immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کشور کانادا  و شرایط ۲۰۱۸ مهاجرت به کشور کانادا  ، مهاجرت به کشور کانادا از طریق پناهندگی ، مهاجرت به کشور کانادا  از طریق کاری ، مهاجرت به کشور کانادا  از طریق سرمایه گذاری ، مهاجرت به کشور کانادا  از طریق تحصیل در کانادا ، مهاجرت به کشور کانادا  از طریق ورود سریع Express Entry ، مهاجرت به کشور کانادا  از طریقازدواج یا تولد در کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی به کانادا را در این مقاله به بررسی گذاشته ایم ، کانادا کشوری با یک سیاست باز مهاجرپذیری و دارای امکانات و زیبایی های منحصر به فرد است و به همین دلیل یکی از اهداف بسیاری از متقاضیان، مهاجرت به کانادا می باشد. آیا شما نیز علاقمند به مهاجرت به کانادا می باشید آیا می خواهید از روش های متنوع مهاجرت به کشور کانادا مطلع شوید.  مقاله حاضر جهت آشنایی و تسهیل در امر مهاجرت به کشور کانادا می باشد و به طور کلی به بیان طرق و شیوه های  مهاجرت به کشور کانادا و به شرح مختصری از گزینه های پیش روی شما برای مهاجرت به کانادا می پردازد.

روش های مختلف مهاجرت به کانادا در سال۲۰۱۷:

  1. روش Express Entry (ورود سریع)

در این روش به مهاجران ماهر بر مبنای توانایی آن ها برای زندگی در کانادا و میزان تاثیر مثبت آن ها بر اقتصاد کانادا اقامت دائم اعطا می شود. اکسپرس اینتری یک سیستم جمع آوری، دسته بندی و انتخاب بر اساس امتیاز بندی متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا و بر پایه ی توانایی ها و مهارت های آن هاست. در این شیوه داشتن پیشنهاد کاری امتیاز بالایی برای فرد دارد. پیش بینی می شود که امسال تعداد بیشتری در این برنامه قرعه کشی شوند.در این شیوه داشتن پیشنهاد کاری از یکی از شرکت ها یا موسسات کانادایی، انتخاب شدن توسط یکی از ایالات یا مناطق، داشتن مهارت یا تجربه های کاری امتیاز بالایی دارد.

  1. افراد ماهر انتخابی ایالت کبک (Quebec-selected skilled workers)

ایالت کبک قرارداد خاص خود را با دولت کانادا برای مهاجرت دارد. این شیوه یکی از شیوه های نسبتا سریع است که در آن در صورتی که رشته و حرفه ی شما یکی از موارد ذکر شده در لیست NOC فدرال نباشد می توانید از این طریق اقدام کنید.اگر بخواهید با این شیوه درخواست بدهید باید:

برای دریافت گواهی CSQ و یا همان  Certificat de sélection du Québec  از طریق سایت دولت کبک اقدام کنید.

و سپس با درخواست دادن به اداره ی مهاجرت و شهروندی کانادا ( CIC) تقاضای اقامت دایم در کانادا کنید.

به یاد داشته باشید که تسلط بر زبان فرانسه می تواند در پذیرش درخواست شما بسیار موثر باشد.

  1. ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری یا استارت آپ (Start-up visa)

کشور کانادا به دلیل داشتن، اقتصاد قوی، مالیات پایین و هزینه های کسب و کار کم، برتری در پژوهش و نوآوری و کیفیت بالای زندگی یکی از بهترین کشورهای جهان برای راه انداختن یک کسب و کار مناسب است. این شیوه دنبال جذب کارآفرینانی با افکار خلاقانه و بدیع و دارای طرفیت های بالاست. ولی شما برای ایده جدید و نواورانه خود باید حمایت یکی از سازمان های تعیین شده توسط کانادا را به دست آورید.

  1. سرمایه گذاری (Immigrant Investors)

این شیوه به دنبال سرمایه گذاران بین المللی با مهارت ها و توانایی های کافی در جهت کمک به رشد و توسعه ی اقتصاد کانادا و ادغام شدن در جامعه کانادا است اما در حال حاضر یعنی ژانویه ی ۲۰۱۷ این سیستم بسته بوده و نمی توان از این طریق اقدام کرد.

