immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل پزشکی انگلستان

تحصیل پزشکی انگلستان

تحصیل پزشکی انگلستان ۲۰۱۸ و اخذ پذیرش تحصیل پزشکی انگلستان ۲۰۱۸ را برای شما عزیزان بررسی خواهیم نمود ، در عصر حاضر با توجه به پر در آمد بودن رشته پزشکی یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین رشته ها برای ادامه تحصیل در جهان و ایران تحصیل در رشته پزشکی می باشد که متقاضیان فراوانی در سرتاسر جهان دارد ، تحصیل پزشکی انگلستان موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی مفصل و جامع آن بپردازیم تا متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان بتوانند با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان اتخاذ نمایند . امروزه افراد مشتاق بسیاری در ایران هستند که با توجه به شرایط سخت کنکور سراسری و ورود به رشته پزشکی کشورهای دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند که سرآمد این کشورها انگلستان می باشد چرا که نظام تحصیلی کشور انگلستان یکی از تاپ ترین و معتبر ترین نظام تحصیلی دنیا می باشد که مدارکی که از دانشگاه های پزشکی انگلستان صادر می شود در همه کشورها مورد تایید و معادل سازی می باشد که دانشجویان با تحصیل پزشکی در انگلستان می توانند آینده ای درخشان و روشن برای خود رقم بزنند . موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه مشاوره ای MIE اتریشمفتخر است که با سابقه ای درخشان در زمینه مهاجرت به انگلستان و تحصیل در انگلستان و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بتواند در باب مشاوره تحصیل پزشکی انگلستان با همکاری وکیل مهاجرت به انگلستان شما را یاری رساند .

تحصیل پزشکی در انگلستان دارای آزمون ورودی می باشد ؟ هزینه های مهاجرت به انگلستان و تحصیل پزشکی انگلستان برای اتباع بین الملل به چه میزان می باشد ؟ شرایط ورود به رشته پزشکی در انگلستان برای دانشجویان خارجی به چه ترتیب می باشد ؟ قبل از ورود به رشته پزشکی در انگلستان آیا باید دوره های مختلفی گذرانده شود ؟ و سایر سوالات شما متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان که سعی داریم در این مقاله با توجه به قوانین تحصیلی انگلستان و شرایط ورود به رشته های پزشکی در انگلستانپاسخی جامع ارائه دهیم .

شرایط کلی تحصیل پزشکی در انگلستان

آموزش پزشکی در بریتانیا بسیار وسیع و گسترده می باشد ، به طور متوسط دوره های کارشناسی دوره ای بین ۴ تا ۶ سال به طول خواهد انجامید ، بعد از آموزش در مقطع کارشناسی پزشکانی که تازه واجد شرایط هستند قبل از انتخاب یک تخصص به ۲ سال آموزش برنامه و آموزش پایه می پردازند ، در بخش زنان و زایمان (O & G) آموزش تخصصی ۷ سال طول می کشد .

آموزش کارشناسی

به طور متوسط دوره های کارشناسی بین ۴ الی ۶ سال زمان خواهد برد .

آموزش بنیاد

برنامه پایه ۲ ساله برای اطمینان از این که تمام پزشکان تازه واجد شرایط قبل از ورود به آموزش تخصصی، برنامه مطالعه ساختاری و تجربه عملی را که دنبال کرده بوده اند ، ایجاد شده است . پزشکان تازه واجد شرایط در یک برنامه بنیاد دو ساله قرار می گیرند، جایی که آنها شرایط مختلف را در تخصص های مختلف می پذیرند . این برنامه علاوه بر آموزش در پزشکی عمومی و جراحی عمومی می تواند شامل سایر زمینه هایی مانند Pediatrics ، Anesthetics یا General Practice باشد .

آموزش تخصصی

پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه پایه و آموزش بنیاد ، پزشکان پس از آن می توانند مطالعات بیشتری در زمینه خاص پزشکی برای توسعه مهارت های متوسط ​​و پیشرفته و مهارت های مورد نیاز برای تمرین در رشته انتخابی خود را انجام دهند .

شرایط متعدد و دوره های مختلفی برای ورود به رشته های پزشکی در انگلستان وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم .

A-level و Foundation

این دوره های که قبل از ورود به دانشگاه های انگلستان می باشد عموما توسط کالج ها برگزار می گردد و کمتر دانشگاهی در انگلستان این دوره ها و کورس ها را برگزار می کنند ، دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان را دارند می بایست قبل از ورود به دانشگاه های دوره های A_level  و یا Foundation را پشت سر بگذرانند و با توجه نمراتی که به دست می آورند وارد دانشگاه پزشکی شوند ، کالج های که شرایط بسیار ایده آلی در انگلستان دارند می توان به کالج های Bellerbys یا Abbey college اشاره نمود که جزء کالج های تاپ انگلستان محسوب می شوند ، در چنین دوره هایی دروسی که تدریس می شود شیمی ، زیست شناسی و … می باشند ، دوره های A_level  به صورت استاندارد دو سال زمان خواهد برد که اصولا ۶ ترم می باشد اما برخی از دانش آموزان تاپ می توانند از دوره های A_level  یک ساله نیز استفاده کنند که به صورت فشرده برگزار می گردد ، دوره های Foundation نیز برای افرادی که میخواهند وارد رشته پزشکی در انگلستان شوند نیز اعتبار دارد دوره های فاندیشن پزشکی نیز معمولا یک سال زمان خواهد برد و سه ترم به طول می انجامد . برای دوره های A-level حداقل سنی که دانش آموزان می توانند ورود داشته باشند ۱۵٫۵ سال بوده و برای دوره های Foundation نیز دانش آموان حداقل می بایست ۱۶٫۵ سال داشته باشند . دانشگاه ها برای پذیرش در رشته پزشکی دانشجویانی را می پذیرند که در سه درس که شیمی و زیست شناسی جزء آنها می باشد باید بالاترین نمره A یعنی AAA را به دست آورند .

