immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

دانشگاه فرای برلین در آلمان

دانشگاه فرای برلین در آلمان

دانشگاه فرای برلین در آلمان و شرایط پذیرش در دانشگاه فرای برلین در آلمان ۲۰۱۸ ، تحصیل در دانشگاه فرای برلین در آلمان ۲۰۱۸ ، ایا برترین دانشگاه المان در شهر برلین را می شناسید ؟ ایا اطلاعاتی درباره بزرگترین دانشگاه شهر برلین در کشور آلمان دارید ؟ ایا با دانشگاه فرای برلین در آلمان اشنایی دارید ؟ ایا سطح علمی و رنکینگ دانشگاه فرای برلین در آلمان را می دانید ؟ دانشگاه فرای برلین در آلمان حاوی چند دانشکده می باشد ؟ در دانشگاه فرای برلین در آلمان چه رشته هایی ارائه می گردد ؟ دانشگاه فرای برلین در آلمان به جذب دانشجویان خارجی نیز می پردازد ؟ شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور المان به خصوص دانشگاه فرای برلین در آلمان چیست ؟ در این مقاله به برترین دانشگاه کشور المان با عنوان دانشگاه فرای برلین در آلمان می پردازیم و شرایط تحصیل ، امکانات ، هزینه ها و بسیاری از خدمات دیگر را بازگو می نماییم . امیدواریم اطلاعات لازم در مورد دانشگاه فرای برلین در آلمان را در این مطالب به حضور گرامیتان برسانیم .

 

یکی از برترین دانشگاه های کشور آلمان و بزرگترین دانشگاه شهر برلین ، دانشگاه فرای برلین در آلمان (  ( freie universitat berlin می باشد. در سال ۱۹۴۸ نیروهای شوروی در شهر برلین دانشگاه هومبولت برلین را تحت تسلط خود گرفته بودند و اختیار دانشگاه را سلب کرده بودند که به دنبال ان ، این دانشگاه در چهارم دسامبر سال ۱۹۴۸ تاسیس شد . ایده تاسیس این دانشگاه حمایت گسترده از جمله حمایت مالی در جامعه بین المللی بود که این ایده راه را برای دانشگاه فرای برلین برای تبدیل شدن به یک دانشگاه با شهرت بین المللی هموار کرد .  نام این دانشگاه را فرای به معنی ازاد براساس اشاره به شرایط ان زمان انتخاب نمودند . این دانشگاه از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی در کشور المان و بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی برلین می باشد که از سال ۲۰۰۷ تاکنون به عنوان دانشگاه نخبه المان لقب گرفته است ، شعار این دانشگاه درستی ، عدالت و ازادی می باشد و امسال ( ۲۰۱۷ ) رنکینگ ۷۵ جهانی را کسب نمود . این دانشگاه شامل ۱۰ پژوهشگاه فعال می باشد و اعضای این پژوهشگاه در انجمنی به نام جامعه تحقیقاتی المان عضویت دارند هم چنین دانشگاه فرای برلین دانشکده های بسیاری برای تحصیل دانشجویان در زمینه های گوناگون دارد که عبارتند از دانشکده های پزشکی ، زیست شناسی ، شیمی ، داروسازی ، حقوق ، اقتصاد و تجارت ، ریاضیات و علوم کامپیوتر ، فیزیک ، روانشناسی و اموزش و پرورش ، علوم سیاسی و اجتماعی ، زمین شناسی ، تاریخ و مطالعات فرهنگی ، فلسفه و علوم انسانی و دامپزشکی ، لازم به ذکر است که دانشگاه فرای برلین یک دانشکده پزشکی مشترک با دانشگاه هومبولت دارد . از امکانت این دانشگاه می توان به کتابخانه های بزرگ ، سیستم حمل و نقل دانشجویی ، ازمایشگاه های پیشرفته ، سالن های هنری ، نمایشی و بسیاری از امکانات دیگر اشاره نمود .

