immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

آزمون پزشکی MCAT

آزمون پزشکی MCAT

آیا یکی از اهداف شما شرکت در آزمون پزشکی MCAT کانادا  ۲۰۱۸ است؟ آیا علاقمند به مهاجرت به کانادا و تحصیل در رشته پزشکى در کانادا هستید؟ در این مقاله اطلاعات کاملی در زمینه تحصیل پزشکى در کانادا و بررسی شرایط آزمون پزشکی MCAT در کانادا و مسائل پیرامون آن میپردازیم. شرایط شرکت در آزمون پزشکی MCAT کانادا ، راه ها و مدارک لازم برای  شرکت در آزمون پزشکی MCAT   کانادا، نحوه درخواست برای اپلای کردن آزمون پزشکی MCAT کانادا ، مهاجرت تحصیلی به کانادا و اقامت دانشجویى در کانادا و هزینه شرکت در آزمون پزشکی MCAT   کانادا و معرفی مراکز معتبر کشور کانادا جهت شرکت در آزمون پزشکی MCAT کانادا ،از جمله مواردی است که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آزمون MCAT

امکت (به انگلیسی: MCAT)، (به انگلیسی: Medical College Admission Test) یا آزمون پذیرش کالج پزشکی، یک آزمون استاندارد و چند گزینه ای است که توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا (AAMC)و کانادا برگزار می شود. این آزمون چند گزینه ای استاندارد، پیش شرط پذیرش تقریباً تمام مدارس پزشکی در ایالات متحده و کانادا است. سالانه بیش از ۸۰،۰۰۰ متقاضی دانشکده پزشکی آمریکا و کانادا نمرات MCAT خود را ثبت می کنند.

این آزمون در طول سالها تکامل یافته است و از سال ۲۰۱۵، اساساً یک آزمون مبتنی بر استدلال است، اگرچه دانش زیادی برای پاسخ دادن به سوالات مورد نیاز است.

در آزمون MCAT دانش متقاضیان در زمینه مفاهیم و اصول طبیعی، رفتاری و علوم اجتماعی و همچنین حل مسئله و مهارت های تفکر انتقادی که در دانشکده پزشکی مورد نیاز است، ارزیابی می شود.

متقاضیان MCAT

شرایط شرکت در MCAT :

  • قصد ثبت نام در یک دانشکده حرفه ای بهداشتی در زمینه آلوپاتیک، استیوپاتیک، پتیاتریک و دامپزشکی داشته باشید. این همچنین در مورد دانشجویان بین المللی اعمال می شود.
  • در رشته های مربوط به سلامت ثبت نام کنید که نتایج آزمون MCAT شرط پذیرش آن باشد.
  • در رشته های MBBS ثبت نام کنید یا در این زمینه مدرک داشته باشید (لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی).

در طول ثبت نام MCAT از شما می خواهند تا هدف خود از ثبت نام در دانشکده پزشکی یا بهداشت حرفه ای را بیان کنید.

توجه: هیچ پیش نیاز دانشگاهی برای آزمون MCAT وجود ندارد. دانشجویان با پیشینه علمی و غیر علمی واجد شرایط آزمون می باشند و از فرصت یکسان برای ورود به دانشکده پزشکی برخوردارند. با این حال، دوره هایی در مقطع کارشناسی وجود دارد که به بهبود عملکرد شما در این آزمون کمک می کند. مهم است بدانیم که این دوره ها محدودیتی در انتخاب رشته های دانشگاهی ایجاد نمی کند.

زمان شرکت در آزمون MCAT

دانشجویان آینده نگر معمولا یک سال قبل از ثبت نام در دانشکده پزشکی در آزمون MCAT شرکت می کنند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در سال ۲۰۱۸ برای مدرسه پزشکی درخواست دهید، باید در سال ۲۰۱۷ در آزمون MCAT شرکت کنید. اگر سال ۲۰۱۹ مد نظر شماست، پس در سال ۲۰۱۸ یا قبل از آن می توانید در آزمون MCAT شرکت کنید. در حالت ایده آل، باید حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون MCAT برای آن آماده شوید.

