immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

در این مقاله توضیحاتی در جهت راهنمایی شما برای مهاجرت به آلمان و یا اقامت آلمان متناسب با شرایط شما ارائه می شود. اگر قصدمهاجرت به آلمان برای زندگی در آلمان و مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در آلمان و همچنین مهاجرت تحصیلی آلمان ، مهاجرت به آلماناز طریق کار در آلمان و  یا مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان و همچنین مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان و یا مهاجرت به آلمان از طریق ویزای توریستی آلمان و یا پیوستن به بستگان خود را دارید، می توانید برای ویزای آلمان و یا دیگر مجوزها درخواست دهید. و سعی ما بر آن است که اطلاعاتی کامل و دقیق در باب مهاجرت به آلمان در اختیار متقاضیان و اخذ اقامت آلمان این امر قرار دهیم که با دید بازتر و با اطلاعات کامل قدم در راه شرایط مهاجرت به آلمان نهاده و با توجه به شرایطتتان بهترین راه مهاجرت به آلمان را انتخاب کنند و در مسیر درست هدف خود را دنبال نمایند. برای اخذ اطلاعات بیشتر و جامع تر در باب مهاجرت به آلمان این امکان را دارید با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره وکلای با تجربه و متخصصین این راه بهره مند گردید.

اتباع برخی کشورها باید برای اخذ ویزای آلمان یا اجازه اقامت برای تحصیل، زندگی یا مسافرت در آلمان درخواست بدهند. به طور کلی، شهروندان اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA، اتحادیه اروپا و ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) یا سوئیس، نیاز به اخذ ویزای آلمانی (کوتاه مدت) یا اجازه اقامت (بلند مدت) ندارند. شهروندان غیر اروپایی معمولاً باید قبل از ورود به آلمان برای اخذ ویزای آلمان یا اجازه اقامت درخواست دهند.

ویزای آلمان برای کشورهای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس

در خصوص مهاجرت به آلمان می توان بیان نمود که جمهوری فدرال آلمان یکی از ۲۶ کشوری است که منطقه شنگن را تشکیل می دهند و شهروندان کشورهای زیر می توانند آزادانه وارد آلمان شوند: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا ، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس. این کشورها ویزای مشترک دارند و هیچ محدودیتی برای رفت و آمد بین آنها وجود ندارد. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA همچنین نیازی به اخذ ویزا یا سایر مجوزها برای مسافرت، زندگی، کار یا تحصیل در آلمان ندارند.

اتباع سوئیس نیز می توانند آزادانه به اتحادیه اروپا رفت و آمد کنند، اما باید برای مجوز اقامت ویژه شهروندان سوئیس در اداره مهاجرت درخواست دهند.

اتباع دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند فقط با داشتن گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی وارد آلمان شوند یا در این کشور اقامت یا کار کنند. البته نیاز است که در اداره ثبت نام ساکنین شهری که در آن طی سه ماه پس از ورود به کشور ساکن بوده اند، ثبت نام نمایند. به این منظور باید گذرنامه معتبر اتحادیه اروپا و همچنین قرارداد اجاره خود را ارائه دهید.

ویزای آلمان برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس

شرایط ویزای آلمان برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، متفاوت است. برخی از شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیاز به اخذ ویزای ورود به آلمان (ویزای شنگن) دارند و تقریباً تمام این متقاضیان مهاجرت به آلمان برای اقامت در آلمان به مدت بیش از ۹۰ روز باید اجازه اقامت بگیرند.

شهروندان کشورهای خاص مانند استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، جمهوری کرواسی، نیوزیلند و ایالات متحده و همچنین چند کشور از آمریکای مرکزی و جنوبی برای ورود به آلمان و اقامت سه ماهه (۹۰ روز) در این کشور نیاز به اخذ ویزای شنگن ندارند. با این حال، اگر آنها مایل به اقامت طولانی مدت یا کار در آلمان باشند، باید در طول سه ماه اول اقامت خود از داخل آلمان برای اخذ مجوز اقامت درخواست دهند.

انواع ویزای آلمان

ویزای اقامت کوتاه مدت آلمان: کمتر از سه ماه

در راستای بحث مهاجرت به آلمان لازم به ذکر است که بسته به ملیت شما، اگر به مدت کوتاهی در یک فرودگاه آلمانی (حتی برای چند ساعت) در مسیر خود به مقصد دیگری توقف کنید، ممکن است به اخذ ویزای مسافرتی یا ترانزیت آلمان نیاز داشته باشید. این ویزا تنها برای حداکثر ۱۲ ساعت به شما امکان ورود به منطقه بین المللی یک فرودگاه آلمانی را می دهد. در برخی از فرودگاه ها مانند کلن / بن، دوسلدورف، فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ نیازی به اخذ ویزای ترانزیت نیست.

