immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان و قوانین جدید تحصیل دکترا در آلمان ۲۰۱۸و بررسی راههای اخذ پذیرش دکترا از آلمان را در این مقاله میخوانیم  ، شرایط  تحصیل دکترا در آلمان چیست ؟ چگونگی می توان برای  تحصیل دکترا در آلمان اقدام نمود ؟ آیا  تحصیل دکترا در آلمان رایگان است ؟ هزینه های  تحصیل دکترا در آلمان چقدر است ؟ زبان  تحصیل دکترا در آلمان چه زبانی است ؟ آیا  تحصیل دکترا در آلمان به زبان انگلیسی است ؟ آیا با  تحصیل دکترا در آلمان می توان بورسیه تحصیلی آلمان را  دریافت نمود ؟ آیا با  تحصیل دکترا در آلمان می توان اقامت آلمان را به دست آورد ؟آیا  تحصیل دکترا در آلمان یکی از راههای مهاجرت به آلمان است ؟این مقاله در باب  تحصیل دکترا در آلمان نگارش شده است .

ادامه تحصیل دکترا در آلمان امر ساده ای نیست و برای اخذ پذیرش تحصیل دکترا در آلمان داشتن استاد راهنما ضروری و البته بسیار دشوار است .

از آنجا که تحصیل در اکثر مقاطع در بسیاری از دانشگاههای آلمان  رایگان است متقاضیان بسیاری حتی از اتحادیه اروپا کشور آلمان را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند . بنابراین قطعا رقابت سختی برای انتخاب دانشجو بخصوص در مقطع دکترا وجود دارد . و البته این را نمی توان نا دیده گرفت که اولویت دادن پذیرش با دانشجویان فوق لیسانس همان دانشگاه است .

در آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی هیچ آزمون ورودی برای پذیرش دکترا وجود ندارد . اما معدل دانشجو و دانشگاهی که از فارغ التحصیل شده در کنار توصیه نامه استاد و داشتن مقاله های بین المللی از جمله مواردی است که تاثیر مهمی در امر پذیرش دکتری  دارد .قطعا داشتن نمره زبان مناسب نیز ضروری است .

برقراری  ارتباط با استاد راهنما  از جمله مواردی است که دانشجویان باید بتوانند به خوبی از عهده آن برآیند .

طرح دکترا (Proposal) دانشجوی متقاضی باید از طرف  استاد راهنما مورد تایید قرار بگیرد . معمولا تحصیل دکترا در آلمان به صورت کلاس درس نبوده و دانشجو در طول تحصیل  با مشاوره استاد راهنما به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی می پردازد .و همچنین تز دکتری خود را به اتمام  می رساند .   این پایان نامه به صورت کتبی ارائه می شود و البته به صورت شفاهی نیز دفاع صورت می گیرد .

مدارک  مورد نیاز برای پذیرش دکترا در آلمان عبارتند از :

  • مقالات بین المللی چاپ شده و تأیید شده دانشجو در طی سالهای تحصیل
  • کنفرانس های بین المللی  و ژورنال های چاپ شده از دانشجو
  • مدرک زبان مناسب (آیلتس ۷ آکادمیک )
  • ارائه یک Proposal مناسب که مورد تایید استاد راهنما قرار بگیرد
  • ثبت اختراع جهانی (ضروری نیست اما تاثیر مثبت بالایی دارد )
  • سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی چنانچه دانشجو گپ تحصیلی دارد

پروسه اخذ پذیرش دکتری در آلمان کوتاه نیست و ممکن است حتی  تا ۱ سال و نیم طول بکشد و دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این مقطع تحصیلی را دارند باید برای چندین استاد راهنما همزمان درخواست بفرستند که بالاخره بتوانند استاد مورد نظر را پیدا کنند .

چنانچه ملاحظه فرمودید دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در آلمان امر ساده ای نیست .بنابراین بسیاری از متقاضیان تحصیل در آلمان ترجیح می دهند پذیرش فوق لیسانس مجدد بگیرند و در محیط حضور داشته باشند و بتوانند به طور مستقیم با استاد راهنما ارتباط بگیرند .

طول دوران تحصیل دکترا در آلمان سه تا چهار سال است و البته وابسته به فعالیت دانشجو است . پایان نامه در اکثر رشته ها به زبان آلمانی باید ارائه شود البته در رشته های مهندسی و بعضی از رشته ها دانشجو می تواند با موافقت استاد پایان نامه خود را به زبان انگلیسی ارائه نماید .

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان هیچ هزینه ای برای دانشجو ندارد و بصورت رایگان میباشد . حتی می توان گفت در اکثر رشته ها  امکان دریافت فاند  ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در ماه برای دانشجو وجود دارد . البته چنانچه دانشجوی متقاضی فاند از آلمان باشید شانس پیدا کردن استاد راهنما برای شما کمتر و البته شرایط  پذیرش شما سخت تر خواهد بود . رقابت برای گرفتن در این مقطع بین دانشجویان بسیار بالاست .

شرایط اخذ  بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکترا در آلمان :

داشتن مدرک فوق لیسانس از دانشگاه مورد تایید دولت آلمان

ارائه آیلتس ۷ آکادمیک

اکسپت و قبولی از استاد راهنما (سوپروایزر)

داشتن چندین مقاله بین المللی

داشجویان مقطع دکتری همچون تمامی مقاطع اجازه کار دانشجویی قانونی در آلمان دارند . این کار موقت ۳ ساعت در هفته است .

بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان کارت اقامت یکساله دریافت می کنند که به آنها اجازه می دهد که به مدت یکسال در آلمان اقامت داشته باشند و به دنبال کار بگردند .

بعد از پیدا کردن کار مورد نظر و امضای قرارداد کاری بعد از مدت ۳ سال می توانند درخواست اقامت دائم نمایند . البته شاید پیدا کردن کار با مدرک دکتری و حقوق متناسب با آن کار ساده ای نباشد و دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد خود به  جستجوی کار بپردازند .

دانشجویان علاقمند به تحصیل دکترا در آلمان که متاهل باشند می توانند بعد از ورود به آلمان و دریافت کارت اقامت دانشجویی خود و اجاره محل اقامت خود برای پیوست خوانواده اقدام نمایند .

چنانچه ملاحظه فرمودید اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری در آلمان کار پیچیده و زمانبری است وبنابراین  توصیه می شود دانشجویان علاقمند به مهاجرت تحصیلی به آلمان که مدرک کارشناسی ارشد دارند مجدد پذیرش فوق لیسانس بگیرند.

در حال حاضر سفارت آلمان وقتهای مصاحبه تحصیلی را بسیار طولانی صادر می کند . دانشجویان علاقمند به تحصیل در آلمان باید در نظر داشته باشند پروسه پذیرش و ویزای آنها ممکن است ۲ سال بطول بیانجامد .

چنانچه علاقمند هستید این پروسه را تسریع بخشید می توانید دوره زبان آلمانی خود را در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شنگن سپری نمایید و جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان به سفارت آلمان در این کشورها مراجعه نمایید .

علاقمندان به  تحصیل دکترا در آلمان جهت انجام امور پذیرش و ویزا می توانند از مشاوره موسسات حقوقی معتبر در این زمینه برخوردار شوند و قبل از هر گونه اقدام و پرداخت یورویی از مشاوره تلفنی رایگان کارشناسان مجرب این موسسات استفاده نمایند .

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل دکترا در آلمان و اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل در آلمان و راههای کسب آن و اخذ اقامت دائم و تابعیت در سایر کشورها با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران بصورت رایگان تماس بگیرید و از امکان مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.