immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان، انگلیس و سوئد

ویزای پزشکی آلمان  ۲۰۱۸ و اعزام بیمار به آلمان جهت درمان و ویزای درمانی آلمان و ویزای پزشکی انگلیس ۲۰۱۸ ویزای درمانی  انگلیس و ویزای پزشکی سوئد ۲۰۱۸ ویزای درمانی سوئد را در این مقاله مقایسه خواهیم نمود ،اعزام بیمار به خارج و اخذ ویزای پزشکی آلمان و اخذ ویزای پزشکی انگلیس و اخذ ویزای پزشکی سوئد چگونه است ،  آیا می خواهید در رابطه با چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد اطلاعاتی داشته باشید ؟ آیا با چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد آشنایی دارید ؟ آیا از چگونگی اعزام بیمار به خارج از کشور مطلع هستید ؟ هزینه درمان در آلمان چگونه است ؟ آیا اعزام بیمار به آلمان ممکن خواهد بود ؟ در رابطه با چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد چه می دانید ؟ آیا نکات مهم در رابطه با اعزام بیمار به آلمان را می دانید ؟ موسسه ی مشاوره ای MIE  ( همکار موسسه ی حقوقی ملک پور )در رابطه با چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد مقاله ای را به نگارش درآورده است ، لذا شما عزیزان اگر می خواهید در خصوص مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد اطلاعاتی باشید می توانید این مفاله را با دقت مطالعه نموده و در صورت هرگونه سوال در خصوص چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیسو سوئد می توانید با موسسه ی مشاوره ای MIE ( همکار موسسه ی حقوقی ملک پور در وین و یا دفاتر همکار ما در ایران ) تماس حاصل نموده و به صورت تلفنی و رایگان مشاوره ی تخصصی دریافت نمایید .

نکات مهم اعزام بیمار به آلمان

خدمات بین المللی پزشکی و اعزام بیمار به خارج از کشور در سالهای اخیر با توجه به نیاز انسانها به این خدمات افزایش چشمگیری داشته است. بدینگونه که در آن شخص از کشور خود به سایر نقاط دنیا سفر می کند تا از خدمات برتر پزشکی در کشور مقصد بهره مند گردد. یکی از برترین کشورها در این امر، کشور آلمان می باشد که از برترین و مجهزترین مراکز پزشکی بوده و متخصصین پزشکی آماده پذیرش بیماران بین المللی می باشند. باید اذعان کرد که کشور آلمان به واسطهُ سوابق چند صدساله در امور تحقیقاتی – پزشکی و پشتوانه ی علمی- پژوهشی که مرهون حضور دانشگاه های پزشکی طراز اول جهان در این کشور می باشد؛  طلایه دار و پیشرو درمان پزشکی و بیماری های خاص در دنیای امروز تلقی می گردد .

این امر به گونه ای است که سالانه هزاران بیمار از اقصی نقاط جهان که از درمان در کشور خود ناامید شده و از امکانات پزشکی شایسته بهره مند نیستند، جهت درمان بیماری خود به کشور آلمان عزیمت نموده اند؛ که از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی در جهان برخوردار است . لازم می دانیم قبل از ورود به بحث مقایسه، یک نگاه اجمالی به شرایط پزشکی آلمان داشته باشیم؛ شرایطی که باعث مطلوب بودن آن از دید افراد با بیماری های حاد و خاص در بیشتر کشورها شده است. به نحوی که سالانه متقاضیان زیادی علی رغم دشوار بودن مراحل پذیرش و اخذ ویزای درمان این کشور، برای اخذ این ویزا و ورود به بیمارستان های آلمان جهت بهره مندی از این امکانات و تخصص های ویژه ی پزشکی آلمان  اقدام می کنند.

