immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک

برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک

برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک و شرایط ۲۰۱۸برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک و شرایط جدید مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک ، بررسی برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک ، مزایای برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک ، مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک  ، قوانین جدید برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک ، را در این مقاله بصورت کامل و جامع آورده ایم ، یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی در جهان کشور کاناداست که به دلیل داشتن امکانات رفاهی بالا و شرایط زندگی در سطح استانداردهای بالای جهانی امروزه در مرکز توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت در جهان است. دولت کانادا در جهت تامین منابع و نیروهای کار انسانی ایالت های خود اقدام به عقد توافق نامه هایی با یازده ایالت خود با عنوان برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی کرده است که یکی از آن ها برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک است. برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک از چهار جریان کلی برای جذب نیروهای کار مورد نیاز خود استفاده می کند. درخواست دادن و پذیرفته شدن تحت برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک به معنای ورود شما به یکی از ایالت های بسیار زیبا و پویای اقتصادی در کانادا خواهد بود. در این مقاله سعی شده که به طور کلی درباره ی دسته های مختلف برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک و مهاجرت به کانادا  توضیحاتی ارائه شود و شرایط لازم برای قرار گرفتن متقاضی تحت یکی از دسته های برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی ایالت نیوبرانزویک بررسی گردد.

نگاه کلی

واقع در سواحل شرق کانادا در کنار اقیانوس اطلس، نیوبرانزویک شیوه ی متفاوتی از زندگی و فرصت های شغلی هیجان انگیز را ارائه می دهد. این ایالت برای تجارب و مهارت های تازه واردان ارزش بالایی قائل است. برنامه ی مهاجرت استانی نیوبرانزویک به کارگران ماهر برای مهاجرت به این استان کمک می کند.

نیوبرانزویک بزرگترین ایالت در میان سه استان ساحلی کانادا است که زیر شبه جزیره ی گاسپه کبک و در کنار ایالت مین واقع شده است. نیوبرانزویک یکی از اولین استان هایی بود که همراه با انتاریو، کبک و نوا اسکوشیا، به هم پیوستند تا قلمروی کانادا را در سال ۱۸۶۷ تشکیل دهند. نیوبرانزویک مقیاس کوچکتری از مهاجرت را نسبت به سایر نقاط کانادا تجربه کرده است، و امروزه تنوع فرهنگی آن رو به افزایش است.

 

جمعیت

با توجه به داده های سرشماری در سال ۲۰۱۱، نیوبرانزویک دارای جمعیت کل ۷۵۱ ۱۷۱ نفر است.

سنت جان بزرگترین شهرستان در این استان، با جمعیت ۷۰۰۶۳ نفر است و نیز قدیمی ترین شهرستان این استان است. مانکتون خانه ی ۶۹۰۷۴  نفر است، در حالی که فردریکتون، مرکز استان، دارای جمعیت ۵۶۷۲۴ نفر است. باتهرست دارای جمعیت ۱۲۲۷۵ نفر و ادموندستون دارای ۱۲۲۷۵ نفر و کمپبلتون دارای ۷۳۸۵ نفر جمعیت است.

نیوبرانزویک تنها استان دو زبانه ی رسمی کانادا است و حدود ۳۳ درصد از جمعیت آن فرانسوی زبان هستند.

 

در حال حاضر برنامه ی مهاجرت کاندیدای استانی به ایالت نیوبرانزویک تحت چهار دسته ی زیر امکان پذیر است:

  1. دسته ی ورودی اکسپرس: جریان بازار کار ایالت نیوبرانزویک (New Brunswick Labour Market Stream)
  2. دسته ی کارگران ماهر دارای حمایت کارفرما (Skilled Worker Applicants With Employer Support)
  3. دسته ی متقاضی کسب و کار (Business applicant)
  4. کارگر متقاضی ماهر دارای ساپورت خانوادگی (Skilled Worker Applicants With

Family Support)

 

که در زیر به طور خلاصه هر دسته را بررسی و شرایط لازم برا ی هر یک را توضیح می دهیم.

