immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد

مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد

آیا با مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد آشنا هستید ؟ شرایط پزشکی در کشورهای آلمان، انگلیس و سوئد آشنایی دارید؟ شرایط اعزام بیمار به آلمان و راههای مهاجرت به انگلیس و شرایط اخذ اقامت انگلستان به چه صورت می باشد ؟ آیا از شرایط اعزام بیمار به خارج از کشور اطلاعاتی دارید ؟ آیا قصد دارید مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ،انگلیس و سوئد و راههای مهاجرت به انگلستان و اخذ اقامت انگلستان را با کسب اطلاعاتی در این زمینه انجام دهید ؟ اقدامات لازم جهت اعزام بیمار به آلمان چگونه می باشد ؟ آیا از هزینه های درمان در آلمان آگاه هستید ؟ در ارتباط با مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد چقدر اطلاعات دارید؟ موسسه حقوقی ملک پور ) مقاله ای را در باب مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد به نگارش در آورده است بنابراین اگر در خصوص موضوعاتی از قبیل نحوه اخذ ویزای درمان آلمان ، مدارک لازم برای اخذ ویزای درمان کشور آلمان ، و مهمتر از همه فرآیند پذیرش بیمار در کشور آلمانچگونه است؟درمان پزشکی در کشورهای آلمان ، انگلیس و سوئد چه نکاتی را شامل می شود؟ همواره می توانید با موسسه مشاوره ای MIE ( همکار موسسه حقوقی ملک پور ) تماس حاصل نموده و اطلاعاتی در ارتباط با مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد را به صورت تلفنی و تخصصی به صورت رایگان دریافت نمایید . امید است مفید واقع گردد.

در سال های اخیر با توجه به نیاز انسان ها به خدمات بین المللی پزشکی ، توجه به این خدمات رشد چشمگیری داشته است . بر طبق آن متقاضیان از کشور محل سکونت خود به نقاط مختلف دنیا سفر نموده تا از خدمات برتر پزشکی در کشور مقصد بهره مند شوند. یکی از بهترین و مجهزترین مراکز پزشکی در دنیا کشور آلمان می باشد که در این امر بسیار حرفه ای بوده و متخصصین پزشکی در این کشور برای پذیرش بیماران بین المللی آماده می باشند . این نکته در رابطه با اعزام بیمار به کشور آلمان حائز اهمیت است که به سبب سوابق فراوان و چند صد ساله اش در امور تحقیقاتی ـ پزشکی و پشتوانه ی علمی ـ پژوهشی که مرهون وجود دانشگاه های پزشکی سطح بالا و طراز اول دنیا در این کشور می باشد ، پیشرو درمان پزشکی و بیماری های ویژه و خاص در جهان محسوب می شود .
در خصوص اعزام بیمار به خارج از کشور و اعزام بیمار به کشور آلمان می توان بیان نمود که سالیانه هزاران بیمار که از پروسه ی درمانیشان در کشور خود نا امید شده و امکانات پزشکی مطلوب و شایسته ای در اختیار ندارند از نقاط مختلف جهان برای درمان بیماریشان به کشور آلمان سفر نموده و از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و مجهزترین بیمارستان ها در این کشور بهره می برند.
قبل از پرداختن به بحث مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد یک نگاه کلی به شرایط درمانی و پزشکی در کشور آلمان می پردازیم، این شرایط سبب مطلوب بودن این کشور از دید افرادی با بیماری های خاص و  حاد در اکثر کشورها می باشد.
متقاصیان بسیاری علی رغم مشکل بودن مراحل پذیرش و اخذ ویزای درمان در کشور آلمان برای اخذ این نوع از ویزا و ورود به بیمارستان های کشور آلمان جهت استفاده از امکانات ویژه و تخصص های پزشکی اقدام می نمایند.

مراکز پزشکی کشور آلمان

کسانی که قصد اعزام بیمار به آلمان دارند باید اطلاع داشته باشند که به طور کلی کشور آلمان ۱۹۹۶ بیمارستان دولتی و خصوصی دارد که دارای بالای ۶۰۰ هزار تخت بیمار می باشد . در مجموع بالای یک میلیون نفر اعم از تیم پزشکی ، خدماتی و درمانی در این بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به کار هستند . بر طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۳، ۷۷ درصد ظرفیت این بیمارستان ها جوابگوی نیاز بیماران داخلی و بیماران خارجی از کشورهای مختلف آمریکای شمالی ، اسکاندیناوی ، خاورمیانه و کشورهای اروپایی می باشند .
بودجه بهداشت و درمان کشور در همین سال (سال ۲۰۱۳) بالغ بر ۳۱۵ میلیارد یورو محاسبه شده است که در سال ۲۰۲۰، ۴۰۰ میلیارد یورو اندازه گیری شده است.
مراکز درمانی با توجه به سابقه ی طولانی در امر درمان بیماران خارجی ، و در خصوص اعزام بیمار به آلمان برای پذیرش و درمان بیماران آماده می باشند که عمده ی آن ها مربوط به کشورهای آمریکا ، انگلیس ،‌ فرانسه ، روسیه ، سوئد و دانمارک می باشد .

