immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال

روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال در سال ۲۰۱۸ چیست ، و قوانین جدید مربوط به مهاجرت به کانادا و روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال ۲۰۱۸ چیست ، شاید شما هم از جمله کسانی باشید که به دنبال روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال  هستید. حال این سوال مطرح میشود که روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال چیست؟ و اینکه شما به عنوان یک مهاجر باید دارای چه شرایطی باشید تا بتوانید از روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال  استفاده کنید و اینکه اساسا آیا روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال میتواند گزینه ی خوبی برای مهاجرت به کانادا باشد؟ و اگر چنین است چه کسانی میتوانند از روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال استفاده کنند.  لازم به ذکر است که این مقاله برای وبسایت موسسه حقوقی ملک پور نوشته شده است.

 

پیش زمینه:

“در اول جولای ۲۰۱۲ اداره مهاجرت کانادا (CIC) وقفه ی موقتی ای را در پذیرش درخواستهای مرتبط با برنامه جدید کارکنان ماهر فدرال (FSWP) ایجاد کرد البته به جز برای اشتغال برنامه ریزی شده و موارد کسب PHD. دلایل ارایه شده برای این توقف موقت این بود که به CIC اجازه دهد تا به مدیریت فشاردرخواستهای موجود پرداخته و میزان جذب مهاجر آتی را با اجرای تغییرات قانونی پیشنهادی به دسته کارگران ماهر فدرال هماهنگ کند. FSWP جدید شروع به پذیرش درخواست ها در چهارم ماه می ۲۰۱۳ کرد (چانگ، ۲۰۱۳).”

در حال حاضر مهاجرت افراد خوداشتغال یا خویش فرما  به کانادا به دو طریق کلی صورت می گیرد:

  1. روش فدرال
  2. روش استانی و به طور خاص استان کبک

در مقاله ی حاضر به بررسی روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال خواهیم پرداخت:

الف: مهاجرت از طریق خود اشتغالی فدرال کانادا

خود اشتغالی فدرال (Federal Self-Employed) روشی از مهاجرت است که برای هنرمندان، نویسندگان، کشاورزان و ورزشکاران (در سطح حرفه ای) در نظر گرفته شده است. این روش یکی از روشهای کسب اقامت دایمی برای آن دسته از کسانی است  که  دارای سابقه  درخشان و رتبه های عالی و سابقه کاری مناسبی در رابطه با رشته تحصیلی خود در یکی ازموارد زیرهستند (لازم به ذکر است که در این روش نیازی به هیچ گونه سرمایه گذاری اولیه نیست).

۱- هنرمندان

۲- ورزشکاران (مثلا مدال آوران)

۳- کشاورزان با سابقه کار در زمین کشاورزی

شرایط لازم بر اساس سایت رسمی کشور کانادا موارد زیر می باشد:

  • داشتن حد اقل دو سال سابقه کار  و مدرک تحصیلی یا فنی مرتبط در ۵ سال اخیر
  • کسب ۳۵ امتیاز از جدول امتیاز بندی
  • ارایه عدم سو پیشینه و سلامت جسمانی

دسته ی کارگران ماهر فدرال شامل افرادی میشود که کارگران ماهر هستند و ممکن است بر اساس توانایی خود به لحاظ اقتصادی برای تبدیل شدن به یک کارفرما در کانادا اقامت دائم بگیرند ویا کسی که قصد اقامت در یک استان به غیر از استان کبک را داشته باشد . یک تبعه خارجی در صورتی  کارگر ماهر محسوب میشود که:

الف. در طی  ۱۰ سال قبل از تاریخی که در آن درخواست خود را برای ویزای اقامت دائم ارایه داده اند، در طی یک دوره مداوم، حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت داشته ، و یا معادل آن در کار پاره وقت بوده باشند، در صورتی که کشور خارجی تایید کند که به عنوان شغل اصلی آنها بوده و این شغل باید چیزی غیر از مشاغل ذکر شده در مهارت نوع ۰  یا سطح مهارت  A یا B  که در لیست طبقه بندی مشاغل ملی ( “NOC”)  آمده است باشد.

