immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا یکی از قویترین سیستم های آموزشی جهان محسوب میگردد ، سیستم آموزشی کانادا در سال ۲۰۱۸ را جهت افزایش اطلاعات شما سروران گرامی بررسی خواهیم نمود ، آیا در مورد سیستم آموزشی کانادا و تحصیل در کانادا سوالاتی در ذهن خود دارید؟ آیا در باب سیستم آموزشی کانادا اطلاعات ندارید؟ آیا به دنبال منبعی برای پاسخ به سوالات خود در مورد سیستم آموزشی کانادا هستید؟ آیا می خواهید اطلاعات کامل و جامعی در خصوص سیستم آموزشی کانادا داشته باشید؟ در این مقاله برآنیم که اطلاعات مفیدی را در خصوص سیستم آموزشی کانادا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را با سیستم آموزشی کانادا و تحصیل در کانادا و  مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کانادا آشنا سازیم. با خواندن این مقاله شما قادر خواهید بود که با تمامی نکات در با سیستم آموزشی کانادا آشنا شوید و اطلاعات خود را کامل بفرمایید. همچنین شما سروران گرامی می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم آموزشی کانادا با موسسه حقوقی ملک پور در ارتباط باشید.

همانطور که می دانید سیستم آموزشی کانادا یکی از برترین سیستم های آموزشی در کل جهان می باشد.

 

مدارس کانادایی

مدارس کانادایی در کشور کانادا سنین مختلفی را از سن ۵ تا ۱۸ سال را در برمیگیرد.

با این وجود می توان گفت که در کشور کانادا سیستم آموزشی این کشور در سطوح مختلف در ایالتهای مختلف آن با یکدیگر متفاوت می باشند:
• سطح ابتدایی: این سطح در این کشوراز سن ۵ تا ۷ سال را به صورت متفاوت کاور میکند.
• مدارس راهنمایی: بر طبق مدرسه و حتی شهر و ایالت این سطح از سن ۵ تا ۸ سال را کاور می کند.
• دبیرستان مقدماتی: این سطح از آموزش که برای آماده سازی دانش آموزان طراحی شده است ا سن ۷ تا گاهی ۹ سالگی را کاور می کند.
• دبیرستان کانادا: این سطح از آموزش در ایالتهای مختلف به جز استان کبک از سن ۸ تا ۱۲ سال را کاور می کند که در استان کبک این بازه سنی از ۷ تا ۱۱ سال می باشد.
در کشور کانادا محدوده زمانی برای دانش آموزان در مدرسه بین ۵ الی ۶ ساعت می باشد که این امر برای مقاطع پیش دبستانی تقریبا نصف روز را شامل می شود.محدوده سال تحصیلی از ماه مهر تا ماه خرداد می باشد که البته برخی از مدارس در کشور کانادا در تمام طول سال برنامه برای انش آمووزان خود ارایه می دهد.
هزینه سالیانه برای دانش آموزان اینترنشنال در مدارس کانادایی از ۱۱ تا ۱۴ هزار دلار کانادا متفاوت می باشد که این هزینه مسلما در مدارس خصوصی کشور مانادا به مراتب بیشتر خواهد بود.
در کشور کنادا مطابق دیگر کشورها پس از إتمام دوره دبیرتان به ترتیب دوره های لیسانس و فوق لیسانس و در پی آن دکترا وجود دارد. با این وجود در این کشور با توجه به داشتن بازار کاری بسیار عالی دانش آموزان ترجیح میدهند که وارد کالج ها و دوره های فنی کوتاه مدت شده تا بلکه بتوانند سریعتر وارد بازار کاری در کشور کانادا شده و به هدف خود دست یابند و همچنین کالج هایی از این دست در این کشور بسیار زیاد موجود هست و هزینه های متفاوتی را نیز شامل می شود که شما می توانید برای بهره مندی از این آپشن و گزینه بسیار مهم با موسسه حقوقی ملک پور در ارتباط باشید.

 

تحصیل در مقطع دبیرستان در کشور کانادا:

دانش آموزان دبیرستانی در مقاطع سال سوم و سا چهارم که معدل کل آنها پایینتر از حد نصاب برای ورود مستقیم به دوره های لیسانس می باشد می توانند ابتدا در یک دبیرستان در کانادا دیپلم خود را اخذ کنند و پس از آن برای دوره لیسانس اقدام نمایند که طول این دوره بر طبق ریزنمرات دانش آموز و سابقه تحصیلی وی از یک تا دو سال متفاوت خواهد بود.