نحوه ی اخذ ویزای درمان آلمان

درخواست ویزا برای اعزام بیمار به آلمان فقط با تعیین وقت می باشد و از طریق سیستم اینترنت و وب سایت سفارت انجام می گیرد. در زمان تعیین وقت به مدت زمان انتظار توجه نمایید و در زمان مناسب درخواست وقت مصاحبه کنید. طبق این مورد که متقاضیان بسیاری در ایام نوروز و فصل تابستان برای درمان و اعزام بیمار به خارج قدام می کنند به جهت محدودیت در نیروهای پرسنلی و کارکنان و محدودیت مکانی در بخش ویزا تعیین وقت در زمان های بیان شده ممکن است طی زمان بیشتری انجام شود و زمان رسیدگی به درخواست های ویزای شنگن که تقریبا دو هفته زمان می برد زمان برتر خواهد بود.
برای اشخاص بالای ۱۶ سال وجود گذرنامه جداگانه الزامی می باشد و افرادی می توانند برای این ویزا درخواست دهند که مقیم کشور ایران باشند. در موارد اضطراری برای تعیین وقت سریع می توانید به باجه اطلاعات مراجعه نمایید.

از جمله مدارک لازم برای ویزای درمان آلمان عبارت است از

نسخه ی امضا شده فرم تقاضای ویزا که باید کامل و به صورت خوانا به زبان های آلمانی یا انگلیسی پر شود
گذرنامه امضاء شده به همراه کپی از صفحات ٢، ٣ و ۴ که اعتبار گذرنامه حداقل تا ۳ ماه بعد از اتمام ویزای درخواستی باشد
گذرنامه های قدیمی و یا سایر گذرنامه های معتبر (در صورت وجود)
یک عدد عکس رنگی با زمینه سفید به ابعاد ۳ در ۴، سفارت به هیچ وجه عکس های قدیمی تراز ۶ ماه را نمی پذیرد.
شناسنامه شخص به همراه کپی از تمام صفحات شناسنامه
گذرنامه و شناسنامه همسر فرد به همراه کپی هر دو (گواهی فوت به همراه کپی آن)
نامه ی پزشک یا بیمارستان از کشور آلمان که درآن زمان شروع درمان و مدت زمان آن و همچنین برآورد تقریبی هزینه های درمان در کشور آلمان مشخص شده باشد. برای صادر شدن این ویزا نیاز است ضرورت انجام معالجه درکشور آلمان اثبات شود. تشخیص این موضوع توسط پزشک معتمد سفارت صورت می گیرد.
مدارکی مبنی بر تامین هزینه های درمانی شخص مثل مدرک واریز ارز به حساب بیمارستان یا پزشک
اصل و کپی دعوتنامه شخص به شکل ضمانت نامه رسمی که اساس صدور آن پاراگراف ۶۸ قانون آلمان باشد. این ضمانت نامه (Verpflichtungserklärung ) باید از جانب اداره اقامت شهر محل سکونت دعوت کننده در کشور آلمان صادر شده باشد.
بیمه درمانی مسافرتی برای مدت زمان مسافرت فرد با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو و معتبر برای کلیه کشورهای عضو شنگن به همراه یک نسخه فتوکپی آن
گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرما که در آن مواردی مانند نوع شغل، سمت و سابقه شغلی درج شده باشد به همراه فیش حقوقی و یا بازنشستگی و نسخه ی کپی آن ها، به همراه مدرک مربوط به بیمه تامین اجتماعی (دفترچه و لیست بیمه)
روزنامه ی رسمی، پروانه ی کسب، معرفی نامه از اتحادیه برای افراد دارای مشاغل آزاد
اسناد مربوط به مالکیت زمین یا منزل یا قرارداد اجاره ی آن (اصل و کپی آن)
صورت وضعیت حساب های بانکی در ۳ ماه گذشته با تاییدیه از شعبات و یا سایر مدارک معتبر که نشان دهنده ی وابستگی مالی متقاضی در کشور ایران می باشد
وضعیت مالی و شغلی همسر فرد متقاضی، حتی اگر همراه قصد سفر نداشته باشد
گذرنامه و مدارکی فرزندان فردی که در کشور ایران زندگی می کنند به همراه فتوکپی اجازه اقامت بستگان درجه اول در کشور آلمان، مدارک فوق برای همراه بیمار نیز صدق می کند