 

مراکز پزشکی آلمان جهت اعزام بیمار به آلمان

کشور آلمان دارای ۱۹۹۶ بیمارستان دولتی و خصوصی بوده که دارای ۶۷۱,۵۰۰ تخت بیمار می باشد. مجموعا ۱.۳میلیون نفر اعم از کادر پزشکی، خدماتی و اداری در این خصوص اشتغال دارند. در سال ۲۰۱۳ و طبق آمار منتشره  ۷۷ درصد ظرفیت این بیمارستانها پاسخگوی نیاز بیماران داخلی و بیماران خارجی از کشورهای امریکای شمالی ، اسکاندیناوی ، خاورمیانه و اروپایی بوده است. بودجه بهداشت و درمان کشور در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۱۵ میلیارد یورو بوده است .

پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد یورو گردد. این مراکز با توجه به سالیان طولانی در امر مداوای بیماران خارجی، آماده پذیرش و مداوای این بیماران می باشند. که عمده ی آنها از کشورهای امریکا ، انگلیس ، فرانسه، روسیه ، سوئد ، دانمارک و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. در ادامه به چگونگی اخذ ویزای درمانی آلمان و هزینه های درمان در آلمان می پردازیم .

 

ارائه درخواست ویزا فقط با تعیین وقت جهت اعزام بیمار به آلمان

تعیین وقت ویزا فقط از طریق سیستم اینترنت و وب سایت سفارت انجام می شود. به مدت زمان انتظار توجه نموده و به موقع درخواست وقت مصاحبه نمایید. با توجه به شمار زیاد متقاضیان در فصل تابستان و در ایام نوروز و به جهت محدودیت های پرسنلی و مکانی در بخش ویزا، امکان دارد تعیین وقت در زمانهای یاد شده چندین هفته به طول انجامد. علاوه برآن زمان رسیدگی به درخواست ها ی ویزای شنگن که حدود ١۴ روز می باشد، نیز به این مدت اضافه خواهد شد. لذا برای انجام این سفر پیشاپیش زمان بندی مناسب را مد نظر داشته باشید . افراد بالای ١۶ سال باید گذرنامه جداگانه داشته باشند. تنها کسانی می توانند درخواست ارائه دهند که مقیم ایران باشند. در موارد ضروری جهت تعیین وقت فوری به باجه اطلاعات مراجعه نمایید

 مدارک لازم در خصوص اعزام بیمار به آلمان

  • یک نسخه ی امضا شده فرم تقاضای ویزای اعزام بیمار به آلمان  که به صورت کامل و خوانا به زبان آلمانی یا انگلیسی پر شده باشد.
  • گذرنامه امضاء شده که اعتبار آن حداقل تا سه ماه پس از خاتمه ویزای درخواستی باشد؛ به همراه کپی از صفحات ٢ و ٣ و ۴ .
  • گذرنامه های قدیمی و سایر گذرنامه های معتبر (در صورت موجود بودن)
  •  یک عدد عکس رنگی با زمینه سفید به ابعاد ۴ x ٣ ( سفارت به هیچ عنوان عکس های قدیمی تراز ۶ ماه را قبول نخواهد کرد.)
  • شناسنامه متقاضی به همراه کپی تمام صفحات
  • گذرنامه و شناسنامه همسر به همراه کپی از هر دو (گواهی فوت به همراه کپی)
  • نامه بیمارستان و یا پزشک از آلمان که درآن تاریخ شروع و مدت زمان معالجه و همچنین برآورد تقریبی هزینه های درمان درج شده باشد. برای صدور ویزا باید ضرورت انجام معالجه در آلمان اثبات شود. در صورت لزوم تشخیص این امر بر عهده پزشک معتمد سفارت می باشد.
  • مدارکی دال بر تامین هزینه های درمانی در آلمان مانند مدرک واریز ارز به حساب بیمارستان یا پزشک
  • اصل و کپی دعوتنامه به شکل ضمانت نامه رسمی که بر اساس پاراگراف ۶۸  قانون آلمان صادر شده باشد. این ضمانتنامه (Verpflichtungserklärung )  باید از سوی اداره اقامت شهر محل سکونت دعوت کننده در آلمان صادر شده باشد.
  • بیمه درمانی مسافرتی برای طول مدت مسافرت با پوشش حداقل سی هزار یورو ومعتبر برای کلیه کشورهای شنگن به همراه یک نسخه فتوکپی از آن
  • گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرما که در آن نوع حرفه، سمت و سابقه شغلی ذکرشده باشد به همراه فیش حقوقی ویا بازنشستگی و کپی آنها؛ به همراه مدرک مربوط به بیمه تامین اجتماعی (دفترچه و لیست بیمه)
  • روزنامه رسمی، پروانه کسب، معرفی نامه از اتحادیه برای دارندگان مشاغل آزاد
  • اسناد مالکیت زمین یا منزل یا قرارداد اجاره ( اصل و کپی)
  • صورت وضعیت حساب های بانکی در سه ماه گذشته با تاییدیه شعبه و یا سایر مدارک معتبر که نشاندهنده وابستگی مالی متقاضی در ایران است.
  • وضعیت مالی و شغلی همسر حتی اگر همراه شما سفر نکند.
  • گذرنامه و مدارکی در ارتباط با فرزندانی که در ایران زندگی می کنند و فتوکپی اجازه اقامت بستگان درجه یک در آلمان . مدارک فوق برای همراه بیمار نیز صادق می باشد.