 

  1. دسته ی ورودی اکسپرس: جریان بازار کار ایالت نیوبرانزویک

در این ایالت نیز برنامه ی استانی NBPNP بر اساس توافقی که با دولت فدرال کانادا دارد کارگران ماهر و افراد واجد شرایط را برای کار در این ایالت انتخاب و کاندید می کند.

از متقاضیان بالقوه خواسته خواهد شد که فرم بیان علاقه (expression of interest) را تکمیل کرده و به NBPNP ارائه دهند. هم چنین باید نمرات آزمون زبان، نتیجه ی آموزشی ارزیابی مدارک تحصیلی و تجربه ی کاری خود را به برگه ی بیان علاقه ضمیمه کنند. از کاندیداهایی که بالاترین رتبه را کسب کنند دعوت می شود که به برنامه ی NBPNP ورودی اکسپرس درخواست دهند. اداره ی شهروندی و مهاجرت کانادا پس از دریافت درخواست های کاندیداهای استانی، از کاندیداهای با رتبه بندی بالاتر برای اقامت دائم دعوت خواهد کرد.

افسران برنامه ی مهاجرت درخواست ها را بر اساس الزامات واجد شرایط بودن و نیز عوامل انتخاب بررسی خواهند کرد. اولویت با متقاضیانی است که دارای بیشترین پتانسیل از لحاظ اقتصادی در نیوبرانزویک باشند. وقتی که مشخص شد که فرد واجد شرایط  Express Entry Labor Market Stream (EELMS) است سپس باید متقاضی بررسی کند و ببیند آیا برای ارائه ی برگه ی بیان علاقه (EOI) واجد شرایط است یا خیر.

کسانی که برگه ی EQI آن ها پذیرفته شود باید ظرف ۴۵ روز برگه ی درخواست خود را به NBPNP تسلیم کنند. و برگه ی بیان علاقه باید به این آدرس ارائه شود:

entree.express.entry@gnb.ca.

تمام کسانی که از آن ها دعوت شده  که درخواست دهند  باید ابتدا یک پروفایل در سیستم وروردی اکسپرس فدرال ایجاد کنند. NBPNP از تمام متقاضیان شماره ی پروفایل سیستم وروردی اکسپرس و کد اعتبار سنجی جستجوی کار (Job Seeker Validation Code) را خواهند خواست.

 

متقاضیان باید واجد شرایط زیر باشد:

همه ی معیارهای واجد شرایط بودن و عوامل انتخاب که در برنامه ی نیروهای متخصص فدرال وجود دارد (به دست آوردن حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰)؛ و معیارهای استانی، از جمله سن (۲۱-۵۵)، تعهدنامه ی امضا شده برای زندگی و کار در نیوبرانزویک (NBPNP – 001) و معیارهای دیگر.

همچنین باید مدارکی دال بر این که حداقل منابع مالی مورد نیاز توسط دولت فدرال برای هزینه های زندگی در نیوبرانزویک، از جمله سفر و جابجایی، هزینه های درخواست و سایر هزینه های مرتبط با مهاجرت به این استان را دارند ارائه دهند.

همچنین معیارهایی برای کارفرمایان که به متقاضی پیشنهاد کاری داده اند نیز وجود دارد. مثلا این که آن شرکت باید به مدت یک سال قبل از تاریخ درخواست در نیوبرانزویک فعال بوده باشد و نیزمی بایست نشان دهد که شما توسط کارفرمای آن شرکت مصاحبه شده و استخدام شده اید.

 

شرایط لازم:

  1. زبان: در حال حاضر میزان تسلط مورد نیاز برای این برنامه کسب سطح CLB 7 برای تمام مهارت ها شامل شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن است.

