immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل پزشکى در کانادا

تحصیل پزشکى در کانادا چگونه است ؟ تحصیل پزشکى در کانادا چه شرایطی دارد ؟ به دنبال وکیل مهاجرت برای تحصیل پزشکى در کانادا هستید ؟ تحصیل پزشکى در کانادا مورد تقاضای بسیاری از دانش آموزان متقاضی مهاجرت به کانادا است ، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل مخصوصاً ورود به تحصیل پزشکى در کانادا سوالات بسیاری از دانشجویان و والدین آنها را شامل می شود . شایان ذکر است که تحصیل پزشکى در کانادا و گرفتن وکیل مهاجرت به کانادا و در نهایت اخذ اقامت کانادا شرایط و نکات حقوقی خاصی دارد که باید در خانواده تحصیل در کانادا به صورت کامل بررسی شود .

توصیه می کنیم پیش از پرداخت هزینه و قرارگرفتن در دام سود جویانی که در زمینه ی حقوق بین الملل خصوصی آشنایی ندارند با مشاورین ارشد و وکیل مهاجرتی کانادا مشاوره کنید و کلیه اطلاعات در زمینه تحصیل پزشکى در کانادا از  قوانین مهاجرتی کانادا که بعضاً به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد ، استفاده نمایید .

در حال حاضر اطلاع از مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکى در کانادا ، شرایط سنی و شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل پزشکى در کانادا و هزینه ها ی تحصیلی تحصیل پزشکى در کانادا و هزینه های زیندگی و سکونت در این کشور از نکات فوق العاده مهم و حائز اهمیت است .موسسه حقوقی ملکپور با همکاری موسسه حقوقی MIE اتریش درصدد است تا به تمامی سوالات شما نه تنها در زمینه تحصیل پزشکى در کانادا بلکه در تمامی قوانین مهاجرتی کانادا از جمله تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، ثبت شرکت در کانادا ،ازدواج در کانادا و یا تولد فرزند در کانادا و پناهندگی در کانادا و در نهایت اخذ اقامت کانادا به شما عزیزان اطلاع رسانی نماید .

طبیعتاً بسیار به گوشتان خورده است که دانش آموزان قبل از اینکه بخواهند وارد دانشگاه در رشته پزشکی شوند ، در تحصیل پزشکى در کانادا حتما مستلزم گذراندن یک دوره لیسانس علوم پایه هستند ، در این قسمت بر خود لازم داشتیم که این زمینه موضوعات مهمتحصیل پزشکى در کانادا را لحاظ کنیم که برای وارد شدن به دوره اولیه تحصیل پزشکى در کانادا الزامی است را بیان کنیم .

دانش آموزان در ابتدا باید در نظر داشته باشند که لیسانس و یا معادل تحصیلی آن را در رشته های علوم پایه مثل : ( زیست و شیمی و فیزیک و یا رشته های مرتبط دیگری ) را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد . توجه به این نکته الزامی است که ظرفیت های ورود بهتحصیل پزشکى در کانادا بسیار محدو است . آسان نبودن آزمون های ورودی تحصیل پزشکى در کانادا نیز در این موضوع مزید بر علت شده است تا تعداد متعددی از دانش آموزان به جای تحصیل پزشکى در کانادا به فکر تحصیل در کشور های دیگر از جمله انگلستان باشند .

مدارک و شرایط تحصیل پزشکى در کانادا :

  1. ارائه مدرک دیپلم و ریز نمرات
  2. ارائه مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی

البته دانش آموزانی که قصد دارند که زبان را در کشور کانادا تکمیل کنند سطحی از زبان انگلیسی را هم آگاهی داشته باشند کفایت می کند

  1. قبولی در آزمون MCAT
  2. ارائه گواهی پزشکی ( مدیکال تست )
  3. داشتن گذر نامه معتبر ( بیشتر از ۶ ماه )
  4. گواهی عدم سوء پیشینه
  5. داشتن یک تمکن مالی فوق العاده در کشور مبداء

در مورد اجازه کار پس از  تحصیل پزشکى در کانادا باید دقت داشته باشید که قدم اول داشتن مدرک MD را داشته باشید ، مدرک MD اولین قدم برای اجازه پزشکی در کانادا می باشد و مدرک حرفه ای تر برای پزشکی در کانادا و به نوعی تخصص در این کشور Post-MD  خواهد بود . همچینین است برای پس از تحصیل پزشکی در کانادا و اخذ اجازه کار و طبابت و اقامت در این کشور نیاز است تا پزشکان در انجمن  (NDEB عضو باشند تا به آنها اجازه کار داده شود که این امر مهم به آسانی امکان پذیر نخواهد بود .