شما متقاضیان مهاجرت به آلمان اگر حتی برای کمتر از یک روز از فرودگاه خارج می شوید، ممکن است نیاز به اخذ ویزای شینگن سه ماهه داشته باشید. ویزای شینگن به شما امکان می دهد تا در یک دوره شش ماهه به مدت سه ماه (۹۰ روز) وارد آلمان (یا هر کشوری دیگری در منطقه شنگن) شوید.

در مهاجرت به آلمان برای اخذ ویزای شنگن باید در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور محل اقامت خود درخواست دهید. در وب سایت امور مهاجرت اطلاعات دقیقی در مورد تمام جنبه ها و مقررات ویزای شنگن موجود است. شما می توانید فرم درخواست شینگن را به زبان آلمانی / انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی یا چینی دانلود کنید یا یک نسخه از آن را در سفارت یا کنسولگری آلمان دریافت کنید.

شما باید درخواست ویزای تکمیل شده خود را به دفتر سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارسال کنید. بین دو تا ۱۰ روز کاری طول می کشد تا یک ویزای ۹۰ روزه آلمانی مورد بررسی قرار گیرد. امکان تغییر نوع مجوز اقامت در آلمان وجود ندارد و برای این منظور باید کشور را ترک کنید و مجدداً وارد کشور شوید.

ویزای اقامت بلند مدت آلمان: بیش از سه ماه

اگر قصد دارید به مدت بیش از سه ماه مهاجرت به آلمان داشته باشید و در آلمان، به هر دلیلی (مثلاً برای کار، شرکت در یک دوره آموزشی حرفه ای و یا پیوستن به خانواده خود) اقامت داشته باشید، باید برای اخذ ویزای آلمان و اجازه اقامت درخواست دهید. مگر اینکه شهروند یکی از کشورهایی باشید که نیازی به اخذ ویزا برای ورود به آلمان ندارند، که در این صورت می توانید پس از ورود به کشور و از داخل آلمان درخواست دهید.

اخذ اجازه اقامت بلند مدت آلمان ممکن است چند ماه طول بکشد، و بنابراین بهتر است این روند را در اسرع وقت شروع کنید.

انواع مجوز اقامت آلمان

در مهاجرت به آلمان از چند نوع اجازه اقامت آلمان وجود دارد که بر اساس آن شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند برای مدت بیش از سه ماه در آلمان اقامت داشته باشند.

رایج ترین نوع آن مجوز اقامت است که برای استخدام عمومی نیز لازم است، و معمولاً برای یک سال اعتبار دارد، به جز در موارد خاص مانند قرارداد استخدام نامحدود که تا مدت سه سال اعتبار دارد. این نوع مجوز را می توان با تغییر وضعیت زندگی مانند اشتغال یا ازدواج تمدید نمود.

کارت آبی اتحادیه اروپا در آلمان نوعی مجوز اقامت با شرایط اضافی برای مهاجران بسیار متخصص و همسر آنها است. این روند درخواست اغلب آسان تر از روند استخدام معمولی است، زیرا کارفرما از طرف متقاضی مهاجرت به آلمان اقدام می کند. البته حداقل دستمزد در این نوع مجوز ۴۷۶۰۰ یورو در سال است، و برای برخی متقاضیان خاص مانند پزشکان و مهندسان، ۳۷۱۲۸ یورو است. این ویزا معمولاً به مدت چهار سال اعتبار دارد و همچنین به همسر متقاضی امکان زندگی و کار در آلمان را می دهد.

مجوز سکونت آلمان و اجازه اقامت دائم EC، همانطور که نام آنها پیداست، هر دو مجوز اقامت دائم هستند. این نوع مجوز معمولاً پس از پنج سال اقامت صادر می شوند، اما روند صدور آن برای کارگران متخصص به سرعت صورت می گیرد و سایر گروه های خاص پس از دو یا سه سال اقامت اعطا می شود.

اکثر متقاضیان مهاجرت به آلمان باید از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود برای اخذ اجازه اقامت درخواست دهند. از سال ۲۰۰۸ تا کنون هزینه صدور تمام انواع ویزای آلمانی مبلغ ۶۰ یورو است.

دلیل شما متقاضی مهاجرت به آلمان برای رفتن به آلمان و شرایط تحصیلی و حرفه ای شما تعیین می کند که شما صلاحیت درخواست برای کدام نوع ویزا یا مجوز اقامت آلمانی را دارید. همچنین باید برخی شرایط عمومی را داشته باشید، از جمله داشتن گذرنامه معتبر و اثبات اینکه استطاعت مالی کافی برای تامین مخارج خود در طول اقامت در آلمان را دارید.

در زیر برخی از دلایل یا اهداف دیگری که بر اساس آن می توانید واجد شرایط دریافت اجازه اقامت آلمان باشید را ذکر نموده ایم.

