immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس ۲۰۱۸ ، مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس از نظر هزینه ها ، مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس از نظر کیفیت و اعتبار مدارک ، مقایسهتحصیل دکتری در آلمان و انگلیس از نظر زمانی و دیگر مزایا و معایب آنها را در این مقاله برای شما عزیزان به نگارش درآورده ایم ،  آیا می دانید شرایط تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس به چه صورت می باشد ؟ آیا از هزینه های تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس اطلاع دارید ؟ از سطح امتیازات تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس اطلاع دارید ؟ می دانید که دانشگاههای آلمان و انگلیس جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان می باشد ؟ تفاوت تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس چه می باشد ؟  مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس در این مقاله سعی میکنیم تا دانشگاه های آلمان و انگلیس را در مقطع فوق لیسانس بیان نماییم بنابراین برای یافتن پاسخ سوالاتتان مقاله زیر را بخوانید تا بتوانیم راهنمای شما در این مقاله باشیم . در این مقاله سعی بر آن داریم تا مقطع تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس و مهاجرت به آلمان و مهاجرت به انگلیس و تحصیل در آلمان و تحصیل در انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم و بتوانیم نحوه تحقیق و مطالعه در این مقطع در هر دو کشور را بشناسیم و همچنین تفاوت های میان این دو کشور از نظر تحصیل در مقطع دکتری  و نحوه پذیرش و میزان هزینه های پرداختی را به چالش بکشیم.

مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه انگلیس  مورد تایید اکثر کشورهای دنیا است و با وجود رایگان نبودن این دوره در انگلیس  آینده کاری مناسب تری برای این دسته از افراد وجود دارد که یکی از دلایل این موضوع می تواند تحصیل به زبان انگلیسی باشد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری در انگلیس ۳سال است در حالی که در آلمان همین مقطع ۴ساله است و با وجود تحصیل به زبان آلمانی ممکن است این دوره طولانی تر از ۴سال شود. و همچنین می توانید برای داشتن اطلاعات تکمیلی در باب تحصیل در آلمان و انگلستان و مقطع دکتری در کشورهای آلمان و انگلیس  با مشاوران حقوقی ما در موسس حقوقی ملک پور تماس داشته باشید.

 

مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس  مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس

دکتری در آلمان

زمانی که به فکر مطالعه دکتری در خارج از کشور می باشیم بدون شک آلمان (سرزمین ایده ها) به عنوان یک گزینه مد نظر می باشد. و همچنین لازم به ذکر است تا بدانیم که کشور آلمان به عنوان یک کشور منحصر به فرد سالانه میزبان هزاران دانشجوی دانشگاه بین المللی می باشد. مطالعه در مرکز اروپا که سمبل علم , تحقیق و توسعه است و اینکه در نوآوری در جهان سبقه بسیار خوبی دارد مسلما موضوع قابل تفکری است . آلمان یک کشور در سطح جهانی است که دارای طیف گسترده تحقیقاتی ، دانشگاه ها برتر در رتبه بندی جهانی و موسسات تحقیقاتی را دارد و همچنین دارای افزایش چشم انداز قابل توجه اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری تخصصی را دارا می باشد .

دوره های دکتری در آلمان تقریبا ۴ ساله می باشد که تحصیل در این مقطع هم می تواند به زبان انگلیسی و هم آلمانی قابل ارائه باشد. برای اینکه دانشجو بتواند در مقطع دکتری  در آلمان به زبان آلمانی تحصیل کند با یستی مدرک زبان آلمانی DSH و یا  TestDaf داشته باشد. و همچنین برای گذراندن تحصیل درمقطع  دکتری  به زبان انگلیسی در آلمان دانشجو بایستی مدرک آیلتس و یا تافل را داشته باشد و در ضمن کسب موافقت از استاد راهنما در این زمینه الزامی می باشد . از شرایط گرفتن پذیرش دوره دکتری در آلمان دارا بودن معدل بالا در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.از دیگر شرایط مورد نیازبرای پذیرش در آلمان دارا بودن پرو پوزال مناسب است و این پروپوزال بایستی مورد تایید استاد راهنما باشد. سیستم مقطع دکتری در بیشتر دانشگاه ها در آلمان بدین گونه می باشد که دانشجو پس از پاس کردن تعدادی واحد و انجام کارهای تحقیقاتی به صورت پروژه و بعد از اخذ تایید نهایی استاد راهنما میتواند از تز(پایان نامه) خود دفاع کند.

یک تفاوت شاخص در روند پذیرش در دوره دکتری  با دوره های پایین تر مثل دوره کارشناسی ارشد در این است که مرجع صدور پذیرش در این مقاطع با هم متفاوت است به طوری که مرجع صدور پذیرش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اونی اسیست می باشد و رای نهایی با این مرکز است ولی در مورددوره دکتری  مرجع صدور پذیرش در هر دانشگاه به صورت جداگانه است و همین موضوع باعث ارتباط قوی با استاد راهنما می شود که می تواند باعث آسان شدن پذیرش در این مقطع شود.

