immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

قوانین پناهندگی در کانادا

قوانین پناهندگی در کانادا

از قوانین پناهندگی در کانادا آگاه هستید ؟ قوانین پناهندگی در کانادا برای اخذ اقامت کانادا چگونه است ؟ آگاهی از قوانین پناهندگیدر کانادا برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و می خواهند از طریق ویزای توریستی اقدام به پناهندگی در کانادانمایند بسیار مهم است، چراکه این افراد باید از مشکلات زندگی در کانادا برای اخذ اقامت کانادا و سختی های پناهندگی در یک کشور خارجی مطلع باشند‪. در خصوص قوانین پناهندگی در کانادا بهتر است پیش از هرگونه اقدامی با مشاورین برتر موسسه حقوقی ملک پور با همکاری موسسه MIE اتریش صحبت نمایید . این موسسه تلاش دارد تا در راستای بحث قوانین پناهندگی در کانادا تمام اطلاعات مهاجرت به کانادا را در زمینه های مختلف از جمله تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، ثبت شرکت در کانادا ، ازدواج در کانادا ، تولد فرزند در کانادا و یا پناهندگی در کانادا بیان کند .

‪(موسسه ی حقوقی ملک پور در باب قوانین پناهندگی در کانادا هیچ گونه خدماتی ارائه نمیدهد)

از این رو پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات دقیق در زمینه ی قوانین پناهندگی در کانادا و اقدام نمودن جهت مهاجرت از طریق روش های قانونی صحیح چون مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ، مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و یا اخذ اقامت کانادا و در نهایت اخذ تابعیت کانادا ضمن تماس با وکلای حقوقی برجسته و کارشناسان مجرب موسسه ی حقوقی ملک پور به صورت تلفنی و رایگان مشاوره ی تخصصی دریافت نمایند.

 

کشور کانادا به افرادی که وحشت زده از آزار و اذیت و شکنجه هستند و نمی خواهند یا نمی توانند به وطن خود بازگردند پناهندگی اعطا می کند.

اکثر افراد واجد شرایط قوانین پناهندگی در کانادا نیستند. مأمورانی که درخواست پناهندگی در کانادا را بررسی می کنند تصمیم خواهند گرفت که آیا درخواست فرد متقاضی قوانین پناهندگی در کانادا را به هیئت مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRB) ارسال کنند. IRB یک هیئت مستقل است و در مورد مسائل پناهندگی و مهاجرت تصمیم گیری می کند.

IRB تصمیم می گیرد که چه کسی پناهنده کنوانسیون بشمار می رود و چه کسی نیازمند محافظت است. پناهندگان کنوانسیون افرادی هستند که در خارج از کشور مبدأ خود و کشوری که در آن زندگی می کرده اند هستند. آنها به دلایلی قادر به بازگشت به کشور خود نیستند از جمله نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، ملیت یا عضویت در یک گروه اجتماعی.

فردی که نیازمند محافظت است فردی است در کانادا ، که نمی تواند به کشور خود بازگردد و در آنجا در امنیت زندگی کند. به دلیل اینکه اگر به کشور خود بازگردد در خطر شکنجه، از دست دادن جان خود یا در مجازاتی بی رحمانه یا رفتاری غیرعادی قرار خواهد گرفت.

به دلایل زیر ممکن است درخواست پناهندگی شما واجد شرایط ارجاع به IRB نباشد:

  • در کشور دیگری به عنوان پناهنده کنوانسیون شناخته شده اید و می توانید به آن کشور بازگردید
  • پیش از این در کانادا پناهندگی دریافت کرده اید
  • از طریق مرز ایالات متحده ـ کانادا وارد کشور کانادا شده اید
  • به دلایل امنیتی، ارتکاب جرم یا خشونت علیه حقوق بشر در کانادا قابل پذیرش نیستید
  • قبلاً درخواست پناهندگی داده اید و واجد شرایط نبوده اید
  • قبلاً درخواست پناهندگی داده اید و توسط IRB رد شده است
  • قبلاً درخواست پناهندگی خود را پس گرفته اید ، منصرف شده اید یا پناهندگی شما رد شده است.

