immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا  و راههای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا ۲۰۱۸ ، مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا بهمراه بورسیه تحصیلی کانادا برای ایرانیان و دانشجویان خارجی را در این مقاله بررسی مینماییم و شما را با انواع بورسیه تحصیلی کانادا  آشنا خواهیم نمود ، ایا از شرایط تحصیل و بورسیه تحصیلی کانادا اگاهید؟ قوانین اخذ بورسیه تحصیلی کانادا ۲۰۱۸ و تحصیل در کانادا را میدانید؟ مدارک مورد نیاز در اخذ بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟ انواع بورسیه تحصیلی کانادا کدامند؟ شرایط اقدام برای انواع بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟ احتمال اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف تحصیل در کانادا چه میزان میباشد؟بورسه تحصیلی کانادا بسیار مورد نظر دانشجویان خارجی میباشد. منابع مالی مناسبی برای امور تحقیقاتی و گسترش و تولید علم در اختیار موسسات، دانشگاه ها و اساتید قرار گرفته است و گاها خود دولت کانادا نیز در این امر مشارکت می نماید. لذا امکان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بسیار محتمل بوده و فقط نیاز به شناخت انواع بورسیه و شرایط اقدام برای انها دارد.

کمک هزینه تحصیلی در نوع کلی قابل بازگشت و غیر قابل بازگشت وجود دارند. انواع قابل بازگشت به نام Loan یا وام دانشجویی شناخته شده و دانشجو پس از پایان تحصیل ،موظف به بازپس دادن ان میباشد. اما نوع غیرقابل بازگشت، که در این مقاله نیز مورد بررسی قرار میگیرد، نیاز به بازگشت نداشته و به صورت هدیه به دانشجو ارائه میشود.

 

جهت برخورداری از بورسیه تحصیلی کانادا ، این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه های کانادا به ارائه فاند یا بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی پرداخته و شناخت این نوع فاندها و بورسیه ها بسیار هائز اهمیت است.

 

کمک هزینه های تحصیلی یا بورسیه تحصیلی کانادا در انواع دولتی، خصوصی، دانشگاهی یا توسط استاد دانشگاه ارائه میشوند.

لفظ بورسیه لفظی عام بوده و اشاره به انواع کمک هزینه های تحصیلی از اسکولارشیپ، grant، فاند  یا بورسیه دارد.

 

توجه: یک نکته خیلی مهم انست که برای دانشجویانی که حداقل یک فرزند زیر ۱۲ سال داشته باشند و از پس هزینه های زندگی خود بر نیایند، می توانند از بورسیه تحصیلی کانادا که معمولا دولتی میباشند برخوردار شوند.

دانشجویان متاهل که تا دو فرزند زیر ۱۲ سال داشته باشند، می توانند از Grant یا کمک هزینه تا مبلغ ۴۰ دلار در هفته برخوردار شده و اگر بیش از دو بچه داشته باشند، تا ۶۰ دلار در هفته کمک خرجی از دولت دریافت میدارند.

 

بورسیه تحصیلی کانادا : انواع مختلف بورسیه های کانادا

 

  • کمک هزینه تحصیلی یا Scholarship
  • فاند یا Grants
  • بورسیه یا Bursaries

 

اسکولارشیپ یا کمک هزینه تحصیلی بسته به پیشینه و شرایط تحصیلی ونمرات دانشجو بوده و توسط منابع دولتیState یا نهادهای خصوصی یا دانشگاه ها ارائه میگردند. به این نوع از کمک هزینه های تحصیلی اصطلاحا فلوشیپ یا Fellowship گفته میشود. برای اخذ این نوع از کمک هزینه تحصیلی کانادا، دانشجو باید علاوه بر نمرات تحصیلی بالا، به ارائه مقاله، وبعضا ارائه نمره GRE مناسب در رشته های مهندسی یا ازمون های مشابه باشد. نمره زبان ایلتس یا تافل نیز بسیار در این تصمیم گیری موثر میباشد.

 

فاند یا Grants یا بورسیه، معمولا به دانشجویانی که نیاز مالی داشته تعلق گرفته و از یک منبع ارائه میشود. در اخذ این نوع کمک هزینه ها، پیشینه تحصیلی دانشجو خیلی موثر نبوده وکمتر برای دانشجویان بین المللی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

در هر سه نوع کمک هزینه یا بورسیه های تحصیلی که در بالاذکر شد، نیاز به بازپس دادن انها نبوده و غیر قابل بازگشت میباشند.

 

انواع Fund یا کمک هزینه های تحصیلی در کانادا

  • بورسیه کشور مبدا یا Host
  • کمک هزینه اسیستانشیپ یا استادیاری در تدریس Teaching Assistanship
  • کمک هزینه تحقیقاتی یا استادیاری تحقیقاتی Research Assistanship
  • بورسیه مقطع دکتری و فوق لیسانس
  • بورسیه یا Bursaries
  • بورسیه های خارج از دانشگاه

 

بورس ونیه

این نوع بورسیه معمولا به مقطع دکتری تعلق گرفته و به تعداد ۵۰۰ دانشجوی بومی(کانادایی) یا خارجی(بین المللی) به مبلغ مجموع ۵۰ هزار دلار کانادا میباشد.

 

بورس ترودو

این نوع بورسیه به ۱۵ دانشجومتقاضی مقطع دکتری به صورت سالانه به مبلغ ۶۰ هزار دلار کانادا تعلق میگیرد.