شما می توانید تا سه بار در یک سال و حداکثر چهار بار در یک دوره دو ساله متوالی و تا هفت بار در طول عمر در آزمون MCAT شرکت کنید. بدیهی است که باید تعداد دفعات شرکت در این آزمون را به حداقل برسانیم و بنابراین لازم است به خوبی برای شرکت در آزمون MCAT آماده شوید.

آزمون MCAT شامل چه بخش هایی است

آزمون MCAT شامل چهار بخش است: (۱) اصول شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی؛ (۲) مهارت های تجزیه و تحلیل بحران و استدلال (MCAT CARS)؛ (۳) اصول بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های حیاتی؛ و (۴) اصول روانشناختی، اجتماعی و زیست شناختی رفتار. در جدول زیر، چهار بخش آزمون کنونی در مقایسه با نسخه قبلی آن تحلیل شده است.

مقایسه بر اساس تعداد کل سوالات هر درس (تقریبی)

درسMCAT در سال ۲۰۱۳ تا ژانویه ۲۰۱۵MCAT جدید (نسخه فعلی)
زیست شناسی۳۹بیش از ۴۵
بیوشیمی۰بیش از ۳۰
فیزیک۲۶کمتر از ۱۵
شیمی عمومی۲۶کمتر از ۲۰
شیمی آلی۱۳کمتر از ۱۱
روانشناسی۰بیش از ۳۸
جامعه شناسی۰بیش از ۱۸
استدلال شفاهی / CARS۴۰بیش از ۵۳
تعداد کل سوالات۱۴۴بیش از ۲۳۰
زمان کلی (بدون وقت استراحت)۳ ساعت و ۲۰ دقیقه۶ ساعت و ۱۵ دقیقه

 

جدول زمانبندی آزمون MCAT

AAMC مدت برگزاری آزمون MCAT را طولانی تر طراحی کرده است؛ یعنی به مدت ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می کشد. در جدول زیر خلاصه ای از بخش های مختلف آزمون MCAT و زمان اختصاص یافته برای پاسخ به سوالات ارائه شده است.

بخشسوالاتزمان
قبل از آزمون: ثبت نام کنید، کارت شناسایی معتبر ارائه دهید، از شما اثر انگشت می گیرند و در روز آزمون از شما عکس می گیرند.  
توضیحات مقدماتی (اختیاری) ۱۰ دقیقه
۱٫ اصول شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی۵۹۹۵ دقیقه
استراحت (اختیاری) ۱۰ دقیقه
۲٫ مهارت های تجزیه و تحلیل انتقادی و استدلال۵۳۹۰ دقیقه
استراحت بین امتحان / LUNCH (اختیاری) ۳۰ دقیقه
۳٫ اصول شیمی و بیوشیمی سیستم های حیاتی۵۹۹۵ دقیقه
استراحت (اختیاری) ۱۰ دقیقه
۴٫ اصول روانشناسی، اجتماعی و زیستی رفتار۵۹۹۵ دقیقه
سوالات بی اثر ۵ دقیقه
نظرسنجی رضایت (اختیاری)۱۲۵ دقیقه
کل زمان آزمون ۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
کل زمان حضور در جلسه (تقریبی) ۷ ساعت و ۳۳ دقیقه

 

شما می توانید از زمان استراحت اختیاری خود برای پاسخ دادن به سوالات بخش بعدی آزمون MCAT استفاده کنید، در صورتی که بخش قبلی آزمون را زودتر از زمان مورد نیاز به اتمام رسانده باشید. اما، زمان باقی مانده از بخش قبلی، به بخش بعدی آزمون اختصاص نمی یابد.

نکته: زمان کلی شامل زمان ورود به مرکز آزمون نمی شود. در سال ۲۰۱۲، ۶۵ تا ۶۷ سوال در بخش های نسخه جدید آزمون پزشکی MCAT برای مدت زمان ۹۵ و ۹۰ دقیقه برنامه ریزی شده بود که متناسب با زمان نسخه قدیمی آزمون بود. با این حال، در آزمون پزشکی MCAT فعلی، AAMC فقط ۵۹ سوال به مدت ۹۵ دقیقه اختصاص داده است. به دلیل این تغییر کوچک، در نسخه جدید آزمون MCAT زمان بیشتری برای هر سوال نسبت به نسخه قدیمی آزمون اختصاص یافته است. این بدان معنی است که به طور کلی، زمان بیشتری برای خواندن متن، بررسی گزینه ها و تصمیم گیری در مورد پاسخ درست خواهید داشت.

