immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

آیا قصد ادامه تحصیل در آلمان دارید؟ در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیل رایگان داروسازی در آلمان را می دانید؟ آیا در خصوص تحصیل رایگان داروسازی در آلمان اطلاعاتی دارید؟ از قانون مهاجرت آلمان در خصوص  اخذ اقامت دائم  آلمان برای دانشجویان داروسازی چه میدانید؟ در خصوص هزینه های تحصیل داروسازی در آلمان اطلاعات دارید؟ در خصوص هزینه زندگی دانشجویان در تحصیل رایگان داروسازی در آلمان به چه میزان است؟ اینها سوالات احتمالی است که ممکن است برای متقاضیان تحصیل رایگان داروسازی در آلمان بوجود بیاید. ما در این مقاله که به کوشش موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور  جمع آوری شده است سعی کرده ایم علاوه بر ارائه اطالاعاتی در خصوص تحصیل رایگان داروسازی در آلمان ، به پرسش هایی نظیر موارد ذکر شده در بالا پاسخ بگوییم.

تحصیل در آلمان

آلمان یکی از کشورهای مورد توجه دانشجویان نقاط مختلف دنیا برای تحصیل است. یکی از دلایلی که این کشور بسیار مورد توجه است مهاجرپذیر بودن آلمان نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپاست اخذ ویزای تحصیلی آلمان می تواند منجر به اقامت دائم در این این کشور شود. دلیل دیگری که این کشو را پراهمیت میکند رایگان بودن تحصیل در دانشگاههای این کشور است و مناسب بودن هزینه های زندگی نسبت به شرایط این کشور است. مهم تر از همه اینکه پاسپورت آلمان یکی از باارزش ترین پاسپورت های دنیاست و این خود به تنهایی میتواند تحصیل در این کشور را مورد توجه قرار دهد.

تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

رشته داروسازی همچون دیگر زیر مجموعه های پزشکی، رشته پرطرفداری است و آلمان کشور مناسبی برای تحصیل در رشته داروسازی در اتحادیه اروپا به حساب می آید. زیرا تحصیل در رشته داروسازی در این کشور رایگان است و متقاضیان تحصیل در دانشگاههای آلمان در رشته داروسازی می بایست قبل اقدام برای پذیرش در این رشته دوره زبان آلمانی در کشور خود بگذرانند و پس از دوره زبان آلمانی و اخذ مدرکB2 و آماده کردن مدارک مورد نیاز دیگر می تواند برای پذیرش رشته داروسازی در دانشگاه آلمان کنند.
رشته داروسازی در آلمان برای دوره لیسانس حدود ۴ سال به طول می انجامد.  مدرک زبان آلمانی برای پذیرش این رشته الزامی است.نکته دیگری که در خصوص تحصیل در رشته داروسازی در آلمان اهمیت دارد، داشتن مدرک پیش دانشگاهی است.
تحصیل در رشته داروسازی  در دانشگاههای آلمان به این صورت است که فرد در ابتدا باید ۴ سال علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک تحصیل کند که به دوشکل تئوری ودر دو سال دوم به صورت عملی و تخصصی خارج از محیط دانشگاه مثل مراکز درمانی گذرانده میشود  پس از گذراندن این دوره دانشجو می بایست در امتحانات پایانی این دروس شرکت کند و در صورت قبولی به آنها مدرک کارشناسی ارشد پیوسته داده میشود. دوره دکترای رشته داروسازی در آلمان ۶ساله است. برای تحصیل در مقطع دکترا رشته داروسازی فرد می بایست حتما از سوی یک استاد راهنما موضوع انتخابیش مورد تایید قرار گیرد و پس از آن می تواند وارد مقطع دکترا رشته داروسازی در انشگاههای آلمان شود.

مدارک لازم جهت پذیرش

ترجمه و اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات
مدرک عدم سوء پیشینه
انگیزه نامه در حداکثر دو صفحه
B2 مدرک زبان آلمانی
۳قطعه عکس پشت زمینه سفید پاسپورتی
ارائه اصل و یکسری کپی از گذرنامه متقاضی و با اعتبار حداقل۱۵ ماه
پرینت حساب سه ماهه به میزان تقریبی هزینه یکسال زندگی در آلمان

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد هزینه تحصیل در کشور آلمان رایگان است. اما در خصوص هزینه زندگی در کشور آلمان باید بگوییم این هزینه تقریبا مبلغی در حدود ماهانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است که بسته به سبک زندگی و میزان هزینه های فرد می تواند بالاتر از مبلغی باشد که در اینجا به آن اشاره شد. اما لازم است بدانید برخی دانشگاههای خصوصی در آلمان وجود دارد که تحصیل در آن دانشگاهها کاملا رایگان نیست اما تقریبا نزدیک به پانزده دانشگاه در آلمان وجود دارد که تحصیل رشته داروسازی در آن رایگان است. لازم به ذکر است دانشجویان داروسازی در آلمان همچون رشته های دیگر در این کشور می توانند ۲۰ ساعت در هفته را در دوره تحصیل خود به کار بپردازند و بخشی  از هزینه های زندگی خود را پوشش دهد.

اخذ اقامت دائم آلمان

دانشجویان رشته داروسازی در کشور آلمان طبق قانون مهاجرت این کشور می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت دائم تبدیل کنند این در صورتیست که فرد بتواند با پایان تحصیل داروسازی در آلمان در کار دائمی مشغول شود پس از ۳ سال می تواند تقاضای اقامت دائم کنند.
طبق قانون مهاجرت کشور آلمان فرد در صورتی که در دوره دانشجویی  خود با یک تبعه آلمانی ازدواج کند می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. همچنین دانشجوویان داروسازی همچون دیگر افراد می توانند با ثبت شرکت در آلمان و فغال نگهداشتن آن اقامت دائم خود را اخذ نماید.
همانطور که در این مقاله ملاحظه فرمودید اخذ ویزای تحصیل رایگان داروسازی در آلمان می تواند منجر به اقامت دائم این کشور شود. و این در حالی است که هزینه تحصیل در آلمان رایگان است و فرد می تواند  زندگی در یک کشور بزرگ صنعتی در اتحادیه اروپا را تجربه کرده و آنرا تبدیل به اقامت دائم این کشور کند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با موسسه مشاوره ای ام آی ای با همکاری موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و از اطلاعات بیشتر در این خصوص بهره مند شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.