به رشته های مختلف علمی (که گاهی دانشگاه های دیگر هم همکاری می کنند) و کلا استراتژی های این موسسه ، دانشگاه فری برلین را به موفق ترین دانشگاه ، در خلاقیت و ابتکار و عمل تبدیل می کند.

این دانشگاه در دو زمینه هنر و انسان شناسی که توسط علوم اجتماعی دنبال می شوند ، بسیار قوی می باشد و همین موضوع آن را به یکی از موسسات برتر اروپا در این ۲ زمینه تبدیل کرده است.

به استثنای دانشگاه پزشکی Charité، که هم از طریق دانشگاه Hum boltو هم از طریق دانشگاه آزاد برلین ، اداره می شود (متعلق به هر دو دانشگاه می باشد) دانشگاه آزاد برلین راهنمای ۸ مرکز تحقیقات گروهی مربوط به موسسه پژوهشی آلمان (DFG) می باشد و همچنین دارای ۵ واحد تحقیق DFG می باشد.

۵ محقق از دانشگاه فری برلین ، برنده جایزه Gottfried Wilhelm Leibniz از سازمان DFG شده اند.
5 2 برلین

این دانشکده که به اختصار TU Berlin می باشد در سال ۱۹۴۶ تاسیس گردیده است و یکی از ۴ دانشگاه دولتی در برلین است که حدود ۳۲۰۰۰ دانشجو در ۹۰ رشته تحصیلی دارد . این دانشگاه بزرگترین دانشگاه در برلین با تعداد ۳۱۴۲۷ دانشجو و بودجه آموزشی سالیانه ۶/۴۶۱ میلیون یورو می باشد.
همچنین این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاههای صنعتی آلمان است.
این دانشگاه عضو TU9 یعنی ۹ دانشگاه صنعتی بزرگ آلمان است.
از جمله دانشمندانی که از این دانشگاه نائل به دریافت جایزه نوبل جهانی شده اند می توان به این افراد اشاره کرد:
۱- گوستاو هرتز: برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۲۵
۲- کونراد تسوزه: اولین کامپیوتر مدرن و اولین زبان برنامه نویسی را پدید آورد.
۳- پاول ویگنر: جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۶۳
۴- کارل بوش: جایزه نوبل شیمی در سال ۱۹۳۱
۵- برونو تاوت: معمار مشهور و بزرگ.

دانشکده ها دانشکده صنعتی برلین (Technische Universität Berlin)
۱- دانشکده علوم معنوی
۲- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی
۳- دانشکده علوم فن آوری
۴- دانشکده الکترو تکنیک و انفورماتیک
۵- دانشکده ماشین سازی و علوم حمل و نقل
۶- دانشکده عمران و شهرسازی
۷- دانشکده اقتصاد و مدیریت

6 1 برلین

بزرگترین جشن سال نو در جهان روز قبل از آستانه سال جدید آغاز می شود. برجسته کنسرت بزرگ در دروازه براندنبورگ، که سالانه برگزار می شود، ۳۱ دسامبر است.

با بیش از یک میلیون نفر در میان جمعیت، برلین است که در میان بهترین مکان برای این شب.

هنرمندان مشهور بین المللی انجام تمام شب. در نیمه شب، آسمان را با یک نمایش آتش بازی بالاتر از عادی روشن. بیش از ۱۱ راکت ترکه تا در مدت چند دقیقه ۶۰,۰۰۰٫

این کنسرت آمده است با یک یا دو هنرمند و حدود ساعت ۱ به پایان میرسه. از آنجا که زندگی بزرگ در فضای باز در تمام باشگاه ها در برلین است و گاهی اوقات وجود دارد دو روز باز پشت سر هم برای کسانی که می خواهند به جشن می گیرند به درستی سال جدید است.

کاملا ارزش دیدن رویدادها و تجربه شگفت انگیز برای هر کسی که دوست دارد موسیقی محلی، جشنواره. یک نکته است که به اینجا بعد از کریسمس و دیدن برخی از بازارهای کریسمس که تا ۳۱ Desember باز است، و پس از آن در جشن بزرگ سال نو در برلین باشد.

