immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

یکی از عوامل که همواره ذهن متقاضیان مهاجرت به انگلستان، به خصوص مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در انگلستانرا به خود وا داشته همانا اقامت پس از تحصیل در انگلستان می باشد. راه های اقامت پس از تحصیل در انگلستان  از طریق کار ضمن تحصیل در انگلستان و کار در انگلستان چیست ؟ چه کسانی می توانند اقامت پس از تحصیل در انگلستان و در کل اخذ اقامت انگلستان  داشته باشند ؟ آیا اقامت پس از تحصیل در انگلستان و اخذ اقامت انگلستان امکانپذیر خواهد بود ؟ در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان و مهاجرت به انگلستان طرق متفاوتی وجود دارد که به تمامی این موارد در خلال مقاله خواهیم پرداخت. اما در صورتیکه بخواهیم به طور کلی به اقامت پس از تحصیل رایگان در انگلستان بپردازیم باید گفت فرصت های متعددی برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد تا بتوانند اقامت پس از تحصیل در دانشگاههای انگلستان را بدست آورند . موسسه حقوقی ملک پور بیان می دارد که  مهمترین و متداول ترین نوع ویزا که از طریق آنها بتوان برای کار در انگلستان و اقامت پس از تحصیل در انگلستان اقدام نمود عبارتند از: ویزای    Tire 1Tire 2Tire 5. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع تر در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان و تحصیل رایگان در انگلستان و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی انگلستان پیشنهاد می نمائیم با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش تماس حاصل فرمائید و مشاوره رایگان دریافت نمایید  .
اما در ادامه به تمامی موارد اقامت پس از تحصیل در دانشگاههای انگلستان خواهیم پرداخت.

اما ابتدا اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان:

اقامت کاری پس از تحصیل در انگلستان

در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان می توان بیان نمود که اگر شما قصد دارید که پس از تحصیلتان در کشور انگلستان حضور داشته باشید، باید نسبت به اجازۀ اقامتتان در این کشور ویا نسبت به دریافت ویزا اقدام نمائید. و در خصوص اینکه آیا نیازمند کسب اجازۀ اقامت می باشید یا خیر، می توانید به سایت ادارۀ مهاجرت به انگلستان مراجعه نمائید. البته این ویزا بسته به نوع کاری که می خواهید انجام دهید و همچنین بسته به مدت زمانی که می خواهید اقامت پس ازتحصیل در انگلستان داشته باشید باید برای یکی از انواع این ویزا اقدام نمائید. و در هر صورت برای هر یک از انواع ویزا می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین اقدام نمائید. حال به بررسی  این موارد می پردازیم

ویزای Tire2انگلستان در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان

در صورتیکه بخواهید به صورت تمام وقت بعد از تحصیلتان به صورت کاری اقدام نمائید، متداول ترین نوع ویزائی که بتوانید نسبت به آن درخواست نمائید همانا ویزای Tire 2 می باشد، البته بسته به شرایط کاریتان، ویزای Tire 2 این امکان را فراهم می سازد که تا مهلت زمانی ۵ سال اقامت پس از تحصیل در انگلستان داشته باشید. اما اگر بخواهید ویزای خود را از تایپویزای Tire 4 به تایپ ویزای Tire2 تبدیل نمائید نیاز هست تا یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

* دارا بودن مدرک لیسانس
* دارا بودن مدرک فوق لیسانس
* دارا بودن مدارک فنی حرفه ای
البته دسته های دیگری از ویزا به غیر از ویزای Tire 4 انگلستان وجود دارند که بتوانید آنها را به ویزای نوع Tire 2 انگلستان تبدیل نمائید. البته پیش از اقدام پیشنهاد می نمائیم تمامی قوانین و شرایط موجود در این خصوص را مطالعه نمائید.
و در خصوص دانشجویان دورۀ دکترا نیاز هست تا حداقل به صورت ۱۲ ماه به طور تمام وقت مشغول به تحصیل بوده باشید و اجازۀ دریافت مدرکتان را داشته باشید.

