immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل پزشکی در آلمان


تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان چگونه می باشد ؟ قوانین تحصیل پزشکی در آلمان و راههای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و راههای اخذ اقامت آلمان چگونه است ؟ هزینه های تحصیل پزشکی در آلمان و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل پزشکی در آلمان به چه نحوی است ؟ قوانین اخذ پذیرش تحصیلی آلمان جهت تحصیل پزشکی در آلمان چگونه می باشد ؟ آیا به دنبال تحصیل رایگان در رشته پزشکی در آلمان  می باشید ؟ موسسه حقوقی ملک پور در رابطه با تحصیل پزشکی در آلمان و و همچنین تحصیل تخصص پزشکی در آلمان مقاله ای را به نگارش درآورده ایم، اگر شما عزیزان به دنبال تحصیل پزشکی در آلمان می باشید همواره می توانید با ما تماس حاصل نموده و به صورت تلفنی و رایگان در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان از حقوقدانان و مشاورین با تجربه این موسسه مشاوره ی تخصصی دریافت نمایید .

کشور آلمان جزء اهداف متعالی بسیاری از متقاضیان  برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و به ویژه مهاجرت پزشکان به آلمان می باشد .تحصیل پزشکی در آلمان به سبب داشتن دانشگاه های تراز اول متقاضیان کثیری دارد. از معتبرترین دانشگاه های کشور آلمان می توان دانشگاه هایدلبرگ را نام برد که در سال ۱۳۸۶ میلادی بنا گشته است و دانشگاه های پزشکی بسیاری مانند دانشگاه پزشکی شهر بخوم ،دانشگاه پزشکی شهر بن ، دانشگاه بنجامین فرانکلین شهر برلین، دانشگاه پزشکی شهر کلن و … را ذکر کرد

. در این مقاله ما تلاش کرده ایم مباحثی را در مورد تحصیل پزشکی در آلمان و مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی آلمان را در دو قسمت : ۱- متقاضیانی که خواستار  تحصیل در مقاطع بالاتر از فوق لیسانس پزشکی هستند و توانسته اند مدرک پزشکی را در ایران اخذ نمایند. ۲- در مورد پذیرش در دوره پزشکی عمومی در کشور آلمان  ذکر خواهد شد .

فایل تصویری آقای ملک پور در باب تحصیلی پزشکی در آلمان


نخست  در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان و ادامه ی تحصیل افرادی که مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه های ایران دریافت نموده اند تحصیل در دوره تخصص پزشکی در آلمان ) مطالبی را ذکر می نماییم . از مسائلی که جهت ادامه تحصیل پزشکان در دوره دستیاری تخصصی پزشکی در آلمان کشورها متفاوت است کسب قبولی در آزمون هایی می باشد که کشورها  باتوجه به موقعیت و  ملزومات خود ارائه می نمایند و چنانچه فرد  نمره ی قبولی را اخذ نماید می تواند در دوره های تخصصی حضور یابد مثل کشور آمریکا که آزمون سخت ( usmle ) را برای پزشکان برگزار میکند. بعضا کشورهایی هستند که آزمون تخصصی به این معنا ندارند و شرایط دریافت پذیرش در مقطع تخصص آسان تر می باشند . کشور آلمان جهت تحصیل پزشکی در آلمان یکی از کشورهایی بوده که دارای این شرایط است و به جهت اعتبار بالایی که مدرک این کشور دارد هدف متقاضیان فراوانی جهت ادامه تحصیل است.

جهت تحصیل پزشکی در آلمان و ادامه تحصیل در مقطع تخصص پزشکی در آلمان افراد باید علاوه بر داشتن  مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه های ایران یا دانشگاه های مورد تایید کشور آلمان ، مدرک زبان ۲B  و همچنین مجوزهای اداره کار و ایالت و بیمارستانی که هدف تحصیل و یا کار در آن را  است و دانشگاه با در نظر گرفتن سوابق و فعالیت های فرد و … مشخص می کند که افراد در کدام زیرمجموعه پذیرش بگیرند . دوره های تخصص و زیر شاخه های آن در کشورهای مختلف تقریباً نظیر یکدیگر است لیکن امکان دارد در بخش هایی دارای تفاوت باشند. به عنوان نمونه رشته هایی که در مقطع فوق تخصص در ایران ارائه می گردد در کشور آلمان در دوره تخصص ارائه می شود . از نمونه زیر مجموعه های قابل اقدام برای  تحصیل پزشکی در آلمان می توان به رشته های زیر اشاره نمود .

۱- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص داخلی در آلمان

۲- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص جراحی عمومی در آلمان

۳- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص خون در آلمان

۴- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص جراحی قلب در آلمان

۵- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص چشم در آلمان

۶- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص گوش و حلق و بینی در آلمان

۷- ادامه تحصیل برای دوره  تخصص جراحی مغز و اعصاب در آلمان

و…

 

