immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص

مهاجرت به آلمان از طریق تخصص

آیا به دنبال مهاجرت به آلمان از طریق تخصص هستید؟ آیا انواع روش های مهاجرت به آلمان از طریق تخصص ۲۰۱۸ را میدانید؟ آیا از شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تخصص ۲۰۱۸ آگاهی دارید؟ آیا قوانین مهاجرت به آلمان از طریق تخصص را میدانید؟ آیا مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان از طریق تخصص را میشناسید؟ در این مقاله سعی بر ان داریم تا شما را با قوانین و شرایطمهاجرت از طریق تخصص به آلمان و کار در آلمان آشنا نموده و اطلاعاتی مفید در این باب خدمت شما ارائه نماییم. موسسه MIE با همکاری موسسه ملک پور شما را در این راه همراهی نموده و با بهره گیری از بهترین مشاورین و وکلا شما را یاری می نماید.

کشور آلمان به عنوان مقصدی بی نظیر و قطب صنعتی دنیا، برای متخصصین در اولویت انتخاب قرار داشته وبسیاری از متخصصین نه تنها از ایران بلکه از سرتاسر دنیا به دنبال مهاجرت به آلمان با توجه به تخصص خود هستند. کشور آلمان با توجه به رشد چشمگیر در حیطه صنعت، تکنولوژی وتولید، موقعیت فوق العاده ای را برای متخصصین جهت کسب وکار و گسترش فعالیت حرفه ای آنها فراهم میسازد.

 

مهاجرت از طریق تخصص به آلمان، به دو صورت کلی مقدور میباشد

  1. ویزای جستجوی کار(Jib seeking یا Arbeitsuchen)
  2. ویزای کار(Bluecard)

 

در هر دوی این روش ها، کشور المان به دنبال متخصصینی است که شرایط ویژه ای نظیر دانش، مهارت، سطح زبان، سابقه حرفه ای در کشور خود ومواردی دیگر که به تفصیل توضیح داده خواهد شد را داشته باشند که به پیشرفت این کشور کمک نمایند اما این دو روش در مواردی از یکدیگر متمایزند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار

این نوع ویزا برای مدت ۶ ماه جهت یافتن شغل در کشور المان فقط به شخص متقاضی داده شده (همراهان وی نمی توانند با وی سفر نمایند) که شخص می باید در این مدت یک قرارداد کاری در کشورآلمان منعقد نماید تا بتواند ویزای خود را از ویزای جستجوی کار به ویزای کاری تبدیل نمایند.

در این روش، متقاضیانی مورد نظر هستند که تحصیلات آکادمیک داشته وسابقه کاری مربتط با ان داشته باشند. در این روش مهاجرتی، افراد می باید نشان دهند که در رشته های تحصیلی خاص مورد تایید کشور آلمان، فارغ التحصیل شده، سابقه کاری مرتبط داشته، سطح زبان آلمانی یا انگلیسی مطلوبی که بتوانند ارتباط برقرار کرده ودر سطح متوسط به بالا باشند، کشور المان را بشناسند و حتی الامکان با شرکت ها و کمپانی های مرتبط با حیطه تخصص خود اشنایی داشته و با انها ارتباط برقرار کرده باشند.

در این روش اشخاص پس از تهیه مدارک مورد نیاز که در ادامه خدمتتان عرض خواهد شد، می باید درخواست وقت سفارت روی سامانه الکترونیکی اخذ وقت سفارت روی سایت سفارت المان داده و در زمان مقرر با مدارک به سفارت مراجعه نمایند. پس از ارائه مدارک معمولا بین ۱ تا ۲ ماه بعد، نتیجه ویزا اعلام می گردد. این مدت زمان بر اساس مدارک وشرایط متقاضی بعضا کم و زیاد هم شده است.

پس از بررسی، از سفارت با شخص تماس گرفته شده و اگر جواب مثبت باشد از ایشان خواسته می شود تا تاریخ مورد نظر برای سفر به آلمان را اعلام و در زمان مشخص به همراه بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یوروی به سفارت مراجعه نموده و استیکر ویزای خود را دریافت دارند.