پیمان کشور امن سوم (Safe Third Country Agreement)

طبق پیمان منعقد شده میان کانادا و ایالات متحده آمریکا افرادی که قصد دارند درخواست قوانین پناهندگی در کانادا دهند به محض اینکه وارد نخستین کشور امن شدند می توانند درخواست دهند.

به این معنی که اگر از مرز آمریکا وارد کانادا شوید نمی توانید در کانادا درخواست پناهندگی دهید. در برخی موارد این قانون اعمال نمی شود به عنوان مثال اگر یکی از اعضای خانواده ی فرد در کانادا اقامت داشته باشد.

افراد می توانند هنگام ورود به کانادا در دفتر داخلی یک اداره خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا اداره مهاجرت ، پناهندگان و تابعیت کانادا(IRCC) درخواست دهند. مسئولین CBSA یا IRCC سپس تصمیم می گیرند که آیا فرد واجد شرایط درخواست پناهندگی است.

در صورتی که درخواست فرد واجد شرایط باشد به بخش حفاظت پناهندگان هیئت پناهندگی و مهاجرت کانادا (IRB) ارجاع داده خواهد شد. سپس IRB تصمیم می گیرد که آیا فرد متقاضی از شرایط مذکور در قوانین پناهندگی در کانادا برخوردار است یا نه.

با توجه به آنکه قوانین پناهندگی در کانادا را کمی با هم مطالعه نمودیم، اما یاز هم باید تاکید نماییم به هیچ عنوان به دنبال مسیرهایی این چنینی نباشید زیرا برای آنکه شما مهاجرتی داشته باشید قرار نیست دست به هر راهی بزنید. آیا میدانستید بیش از ۸۰ درصد از افرادی که در کانادا یا سایر کشور ها درخواست پناهندگی میدهند دچار مشکلات اقامتی میشوند؟ در اصل این افراد بدلیل عدم آگاهی از قوانین و شرایط این امر، به جای آنکه به قصد تحصیل و کسب تجارب با ارزش دیگر قانونا وارد کشور مقصد شوند،‌بدلیل یک سری وعده های پوچ افراد سودجو آینده ی خود را به خظر انداخته و ندانسته از چاله به چاه می افتند. لذا از افراد متقاضی قوانین پناهندگیدر کانادا تقاضا میکنیم به این مسیر روی نیاورده و یا برای سوالاتتان پاسخ منطقی و دقیق بیابید.

پس از ذکر خلاصه ای از قوانین پناهندگی در کانادا لازم به یادآوری است که با توجه به خطرات احتمالی اقدام به مهاجرت به کانادا ازطریق پناهندگی به هیچ عنوان روش صحیحی بشمار نمی رود و متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند از روش صحیح تری نظیر مهاجرت بهکانادا از طریق تحصیل ، مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و غیره اقدام نمایند؛به هیچ عنوان به هیچ فردی این مسیر پیشنهاد نمیشود زیرا مسیری پرخطر و غیر معقول میباشد. بنابراین چنانچه متقاضیان عزیز قصد دارند از روشی قانونی و معقول استفاده نمایند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین پناهندگی در کانادا و خطرات این مسیر و سایر طرق مهاجرت به کانادا ازجمله : تحصیل در کانادا ، کار در کانادا ، سرمایه گذاری در کانادا ، ثبت شرکت در کانادا ، ازدواج در کانادا ، تولد فرزند در کانادا و یا پناهندگی در کانادا را به نظر شما عزیزان برساند . شما عزیزان همواره می توانید با تمامی دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و در خصوص قوانین پناهندگی در کانادا به صورت تخصصی مشاوره رایگان اخذ نمایید .

می توانند با مشاوران مجرب و وکلای حقوقی موسسه ی حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره ی تخصصی و دقیق کارشناسان موسسه بهره مند شوند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.