7 1 برلین

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه ها

از کارت دانشجویی استفاده کنید
در این شهر دانشجویی، کارت شناسایی شما، در خرید وعده های غذا، هزینه‌ی اقامت و بازدید از موزه ها با مقداری تخفیف به شما کمک خواهد کرد.
از تور جایگزین برلین استفاده کنید
تور جایگزین برلین یک فرصت عالی و رایگان است که مثل ویترینی برای بخش هنری برلین عمل می‌کند و توسط تورهای اروپایی جدید اجرا می‌شود. می توانید ‌آن ها را در نزدیکی Starbucks واقع در Alexanderplatz حدود ساعت ۱۱ صبح پیدا کنید.
از تور پیاده‌روی رایگان اسفاده کنید
تورهای جدید برلین به طور روزانه اجرا می‌شوند. تورهای پیاده‌روی آموزنده اما طولانی که از دروازه‌ی براندنبورگ شروع می‌شود و به مدت ۴ ساعت تا اکثر نقاط داغ و مهم شهر ادامه پیدا می کند. شما را به مرکز شهر خواهد برد، همه‌ی مکان های مهم را به شما نشان خواهد داد، مقداری تاریخ یادتان می‌دهد و در نهایت به شما کمک خواهد کرد که جهت یابی‌تان را پیدا کنید. آنها همچنین تورهایی را اطراف نقاط محتلف تاریخی با مضمون کمونیسم، نازی، تاریخ یهود و دیگر موضوعات اجرا خواهند کرد که اگر علاقمند باشید می‌توانید در آنها شرکت کنید.

ناهار فوق‌العاده میل کنید
زمان هایی برای ناهار فوق‌العاده طی هفته در Oranienburgerstr وجود دارد. برای مثال، می‌توانید در رستوران‌های بسیار زیبا یک وعده غذا را با پرداخت ۶ یورو میل کنید (یک معاملهِ دو سر برد).

از موزه ها بازدید کنید
از آنجایی که بیشتر تاریخ شهر برلین دردناک و غیر قابل هضم است، این شهر بسیاری از موزه هایش را به طور رایگان در اختیار عموم گذاشته است تا مردم بیشتری با گذشته های پر دردسر این شهر آشنا شوند. پس از این مزیت استفاده کنید و در یادگیری تا حدی که می توانید غرق شوید.

غذای ارزان میل کنید
شما می توانید استطاعت یک شهر را با توجه به قیمت مواد غذایی آن بسنجید. غذا در برلین قطعا ارزان خواهد بود. نه فقط غذاهای خیابانی(می‌توانید سوسیس کاری را کمتر از ۵ یورو در هرجایی تهیه کنید)، بلکه کباب‌ها، پیتزاها و حتی رستوران‌ها قیمت‌های ارزانی دارند. می‌توانید وعده‌های غذایی زیادی را با کمتر از ۷ یورو تهیه کنید. شدیدا پیشنهاد می‌کنیم که در Mustafas غذا میل کنید، چرا که یکی از بهترین کباب‌ها را در برلین سرو می‌کنند.

برج تلویزیون الکساندر پلاتز و Fernsehturm ,مشهورترین میدان شهر برلین شامل یک برج تلویزیونی ۳۶۸ متری به نام Fernsehturm است.
9 1 برلین

دروازه‌ی براندنبورگ باقی مانده‌های دروازه‌ی برلین این بنا یک سازه‌ی ماسه‌سنگی است که قدمتش به سال ۱۷۹۱ بر میگردد و توسط ۱۲ ستون به سبک یونان باستان مقاوم ایستاده است

10 برلین

تماشای مشهور رایشستاگ محل نشست پارلمانی آلمان، یکی از تاریخی‌ترین نقاط برلین محسوب می‌شود

11 برلین

به یاد داشته باشید برای بالا رفتن از گنبد شیشه ای و تماشای مناظر اطراف از قبل نوبت رزرو کنید، همچنین فراموش نکنید گذرنامه‌تان را به همراه داشته باشید.
در حال حاضر آلمان بنا بر آمار با کمبود ۵۰ هزار متخصص در رشته‌های ریاضی، انفورماتیک و علوم طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند. به گفته ‌کارشناسان پر کردن این خلاء در آینده تنها از طریق فارغ‌التحصیلان آلمانی جبران نخواهد شد و نیاز به متخصصانی از خارج کشور قطعی خواهد بود.
به گزارش روزنامه “زوددویچه” کارفرمایان آلمانی و هنرستان‌های فنی این کشور هم اینک در نظر دارند تا با به راه انداختن کارزاری تبلیغاتی برای جذب دانشجویان خارجی تبلیغ کنند. آنها در همین راستا از تمامی ایالت‌ها خواسته‌اند تا از این کارزار تبلیغاتی حمایت کنند. این کارزار به صورت هدفمند در ۱۴۰ مدرسه آلمانی‌زبان در خارج از این کشور اجرا خواهد شد.
یکی از پیشنهادات مطرح شده، اختصاص بورسیه به دانشجویان خارجی و نیز ایجاد صندوقی است که کمک‌های مالی بخش‌‌های دولتی و خصوصی به آن ریخته شود.
طبق این گزارش از دانشگاه‌ها نیز خواسته خواهد شد تا ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان خارجی را بهبود ببخشند.

برای دریافت مشاوره تخصصی و دقیق تر در مورد مهاجرت به آلمان ، هم اکنون با دفتر وین و یا یکی از دفاتر همکار ما در سراسر ایران تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.