ب. در طول آن دوره ی اشتغال آنها باید اقداماتی را که در لیست توصیفات شغلی مرتبط با آن شغل در NOC  آمده است انجام داده باشند؛

ج. در طول دوره اشتغال آنها تعداد قابل توجهی از وظایف اصلی آن شغل را مطابق با شرح وظایف ذکر شده در NOC ، از جمله تمام وظایف اساسی و ضروری را انجام داده باشند و

د.  متقاضیان باید نتایج حاصل از ارزیابی مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسه که گواهی کند که که آنها در سطح و یا بالاتر از سطح تسلط به زبان مورد نظر سفارت برای هر یک از چهار حوزه مهارت زبان هستند ارائه کنند. بررسی نتایج باید توسط یک سازمان یا موسسه تعیین شده تحت R74 (3)  صادر شده باشد و باید کمتر از دو سال از تاریخ صدور آن در لحظه ی درخواست دادن گذشته باشد و

ه. ارائه یکی از موارد زیر:

  1. گواهی اتمام دوره مدرک تحصیلی کانادایی، و یا
  2. تکمیل دیپلم خارجی، گواهی نامه و یا اعتبارنامه تحصیلی و یا معادل آن،

که باید توسط یک سازمان یا موسسه مورد قبول  R75 (4) صادر شده و باید کمتر از پنج سال از صدور آن در تاریخی که درخواست می دهند گذشته باشد.

در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۲، مرکز منابع انسانی و توسعه مهارت کانادا ( “HRSDC”) و آمار کانادا نسخه ی  ۲۰۰۶ از NOC را با نسخه  ۲۰۱۱جایگزین کرد. و به این ترتیب درخواستهای دریافتی  از چهارم می ۲۰۱۳ یا پس از آن را با نسخه ۲۰۱۱  NOC مورد ارزیابی قرار می گیرد.

لیست مشاغل مورد قبول و کد NOC مربوطه  برای اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال به قرار زیر میباشد:

رشته مورد نیازکد رشته
متصدی کتابخانه۵۱۱۱
موزه داران۵۱۱۲
بایگان۵۱۱۳
مولف و نویسنده۵۱۲۱
ویراستار۵۱۲۲
خبرنگار۵۱۲۳
روابط عمومی و ارتباطات۵۱۲۴
مترجم و مترجم شفاهی و لغت شناسی۵۱۲۵
تولید کننده ، کارگردان و طراحان رقص و علوم مرتبط۵۱۳۱
آهنگ ساز و تنظیم کننده۵۱۳۲
موسیقی دان و خواننده۵۱۳۳
رقاص حرفه ای۵۱۳۴
هنرپیشه و کمدین۵۱۳۵
نقاش، مجسمه ساز و هنرهای بصری۵۱۳۶
تکنسین و بایگان کتابخانه۵۲۱۱
تکنسین موزه و گالریها۵۲۱۲
عکاسان۵۲۲۱
اپراتور فیلم و ویدیو۵۲۲۲
تکنسین هنر ی و گرافیک۵۲۲۳
تکنسین پخش۵۲۲۴
تکنسین ظبط ادیو و ویدیو۵۲۲۵
سایر تکنسینهای حرکت ، پخش،  صحنه۵۲۲۶
پشتیبانی از پخش و ظیبط  در صحنه۵۲۲۷
گویندگان۵۲۳۱
سایر نوازندگان و هنرمندان صحنه و پشت صحنه۵۲۳۲
طراحان گرافیکی۵۲۴۱
طراحان داخلی۵۲۴۲
هنرمندان صنایع دستی۵۲۴۴
طراحان نقاشی برروی پارچه و چرم و مواد دیگر۵۲۴۵
ورزشکاران۵۲۵۱
مربی ها۵۲۵۲
داورها و دیگر متخصصین فنون ورزشی۵۲۵۳
رهبر گروه های ورزشی و لیدر ها در بدن سازی و ورزش۵۲۴۵

 

حال ممکن است دو سوال دیگر برای شما مطرح شود:

ورزشکار خوداشتغال کیست؟
از نظر قانون مهاجرت بند ۱ ماده ۸۸ آئین نامه های مهاجرت ورزشکار خوداشتغال کسی است که در پنج سال قبل از زمان امضای فرم های مهاجرتی خود حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:
۱ : دو سال تمام فعالیت خوداشتغالی در زمینه فعالیت های ورزشی (یعنی منبع درآمد وی از این راه بوده است و در ضمن کارمند نبوده است)
۲: دو سال تمام فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی
۳: یک سال تمام خود اشتغالی در زمینه فعالیت های ورزشی به اضافه یک سال تمام فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی
فعالیت هایی ورزشی شامل موارد زیر:
۱ : قهرمانان ورزشی که در سایت مهاجرت کانادا با NOC 5251 مشخص می شود

۲ : مربیان ورزشی که در سایت مهاجرت کانادا با NOC 5252 مشخص می شود

۳: مسؤولان ورزشی و داوران که در سایت مهاجرت کانادا با NOC 5253 مشخص می شود

۴: مدیران برنامه و مدرسان فعالیت های تفریحی، ورزشی و سلامتی که در سایت مهاجرت کانادا با NOC 5254 مشخص می شود

 

هنرمند خوداشتغال کیست؟
از نظر قانون مهاجرت (بند ۱ ماده ۸۸ آئین نامه های مهاجرت کانادا هنرمند خوداشتغال کسی است که در پنج سال قبل از زمان امضای فرم های مهاجرتی خود حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • دو سال تمام خوداشتغالی در زمینه فعالیت های فرهنگی – هنری
  • دو سال تمام فعالیت های فرهنگی – هنری در سطح بین المللی
  • یک سال تمام خود اشتغالی در زمینه فعالیت های فرهنگی – هنری به اضافه یک سال تمام فعالیت های فرهنگی – هنری در سطح بین المللی

همچنین این فرد باید بتواند ثابت کند که قصد وی پس از ورود به کانادا ادامه فعالیت های خوداشتغالانه Self-employment است.

از نکات بسیار مهم برای اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال باید در هر یک از رشته های فوق به صورت خوداشتغال (خویش فرما) و یا در سطح بین المللی فعالیت داشته باشید. مثلا اگر کسی یک موسیقیدان برجسته بوده ولی کارمند یک موسسه دولتی یا خصوصی باشد، نمی تواند از این شیوه استفاده کند. اما اگر همان فرد با دریافت پول از موسسات دولتی یا خصوصی برایشان موسیقی بسازد و از این طریق امرار معاش کند در این صورت خوداشتغال محسوب می شود.

بنابراین در روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال باید یا ورزشکار باشید ( شامل مربیان و داوران ) و یا هنرمند و یا کشاورز تا بتوانید افسر مهاجرتی را متقاعد کنید که بعد از ورود به کانادا قصد و توانایی ایجاد یک کار برای خویش در کانادا را دارید. متقاعدکردن افسر هم با Business plan  یا طرح فعالیت شغلی که باید به پرونده شما ضمیمه شود انجام می گردد. مهاجر باید نشان دهد که شغل پیشنهادی قابلیت تولید درآمد کافی جهت تأمین زندگی خود و بستگانش را دارد. در این روش تنها سابقه کار عملی در آن رشته مطرح است اما نکته ی جالب این روش این است که بعد از ورود چون این روش فدرالی می باشد شما می توانید در هر کجای کانادا زندگی کنید و هر کاری که تمایل دارید انجام دهید.

 

یکی دیگر از مزایای اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال، کوتاه بودن مدت پروسه پرونده های مهاجرت به کانادا از این طریق می باشدکه معمولا ۱۰ تا ۱۲ ماه زمان برده اند. پس با توجه به نکات مثبت روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال شما میتوانید از این گزینه در صورت دارا بودن یکی از شرایط ذکر شده بهره ببرید. شما برای اطلاع از شرایط مختلف روش اخذ تابعیت کشور کانادا از طریق خود اشتغال زایی فدرال و مهاجرت به کانادا می توانید از طریق تلفن با مشاورین و وکلای با تجربه موسسه حقوقی ملک پور در دفتر وین و یا دفاتر همکار ما در ایران مشاوره رایگان دریافت نمایید و همچنین می توانید به صورت حضوری از مشاوره وکلای موسسه حقوقی ملک پور بهره مند گردید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.