 

  1. ۲. تحصیلات: شما باید حداقل، گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان، دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل دبیرستان داشته باشید: و یکی از این دو مورد را ارائه دهید: ۱) یک گواهی نامه ی کانادایی؛: و یا ۲) ارزیابی مدارک تحصیلی و آموزشی از یکی از مراکز تعیین شده توسط IRCC برای معادل اعلام کردن تحصیلات قبلی شما در خارج از کانادا.

 

  1. تجربه ی کاری: شما باید حداقل یک سال (حداقل ۱۵۶۰ ساعت) تجربه ی کار پیوسته تمام وقت (یا معادل آن در پاره وقت) در شغل اصلی مدنظر خود را داشته باشید. که این تجربه باید در مشاغل خاص که توسط (NOC) مشخص می شود باشد. تنها مهارت های سطح ۰ یا سطح مهارت A یا B از طبقه بندی مشاغل ملی ۲۰۱۱ (NOC)، واجد شرایط هستند.

 

  1. سن: متقاضی باید بین ۲۲ تا ۵۵ سال سن داشته باشد.

 

  1. تمکن مالی: شما باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت مالی خود و خانواده ی خود (حتی اگر آن ها با شما نیایند) بعد از ورود به کانادا را دارید. شما نمی توانید این پول را از شخص دیگری قرض کنید یعنی این که این دارایی باید به اسم متقاضی یا همسر او باشد.

 

  1. تعهد به زندگی و سکونت در ایالت نیوبرانزویک: باید یک تعهدنامه ی زندگی و سکونت در ایالت نیوبرانزویک را امضا کنید. البته این گزینه مختص به همین ایالت است و جز برنامه ی فدرال نیست.

 

  1. کسب حداقل امتیاز: متقاضی باید از مجموع ۱۰۰ نمره، نمره ی ۶۷ را از ملزومات برنامه ی کارگران ماهر فدرال IRCC’s Federal Skilled Worker Program کسب کند.

 

فاکتورهای انتخاب

اگر تمام معیارهای واجد شرایط بودن در مورد شما صادق باشد، آن گاه شما را با توجه به شش عامل انتخاب ارزیابی خواهند کرد (زبان، تحصیلات، سن، سابقه ی کار، اشتغال و پیشنهاد کاری، سازگاری). این عوامل انتخاب شده با استفاده از یک سیستم امتیاز بندی می شوند. حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مورد نیاز است که بتوانید در سیستم ورودی اکسپرس وارد شوید.

  1. زبان (حداکثر ۲۸ امتیاز)

شما می توانید تا ۲۸ امتیاز برای مهارت های خود در زبان انگلیسی و فرانسه کسب کنید. به شما امتیاز بر اساس توانایی در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن داده می شود. شما همچنین می توانید امتیازاتی هم برای توانایی زبان دوم رسمی خود به دست آورید. اگر می خواهید برای مهارت های خود در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه امتیاز کسب کنید، باید نتایج آزمون زبان برای هر دو زبان را هم زمان ارائه دهید.

اگر شما نتایج آزمون زبان برای زبان انگلیسی یا فرانسه که نشان می دهد شما سطح مورد نیاز را دارا هستید ارائه ندهید درخواست شما پردازش نخواهد شد. برای زبان رسمی اول باید حداقل CLB 7 را کسب کنید و برای زبان رسمی دوم نیز باید حداقل سطح CLB 5 را در تمامی چهار مهارت کسب کنید.

 

زبان رسمی اول    
 صحبت کردنگوش دادنخواندننوشتن
CLB level 9  یا بالاتر

 

۶۶۶۶
CLB level 8

 

۵۵۵۵
CLB level 7

 

۴۴۴۴
پایین تر از CLB level 7نمی تواند درخواست دهد   

 

و اما سیستم امتیازدهی برای زبان دوم مطابق جدول زیر است:

زبان رسمی دومامتیازات
حداقل CLB5 در تمامی چهار مهارت

 

۴
CLB 4 یا کمتر در تمام مهارت ها

 

۰

 

  1. تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز)

شما باید اعتبارنامه ی کانادایی خود و یا یک گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) را هنگامی که درخواست می دهید ضمیمه کنید. امتیاز اعتبار بین المللی یا مدرک شما بر اساس این که آن مدرک در مقایسه با استانداردهای آموزش و پرورش کانادا چگونه است تعلق خواهد گرفت.