 

بورس پست دکتری بنتینگ

این نوع بورسیه یا کمک هزینه تحصیل در کانادا از انواع فلوشیپ بوده و به تعداد ۷۰ دانشجوی متقاضی مقطع پست دکتری به مبلغ ۷۰ هزار دلار کانادا در سال برای دوسال تعلق میگیرد.

 

بورس کوئین الیزابت دوم

این نوع بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی متعلق به دانشجویان از کشور های متحدالمنافع یا Commonwealth برای مدت دوسال میباشد که این دانشجویان به عنوان نواور تلقی گردند که البته شامل دانشجویان ایرانی نمیشود.

 

بورس وزارت امور خارجه کانادا

این نوع بورسیه تحصیلی که از انواع بورسیه های دولتی میباشد نیز به ۹۰۰ دانشجو در سال تعلق میگیرد.

 بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف

امکان دریافت کمک هزینه برای مقطع لیسانس ضعیف بوده و منابع زیادی برای این مقطع ارائه نمیشود. در مقطع فوق لیسانس امکان اخذ کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه تحصیلی کانادا بیشتر هست  و معمولا برای دوره های تحقیق محور یا اصطلاحا Research oriented ارائه شده و دانشگاه ها برای دوره های کلاس محور خیلی منابع مالی زیادی ندارند. اما در مقطع دکتری بالاخص در رشته های مهندسی حتی بدون مدرک زبان ایلتس یا تافل، امکان اخذ بورسیه تحصیلی کانادا موجود میباشد. مقدار بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی در مقطع دکتری به عواملی نظیر سطح توانایی دانشجو، منبع مالی که در اختیار دانشگاه قرار گرفته و یا بودجه ای که استاد راهنما برای پروژه های مورد نظر در اختیار دارد بستگی دارد لذا در انتخاب پروژه تحقیقاتی خود بسیار دقت فرموده و با اساتید در ارتباط باشید تا از نقاط مورد نظر انها برای خرج کردن منابع مالی مطلع شوید.

 

بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط و مراحل اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

اولین گام در اخذ بورسیه تحصیلی کانادا ، اماده سازی یک CV یا رزومه کامل و دقیق از اطلاعات شخصی ،پیشینه تحصیلی، نمرات اخذ شده در هر مقطع، مقالاتی که دانشجو انجام داده یا پروژه های تحقیقاتی که وی روی انها وقت گذاشته است ، نمره زبان ایلتس یا تافل دانشجو که البته این نکته بسیار حائز اهمیت بوده و بالاخص برای دانشجویان ایرانی که در کشورشان، زبان انگلیسی زبان دوم مردم نیست.امکان اخذ فول فاند یا کمک هزینه تحصیلی کامل که شامل شهریه تحصیلی و هزینه های تحصیل دانشجو در سالهای گذشته از سوی موسسه ملک پورمیسر بوده و اگر دانشجو شرایط مناسبی را داشته باشد، این امکان فراهم خواهد بود. دانشگاه ها و اساتید همواره به دنبال دانشجویان مستعدبوده واماده هزینه کردن برای انها میباشند.  با وجود اخذ بورسیه های نه کامل یا با مبلغ کم که البته همین مقدار هم بخش عمده ای از شهریه دانشجو را پوشش میدهد، امکان اقدام برای بهره مندی از منابع مالی دیگری در سالهای بعدی تحصیل مقدور بوده و اگر دانشجو نمرات خوبی داشته و پروژه تحقیقاتی مناسبی را انتخاب نماید، این احتمال بسیار قوی میباشد.

در بیشتر رشته های غیر فنی، دانشگاه های کاندایی از دانشجو درخواست نمره زبان ایلتس حداقل ۶٫۵ را می نمایند.

زمان اقدام برای بورسیه های تحصیلی در کانادا

قالبا به دلیل بررسی شرایط دانشجو وهمچنین متقاضیان فراوان و محدودیت ظرفیت منابع مالی در اختیار دانشگاه ها و یا موسسات یا اساتید، بهتر است که دانشجو از یکسال قبل از شروع کورس خود، شروع به اقدام برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا نماید.

 

مدارک و گام های لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا

اولین گام در اخذ این بورسیه ها بعد از شناخت نوع مورد نظر، تکمیل کردن فرم درخواست یا اپلیکیشن مربوطه میباشد. هر نوع بورسیه شرایط ویژه خود را داشته و مدارک مورد نظر را دارا میباشند. قطعا از بین متقاضیان، بهترین گزینه ها بر اساس نمرات، دانشگاه قبلی، مقالات انجام شده، نمره زبان و … انتخاب میشوند لذا به دانشجو توصیه میشود که برای چند نوع مختلف از بورسیه های تحصیلی در کانادا اقدام نماید.

 

در این مقاله سعی بر ان بود تا شما را با انواع بورسیه تحصیلی کانادا، قوانین اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، مدارک لازم برای تحصیل در کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، میزان بورسیه های تحصیلی در کانادا پرداخته و شانس اخذ این نوع بورسیه ها را در کانادا بررسی نماییم. امید است که مفید فایده بوده باشد.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه تحصیلی کانادا، قوانین اخذ بورسیه تحصیلی کانادا ۲۰۱۸ ، مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، میزان بورسیه های تحصیلی در کانادا پرداخته و شانس اخذ این نوع بورسیه ها را در کانادا و راههای مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا و اخذ اقامت و تابعیت در سایر کشورها با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران بصورت رایگان تماس بگیرید و از امکان مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.