در ارائه مدارک جهت اعزام بیمار به کشور آلمان دقت لازم را داشته باشید.
درصورت ناقص بودن مدارک و یا عدم رعایت نظم در ترتیب آن ها، اجازه ارائه درخواست ویزا به شما داده نخواهد شد. در صورت ناقص بودن مدارک، متقاضی باید سفارت را ترک نموده و جهت ارائه ی دوباره مدارک وقت جدید بگیرد.
ضروری است که در روز مصاحبه در سفارت، مدارک کامل همراه متقاضی باشد. با توجه به بالا بودن حجم کار، مدارکی که بدون هماهنگی قبلی به وسیله فکس یا ایمیل به سفارت ارسال شوند مورد بررسی قرار نمی گیرد. سفارت این حق را دارد که علاوه بر مدارک عنوان شده مدارک دیگری را نیز درخواست نماید.
هزینه ی ویزای درمان در آلمان به صورت نقد و به یورو دریافت می شود. به این نکته توجه داشته باشید که اسکناس خرد در سفارت محدود می باشد در نتیجه هزینه ی ویزا را به صورت دقیق پرداخت نمایید که پول پرداختی شما مبلغ برگشتی نداشته باشد. پرداخت پول با کارت بانکی امکان پذیر نیست و هزینه ی ویزا در صورت نتیجه بخش نبودن تقاضای ویزا به هیچ عنوان به فرد بازگردانده نمی شود.
فرم های درخواست ویزای اعزام بیمار به کشور آلمان بدون هزینه و به صورت رایگان برای ارائه ی درخواست افراد در اختیار آن ها قرار می گیرد. علاوه بر آن افراد می توانند از طریق سایت اینترنتی سفارت نیز فرم درخواست ویزا را تهیه نمایند. حضور فرد متقاضی در روز مشخص شده برای انجام مصاحبه ضروری می باشد به جز مواردی که متقاضی طی ۲ سال گذشته حداقل یک ویزای شنگن یک یا چند ساله یا ۲ ویزای شنگن داشته باشد. در این صورت نماینده فرد متقاضی می تواند برای ارائه ی مدارک به سفارت مورد نظر مراجعه نماید .
همیشه در خصوص اعزام بیمار به خارج این نکته باید مدنظر باشد که ویزای شنگن موجب حق قانونی برای افراد نشده و اگر سفارت صلاح بداند که فرد شخصا باید به سفارت رجوع کند باید مراجعه صورت پذیرد.
از جمله کشورهای عضو پیمان شنگن می توان به کشورهای آلمان، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، اتریش ، لوکزامبورگ ، بلژیک ، سوئد ، دانمارک ، فنلاند ، نروژ ، یونان ، پرتقال ، لهستان ، چک ، اسلواکی ، مجارستان ، استونی ، ایسلند ، اسلوونی ، لتونی ، لیتوانی و مالتا اشاره کرد .
این نکته اهمیت دارد که سفارت از راه پست الکترونیک یا تلفن به ابهامات مربوط به تعیین وقت سفارت پاسخگو نمی باشد همچنین به سوالاتی که پاسخ آنها در سایت سفارت قرار داده شده است یا ابهاماتی که حوزه مسئولیت سفارت آلمان در شهر تهران نیست جوابگو نیست.

فرآیند پذیرش بیمار در کشور آلمان

اخذ پذیرش:
در تخصصی ترین و مجهزترین مراکز پزشکی کشور آلمان به عنوان مثال در شهرهای هامبورگ و هانوفر بالای ۴۸ بیمارستان و ۳۲ مرکز درمانی وجود دارد که مجهز به بالای ۱۶ هزار تخت برای بیماران است.
برای برخی از بیماران امکان اخذ پذیرش وجود ندارد، این بیماری ها عبارتند از بیماری های سرطانی درمان پذیر/ تومورهای سرطانی درمان پذیر / تومورهای مغزی، نخاعی یا مربوط به ستون فقرات / تومورهای ثانویه مثل متاستاز در نخاع و مغز/ تومورهای بدخیم مثل تومورهای کبد و ریه/ سرطان لنفوم هوچکین/ سرطان سینه/ تومورهای استخوانی/ سرطان رحم/ سرطان تخمدان/ جراحی تعویض مفاصل زانو/ جراحی تعویض مفصل لگن.