تغییرات MCAT

آزمون پزشکی MCAT به عنوان یک آزمون کتبی استاندارد شروع شد. در سال ۲۰۰۷، به یک آزمون کامپیوتری تبدیل شد. AAMC دوباره با هدف تناسب با تغییرات موجود در زمینه پزشکی و علمی، تغییراتی در این آزمون در آوریل سال ۲۰۱۵ اعمال نمود. آزمون پزشکی MCAT فعلی نه تنها دانش متقاضیان، بلکه شیوه و توانایی آنها در استفاده از دانش خود را نیز محک می زند.

 

مقایسه بخش های ۲ نسخه آزمون MCAT

 MCAT در سال ۲۰۱۳ – ژانویه ۲۰۱۵MCAT فعلی
تاریخ برگزاری آزمون۲۰۱۳ – ژانویه ۲۰۱۵۱۷ آوریل ۲۰۱۵ – تاریخ تعیین نشده (۲۰۳۰؟)
تعداد سوالات۱۴۴ + ۳۲ سوال آزمایشی اضافی۲۳۰
تعداد بخش ها۴۴
بخش ها(۱) علوم فیزیکی

(۲) استدلال شفاهی

(۳) علوم زیستی

(۴) بخش آزمایشی (آزمون سوالات MCAT)

(۱) اصول شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی؛ (۲) مهارت های تجزیه و تحلیل و استدلال؛ (۳) اصول زیستی و بیوشیمیایی سیستم های حیاتی؛ (۴) اصول روانشناختی، اجتماعی و زیستی رفتار
زمان آزمون۴ ساعت و ۵ دقیقه (شامل بخش آزمایشی)تقریباً ۶ ساعت و ۱۵ دقیقه
کل زمان حضور در جلسهتقریباً ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه۷ ساعت و ۳۰ دقیقه
میانگین زمان هر سوالاستدلال شفاهی (VR): 1.5 دقیقه برای هر سوال

بخش غیر VR : 1.35 دقیقه برای هر سوال

MCAT CARS : بیش از ۱٫۷ دقیقه برای هر سوال

بخش غیر CARS : 1.6 دقیقه برای هر سوال

دروس شامل در آزمون(۱) علوم فیزیکی (۵۲ سوال مبتنی بر متن + سوالات ناپیوسته؛ ۷۰ دقیقه): فیزیک و شیمی عمومی

 

(۲) استدلال کلامی* (۴۰ سوال مبتنی بر متن؛ ۶۰ دقیقه): علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم طبیعی و فناوری (توجه داشته باشید که بخش «شفاهی» جدید به نام CARS در علوم طبیعی و فناوری وجود ندارد).

 

(۳) علوم زیستی (۵۲ سوال مبتنی بر متن + سوالات ناپیوسته؛ ۷۰ دقیقه): زیست شناسی و شیمی آلی (توجه داشته باشید که نسخه قدیمی MCAT شامل شیمی اروماتیک نمی شود، اما MCAT 2015 شامل آروماتیک هایی مانند فنول ها و هتروسیکل ها بود).

 

(۴) بخش آزمایشی (۳۲ سوال از دروس به صورت تصادفی انتخاب شده از MCAT جدید؛ به دانشجویانی که تلاش کافی برای حل این سؤالات داشتند یک کارت هدیه آمازون پاداش می دادند. نمره بخش آزمایشی در نمره کلی آزمون بی تاثیر است).

