immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش چه شرایطی دارد ؟ راههای مهاجرت به اتریش و همچنین اخذ اقامت اتریش به چه صورت است ؟ به جرأت می توان گفت ویزای کار اتریش و همچنین مهاجرت کاری به اتریش در سالهای اخیر بیشترین تقاضا را در ویزاهای اقامتی و مهاجرتی اتریش داشته است. به دلیل سؤالات کثیری که در باب ویزای کار اتریش و چگونگی اخذ ویزای کار اتریش مطرح می شود بر آن شدیم این مقاله را با موضوع ویزای کار اتریش خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. در این مقاله روشهای اخذ ویزای کار اتریش وکاریابی در اتریش و همچنین موسسات کاریابی در اتریش و البته لیست مشاغل مورد نیاز در اتریش ، مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار اتریش، شرایط اخذ ویزای کار اتریش و مزایای ویزای کار اتریش را بیان می کنیم. افرادی که موفق به اخذویزای کار اتریش می شوند بدون شک بهترین نوع اخذ اقامت اتریش خواهند داشت و خدمات ارزشمندی از دولت اتریش دریافت خواهند نمود. اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا مقصد خوب و ارزشمندی برای مهاجرین است. شهر وین با فرصت های شغلی استثنایی و سطح بالای درآمد یکی از بهترین شهرهای دنیا شناخته شده است. شما برای شروع به کسب و کار و یا استخدام و کار در مشاغل تخصصی در اتریش نیاز به مجوز کار خواهید داشت. این مقاله با موضوعویزای کار اتریش توسط کارشناسان و متخصصین مؤسسه حقوقی ملک پور (با همکاری مؤسسه MIE  اتریش) ارائه شده است.

در بیشتر موارد مهاجرت به اتریش برای کار و استخدام از طریق یک سیستم امتیازی محقق می شود. این سیستم امتیازی به هدف اخذ کارت قرمز سفید قرمز اجرا می شود. روشهای مختلفی برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز وجود دارد. افرادی که پاسپورت اروپایی دارند حق دارند در اتریش کار و زندگی کنند اما افرادی که از کشور ثالت قصد کار در اتریش و تجارت در اتریش را دارند می بایست مجوز کار دریافت نمایند. برای اینکه جهت اخذ اقامت کاری اتریش واجد شرایط باشید باید ۷۰ امتیاز کسب کنید. شرایطی همچون مدرک تخصصی، تجربه کاری، توانایی زبان و دستمزدی که در گذشته کسب نمودید در این امتیازدهی مؤثر است. جهت درخواست کارت قرمز سفید قرمز باید شرایط خاصی داشته باشید من جمله اینکه کارفرمایی در اتریش از شما حمایت کند. در صورتی که با این کارت ۱۰ ماه از ۱۲ ماه را شاغل باشید می توانید کارت قرمز سفید قرمز پلاس Red-White-Red Card Plus را اخذ نمایید.

دولت اتریش سه نوع مجوز کار برای متقاضیان غیر اروپایی ویزای کار اتریش صادر می کند:

مجوز کار برای مدت محدود Beschäftigungsbewilligung برای یک سال

اجازه کار برای دور سال Arbeitserlaubnis برای دو سال

مجوز کار بدون محدودیت Befreiungsschein برای پنج سال

مجوز کار برای مدت محدود جهت مشاغل خاص و در مکان خاص صادر می شود. اگر شغل فرد تغییر کند و یا در محل کار تغییراتی ایجاد شود باید جهت  Beschäftigungsbewilligungجدید درخواست داده شود. این مجوز با تمدید شرایط قابل تمدید است و بعد از ۵ سال در صورت تمدید به مجوز نامحدود Befreiungsschein تبدیل می شود.

به عنوان یک متقاضی ویزای کار اتریش از کشور ثالت در صورتی که ۷۰ امتیاز از امتیازات زیر را اخذ کنید می توانید برای ویزای ۶ ماهه جستجوی کار درخواست دهید:

مدرک کارشناسی (برنامه ۴ ساله)              ۲۰ امتیاز

رشته تحصیلی در ریاضیات، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی         ۳۰ امتیاز

مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا              ۴۰ امتیاز

حقوق نا خالص یک سال اخیر زمان درخواست:

۵۰٫۰۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ یورو        ۲۰ امتیاز

۶۰٫۰۰۰ تا ۷۰٫۰۰۰ یورو           ۲۵ امتیاز

بیش از ۷۰٫۰۰۰ یورو               ۳۰ امتیاز

فعالیت های پژوهشی و نوآوری (ثبت اختراع، تألیف کتاب)       ۲۰ امتیاز

کسب جوایز شناخته شده                ۲۰ امتیاز

تجربه کاری برای هر سال     ۲ امتیاز

شش ماه تجربه کاری در اتریش       ۱۰ امتیاز

مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی (در سطح A1 یا آیلتس ۵٫۵)        ۵ امتیاز