 

نحوۀ اقدام برای این نوع ویزا در رابطه با اقامت پس از تحصیل در انگلستان

برای این ویزا و  اقامت پس از تحصیل در انگلستان می توانید به صورت مستقیم اقدام نمائید. تنها کافیست مطمئین باشید که شرایط لازم را دارا می باشید و مدارک و مستندات لازم را به همراه دارید. حال این شرایط به شرح زیر می باشند:
اسپانسرشیپ: توضیح آنکه کارفرمای شما باید مدرکی را دال بر تادیۀ اسپانسرشیپی تقدیم شما نماید. علاوه بر این کارفرمای مربوطه حتماً باید گواهی انگلستان  Tire2 مربوط به اسپانسرشیپی را دارا باشد.
حقوق: حقوق دریافتی شما منهای مالیات پرداختی باید حداقل تا سقف ۲۰٫۸۰۰ پوند برسد. البته لازم به ذکر است که در این خصوص استثنائاتی هم وجود دارد.
مدرکی دال بر سطح آشنائی شما با زبان : ممکن است در مواقعی نیاز باشد که مدرکی را دال بر میزان آشنائیتان با زبان انگلیسی نشان دهید، که این مدرک باید از جانب یکی از موسسات معتبر و یا توسط کالج های آکادمیک مطرح در تدریس زبان صادر شود که توسط موسسۀ  UK NARIC نیز به تایید رسید باشد. و این مدرک باید در از سوی این موسسه همطراز با مدرک لیسانس شناخته شده باشد. همچین می توانید از طریق شرکت در امتحاتات معتبر و استاندارد اثبات نمائید که سطح زبانتان، هم سطح B1 می باشد.
درادامه اقامت پس از تحصیل در انگلستان می توان به بحث منابع مالی اشاره نمود :

منابع مالی : نیاز هست که اثبات نمائید که حداقل مبلغ ۹۴۵ پوند را به مدت ۹۰ روز به صورت منقطع در حساب بانکیتان دارید. علاوه بر این نیاز هست که به کارفرمای خود اثبات نمائید که حداقل برای یک ماه اول می توانید خود را ساپورت مالی نمائید و محلی را هم جهت اقامت خود در نظر گرفته اید.

 ویزای Tire5انگلستان برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان

ویزاهای Tire 5 انگلستان خود به دو دسته قابل تقسیم بندی می باشند این موارد عبارتند از:
* ویزای  Tire 5 از نوع طرح جوانان پویا
ویزای Tire 5 انگلستان از نوع کارگر موقت
حال در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

ویزای Tire5 از نوع طرح جوانان پویا برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان

با توجه به طرح جوانان پویا، می توانید حداقل برای مدت ۲ سال در خاک بریتانیا اقامت داشته باشید و کار کنید. البته این طرح مختص جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال می باشد که متعلق به ملیتهای استرالیا، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن، مونوکو، نیوزلند،جمهوری کره، تایوان و همچنین اتباع انگلیسی که خارج از خاک بریتانیا اقامت دارند.
جهت دریافت این ویزا و اقامت پس از تحصیل در انگلستان ،همچنین می توانید خارج از خاک این کشور اقدام نمائید.

نحوۀ اقدام برای این نوع ویزا

در این بخش ار مبحث اقامت پس از تحصیل در انگلستان می پردازیم به مواردی که جهت اقدام برای دریافت این ویزا نیازمند ارائۀ آنها می باشید:
اسپانسرشیپ: در ابتدا شما نیازمند مدرک تائیدیه ای از سوی کارفرمای خود می باشید. اتباع کشورهائی نظیر کره، تایوان و هنگ کنگ مدارک دیگری را نیز نیازمند می باشند که باید از سوی دولت خود آنها را تهیه نمایند. اما در صورتیکه از سایر کشورهای مورد تایید باشید، و یا اینکه از جمله اتباع کشور انگلستان باشید، تنها کافیست با استفاده از پاسپورت خود به عنوان مدرک معتبر اقدام نمائید.
منابع مالی: در این خصوص نیاز هست تا مبلغ ۱٫۸۹۰ پوند در حسابتان برای زمانی که می خواهید برای این ویزا اقدام نمائید در حسابتان داشته باشید.
مدارک: در خصوص مدارک لازم برای این ویزا در جهت اقامت پس از تحصیل در انگلستان می توانید به وب سایت های معتبر مراجعه نمائید.