(۱) اصول شیمیایی و فیزیکی سیستم های زیستی {۵۹ سوال: ۱۰ متن با ۴۴ سوال مبتنی بر متن، به علاوه ۱۵ سوالات ناپیوسته (مجزا)؛ ۹۵ دقیقه}: شیمی آلی و معدنی (۴۸٪)، فیزیک (۲۵٪)، بیوشیمی (۲۵٪)، زیست شناسی (۲٪)، روش تحقیق و آمار

 

(۲) تجزیه و تحلیل بحران و مهارت های استدلال*: (۵۳ سوال: ۹ متن و تمام سوالات مبتنی بر متن است، ۹۰ دقیقه): درک، تحلیل و استدلال اخلاقی، فلسفه، مطالعات فرهنگی، بهداشت جمعیت، علوم اجتماعی و علوم انسانی

 

(۳) پایه های بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زندگی {۵۹ سوال: ۱۰ متن با ۴۴ سوال مبتنی بر متن، به علاوه ۱۵ سوال ناپیوسته (مجزا)؛ ۹۵ دقیقه}: زیست شناسی (۶۵٪)، بیوشیمی (۲۵٪)، شیمی آلی و معدنی (۱۰٪)، مهارت های پژوهش و آمار

 

(۴) اصول روانشناختی، اجتماعی و زیست شناختی رفتار {۵۹ سوال: ۱۰ متن با ۴۴ سوال سوال مبتنی بر متن، به علاوه ۱۵ سوال ناپیوسته (مجزا)؛ ۹۵ دقیقه}: مفاهیم موجود در روانشناسی (۶۰٪)، جامعه شناسی (۳۰٪) و زیست شناسی (۱۰٪) که عوامل تعیین کننده رفتاری و اجتماعی و فرهنگی را در بر می گیرند؛ اصول روش تحقیق و آمار

 

 

تاریخ برگزاری آزمون MCAT و تاریخ انتشار نمرات

MCAT Test Dates 2017MCAT Scores Release Dates
January 19ThursdayFebruary 21Tuesday
January 28SaturdayFebruary 28Tuesday
March 31FridayMay 2Tuesday
April 22SaturdayMay 23Tuesday
April 28FridayMay 30Tuesday
May 13SaturdayJune 13Tuesday
May 18ThursdayJune 20Tuesday
May 19FridayJune 20Tuesday
June 1ThursdayJuly 6Thursday
June 16FridayJuly 18Tuesday
June 17SaturdayJuly 18Tuesday
June 29ThursdayAugust 1Tuesday
June 30FridayAugust 1Tuesday
July 21FridayAugust 22Tuesday
July 22SaturdayAgust 22Tuesday
July 27ThursdayAugust 29Tuesday
July 28FridayAugust 29Tuesday
August 3ThursdaySeptember 5Tuesday
August 11FridaySeptember 12Tuesday
August 18FridaySeptember 19Tuesday
August 19SaturdaySeptember 19Tuesday
August 24ThursdaySeptember 26Tuesday
September 1FridayOctober 3Tuesday
September 2SaturdayOctober 3Tuesday
September 9SaturdayOctober 10Tuesday

 

هزینه ثبت نام MCAT

هزینه ثبت نام MCAT مبلغ ۳۱۰ دلار است در صورتی که حداقل سه هفته قبل از امتحان پرداخت شود. ۳ نوع ثبت نام وجود دارد که هزینه ثبت نام، هزینه زمانبندی مجدد، هزینه بازپرداخت وجه در صورت لغو ثبت نام و هزینه درخواست برای کمک هزینه (FAP) مختص خود را دارند. FAP برای دانشجویانی که قادر به پرداخت هزینه آزمون MCAT نیستند، طراحی شده است. قبل از ثبت نام MCAT شما باید برای FAP درخواست دهید.

نوعآخرین مهلتهزینه ثبت نامهزینه زمانبندی مجددبازپرداخت لغو ثبت نام
طلایی۱ ماه قبل از MCAT۳۱۰ دلار

۱۲۰ دلار (FAP)

۸۵ دلار

۴۰ دلار (FAP)

۱۵۵ دلار

۶۰ دلار (FAP)

نقره ای۳ تا ۴ هفته قبل از آزمون۳۱۰ دلار

۱۲۰ دلار (FAP)

۱۴۵ دلار

۶۰ دلار (FAP)