مهارت زبان آلمانی A2 یا انگلیسی پیشرفته            ۱۰ امتیاز

سن تا ۳۵ سال         ۲۰ امتیاز

سن ۳۵ تا ۴۰ سال        ۱۵ امتیاز

سن ۴۰ تا ۴۵ سال         ۱۰ امتیاز

تحصیل در اتریش           ۵ تا ۱۰ امتیاز

مجموع امتیازات:  ۱۰۰ امتیاز

درخواست ویزای کار اتریش تحت عناویت دسته D باید به کنسولگری یا سفارت اتریش در کشور متبوع شما ارائه شود. جهت درخواست ویزای کار اتریش مدارک زیر می بایست ارائه شود:

پاسپورت

گواهی تولد

عکس پاسپورتی ۶ ماه اخیر متقاضی ویزای کار اتریش

اثبات محل سکونت در اتریش (مثل قرارداد اجاره ملک در اتریش)

اثبات تمکن مالی

بیمه درمانی

مدارک تحصیلی

مدارک کاری و سوابق بیمه ای

توصیه نامه از کارفرمای قبلی

الزام اولیه کارت قرمز سفید قرمز یک پیشنهاد شغلی در اتریش است. شغل پیشنهادی باید الزامات اداره کار اتریش یا AMS را داشته باشد.

مراحل اخذ ویزای کار اتریش

تمام متقاضیان ویزای کار اتریش می بایست درخواست خود را به کنسولگری اتریش در کشور خود ارائه دهند. جهت بررسی پرونده داده های بیومتریک (اثر ۱۰ انگشت) از متقاضی ویزای کار اتریش اخذ می شود بنابراین یک قرار ملاقات در سفارت اتریش برنامه ریزی می شود. داده های بیومتریک همراه با داده های اعلام شده در فرم درخواست ویزا ذخیره می شود. کشورهای حوزه شنگن اجازه دارند این داده ها را مبادله کنند. متقاضی ویزای کار اتریش می بایست نامه اصلی از شرکتی که در اتریش وی را استخدام نموده و یا دعوت نموده در دست داشته و ارائه دهد. پروسه اعلام نتیجه از اداره مهاجرت ۱۵ روز تا یک ماه خواهد بود.

کارت آبی اتحادیه اروپا

در خصوص ویزای کار اتریش و کارت آبی اتحادیه اروپا می توان بیان نمود که این کارت مجوز کار و اقامت است که به شهروند غیر اروپایی با این کارت می تواند با این کارت در اتریش و سایر کشورهای حوزه اقامت و اجازه کار داشته باشند. متقاضیانکارت آبی اتحادیه اروپا باید مدرک حداقل ۳ ساله تحصیلات تکمیلی را داشته باشند و مدارک شغلی باید با شغل آنها مطابقت داشته باشد. حقوق و دستمزد متقاضیان این کارت و ویزای کار اتریش باید حداقل یک برابر و نیم درآمد سالانه کارگران تمام وقت در اتریش باشد.

همانطور که می دانید شرط لازم برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز استخدام توسط یک شرکت اتریشی است. شما می توانید شرایط این استخدام را در شرکت خود فراهم کنید. به این صورت که شرکتی در اتریش ثبت می کنید و در صورت کسب امتیاز لازم می توانید توسط شرکت خود استخدام شوید. افرادی که متأهل هستند می توانند این استخدام را برای یکی از زوجین که امتیاز بالاتری کسب می کند انجام دهند و همسر و فرزندان وی به عنوان همراه می توانند اقامت اتریش را اخذ نمایند. در این روش همراه متقاضی اصلی نیز اجازه کار در اتریش خواهد داشت. برای ثبت شرکت در اتریش باید یک حساب بانکی برای شرکت خود افتتاح نمایید و طبق قانون ثبت شرکتها ۳۵ هزار یورو در این حساب به عنوان سرمایه شرکت واریز نمایید. اما اجازه دارید نصف این مبلغ یعنی ۱۷٫۵۰۰ یورو به صورت سپرده نقدی در حساب قرار دهید و برای نصف دیگر تعهد به پرداخت داشته باشید. شما در این روش باید حداقل ۸۰۰ تا ۱۰۰ یورو بابت استخدام نیروی خود مالیات پرداخت کنید همچنین هزینه های مصرفی شرکت را نیز در نظر بگیرید.

در سالهای اخیر به دلیل تقاضای بالای کشور اتریش برای جذب کارگران کلیدی متقاضیان ویزای کار اتریش و مهاجرت به اتریشو همچنین اخذ اقامت اتریش بسیار افزایش یافته اند اما به این معنا نیست که ویزای کار اتریش بسیار سهل الوصول است و همه متقاضیان ویزای کار اتریش این ویزا را اخذ برای مهاجرت به اتریش خواهند نمود . توجه داشته باشید که متقاضی ویزای کار اتریش جهت درخواست ویزای کار اتریش و اخذ اقامت اتریش حتمأ باید امتیازات لازم را کسب نماید. توصیه می کنیم جهت موفقیت بیشتر در این روش با کارشناسان و وکلای مهاجرتی مشورت نمایید. این مقاله در باب ویزای کار اتریش توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور (با همکاری مؤسسه MIE اتریش خدمت شما عزیزان ارائه شده است.

می توانید با تماس با دفاتر همکار موسسه ی حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با تماس مستقیم با شعبه مرکزی در وین اتریش از مشاوره ی رایگان و تخصصی وکلای حقوقی و کارشناسان مجرب این موسسه بهره مند شوید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.