ویزای Tire 5 از نوع کارگر موقت در جهت اقامت پس از تحصیل در انگلستان

ویزای Tire 5 از نوع کارگر موقت برای امر اقامت پس از تحصیل در انگلستان به شما این امکان را می دهد که به عنوان کارگر موقت به مدت ۱۲ الی ۲۴ ماه در خاک کشور بریتانیا بمانید و کار کنید که البته این مدت زمان بسته به طرحی دارد که برای آن اقدام نموده اید و یا همچنین بسته به زمان نامۀ تائیدیه ای دارد که از سوی کارفرمای خود دریافت نموده اید.
حال می پردازیم به مواردی و مشاغلی که از طریق این ویزا می توان اقدام نمود تا به اقامت پس از تحصیل در انگلستان رسید :
* مشاغلی که مربوط به امور ورزشی می شوند
* مشاغل داوطلبانه و به صورت خیریه
* مشاغل و امور مذهبی
* تبادل مقامات صالحۀ دولتی
* توافقات بین المللی
در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان نیاز است در اکثر موارد نیاز هست که از خاک کشور بریتانیا خروج داشته باشید تا بتوانید تایپ ویزای خود را به این نوع از ویزا تبدیل نمائید. و تنها استثنائی که در این خصوص وجود دارد، ویزاها ی  Tire 5می باشد که در این صورت می توانند در خاک کشور بریتانیا اقدام نمایند آن هم برای زمانی است که مقامات و مسئولین دولتی دوره هائی را به عنوان دوره های کارآموزی پیشرفته در این کشور طی نمایند.

شرایط مورد نیاز به منظور اقدام در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان
برای هر یک از موارد پنج گانه به طور عمومی و نه به طور خاص نیازمند موارد ذیل می باشید:
* اسپانسرشیپ: شما نیازمند اسپانسرشیپ و یا ضامن درجۀ پنج می باشید. البته در صورتیکه از مقامات و مسئولین صالحۀ دولتی باشید این مورد تا حدودی متفاوت می باشد.
* منابع مالی: اطمینان داشته باشید که مبلغی به میزان ۹۴۵ پوند در حساب خود دارید.
* مدارک: مدارک مورد نیاز به طور خاص میان انواع مختلف ویزاهای Tire5 یکسان می باشد. ازاین بابت خیالتان راحت باشد به دلیل اینکه ادارۀ مرکزی مجموعه ای را به زبان انگلیسی و همچنین چینی تهیه نموده اند و از این طریق می توانید کامل نسبت به مدارک مورد نیاز اطلاع یابید و در نهایت مدارک را مهیا فرمائید.

ویزاهای Tire 1انگلستان

در این بخش به انواع ویزاهای Tire 1 خواهیم پرداخت که باز این ویزا خود به دو قسم قابل تقسیم بندی می باشد که این موارد عبارتند از :
ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرینی   در انگلستان
ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرین فارغ التحصیل شده در انگلستان
این موارد در برگیرندۀ موارد سرمایه گذاری در بریتانیا می باشد که متقاضی پس از تحصیل در انگلستان از این طریق نیز می تواند اقدام نماید. و به اقامت پس از تحصیل در انگلستان دست پیدا نماید حال در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرینی در انگلستان در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان

ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرینی در انگلستان به شما این امکان را می دهد که به مدت ۳ سال در داخل خاک کشور بریتانیا باشید، البته این در صورتی است که شما از داخل بریتانیا اقدام کرده باشید و در صورتیکه از خارج از خاک بریتانیا اقدام نمائید این مدت به سه سال و چهار ماه افزایش خواهد یافت. این برنامه به گونه ای تعبیه شده است که به افراد خارجی کمک و حمایت می کند تا به راحتی از این طریق اقدام نمایند. اما امکان دیگری که در این نوع ویزا وجود دارد امکان تمدید این ویزا می باشد که می توان به مدت ۲ سال دیگر نیز این ویزا را تمدید نمائید اما این را به خاطر داشته باشید که در نهایت به مدت ۵ سال می توانید از این طریق اقامت پس از تحصیل در انگلستان داشته باشید.
این امر را هم در نظر داشته باشید که هیچ کار دیگری به غیر از کار مورد نظر نمی توانید انجام دهید. البته در صورتیکه شغل مورد نظر بتواند فعالیت خوبی را از خود نشان دهد و علاوه بر آن به مدت ۵ سال بر اساس این نوع از ویزا در کشور انگلستان اقامت داشته باشید می توان برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمود.
اما از شرایط دیگری که مورد نیاز می باشد این است که متقاضی باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشد و بخواهد شغلی را در این کشور راه اندازی نماید. علاوه بر این باید خارج از خاک یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا و همچنین کشور سوئیس باشید.

شما در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان و مهاجرت به انگلستان همواره می توانید با موسسه حقوقی ملک پور همکارموسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش و شعبه مرکزی وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و یا با دفاتر همکار این موسسه در سراسر ایران در خصوص به اقامت پس از تحصیل در انگلستان و اخذ اقامت انگلستان صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید .

 

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان

هزینۀ سرمایۀ اولیه: متقاضی باید اثبات نماید که هزینۀ حداقل ۵۰۰۰۰ و یا ۲۰۰۰۰۰ پوند را در حساب بانکی خود دارا می باشد.
مدارک اثبات کنندۀ سطح زبان: بدین منظور ممکن است نیاز داشته باشید در آزمون معتبر انگلیسی شرکت نمائید که باید در تمامی موارد reading, writing, speaking and listening حداقل سطح B1 را کسب نموده باشید. و یا در صورتیکه مدرک دانشگاهی در زمینۀ زبان را کسب کرده باشید که تا حدودی هم سطح مدرک لیسانس باشد. البته برخی از کشورها هم نیازمند مدرک زبان از شما نمی باشند.
ثبت نام: نیاز هست که حتماً در Hm revenue and customs به عنوان کارفرما ثبت نام نمائید و یا اینکه از طریق ثبت نام در یک کسب و کار موجود اقدام نمائید.
هزینه های شخصی: شما باید حداقل ۳٫۳۱۰ پوند در حساب شخصی خود داشته باشید در صورتیکه از داخل خاک بریتانیا اقدام نمائید. و یا ۹۴۵ پوند در حسابتان باشد در صورتیکه خارج از خاک بریتانیا اقدام می نمائید که باید این مبلغ به طور مستمر و به مدت ۹۰ روز در حسابتان باشد.

ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرین فارغ التحصیل شده در انگلستان

اگر به تازگی در مقطع پست دکترا به عنوان محقق و تحت لوای ویزای Tire 2 حضور داشته اید، و با عنوان نابغه و یا متفکر ایده های نو و تازه شناخته شده اید، می توانید از طریق ویزای Tire 1 با عنوان کارآفرین فارغ التحصیل شده اقدام نمائید. اما این را در نظر داشته باشید که از تاریخ ۶ ایپریل ۲۰۱۵، نمی توانید برای مشاغلی نظیر توسعۀ املاک و یا مدیریت املاک اقدام نمائید.

 

نحوۀ اقدام برای این ویزا و اقامت پس از تحصیل در انگلستان

مواردی که نیاز هست جهت اقدام برای این ویزا به شرح ذیل می باشند:
* اسپانسرشیپ: که این تائیدیه از دو طریق می تواند صادر شود که این دو طریق عبارتند از:
* حالتی که از سوی یک کالج دولتی و یا دانشگاه تائیدیه را کسب نموده باشید
* در برنامه هائی شرکت داشته باشید که یک سال آخر تحصیل در انگلستان را برای مشاوره در امر مهاجرت و اقدام از این طریق این ویزا را در نظر گرفته باشند.