 

دوره زبان در کشور کانادا:

افرادی که قصد دارند در دوره های زبان های انگلیسی و یا فرانسه در کشور کانادا شرکت کنن می توانند به صورت دلخواه و البته طبق سابقه تحصیلی و زبانی خود در یک کاج یا یک دانشگاه در دوره زبان آن شرکت نمایند که طول این دوره با توجه به سطح زبان متقاضی از ۶ ماه الی یک سال متغیر می باشد. این دوره های زبان در کشور کانادا همانطور که گفته شد در موسسات زبان و کالج ها و یا دانشگاه ها برگزار می گردد.در خصوص انتخاب یکی از این موسسات کالج ها و یا دانشگاه ها شما عزیزان می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور در ارتباط باشید. البته این نکته را در نظر داشته باید که سفارت کشور کانادا به ایرانیانی که تنها فقط برای دوره زبان پذیرش دارند ویزا اعطا نمی نماید و حتما این دوره زبان باید همرا هبا یک پذیرش در دانشگاه و یا کالج باشد.

 

تحصیلات دانشگاهی در کشور کانادا عموما به سه دسته تقسیم میگردد:

۱-پلی تکنیک و دانشگاه ها در کشور کانادا

۲-موسسه ها فنی در کشور کانادا
۳-کالج های مختلف در کشور کانادا

 

تحصیل در دوره های کالج در کشور کانادا :

 
دانش آموزان در هر رشته تحصیلی در دبیرستان که باشند از جمله رشته های فنی مهندسی و یا حتی هنری می توانند با اخذ پذیرش از یکی از کالج ها در این دوره تحصل کنند که مدت و طپل تحصیل در دوره های کالج بین ۲ تا ۴ سال می باشد.کسانی که سطح زبان پایینتری دارند ابتدا باید در دوره های زبان کالج شرکت نمایند. موسسه حقوقی ملک پور نماینده بسیاری از کالج های معتبر در کشور کانادا می باشد و حتی اگر شما عزیزا پذیرش از کالج را خودتان اخذ نموده اید برتی اخذ ویزا موسسه حقوقی ملک پور به شما یاری می دهد.

 

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا:

کسانی که برای مقطع لیسانس در کشور کانادا تقاضا دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اخذ پذیرش در این مقطع میبایست معدل بالا و همچنین سطح خوبی از زبان انگلیسی را داشته باشند . پذیرش در مقطع لیسانس در کشور کانادا تا سطح زیادی به سابقه تحصیلی شخص متقاضی و همچنین سطح زبان وی بستگی دارد. پذیرش برا این مقطع در کشور کانادا برای تمامی رشته ها و همچنین تمامی شهر های کشور کانادا میسر می باشد و در صورتی که شخص متقاضی برای دوره لیسانس در کشور کانادا دارای سطح زبان کافی نباشد باید ابتدا در دوره های زبانی که در خود دانشگاه برای آماده سازی شخص برگزار می گردد شرکت نماید . طو دوره لیسانس به صورت تمام وقت از سه نا چهار سال متفاوت می باشد. همچنین یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای شرکت و اخذ پذیرش در دوره لیسانس در کشور کانادا داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد که البته در برخی از استان های کشور کانادا متقاضیان می توانند دوره پیش دانشگاهی را در کالج های کانادا سپری کنند و طول این دوره حدودا ۲ سال می باشد.

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری در کانادا:

مدارک مورد نیازی که متقاضیان باید برای شرکت در دوره های فوق لیسانس و دکترا در رشته های مختلف داشته باشند به صورت زیر می باشد:

داشتن معدل بالای ۱۳ در مقاطع پایین تر

مدرک زبان IELTS  که حداقل باید ۵ باشد

گاها مدارکی مانند GRE  و GMAT برای بعضی از رشته ها در این کشور مورد نیاز می باشد

توجه داشته باشید که اخذ وذیرش برای این مقاطع برای تمامی رشته ها امکان پذیر می باشد.

در این مقاله سعی داشتیم که تمامی موارد مهم در خصوص سیستم آموزشی کانادا را در اختیار شما قرار دهیم. با خواندن این مقاله شما هم اکنون دارای اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص سیستم آموزشی کانادا هستید. همچنین شما عزیزان می توانید برای تکمیل اطلاعات خود در مورد مهاجرت به کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا با موسسه حقوقی ملک پور در ارتباط باشید. موسسه حقوقی ملک پور با سال ها سابق در باب اخذ پذیرش در مقاطع مختلف دوره های موجود در کشور کانادا و اخذ ویزای کشور کانادا و تحصیل در کانادا  آماده خدمت رسانی و ارایه مشاوره به شماعزیزان می باشد. شما سروران گرامی می توانید با  تماس تلفنی با موسسه حقوقی ملک پور در دفتر مرکزی ما در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران و همچنین مشاوره حضوری از اطلاعات و مشاوره های وکلای زبده در باب سیستم آموزشی کانادا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.