immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مهاجرت قاچاقی به کانادا

مهاجرت قاچاقی به کانادا یکی از روشهایی است که افرادی که در کشور مبدا خود به دلایل مختلف سیاسی و دیگر موارد مورد ستم قرار گرقته اند اقدام به مهاجرت از این طریق می نمایند. بر اساس قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان در کانادا که در سال ۲۰۰۳ تصویب شد ، قوانین و ضوابط خاصی در خصوص امور پناهندگان و مهاجرین غیر قانونی تعیین شد.بر اساس این قانون مأمورین آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) می توانند مجوز اقامت دائم و اتباع خارجی را که به صورت غیر قانونی وارد خاک کانادا شده اند و این قانون را نقض نموده اند را لغو نمایند.در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ حدود ۱۲۶۰۰ نفری که این قانون را نثض کرده بودند از جمله مجرمان که حدود ۱۹۰۰ نفر بودند و به صورت قاچاقی وارد خاک کانادا شده بودند بر اساس این قانون و اختیارات داده شده اخراج شدند.

کشور کانادا برنامه مهاجرتی مدونی تنظیم نموده است که بر این اساس برای هر مهاجر که مایل به مهاجرت به کانادا است شرایط و قوانین خاصی پیش بینی کرده است بر اساس این برنامه به افراد توصیه می شود که بر اساس قوانین مهاجرتی و پناهندگی کانادا و در این چهارچوب اقدام نمایند.

براساس آخرین آمار جمعیت کانادا که در سال ۲۰۰۳  انجام شد حدود ۳۶،۰۰۰ نفر در طول مدت ۶ سال یه صورت غیر قانونی وارد خاک کانادا شدند.از تعداد ۱۰۰ هزار پناهنده در جهان دولت کانادا پذیرای ۱۰۰۰۰ نفر می باشد که بر این اساس دولت کاناد به دو روش اقدام به پذیرش این افراد می نماید.

  • به واسطه اسپانسرها
  • به واسطه کمک های دولتی

پناهجویانی که از خارج از خاک کانادا از طریق اسپانسرها حمایت می شوند می توانند از خارج از خاک این کشور اقدام به درخواست پناهندگی نمایند.نکته قابل ذکر این است که تمامی هزینه های یکسال زندگی این افراد به عهده اسپانسرها می باشد.

افرادی که از این طریق نتوانند درخواست پناهندگی دهند باید از یک طریق وارد خاک کانادا شده و درخواست خود را به صورت کتبی ارائه نمایند. در این خصوص افراد متقاضی می توانند به دو صورت درخواست خود را ارائه دهند:

  1. زمانی که وارد خاک کانادا شدند درخواست پناهندگی خود را می نمایند و طی ۱۵روز فرصت دارند مدارک مورد نیاز جهت اثبات درخواستشان را ارائه دهند.
  2. مورد بعدی این است که زمانی که در خاک کانادا حضور دارند به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نمایند و در خواست خود را ارائه دهند که دراین صورت افراد متقاضی باید مدارک خود را همراه داشته باشند.

بر اساس رای دادگاه فدرال کانادا افرادی که درخواستشان از بعد از تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۵ رد شده باشند حق ماندن در خاک کانادا را دارند تا به ردی درخواستشان اعتراض نمایند و اعتراض آنها بررسی شود.

افرادی که درخواست پناهندگی در کانادا می دهند تا بررسی کیس آنها و تایید نهایی از طرف دولت کانادا اجازه کار نخواهند داشت البته اگر پروسه بررسی درخواست آنها بیش از ۱۸۰ روز به طول انجامد می توانند به صورت کتبی درخواست اجازه کار نمایند.البته دولت کانادا به مدت یکسال از این افراد حمایت می کند و به آنها کمکهای شایانی ارائه می شود.

موارد قانونی که افراد متقاضی مهاجرت به کانادا می توانند از طریق آنها در سال ۲۰۱۷ وارد خاک این کشور شوند شامل:

 

حفاظت و حمایت از مهاجرین غیر قانونی در کانادا

مهاجرت قاچاقی در کانادا دارای دو بخش کلی است:

  • حمایت و اسکان پناهندگان برای افرادی که در خارج از کانادا هستند بر اساس برنامه بشر دوستانه.
  • حمایت از پناهندگانی که در داخل خاک کانادا سکونت دارند

پناهندگانی که برای سکونت در کانادا کانادا انتخاب شده اند، اغلب به مانند دیگر پناهندگان به دلیل سختی شرایط زندگی اقدام به مهاجرت قاچاقی به کانادا می نمایند و به مانند دیگر کشورها مجبور به زندگی در اردوگاه های پناهندگان برای چندین سال می باشند.

بر اساس قوانین کانادا، تمام شرایط سکونت باید به دقت بررسی شود تا اطمینان حاصل شود هیچ یک از مسائل مربوط به امنیت، جرم و سلامت وجود ندارد.

اسپانسرهای مالی خصوصی در سراسر کشور برای استقرار مجدد پناهندگان به دولت کانادا کمک می کنند؛ برخی از آنان به طور سازمان یافته برای انجام این کار، جهت حمایت از پناهندگان خارج از کشور به طور مداوم، با دولت کانادا قراردادهای اسپانسری امضا کرده اند.

 

حمایت از پناهندگانی که داخل خاک کانادا هستند:

بیش از ۱۳۵۰۰ نفر در سال ۲۰۱۴ از طریق مهاجرت قاچاقی به کانادا در خواست پناهندگی نمودند. از این تعداد بسیاری از افراد واجد شرایط پناهندگی در کانادا نیستند. برای مثال، افراد با جرایم جنایی کیفری و افرادی که تقاضای پناهندگی آنان توسط کانادا رد شده باشد، واجد شرایط برای درخواست پناهندگی نیستند.

سیستم کمک به پناهندگان

پس از ورود پناهنده به کانادا طی ۴الی ۶ هفته اول، خدمات زیر به پناهجو ارائه می شود:

  • تنظیم و ارائه خدمات پذیرش پناهجو
  • اسکان موقت در اقامتگاه
  • پشتیانی از پناهندگان جهت اسکان و اقامت دائم
  • بررسی نیازهای اولیه پناهندگان
  • ارائه خدماتی چون آموزش زبان انگلیسی و فرانسه، خدمات پشتیبانی مانند مراقبت از کودکان، کمک های حمل و نقل، ترجمه و تفسیر و مشاوره کوتاه مدت جزء برنامه هایی است که دولت کانادا برای تمامی پناهندگان و مهاجرین در نظر گرفته است.

با توجه به موارد ذکر شده در باب مهاجرت قاچاقی به کانادا و پناهندگی در کانادا و همچنین قوانین و شرایط پیش روی افراد متقاضی ورود به خاک کانادا از طریق مهاجرت قاچاقی به کانادا پیشنهاد میشود چنانچه در خصوص راههای مهاجرت به کانادا از طرق قانونی سوالات گسترده ای دارید می توانید با مشاوران برتر موسسه حقوقی ملک پور به صورت کامل و تخصصی مشاوره نمایید تا در این خصوص کمک شایانی به شما عزیزان شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.