 

تحصیلاتحداکثر ۲۵ امتیاز
 

مدرک دانشگاهی در سطح دکترا (PhD)

 

۲۵ امتیاز

 

 

مدرک دانشگاهی در سطح کارشناسی ارشد یا معادل آن

یا ورود برای عمل (entry-to-practice) سطح دانشگاهی (یا معادل آن)

مدرک حرفه ای (یا معادل آن). شغل مربوط به آن مدرک یا درجه باید:

NOC 2011 سطح مهارت A باشد، و

§         دارای مجوز توسط یک اداره ی نظارتی استانی باشد.

توجه: برنامه تحصیلی باید در یکی از این زمینه های مطالعاتی زیر باشد: پزشکی، دامپزشکی،

دندانپزشکی، پیراپزشکی، بینایی سنجی، حقوق، کایروپراکتیک پزشکی یا داروسازی.

 

 

 

 

 

 

۲۳ امتیاز

 

 

دو یا چند مدرک بعد از دبیرستان

دیپلم یا معادل آن

(حداقل یکی باید برای یک برنامه ی حداقل سه ساله باشد).

 

 

 

۲۲ امتیاز

 

 

درجه ی پس از دبیرستان یا دیپلم برای یک برنامه ی

سه ساله یا بیشتر

یا معادل آن

 

 

 

۲۱ امتیاز

 

درجه ی پس از دبیرستان یا دیپلم برای یک برنامه ی

دو ساله یا معادل آن

 

۱۹ امتیاز

 

درجه ی پس از دبیرستان یا دیپلم برای یک برنامه ی

یک ساله

یا معادل آن

 

 

۱۵ امتیاز

 

دیپلم دبیرستان، یا معادل آن

 

 

۵ امتیاز

 

  1. تجربه (حداکثر ۱۵ امتیاز)

از این جدول برای بررسی امتیاز خود در مشاغل NOC 0, A, B استفاده کنید.

تجربهحداکثر ۱۵ امتیاز
 

یک سال

 

 

۹

 

دو تا سه سال

 

 

۱۱

 

چهار تا پنج سال

 

 

۱۳

 

شش سال یا بیشتر

 

 

۱۵

 

 

  1. سن (حداکثر ۱۲ امتیاز)

امتیاز سن شما برابر با سن شما درست در روزی که از شما دعوت به درخواست دادن برای اقامت دائم توسط IRCC می شود مطابق با جدول زیر محاسبه خواهد شد.

امتیازاتسن
 

۰

 

 

کمتر از ۲۲ سال

 

۱۲

 

 

۲۲ تا ۳۵

 

۱۱

 

۳۶

 

 

۱۰

 

۳۷

 

 

۹

 

۳۸

 

 

۸

 

۳۹

 

 

۷

 

۴۰

 

 

۶

 

۴۱

 

 

۵

 

۴۲

 

 

۴

 

۴۳

 

 

۳

 

۴۴

 

 

۲

 

۴۵

 

 

۱

 

۴۶

 

 

۰

 

۴۷ و بالاتر

 

 

  1. ۵. پیشنهاد کار هماهنگ شده یا اشتغال

در برخی موارد، اگر شما یک پیشنهاد کار دائم تمام وقت از یک کارفرمای نیوبرانزویک داشته باشید امتیازاتی دریافت خواهید کرد.

این کار باید قبل از درخواست دادن شما برای آمدن به کانادا به عنوان یک کارگر ماهر فدرال هماهنگ شود.

پیشنهاد کار معتبر باید:

  • برای کار تمام وقت، دائمی و نه فصلی باشد، و
  • در یک شغل ذکر شده در لیست مشاغل NOC 0، A، و یا B باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.