اکنون باید به این نکته توجه لازم را داشته باشید که پس از گذراندن دوره ی  ۳ تا ۴ سال لیسانس در علوم پایه ، دانشجوی متقاضیتحصیل پزشکى در کانادا باید در آزمونی به نام MCAT شرکت کند و در این آزمون نمرات فوق العاده و قابل قبولی کسب کند ، در این آزمون ظرفیت بسیار کمی به دانشجویان بین المللی اختصاص داده می شود و دانشجویان علوم پایه باید با دروسی که در دانشگاه تحصیل کردند از این سد پیش روی متقاضیان تحصیل پزشکى در کانادا موفق سر برآیند .

همچنین حتی برای داندانپزشکی در کانادا آزمون های خاص خود را خواهد داشت که متقاضی پس از گذراندن لیسانس علوم پایه باید بعد از پاس کردن یکی از دو دوره (DMD) یا (DDS) وارد دوره دکترای دندان پزشکی شود . طول دوره پزشکی در کانادا به این صورت است که شخص متقاضی باید ۴ سال در دانشگاه های پزشکی به تحصیل دوره های علوم پایه مشغول باشد و بعد از آزمون مذکور به فکر تحصیل در ۴ سال بعدی که دوره ی پزشکی خواهد بود بپردازد .

در اینجا باید به هزینه تحصیل پزشکی در کانادا توجه بسیار داشت ، در این موضوع با نگاه به نوع دانشگاه و شهر مورد نظر هزینه هایتحصیل پزشکى در کانادا  متغیر می شود ولکن این هزینه ها چیزی حدود ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال است . هزینه زندگی در کشور کانادا برای دانشجویانی که به قصد تحصیل پزشکى در کانادا وارد این کشور می شوند مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا ماهیانه می باشد . نکته حائز اهمیت اینجا است که هزینه خوابگاه و محل سکونت شخص متقاضی تحصیل پزشکى در کانادا نسبت به امکانات خوابگاه با محل سکونت و محل آن و نزدیکی به مرکز آموزشی متغیر می باشد و شاید حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا ماهیانه برای شخص هزینه بردار باشد . در کل هزینه زندگی در کشور کانادا نسبت به دیگر کشور همچون انگلستان ، استرالیا و دیگر کشور های اروپایی بعضاً متفاوت است . در نظر داشته باشید ، همان طور که در قسمت فوق اشاره شد دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکى در کانادادر مقاطع تحصیلی خود اجازه کار دانشجویی  تا ۲۰ ساعت در هفته را خواهند داشت .

در آخر لازم به ذکر است که بسیاری از دانش آموزانی که قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل پزشکى در کانادا را دارند باید اطلاعات کاملی در زمینه های مختلف تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، ثبت شرکت در کانادا ، ازدواج در کانادا و یا تولد فرزند در کانادا داشته باشند .

تحصیل در کانادا و تحصیل پزشکی در کانادا موضوعی بود که در این مقاله با توجه به قوانین دانشگاه های ایالت های مختلف کانادا برای پذیرش در رشته پزشکی مطرح گردید و شرایط و مدارک کامل و نحوه پذیرش رشته پزشکی از دانشگاه های کانادا خدمت شما اعلام گردید ، با توجه به آنچه در مقاله فوق در باب تحصیل پزشکی در کانادا خدمت شما سروران عزیز ارائه شد در می یابیم که تحصیل پزشکی در کانادا دارای شرایط خاص می باشد و هر فردی به راحتی نمی تواند وارد دوره های پزشکی در کانادا شود چراکه رشته پزشکی در کانادا رقابتی و سخت می باشد و افراد که دارای شرایط ایده آل می باشند می توانند وارد رشته پزشکی در کانادا شوند ، با توجه به هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد .

در این مقاله سعی بر آن بود تا اطلاعاتی در زمینه تحصیل پزشکى در کانادا را به کوشش مشاورین ارشد حقوق بین الملل خصوصیموسسه حقوقی ملکپور با همکاری MIE اتریش به شما عزیزان عرضه کنیم و توصیه می کنیم در اسرع وقت با مشاورین ارشد و وکیل مهاجرتی کانادا در موسسه حقوقی ملک پور در سراسر دنیا از جمله شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان آن ها در زمینه تحصیل در کانادا  بهره مند شوید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.