immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

تحصیل رشته حقوق در فرانسه

تحصیل رشته حقوق در فرانسه در سال ۲۰۱۸ و شرایط تحصیل رشته حقوق در فرانسه ۲۰۱۸ و شرایط اخذ پذیرش رشته حقوق از دانشگاههای فرانسه ۲۰۱۸ را بررسی خواهیم نمود ، تحصیل رشته حقوق در فرانسه یکی از هدف های بزرگ دانشجویان حقوق بوده است . در حال حاضر تحصیل رشته حقوق در فرانسه یکی از طرق محتمل و در دسترس بسیاری از دانشجویان متقاضی مهاجرت به فرانسه است . اخذ اقامت تحصیلی فرانسه یکی از بهترین راه های ورود به این کشور است و متقاضیان اخذ اقامت فرانسه می توانند در کنار راه هایی همچون کار در فرانسه ، سرمایه گذاری در فرانسه ، ثبت شرکت در فرانسه ، خرید ملک در فرانسه ،  ازدواج در فرانسه ، تولد فرزند در فرانسه ، ویزای توریستی در فرانسه و حتی پناهندگی در فرانسه می توانید به تحصیل در فرانسه مخصوصاً به تحصیل رشته حقوق در فرانسه بیاندیشید .

اینکه اکثر متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه به این موضوع اشاره می کنند که تحصیل در این کشور رایگان است ، درست است ، ولکن باید در نظر داشته باشید در کل نظام آموزشی این کشور رایگان است و قوانین مهاجرتی فرانسه به این صورت است که دانشجویان بین المللی در کنار دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارند به صورت رایگان می توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند . این به این معنا است که دانشجویان با پرداخت تقریباً ۷۵۰ یورو در سال از تمام امکانات دانشجویی این کشور استفاده تمام را خواهند داشت .

در این زمینه پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدام و صرف هزینه های گزاف و سپری کردن وقت زیاد با مشاوران ارشد حقوق بین الملل خصوصی و وکیل مهاجرتی فرانسهمشورت نمایید ، موسسه حقوقی ملکپور با همکاری موسسه حقوقی MIE اتریش تمام تلاش خود را کرده است تا به مفصلاً تمام قوانین و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل رشته حقوق در فرانسه را به نظر شما بزرگواران برساند . همانطور که می دانید نظام حقوقی کشور فرانسه سیویلا است و این نظام حقوقی شرایط خاصی دارد که بیشتر دافع مهاجر به این کشو است . این نظام حقوقی بیشتر به این که قانون مکتوب و مدون حرف اول و آخر را خواهد زد گرایش دارد .

در ابتدا به معرفی دانشگاه فوق العاده و ایده آل فرانسه به نام سوربن خواهیم پرداخت که تقریباً تمام متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه به این دانشگاه قصد ورود دارند . این دانشگاه قطب حائز اهمیت از نظر پژوهشی و آموزشی در سراسر دنیا است و طبق برخی آمار ها جز ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است . این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه فرانسه است و نام این دانشگاه را از دانشمند قرن  ۱۳ رابرت دسوربن  گرفته اند . این دانشگاه ۱۳ قسمت دارد که در رشته هایی همچون حقوق و علوم سیاسی  تاریخ ، باستان‌شناسی ، جغرافیا ، تاریخ ، فلسفه ، اقتصاد دانشجویان در حال تحصیل هستند .

در کشورهایی از جمله اتریش و آلمان و نروژ که تحصیلات به صورت رایگان است ، معمولا تنها در مقطع دکترا با داشتن شرایط هر دانشگاه امکان اخذ بورسیه تحصیلی است ، اما در حال حاضر دانشجویان می تواند از بعضی بورسیه های تحصیلی که تنها شاید قسمتی از هزینه های محل سکونت خود را تامین می کند استفاده نماییند ولیکن دانشجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس در حین تحصیل اجازه کار دارند .

در حال حاضر تحصیل رشته حقوق در فرانسه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا و مدرک LL.M و مدرک LL.B ارائه می شود ، که تلاش شده است در این زمینه توضیحاتی داده شود .

مدرک LL.M

مدرک LL.M یکی از مدارک و دوره ای است یک ساله که به دانشجویان بین المللی ارئه می شود و این دوره معادل فوق لیسانس حقوق بین الملل است ، این دوره به صورت است که در یک سال به صورت کامل با حقوق بین الملل شرکت ها و اشخاص حقوقی بین الملل و به تمام موضوعات خاص و قوانین خاص جهانی آشنا خواهند شد و بعد از آن دانشجویان متقاضی تحصیل رشته حقوق در فرانسه می توانند وارد بازار کار شوند .