* صلاحیت های تحصیلی: مورد دیگر مسئلۀ صلاحیت های تحصیلی در انگلستان می باشد که شخص متفاضی باید حداقل مدرک لیسانس یا فوق لیسانس را دارا باشند. و تمامی مدارک تحصیلی پائین تر از این سطوح از قبیل دوره های     foundation  و یا سایر مدارک از این دست قابل قبول نمی باشند.

* منابع مالی: اثبات نمائید که مبلغ ۹۴۵ پوند در حسابش داشته باشد البته این مبلغ در صورتی است که بخواهید از داخل بریتانیا اقدام نمائید. و ۱٫۸۹۰ پوند در صورتیکه بخواهید خارج از خاک بریتانیا اقدم نمائید که باز همانند سایر موارد نیاز هست که این مبلغ به مدت ۹۰ روز در حسابتان به صورت مستمر موجود باشد.

* دارا بودن مدرک زبان: در خصوص مدرک و سطح زبان متقاضی نیز همان مواردی صادق می باشد که در بالا به آن پرداختیم، و بررسی دوبارۀ آن توضیح واضح می باشد.

* مدارک: در خصوص مدارک در راستای اقامت پس از تحصیل در انگلستان هم نیاز هست تا سایت را مورد بررسی قرار دهید.
نکات مهم و کلیدی
در انتها به برخی نکات کلیدی خواهیم پرداخت:
* برای ویزای Tire 1 و همچنین ویزای Tire2 حتماً پیگیری نمائید که به منظور اقامت در کشور انگلستان آیا نیازمند اجازه از سوی کارفرمای خود می باشید یا خیر و این در صورتی است که شما از بورسیه های تحصیلی دولتی انگلستان استفاده کرده اید و اینکه هزینه های تحصیل و زندگی شما را پرداخت کرده باشند.
* در اکثر مواقع نیاز هست که به طور کامل تحصیل خود را به اتمام رسانیده باشید
* اطمینان داشته باشید که قبل از اینکه اجازۀ اقامتتان در این کشور به اتمام رسیده باشد اقدامات لازم را به عمل آورید. در غیر این صورت یعنی اگر که اجازۀ اقامتتان به پایان رسیده باشد، نیاز هست که به کشور خود بازگردید سپس از داخل کشور خود اقدام نمائید.
* اطمینان داشته باشید که هزینه های مورد نظر را دارا هستید.
* حتماً چک نمائید که آزمایشات مورد نیاز را انجام داده اید.
* حتماً بررسی نمائید که نیاز هست چه مدارکی به زبان انگلیسی ترجمه شوند.
* حتماً از طریق ادارۀ مرکزی بررسی نمائید که نیازمند چه مدارکی می باشید.

موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش در خاتمه به بررسی کلی در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان  و همچنین مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در انگلستان می پردازد. همانطور که در ابتدا هم اشاره نمودیم یکی از دغدغه های فکری اکثر افرادی که به طریق تحصیلی اقدام می نمایند این است که آیا امکان اقامت پس از تحصیل در انگلستان برای  آنها وجود دارد یا خیر که در خلال این مقاله به شرح و تفصیل هر یک از آنها پرداختیم. در نهایت برای اینکه بتوانید اقامت پس از تحصیل در انگلستان را کسب نمائید باید تایپ ویزای خود را یا به ویزای کاری یا سرمایه گذاری تبدیل نمائید البته در نظر داشته باشید که حتماً قبل از اینکه مهلت زمانی اجازۀ اقامتتان تمام نشده است اقدام نمائید در غیر این صورت موظف هستید تا به کشور خود بازگردید و سپس اقدام نمائید. در خصوص مدارک و شرایط مورد نیاز برای اقامت پس ازتحصیل در انگلستان و همینطور مهاجرت تحصیلی به انگلستان در خلال مقاله به صورت کامل پرداختیم اما در صورت نیاز به کسب اطلاعات کامل و جامع در خصوص اقامت پس از تحصیل در انگلستان پیشنهاد می نمائیم با وکلا و مشاورین ارشد موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل در مسیر صحیح اقامت پس از تحصیل در انگلستان راهنمائی و به صورت مشاوره رایگان هدایت نمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.