بدون بازپرداخت

بدون بازپرداخت

برنزی۱ تا ۲ هفته قبل از آزمون۳۶۵ دلار

۱۷۵ دلار (FAP)

بدون زمانبندی مجدد

بدون کمک هزینه

بدون بازپرداخت

بدون بازپرداخت

 

مراکز آزمون MCAT

مراکز آزمون MCAT، هر دو در داخل و خارج از محوطه دانشگاه، در سراسر ایالات متحده و کانادا وجود دارد. علاوه بر این، مراکز زیادی برای برگزاری آزمون MCAT در مکان های بین المللی نیز وجود دارد که در جدول زیر ارائه شده است. توجه داشته باشید که روند ثبت نام در مراکز بین المللی آزمون با مراکز موجود در ایالات متحده و کانادا یکسان است. از آنجا که تاریخ و ظرفیت مراکز بین المللی محدود است، از قبل برنامه ریزی کنید.

مکان های بین المللی آزمون MCAT
کاناداچین: هنگ کنگقبرسفرانسهآلمان
گوآماسترالیااسرائیلژاپنقزاقستان
لبنانمالزیپورتوریکوقطرسنگاپور
آفریقای جنوبیتایوانتایلندانگلستانجزایر ویرجین ایالات متحده

 

 

توجه داشته باشید اخیرا بسیاری از متقاضیان کانادایی نیز با توجه به ظرفیت های بسیارمحدود و رقابت بیش از حد برای ورود به دوره ها، تصمیم گرفته اند که در کشورهای دیگر از جمله اروپا رشته های گروه پزشکی را بخوانند. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید میتوانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور(همکار موسسه ام آى ایى اتریش) تماس بگیرید. همچنین تعداد زیادی از متقاضیان از سراسر جهان برای شرکت در آزمون پزشکی MCAT  کانادا وجود دارد و ظرفیت دانشگاه ها محدود است. از این رو پذیرش تا حد زیادی بر اساس زمان ثبت درخواست ها صورت می گیرد.

بنابراین شما می توانید به طیف گسترده ای از دانشگاه هاى  پزشکی در اروپا دسترسی داشته باشید. ما همچنین فرصت تحصیل در دانشگاهای پزشکی انگلستان، مجارستان،آلمان،استرالیا و اکثر کشورهای اروپایى را فراهم کرده ایم. این یعنی اینکه شما می توانید موسسه حقوقی ملک پور(همکار موسسه ام آی ایى اتریش) را که بیشترین تناسب را با نیازها و آرمان های شما دارد را انتخاب کنید.

انتخاب دانشگاه و کالج تصمیم گیری های بزرگی هستند. کارشناسان و وکلا متخصص ما برای کمک به شما در انتخاب درست اهداف تحصیلی خودتان، مشاوره تخصصی می دهند. آنها همچنین شما را در درخواست های ورود به دانشگاه های برتر دنیا حمایت می کنند.موسسه حقوقی ملک پور(همکار موسسه ام آى ایى اتریش) با سابقۀ درخشان و قابل توجه به کمک موفقیت شما میاید.

سابقه ما در کمک به پیشرفت دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بهترین دانشگاههاى پزشکی اروپا و سایر کشورهای مطرح  ثابت شده است. در طول ۱۲ سال گذشته، دانشجویان مادر بیش از ۵۰۰ دانشگاه از سراسر دنیا راه یافته اند. موسسه مشاوره ای MIE (با همکاری موسسه حقوقی ملک پور) به شما کمک میکند برای زندگی و مطالعه در جایی که شما علاقه دارید آماده شوید، با اعتماد به نفس تحصیلات خود را شروع کنید و مطمئن شوید که آینده موفقی در پیش رو دارید.

درصورت نیاز به انجام مشاوره در باب مهاجرت به کانادا ، تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، مهاجرت تحصیلی به کانادا ، اخذ پذیرش از کانادا ، اخذ بورسیه تحصیلی از کانادا ، اخذ اقامت دائم کانادا ، تحصیل پزشکی در کانادا ، و دیگر کشورها میتوانید با دفتر مرکزی ما در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرمایید و از امکان مشاوره تلفنی رایگان با مشاورین برتر ما بهره مند گردید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.