فایل صوتی آقای دکتر ملک پور در باب تحصیل پزشکی در آلمان


فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب پزشکی ، داروسازی آلمان


فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب تخصص پزشکی در آلمان


اشخاصی که موفق به اخذ مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه های ایران می شوند و نیت ادامه ی تحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل در مدارج بالاتر در رشته پزشکی در آلمان را دارند به تناسب متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان و اقدام به آغاز تحصیلات در دوره ی پزشکی عمومی در آلمان را دارند بیشتر هستند ، اما مسئله ای که  بر سر راه پزشکان وجود دارد مشکل دارا نبودن مدرک زبان آلمانیست . همانطور که در قبل ذکر شد گام ابتدایی فرایند پذیرش برای دوره ی تخصص پزشکی می باشد و همینطور در زمینه ادامه یتحصیل پزشکی در آلمان به این علت که این امر موقعیت کار به حساب می آید ) افراد ابتدا باید استاد supervisor مشخص کنند و مصاحبه ی با وی را با موفقیت قبول شوند و به طور معمول استاد بعد از مصاحبه زمان محدودی را برای شخص معین میکند تا به دانشگاه رجوع نماید و بدلیل این که عملا مبحث دریافت ویزا چند ماه طول می کشد، علاوه بر هماهنگی با supervisor شخص باید از بیمارستانی که می خواهد در آن جا مشغول به کار شود پذیرش دریافت نماید و همچنین باید اجازه ی کار را از ایالتی که قصد کار در آن جا را دارد دریافت کند و در انتها نیز باید مجوز کار از وزارت کار در آلمان اخذ نماید به همین دلیل این پروسه قابلیت اجرا از داخل کشور را منطقا به سختی خواهد داشت.

موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور را به عنوان بهترین گزینه جهت ادامه ی تحصیل  در دوره ی تخصص پزشکی  و کار در رشته پزشکی پیشنهاد می نماید، که نیاز به اخذ مدرک زبان و مشکل جستجوی  supervisor از ایران را ندارد . متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان و همینطور تحصیل پزشکی در اروپا می توانند از شرایط استثنایی تحصیل در دوره ی کلینیکال بهره مند شوند که توضیح در مورد این دروه ی تخصصی در بخش تحصیل پزشکان در اتریش بیان شده است. توضیح این نکته در خصوصتحصیل پزشکی در آلمان و تحصیل پزشکی ر اتریش ضروری می باشد که تحصیل پزشکان در دوره ی کلینیکال اتریش به زبان انگلیسی بوده و هیچ نیازی به مدرک زبان خاصی نیست و همچنین مشکل ویزا گرفتن در مدت طولانی و با ریسک بالا را که در قبل اشاره کردیم نخواهد داشت زیرا در زمان ورود به دوره ی کلینیکال اتریش  این امکان وجود دارد که در حین تحصیل استاد supervisor  را انتخاب نمود.

معمولا به جهت نداشتن مدرک زبان آلمانی ، مهاجرت پزشکان به آلمان و تحصیل پزشکی در آلمان دچار مشقاتی است که این خود می تواند علتی برای انتخاب کشور اتریش برای مهاجرت باشد  و اشخاص می توانند آموزش زبان آلمانی را در محیط دانشگاه داشته باشند و پس از آموزش از آنجا جهت کشورآلمان اقدام نمایند ولی معمولا به دلیل شرایط مناسب کشور اتریش پزشکان در این کشور به ادامه فعالیت می پردازند .

هزینه تحصیل در دوره ی کلینیکال اتریش رایگان بوده و افراد می توانند در صورت اثبات دانش و توانایی خود اقدام به اخذ بورسیه نمایند و علاوه براینکه از تحصیل رایگان بهره می برند، مبلغی بین ۲ تا ۵ هزار یورو (بسته به میزانی که استاد سوپروایزر صلاح بداند) حقوق دریافت نمایند .
هم اکنون در مورد شرایط تحصیل پزشکی در آلمان دوره ی پزشکی عمومی اختصارا به توضیح خواهیم پرداخت. مشاورین موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور هم اکنون در زمینه قوانین تحصیل پزشکی در آلمان آماده ی ارائه ی مشاوره می باشند. و شما همواره می توانید با شعبه وین بصورت مستقیم تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید .

تحصیل پزشکی در آلمان و پزشکی عمومی در آلمان به دلیل تقاضای بسیار برای این رشته از کشورهای مختلف اشخاص از احتمال کمی برای قبولی در آلمان برخور دارند و تنها اشخاصی دارای این شانس می باشند که از بابت معدل شرایط ممتاز در دوره ی دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشند و همچنین مدرک زبان b2  آلمانی نیز داشته باشند. این افراد اگر  خواهان تحصیل پزشکی در آلمان هستند باید در دانشگاه های سراسری ایران مشغول باشند یا حداقل پذیرش شده باشند و همین طور مدارس دیپلم و پیش دانشگاهی آنها باید از نظر دانشگاه پزشکی آلمان  معتبر شناخته شود که در عمل درصد ناچیزی از افراد می توانند از این شرایط دشوار با موفقیت خارج شوند . البته در زمینه ی پزشکی عمومی، تمام کشورهایی که مدارک آن ها در زمینه ی پزشکی معتبر شناخته می شود همین رویه ی مو شکافانه ی مشابه را دارند و در واقع دریافت پذیرش در رشته ی پزشکی آلمان و تحصیل پزشکی در آلمان کار بسیار دشواری است.

به اشخاصی که نیت شروع تحصیل در مقطع پزشکی عمومی آلمان را دارند، بهترین پیشنهادی که می توان ارائه نمود ، تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان می باشد که با شرایط مناسبی که اخیراً ایجاد شده است و با هزینه های مناسبی که برای این امر وضع شده، سیل درخواست از جانب متقاضیان به دانشگاه های پزشکی انگلستان سرازیر شده است.

اگر شما عزیزان در پی راههای تحصیل پزشکی در آلمان می باشید و مشتاق هستید که تحصیل پزشکی در آلمان داشته باشید و می خواهید از تمامی شرایط تحصیل پزشکی در آلمان آگاه شوید پیشنهاد می گردد که جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان و راههای مهاجرت به آلمان و قوانین و راههای اخذ اقامت آلمان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش تماس حاصل نوده و به صورت تلفنی و رایگان مشاوره تخصصی در رابطه با  تحصیل پزشکی در آلمان  دریافت نمایید 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.