یکی از نکات مهم برای درخواست این نوع ویزا، مورد تایید بودن آخرین مدرک تحصیلی شخص توسط سازمانی بنام ZAB ویا اصطاحا ANABIN میباشد. دراین سامانه به آدرس ANABIN.KMK.ORG میباید دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی خود را سرچ نموده و چنانچه مورد تایید بود، اسکرینی از آن تهیه نموده و به سفارت همراه مدارک ارائه نمایید.

 

مدارک مورد نیاز

  1. پاسپورت معتبر
  2. ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات به همراه تاییدات وزارت خارجه دادگستری که باید به تایید سفارت نیز برسد
  4. تاییدیه مدارک تجصیلی از ZAB
  5. رزرو هتل یا محل اقامت معمول در المان
  6. حساب بانکی با موجودی حداقل ۶۰۰۰ یورو که اگر برای سه ماه گذشته این مبلغ در حساب باشد خیلی بهتر است
  7. نامه های کاری به همراه ریز بیمه که باید ترجمه شوند
  8. مدرک زبان اگر امکان دارد

نکته اینجاست که ظرف ماه های گذشته با وجود اینکه مدرک زبان جزو مدارک الزامی نیست اما اگر شخص مدرک ارائه ندهد با وی مصاحبه انجام خواهد شد به زبان المانی  واگر شخص سطح زبان مناسبی نداشته باشد، این امر ممکن است موجب رد شدن ویزا شود.

  1. رزومه کامل
  2. انگیزه نامه

 

 

ویزای کار(Blue Card )

در این نوع ویزا، اندسته از اشخاص غیر اروپایی که یا با ویزای جستجوی کار وارد شده یا از ابتدا برای این نوع ویزا اقدام می نمایند می باید یک قرارداد کاری با یک شرکت یا کمپانی آلمانی یا اصطلاحا Job Offer ویا Job Contract داشته باشند.  درامد شخص از قرارداد باید ۵۰۸۰۰ یورو در سال به صورت غیرخالص ویا ۴٫۱۳۴  یورو در ماه باشد. این قرارداد باید در مشاغل مورد نیاز باشد نظیر دانشمندان، ریاضیدانان، مهندسین، دکترها ومتخصصین آی تی. شایان ذکر است که متخصصین آی تی بسیار مورد تقاضا بوده و امکان یافتن کار را بیشتر از دیگر مشاغل دارند.

در این نوع ویزا مدرک زبان جزو ملزومات است.

این ویزا معمولا برای مدت ۴ سال داده میشود و اگر قرارداد کمتر از این مدت باشد، به همان مدت قرارداد ویزا صادر میشود.

بعد از ۳۳ ماه که شخص در المان شاغل بوده باشد، می تواند برای اقامت دائم اقدام نماید. چنانچه سطح زبان وی در حد B1 باشد وی می تواند زودتر یعنی بعد از ۲۱ ماه اقدام به اخذ اقامت دائم نماید.

دارندگان بلوکارد می توانند بعد از ۱۸ ماه اقامت در المان، به کشورهای دیگر اروپایی بروید.

نکته جالب اینجاست که همراهان وی می توانند بلافاصله وبدون محدودیت در المان کار کنند. وجالبتر اینکه نیاز نیست ایشان زبان بدانند.

مدارک مورد نیاز

  1. فرم درخواست
  2. عکس ۳٫۵ در ۴٫۵ به تعداد ۲ عدد
  3. ترجمه شناسنامه
  4. مدارک قرارداد کاری
  5. مدارک تحصیلی تایید شده
  6. تاییدیه ZAB ویا همان Anabin
  7. رزومه کامل
  8. انگیزه نامه
  9. مدرک زبان المانی یا انگلیسی
  10. بیمه درمانی شامل ۹۰ روز اعتبار

 

در این مقاله تلاش بر آن شد تا شمارا با شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تخصص و کار در آلمان آشنا نموده و شرایط مهاجرت به آلمان از طریق تخصص و انواع ویزاهای اشخاص متخصص ومدارک لازم برای مهاجرت به آلمان از طریق تخصص را برای شما تشریح دهیم.

موسسه MIE با همکاری موسسه ملک پور با مشاورین و وکلای مجرب شما را در یافتن بهترین راه های مهاجرت به آلمان از طریق تخصص یاری نموده وبه شما حرفه ای ترین مشاوره هارا ارائه می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.