برای ورود به رشته پزشکی در انگلستان آزمون های متعددی وجود دارد که اصولا سه تا آزمون می باشد ، که به بررسی آنها می پردازیم ، البته علاوه بر این آزمون ها دانشجویان بین الملل می بایست در امتحان زبان آیلتس که مورد تایید دولت انگلستان باشد را شرکت نمایند و نمره ۷ را به دست آورند که هیچ بندی از آن نباید کمتر از ۶٫۵ باشد .

آزمون استعداد های بالینی در انگلستان

اکثریت دانشگاه ها از این آزمون (UKCAT clinical aptitude test) بهره می برند ، آزمون بالینی انگلستان (UKCAT) بخشی از روند انتخاب بعضی مدارس پزشکی و دندان پزشکی در بریتانیا است . این آزمون آنلاین است که برای آزمون توانایی های شناختی ، نگرش ، تفکر انتقادی و استدلال منطقی طراحی شده است ، چهار آزمون استدلال و یک آزمون قضایی نیز وجود دارد .

نمونه سوالات این آزمون در وب سایت UKCAT وجود دارد ،  با قبولی در آزمون UKCAT متقاضیان میتوانند وارد دانشگاه های زیر شوند :

دانشگاه ابردین ، دانشگاه استون ، دانشگاه بیرمنگام ، دانشگاه بریستول ، دانشگاه کاردیف ، دانشگاه داندی ، دانشگاه شرق انگلستان ، دانشگاه ادینبورگ ، دانشگاه اکستر ، دانشگاه گلاسکو ، دانشکده پزشکی هول یورو ، دانشگاه کیلی ، کالج کینگ لندن  ، دانشگاه لستر ، دانشگاه لیورپول ، دانشگاه منچستر ، دانشگاه نیوکاسل ، دانشگاه ناتینگهام ، دانشگاه پلیموث ، ملکه مریم، دانشگاه لندن ، ملکه دانشگاه بلفاست ، دانشگاه شفیلد ، دانشگاه ساوتهمپتون ، دانشگاه سنت اندروز ، سنت جورج ، دانشگاه لندن، دانشگاه وارویک

آزمون BMAT

متقاضیانی که میخواهند این آزمون را شرکت نمایند می بایست قبل از ارسال اپلیکیشن ثبت نام در این آزمون را داشته باشد ، این آزمون در ماه نوامبر بعد از ارسال اپلیکیسن برگزار می گردد ، می بایست پیش از ارسال اپلیکیشن برای این آزمون ثبت نام نمایند و نتیجه آین آزمون برای دانشگاه به صورت خودکار فرستاده می شود .

آزمون GAMSAT

برخی از دانشگاه ها برای مقطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی این آزمون را نیاز دارند ، دانشجویان می بایست قبل از ارسال اپلیکیشن در این آزمون شرکت کنند و نمره به دست آمده در این آزمون را در اپلیکیشن قید کنند .

با توجه به اینکه شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی انگلستان و دوره های کالج خدمت شما سروران گرامی بیان شد لازم است که بدانیم برای پروسه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چه مدارکی مورد نیاز است .

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در انگلستان عبارتند از :

اصل پاسپورت متقاضی

نامه CAS یا همان پذیرشی که از دانشگاه صادر می گردد

مدرک زبان آیلتس ( که مدرک زبان می بایست حتما مورد تایید دولت انگلستان باشد )

پرینت گواهی تمکن مالی ( که به صورت پیرینت حساب ۲۸ روزه از حساب شخص می باشد )

مدارکی که توانایی مالی شخص و خانواده آن را نشان می دهد همانند سند ملکیت

با توجه به شرایط تحصیل پزشکی انگلستان که در مقاله فوق بیان شد در می یابیم که ادامه تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان دارای شرایط و قواعدی می باشد ، بدین ترتیب که برای ورود به رشته های پزشکی می بایست ابتدا دوره های یک ساله یا دو ساله کالج را بگذرانند و سپس در آزمون مربوطه شرکت نموده و سپس وارد دانشگاه پزشکی شوند ، در بین کشورهای انگلیسی زبان کشور انگلستان سرآمد رشته های پزشکی در دنیا می باشد ، حال برای کسب اطلاعات تکمیلی در باب مهاجرت به انگلستان ومهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل پزشکی انگلستان و تحصیل در انگلستان و … می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملکپور با همکاری دفتر MIE اتریش در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران تماس حاصل نموده و مشاوره تلفنی و رایگان اخذ بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.