خدمات پزشکی در کشور آلمان

خدمات پزشکی که در خصوص اعزام بیمار به آلمان ارائه می شود عبارت است از جراحی عمومی/ جراحی مغز و اعصاب/ جراحی زنان/ جراحی ارتوپدی و ارتوپدی فنی (پروتز)/ داخلی/ پرتو درمانی توسط سایبرنایف ( از بین بردن غدد و تومور سرطانی به وسیله اشعه و دستگاه روبوتیک) ، در این مورد از پرتودرمانی که بدون درد و بیهوشی و چند مرحله ای است، اشعه با دقت بالا و قدرت زیاد به تومور شلیک کرده و آن را نابود می کند.

هزینه ی درمانی در کشور آلمان

هزینه های درمانی در کشور آلمان چند برابر هزینه درمان در مراکز پزشکی کشور ایران می باشد و علاوه بر هزینه های درمانی فرد ملزم به پرداخت هزینه های جانبی اقامت و …. می باشد. مجموع هزینه های سفر درمانی فرد عبارت است از هزینه های درمانی در آلمان به علاوه هزینه های غیر درمانی وی. هزینه های هر بیمار با توجه به نحوه درمان و پیشرفت بیماری هم چنین زمان درمان بیماری طبق گزارش پزشک و بیمارستان متفاوت بوده و جداگانه محاسبه می شود.

از جمله نمونه های هزینه درمان در کشور آلمان

مبلغ ویزیت پزشک فوق تخصص بسته به تخصص پزشک و نوع بیماری در آلمان : از ۲۵۰ تا ۶۷۰ یورو
آزمایشات پاراکلینیکی: از ۸۵ تا ۳۸۵۰ یورو
هزینه جراحی (مستلزم ارزیابی و محاسبه کمیسیون پزشکی): از ۲۰ هزار یورو تا ۱۵۰ هزار یورو
پرتوتراپی با سیستم سایبرنایف: از ۱۵ هزار یورو تا ۲۵ هزار یورو

از جمله نمونه های هزینه های غیر درمانی در کشور آلمان

بلیط هواپیما (تهران ـ هامبورگ): از ۳۳۰ تا ۱۸۵۰ یورو
محل اقامت (هتل ـ آپارتمان دو تخته) برای بیماران سرپایی و همراهان آن ها: از شبی ۵۰ تا ۹۷۵ یورو
هزینه صدور ویزا۶۰ یورو
و سایر هزینه های بیمه مسافرتی، تلفن، اینترنت، تاکسی، خورد و خوراک، تفریحات و …..این امکان وجود دارد که پس از ارسال مدارک، بیماری شخص تشدید شده و جراحات داخلی آن افزایش یابد ، در این مورد فرد به درمان و مداوای بیشتر نیازمند است که باید در هزینه درمانی اولیه بیمار در کشور آلمان منظور شود . در نتیجه مراکز درمانی این حق را دارند که خواستار پرداخت فوری هزینه ها در حین زمان درمان باشند که این هزینه برای معدودی از افراد قابل پیش بینی می باشد .

از مدارک مورد نیاز برای پذیرش بیماران در کشور آلمان

تکمیل فرم اطلاعات شخصی بیمار به زبان فارسی
گواهی و گزارش پزشک معالج مبنی برنوع بیماری، ذکر عمل های جراحی صورت گرفته، داروهای مصرفی بیمار، میزان مصرف و مدت مصرف دارو به زبان های انگلیسی یا آلمانی
آزمایشات مربوط به بیمار و تشخیص بیماری وی (سونوگرافی، رادیوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی ،بیوپسی پاتولوژی و ….)متناسب با وضعیت فعلی بیمار

شما عزیزان اگر قصد مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد دارید و قصد دارید از راههای  مهاجرت به آلمان و راههای اخذ ویزای درمان کشور آلمان آگاه شوید می توانید با موسسه حقوقی ملک پور همکار مشاوره ای ام آی ای اتریش تماس حاصل نموده و با شعبه مرکزی در وین به صورت مستقیم در خصوص مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد مشاوره ی رایگان و تخصصی دریافت نمایید .