مدرک LL.B

مدرک LL.B مدرکی است که طی ۳ سال تحصیل در علوم پایه حقوق در دانشگاه های بین المللی حقوق ارائه می شود . این مدرک بیشتر زمانی نمود پیدا می کند که شخصی به جز حقوقدر مقطع لیسانس تحصیل کرده باشد و بخواهد موضوعات کلی حقوقی را بررسی نماید .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی و تحصیل رشته حقوق در فرانسه :

  1. تکمیل فرم های درخواستی دانشگاه ها مقصد
  2. ترجمه تمام مدارک تحصیلی قبلی از دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات به زبان فرانسوی

باید در نظر داشته باشید که تمام مدارک جهت تحصیل رشته حقوق در فرانسه باید به زبان فرانسوی ترجمه شود لذا مدارک باید به تائید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز برسد و پس از آن به تائید سفارت فرانسه در کشور مبدا برسد و پس از تطبیق اصل مدارک با ترجمه آن ، امکان ارائه به دانشگاه را داشته باشیم . ضمناً برای ارائه مدارک به دانشگاه های فرانسه و مخصوصاً تحصیل رشته حقوق در فرانسه از اول ماه مارس می توانید به فکر ارسال مدارک برای سپتامبر و ژانویه باشید .

  1. انگیزش نامه قابل ارائه به دانشگاه و سفارت
  2. توصیه نامه از اساتید دانشگاه ( در این مورد باید ۲ مورد توصیه نامه ارائه شود )
  3. گواهی قبولی تز ارائه داده شده توسط رئیس دانشگاه و ۲ تن از اساتید و استاد راهنمای شما

در این زمینه لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید نه تنها استاد راهنما ( سوپروایز ) شما باید ورود و تز شما را مورد تائید قرار دهد ، بلکه باید رئیس دانشکده حقوق و دو تن از اساتید دانشگاه شما را بپذیرند . این تائیدیه سکرتاریا نامیده می شود که از مرکز آموزش فرانسه صادر می شود .

  1. داشتن مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه

اغلب دانشگاه ها با داشتن مدرک زبان فرانسوی اقدام به پذیرش در تحصیل رشته حقوق در فرانسه خواهند کرد و دانشجویان با داشتن مدرک DElF می توانند وارد این رشته شوند و این رشته به زبان انگلیسی بسیار اندک در دانشگاه های خوب فرانسه تدریس می شود ولی باید بدانید سفارت از شما به زبان فرانسوی مصاحبه خواهد گرفت و شما باید در این مقطع کاملا مسلط باشید .

  1. رزومه کاری مرتبط با رشته حقوق ( فعالیت علمی – پژوهشی در رشته ی حقوق نیز قابل ارائه است . )
  2. ارائه مدارک هویتی و ترجمه آن و دو قطعه عکس پاسپورتی

زندگی در تک تک شهر های فرانسه متفاوت است ، در پاریس هزینه های زندگی به مراتب بالاتر از شهر های دیگر خواهد بود و این به فاکتور سبک زندگی متقاضی تحصیل رشته حقوق در فرانسه نیز بستگی خواهد داشت . در ماه تمام هزینه های دانشجو که شامل هزینه ی حمل و نقل و خوراک و پوشاک و اینترنت و تلویزیون و هزینه های لوازم تحصیل و محل اسکان و سایر هزینه ها خواهد بود حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو خواهد بود که بیشتر این هزینه ها به محل سکونت و خوابگاه متقاضی تحصیل رشته حقوق در فرانسه تعلق خواهد گرفت .

در پایان پیشنهاد می شود قبل هر گونه اقدامی جهت تحصیل رشته حقوق در فرانسه با مشاورین ارشد حقوق بین الملل و وکیل مهاجرتی فرانسه مشورت نمایید و تمام قوانین مهاجرتی فرانسه را بدانید . زیرا بسیاری با نگفتن بسیاری از قوانین و قواعد مسبب از بین رفتن وقت گرانبهای شما متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه خواهند شد .

موسسه حقوقی ملکپور با همکاری موسسه حقوق MIE اتریش درصدد است تا تمام قواعد تحصیل رشته حقوق در فرانسه را به ریز به ریز از جمله هزینه های تحصیل در فرانسه، هزینه های زندگی در فرانسه ، بورسیه تحصیلی در فرانسه و سایر گزینه های لازم را به شما متقاضیان تحصیل رشته حقوق در فرانسه شرح دهد .

شما می توانید با برقراری تماس تلفنی از مشاوره تلفنی رایگان کارشناسان  و وکلای موسسه حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران استفاده نمایید در بابمهاجرت به فرانسه و تحصیل رشته حقوق در فرانسه  مشاوره بگیرید، همچنین می توانید با گرفتن وقت مشاوره قبلی و حضور در موسسه از مشاوره وکلا و کارشناسان ارشد برخوردار شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.