  1. خود اشتغال زایی (self- employed)

این شیوه به دنبال متقاضیانی است که بتوانند در کشور کانادا هم، از طریق ایجاد کسب و کار خوداشتغال بوده و یا به اصطلاح حالت خویشفرما باشندو یا کشاورزانی که تجربه ی مدیریت مزرعه، و یا قصد و توانایی خرید و مدیریت یک مزرعه در کانادا را داشته باشند.

  1. حمایت یا اسپانسرشیپی خانواده و فامیل (family sponsorship)

فردی که بالای ۱۸ سال داشته و خودش شهروند و یا مقیم دائم کانادا است می تواند اسپانسر ورود بستگان خاصی به کشور کانادا باشد. اما چنان چه شمااسپانسر عضوی از خانواده ی خود شوید حدود ۳ سال و برخی مواقع تا ۱۰ سال متعهد تمام مخارج و هزینه هایش در کانادا خواهید بود.

و اما اعضای خانواده یعنی همسر، والدین، فرزندان،  فرزند خوانده، و یا خواهر و برادری که والدین خود را از دست داده اند و یا یکی از خویشاوندان به شرط این که بستگان دیگری (مانند عمه ، عمو و افراد ذکر شده دربالا ) را نداشته باشد.

  1. کاندیداهای استانی (Provincial nominees)

برنامه مهاجرت استانی (PNP) به استان های مختلف کانادا اجازه ی انتخاب گزینشی متقاضیان بر مبنای نیازهای آن ایالت را می دهد. افراد انتخابی باید علاقمند به زندگی در آن ایالت و برطرف کردن نیازهای آن منطقه باشند.

  1. مراقبان و پرستاران سرخانه (caregivers)

در این شیوه شما سه گزینه پیش رو دارید:

  1. مربی کودک (برای مراقبت از کودکان)
  2. مراقبت از افراد بیمار که نیازمند مراقبت های پزشکی هستند
  3. مراقبت خانگی یا Live-in:مراقبت از سالمندان معلولان یا افراد دارای بیماری های مزمن یا افرادی که طولانی مدت در خانه یا بیمارستان ها بستری هستند

در این نوع درخواست فرد متقاضی باید دارای دیپلم متوسطه بوده و دانش لازم را در رشته ی مربوطه داشته باشند و سابقه ی کار دائم یک ساله در طی سه سال گذشته و یا سابقه ی آموزش شش ماهه در موسسات آموزشی مربوطه باشند و نیز زبان انگلیسی آن ها در حدی باشد که بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند. بعد از گذر دو سال به طور اتوماتیک متقاضی مقیم دائم کشور کانادا خواهد شد.

  1. پناهندگی (refugees):

اگر فردی برای فرار یا ترس از آزار و اذیتِ نژادی، مذهبی، قومی و ملیتی یا برای عضویت در یک گروِه اجتماعیِ خاص یا داشتنِ عقایدِ سیاسیِ اقلیتی، تواناییِ به‌دست آوردنِ پناهگاهی امن در کشورِ خود را ندارد و یا بی تابعیت باشد و یا در بیرون از کشوری که پیشتر در آن بوده باشد و به‌دلیلِ ترس از جان، نخواهد یا نتواند به آن کشور باز گردد میتواند درخواست پناهندگی کند.

و اما در پایان، سال هاست که مهاجرت به کشور کانادا یکی از اولویت های مهاجرتی بسیاری از افراد در جهان بوده است. در این مقاله به طرق و شیوه های مهاجرت به کشور کانادا اشاره شد  و به طور مختصر ذکر شد که در حال حاضر نه روش برای مهاجرت به کشور کانادا در سایت رسمی اداره ی مهاجرت کانادا قید گردیده است. اگر شما هم جز آن دسته از متقاضیانی هستید که علاقمند به مهاجرت به کشور کانادا هستید باید پس از انتخاب شیوه ی مهاجرت به کشور کانادا نکات و شرایط آن را به طور جزئی تر مورد مطالعه بررسی قرار دهید

 

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه ی این مقاله در باب مهاجرت به کانادا از طرق مختلف همچون پناهندگی در کانادا ، تولد در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ،تحصیل در کانادا ، در انتخاب مقصد راهنمایی لازم را به عمل آورده باشیم . همچنین در صورت تمایل برای داشتن اطلاعات جامع در این خصوص می توانید همه روزه باموسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.