ویزای درمان کشور انگلیس

در بحث اعزام بیمار به خارج اشخاصی که جهت درمان پزشکی قصد ورود به کشور انگلستان را دارند برای اخذ ویزای پزشکی کشور انگلستان باید دارای شرایطی باشند :
باید شرایط و مقررات کلی قوانین مهاجرت در مورد آن ها صادق باشد
بیماری مسری، خطرناک و واگیردار که به سلامت جامعه لطمه می رساند نداشته باشد
طول دوره درمان وی نباید طولانی باشد
هماهنگی های لازم برای نوع درمان با پزشک یا متخصص مربوطه انجام شده باشد
هزینه لازم برای پرداخت هزینه های درمان در کشور انگلیس بدون دریافت کمک مالی از منابع دولتی و عمومی را داشته باشد
بیمار در پایان طول درمان به کشور خود بازگردد

مدارک لازم برای اخذ ویزای درمان کشور انگلیس

نامه یا اوراق پزشکی تایید شده از سوی پزشک یا متخصص که نشان دهد هماهنگی لازم برای ادامه درمان وی انجام شده است
مدارک مالی و اوراق بانکی که نشان دهنده ی توان مالی بیمار برای پرداخت هزینه های درمان بیمار وی می باشد
داشتن نامه از کارفرما که نشان دهنده اعطا مرخصی وی به بیمار جهت انجام امور پزشکی و درمانی در خارج می باشد
در صورتی که شخص خودفرما باشد ، باید اوراق مالی و برگه های شرکت که نشان دهنده ی فعالیت شرکت است را به همراه داشته باشد
مدارک یا اسناد زمین، خانه، مستغلات شخص بیمار یا همسر بیمار یا پدر و مادر بیمار (والدین وی)
مدارکی حاکی از این که شخص بیمار تمامی هماهنگی های لازم برای سفر از قبیل هتل ، محلی اقامت و … را انجام داده باشد
صورتحساب های بانکی ۶ ماه گذشته
در صورتی که پزشک یا متخصص معالج تشخیص دهد که دوره درمان ادامه دارد و بیمار هنوز نیاز به مراقبت و درمان های بعدی خواهد بود، می توان نسبت به تمدید ویزای پزشکی برای اعزام بیمار به خارج اقدام کرد. در این صورت باید نام پزشک یا متخصص معالج وی ، قبض های پرداختی بیمار، زمان شروع درمان و پیشرفت در درمان و مدارک مالی لازم که استطاعت بیمار در پرداخت هزینه های درمان در خارج را نشان می دهد را به ضمیمه به وزارت کشور ارسال نمود.

در پذیرشی که بیمار از دکتر معالج خود یا بیمارستان و مرکز درمانی خود ارائه می نماید باید مواردی مانند نوع بیماری، شیوه درمان، هزینه درمان و مدت زمان درمان درج شده باشد.

سفر به کشور سوئد برای درمان پزشکی

اگر هدف از سفر به کشور سوئد درمان پزشکی باشد باید فرم ویژه‌ ای موسوم به برگ ضمیمه «سی» تکمیل شده و همراه درخواست ویزا تحویل سفارت گردد همچنین یک گواهی پزشکی نیز باید از کشور سوئد ارائه شود که نشان دهد چه مدت زمانی قرار است بیمار تحت درمان پزشکی در کشور سوئد قرار گیرد و برای وی چه درمانی صورت می پذیرد. به‌علاوه باید یک گواهی پزشکی صادره از کشور محل سکونت ارائه شود که نشان دهد بیمار نمی‌تواند در آن کشور درمان شود و فرد برای درمان مذکور و مراقبت های احتمالی بعد از آن در کشور سوئد سپرده ی مالی دارد.
موسسه حقوقی ملک پور ) در پایان مقاله ی مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد و در خصوص مهاجرت به انگلیس بیان می نماید که امروزه با شیوع بیماری های گوناگون و کمیاب بسیاری از افراد طالب اخذ ویزاهای درمانی در کشورهای پیشرفته و سطح بالا می باشند . و همچنین در خصوص ویزای اعزام بیمار به خارج و هزینه درمان در کشور آلمان واعزام بیمار به کشور آلمان با توجه به اهمیت این امر و هزینه های درمانی ، کشور انتخابی برای درمان بسیار زیر ذره بین قرار می گیرد . در نتیجه ویزاهای پزشکی کشورهای گوناگون و مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد اهمیت ویژه ای دارد. در این مقاله تلاش شد در ارتباط با مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم ، شما می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه های مختلف حقوقی با موسسه مشاوره ایMIE ( همکار موسسه حقوقی ملک پور) تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را در خصوص مهاجرت به انگلیس و شرایط اخذ اقامت انگلیس و در نهایت اخذ تابعیت انگلیس دریافت نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.