چقدر هزینه برای گذراندن مقطع دکتری در آلمان لازم است؟

مطالعه دکتری در دانشگاه های دولتی در آلمان بدون هزینه می باشد و همچنین بسته به رشته تحصیلی شخص ماهیانه به دانشجوی مقطع دکتری حقوق پرداخت می شود. هنگامی که شما برای ویزای تحصیلی در آلمان اقدام می کنید بایستی این موضوع را مد نظر داشته باشید که بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی تقریبا حدود ۱۰،۰۰۰ یورو در سال را داشته باشید. که بنا به آمار منتشر شده توسط آلمان Studentenwerk، دانشجو به طور متوسط در آلمان حدود ۸۲۰ یورو در هر ماه نیاز به پوشش هزینه های زندگی خود دارد، که شامل اجاره ، غذا ، لباس ، حمل و نقل ، مواد کار ، تفریحی ، و غیره می شود . دانشجویان هنگام ثبت نام در دانشگاه هر ترم نیاز پرداخت “سهم ترم” دارند. که هرترم با توجه به پرداخت این هزینه یک کارت دانشجویی به دانشجویان داده می شود که به عنوان یک بلیط در خدمت دانشجویان است (برای استفاده ارزان یا رایگان حمل و نقل عمومی) و دارنده حق این را دارد از کافه تریا دانشجویی و مکانهای فرهنگی متعددی مانند استخرهای شنا، موزه ها، سینما، و غیره استفاده کند.

دکتری در انگلیس

انگلیس  فرصت مناسبی برای دانشجویان ارائه می دهد تا بتوانند صلاحیت های علمی بین اللملی شناخته شده و مورد احترام را به دست آورند در حالی که در همان زمان از تجربه زندگی در یک محیط فرهنگی غنی و متنوع برخوردار می شوند. آموزش عالی انگلیس  در کیفیت تدریس و پژوهش مشهور است. بسیاری از دانشگاه های برجسته انگلیس  در ارایه امکانات پژوهشی در سطح جهانی و تولید تحقیق از بالاترین استاندارد برخوردار است، و همچنین این امکان را برای دانشجویان و آموزش فراهم می سازد تا بتوانند از دانش و تخصص برخی از متخصصان تحسین شده در جهان بهره مند شوند.

دانشگاههای انگلیس  دانشجویان را به تفکر خلاق و یادگیری مستقل در یک محیط تحریک می کند، و همچنین ارزش و کیفیت آموزش و پرورش در دانشگاه های انگلیس  مورد تایید کارفرمایان در سرار جهان می باشد و تمامی فارغ التحصیلان در این کشور را به رسمیت می شناسند. و همچنین تحصیل و زندگی در انگلیس  یک فرصت بسیار عالی برای دانشجویان بین المللی است به منظور بهبود مهارت های زبان انگلیسی و افزایش شرایط اشتغال در آینده برای این دانشجویان می باشد . کیفیت تدریس در دانشگاههای انگلیس  به دقت توسط آژانس دولت انگلیس  (تضمین کیفیت آموزش عالی) ارزیابی شده است. و این ارزشیابی در موضوعات و معیار های مختلف مانند طراحی برنامه درسی، پشتیبانی دانشجو، منابع یادگیری و غیره مورد بررسی قرارگرفته است.

دوره دکتری در انگلیس  به طور معمول ۳ سال به طول می انجامد که این دوره عموما به صورت تحقیق انجام می پذیرد که غالبا دانشجو طبق علایق و دوره های تحصیل قبلی و همچنین اعلام آمادگی و قبول سوپر وایزر(استاد راهنما) یک موضوع را انتخاب می کند و در همان زمینه به کشف مجهولی دست می یابد و تحقیق جدیدی را به عرصه ظهور می رساند. و در ضمن برای ورود به مقطع دکتری در انگلیس  دانشجو می بایست مدرک کارشناسی ارشد و مدرک آیلتس و در ضمن رزومه خوبی را به دانشگاه برای پذیرش ارائه دهد . مدرک آیلتس مورد نیاز برای این مقطع آیلتس ۷به بالا می باشد.

در این مقاله سعی داشتیم تا مقایسه اجمالی در مورد دوره های تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس  را داشته باشیم و شرایط کلی در این مقطع را در این دو کشور برای شما عزیزان ذکر کرده تا تصمیم گیری سهل تری نسبت به این دو کشور داشته باشید و در آخر این موضوع را بایستی مدنظر قرار داد که تحصیل در کشور آلمان دارای مزیتی مثل تحصیل رایگان می باشد و در عین حال تحصیل به زبان آلمانی را نباید فراموش کرد هرچند که دراین کشور در رشته های محدود تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.  اما تحصیل در انگلیس  با وجود پرداخت هزینه برای تحصیل در این کشور دارای این برتری می باشد که شما به زبان انگلیسی تحصیل می کنید و همانطور که قبلا ذکر کردیم شرایط شغلی مناسب تری برای آینده پیش روی دانشجویان قرار می گیرد . در ضمن مدرک کشور انگلیس  به دلیل انگلیسی زبان بودن قابل ارائه در اکثر کشورهای دنیا می باشد.حال برای اطلاع و آگاهی از مقایسه تحصیل دکتری در آلمان و انگلیس و راههای مهاجرت به انگلیس و بررسیراههای مهاجرت به آلمان و تحصیل در آلمان و تحصیل در انگلیس با مشاوران حقوقی ما در موسسه حقوقی ملک پور تماس بفرمایید. و در صورت نیاز به مشاوره با دفاتر وین موسسه حقوقی ملک پور و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نمایید و از امکان مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.