کار در آلمان

اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس باشید، می توانید آزادانه و بدون محدودیت در آلمان کار کنید. سایر متقاضیان مهاجرت به آلمان تنها در صورت اخذ مجوز اقامت می توانند در آلمان کار کنند.

مجوز پیوستن به خانواده خود در آلمان

غیر از شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس، اتباع سایر کشورها برای پیوستن به همسر یا شریک زندگی خود و یا یکی دیگر از اعضای خانواده نزدیک خود در آلمان، باید مجوز اقامت بگیرند. متقاضی مهاجرت به آلمان و بستگان او همچنین باید معیارهای دیگری را رعایت کنند، از جمله اینکه، خویشاوند شما باید یک مجوز اقامت رسمی در آلمان داشته باشد، محلی برای زندگی شما در نظر داشته باشد و منابع مالی کافی برای تامین مخارج شما داشته باشد. در برخی موارد، شما همچنین باید ثابت کنید که تسلط مقدماتی به زبان آلمانی دارید، اگرچه برخی استثنائات نیز وجود دارد. علاوه بر این، فرزندانی که قصد پیوستن به خانواده خود را دارند نباید بیشتر از  ۱۶ سال سن داشته باشند، در غیر این صورت، می بایست با یک روش دیگر مانند ویزای تحصیلی درخواست دهند.

مجوز تحصیل در آلمان

اگر برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی پذیرفته نشده اید، می توانید یک ویزای دانشجویی ۳ ماهه بدون اجازه کار دریافت کنید تا وارد آلمان شوید و شرایط پذیرش خود را مهیا سازید. شرایط لازم برای این منظور شامل مدرک دیپلم یا گواهی پایان دوره متوسطه یا سایر مدارک مربوطه است.

پس از پذیرش در دانشگاه، می توانید برای اخذ مجوز تحصیلی آلمان و شرکت در یک دوره آموزشی تمام وقت درخواست دهید که شامل مجوز کار به مدت ۱۲۰ روز در سال می شود. اگر قبل از ورود به آلمان در یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش شده باشید، باید برای اخذ ویزای دانشجویی سه ماهه آلمان درخواست کنید، که ظرف مدت سه ماه به اجازه اقامت دانشجویی آلمان تبدیل می شود.

باید اثبات کنید که در طول دوره تحصیلی خود منابع مالی لازم و بیمه درمانی دارید و ممکن است نیاز با اثبات مهارت های زبان آلمانی خود نیز داشته باشید. در وب سایت اکثر دانشگاه ها اطلاعات مهمی در مورد مجوز اقامت وجود دارد. با مراجعه به این سایت ها می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

اقامت دائم آلمان

پس از چند سال زندگی در آلمان، می توانید برای اقامت دائم آلمان درخواست دهید. شرط اصلی معمولاً اقامت پنج ساله است که البته استثنائاتی نیز، مثلاً در مورد همسران شهروندان آلمانی یا فارغ التحصیلان یک دانشگاه آلمانی با ویزای کار موقت وجود دارد.

اجازه اقامت دائم آلمان به شما امکان می دهد تا در این کشور به مدت نامحدود اقامت داشته باشید، اما از حقوق شهروندان آلمانی مثلاً حق رأی برخوردار نیستید. اگر تمایل دارید تمام حقوق قانونی شهروندان آلمانی را داشته باشید، باید برای شهروندی آلمان درخواست دهید.

حال با توجه به اطلاعاتی که در مورد مهاجرت به آلمان شرح دادیم به نظر می رسد داشتن وکیل متخصص این مسیر را برای شما متقاضی گرامی بهتر و امن تر میکند.موسسه حقوقی ملک پور با داشتن سال ها تجربه و با قرار دادن  اطلاعات جامع  در باب مهاجرت به آلمان و سایر کشورها به شما متقاضی گرامی کمک میکند که  به راحتی بتوانید شرایط مهاجرت را با شرایط خود تطبیق داده و بهترین طریق را برای مهاجرت انتخاب نمائید. در این راه حتما با کارشناسان حقوق بین الملل مشورت نموده و از انها یاری بخواهید . هم اکنون با موسسه ی حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس گرفته و اطلاعات تکمیلی در خصوص مهاجرت به آلمان برای زندگی در آلمان و مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل در آلمان و همچنین مهاجرت تحصیلی آلمان ، مهاجرت به آلمان از طریقکار در آلمان و  یا مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان و همچنین مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان و یامهاجرت به آلمان از طریق ویزای توریستی آلمان و اخذ اقامت آلمان اخذ نمائید . مشاورین با تجربه ی ما شرایط را به طور کامل برای شما شرح داده و شما را به بهترین شکل ممکن یاری خواهند نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.