در سال ۱۹۴۸ یا به عبارتی اولین سال تاسیس این دانشگاه ۲۱۴۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرش شدند اما در حال حاضر بالای ۳۰۰۰۰ دانشجو و ۳۰۰ پروفسور در این دانشگاه حضور دارند ، این دانشگاه هر ساله بالای ۴۰۰۰ دانشجوی جدید می پذیرد . دانشگاه فرای برلین در رشته های مختلف علوم انسانی ، علوم اجتماعی ، پزشکی ، هنر و علوم پایه دانشجو می پذیرد که در رشته های هنر ، علوم انسانی و علوم اجتماعی یکی از بهترین دانشگاه های جهان می باشد و جوایز بسیاری را دریافت نموده است هم چنین این دانشگاه در کشورهای گوناگون مانند ایالت متحده عربی ، بلژیک ، روسیه ، مصر ، هندوستان و چین دفاتر رسمی دارد و به تبادل دانشجو با دانشگاه های این کشورها می پردازد .

از شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور المان داشتن دیپلم و ۱۲ سال تحصیل در کشور خود فرد متقاضی می باشد به عنوان مثال در کشور ایران فرد باید ۱۲ سال تحصیل نماید و دیپلم خود را اخذ کند سپس در کنکور سراسری ایران شرکت کرده و پس از پذیرش در کنکور سراسری می تواند از دانشگاه فرای برلین پذیرش بگیرد . افرادی که پذیرش دانشگاه سراسری را ندارند می توانند قبل از شرکت در دانشگاه های کشور المان در کالج های زبان این کشور شرکت نمایند و بعد از طی کردن کالج وارد دانشگاه های کشور المان شوند . برای شرکت در کالج  ، داشتن معدل بالا از امتیازات فرد است و فرد حتما باید مدرک زبان B1 المانی داشته باشد .

در دانشگاه فرای برلین در آلمان پرداخت شهریه برای دانشجویان الزامی نمی باشد و پرداخت هزینه خدمات دانشجویی در این دانشگاه حدودا ترمی ۲۵۰ یورو می باشد . این دانشگاه در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرد که در حال حاضر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بالای ۳۰۰۰۰ دانشجو و در مقطع دکتری بالای ۵۰۰۰ دانشجو دارد . دروس در مقطع کارشناسی به زبان المانی و در مقطع کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و المانی ارائه می شود . تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور المان به مدت ۳ سال و در مقطع کارشناسی ارشد به مدت یک سال می باشد و پذیرش گرفتن از دانشگاه برای مقطع دکتری بسیار دشوار است زیرا متقاضی نیازمند داشتن استاد راهنما برای طی کردن مقطع دکترای خود می باشد . ۱۶ درصد دانشجویان این دانشگاه به طور کلی از خارج از کشور می باشند که می توانند حین تحصیل در کشور المان به کار نیز بپردازند . دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور المان بخصوص دانشگاه فرای برلین درآلمان نیاز دارند که دانش کافی از زبان المانی را دارا باشند که همین تسلط به زبان المانی ، گرفتن ویزا و پذیرش از دانشگاه های کشور المان را راحت تر می نماید .

همانطور که در متن اشاره کردیم دانشگاه فرای برلین در آلمان با امکانات بسیار مناسب ، سطح علمی بالا و اساتید مجرب و هم چنین هزینه های بسیار پایین برای تحصیل مد نظر بسیاری از دانشجویان و متقاضیان می باشد و امکان کار و تحصیل همزمان و شرایط کاری بسیار مناسب پس از فارغ التحصیلی ، افراد بسیاری را برای تحصیل در این کشور مشتاق نموده است هم چنین دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه فرای برلین در آلمان برای ادامه تحصیل یا حتی کار می توانند به سایر کشورهای عضو شنگن یا کشورهایی که دانشگاه فرای برلین در انها دفاتر رسمی دارد سفر کرده و به ادامه تحصیل در کشور مد نظر خود بپردازند . در این مقاله سعی نمودیم اطلاعاتی راجع به دانشگاه فرای برلین در آلمان در اختیارتان قرار دهیم ، امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد .

وکلای برتر موسسه حقوقی ملک پور  آماده ی ارائه ی مشاوره ای تخصصی و رایگان در زمینه دانشگاه فرای برلین در آلمان و همچنین مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان و اخذ اقامت آلمان و کار در آلمان و … به شما عزیزان میباشد . در صورت نیاز به مشاوره با دفاتر وین موسسه حقوقی ملک پور و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نمایید و از امکان مشاوره رایگان تلفنی بهره مند کردید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.