دقت در ارائه ی کامل مدارک بسیار مهم می باشد.

درصورت ناقص بودن مدارک جهت اعزام بیمار به آلمان و یا عدم رعایت ترتیب آنها، به شما اجازه ارائه درخواست ویزا داده نمی شود. در صورت نقص مدارک متقاضی ملزم بهترک سفارت و تعیین وقت جدید جهت ارائه ی دوباره مدارک خواهد بود. پس به نفع شما است که در روز مصاحبه مدارک کامل را ارائه نمایید. با توجه به حجم زیاد کار، مدارکی که بدون هماهنگی قبلی به وسیله فاکس یا E-Mail به سفارت ارسال شوند بررسی نخواهند شد. سفارت این حق را برای خود محفوظ می دارد که از شما مدارک دیگری نیز درخواست نماید. هزینه ویزا جهت اعزام بیمار به آلمان تنها نقدا به یورو دریافت خواهد شد. از آنجایی که سفارت به طور محدود اسکناس ریز در اختیار دارد، لذا خواهشمند است مبلغ را حتی المکان دقیقا برابر میزان هزینه ویزا شمرده و پرداخت نمایید.

سفارت از قبول یورو به صورت پول خرد (سکه) معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه، و صد یورویی قبول خواهد نمود. پرداخت با کارت امکان پذیر نمی باشد. هزینه ویزا بدون توجه به نتیجه تقاضای ویزا بوده و به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. برای ارائه ی درخواست، فرم های درخواست ویزای اعزام بیمار به آلمان  به صورت رایگان در اختیار شخص قرار می گیرد. علاوه بر این می تواند آنها را ازطریق سایت اینترنتی سفارت نیز تهیه نماید. حضور شخص متقاضی در روز تعیین شده برای مصاحبه الزامی است. مگر آنکه متقاضی طی دو سال گذشته حداقل با دو ویزای شنگن و یا یک ویزای شنگن یک یا چند ساله مسافرت کرده باشد. در این صورت نماینده متقاضی می تواند جهت ارائه ی مدارک به سفارت مراجعه نماید. اما این مورد هم موجب حق قانونی نمی شود و به صلاحدید سفارت این افراد نیز در صورت نیاز باید شخصا به سفارت مراجعه نمایند بنابراین امکان اعزام بیمار به آلمان ممکن می باشد .

کشورهای عضو پیمان شنگن عبارتند از

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، سویس، هلند، لوکزامبورگ، بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ، یونان، پرتقال، لهستان، چک، اسلواکی، مجارستان، استونی، ایسلند، اسلوونی، لتونی ، لیتانی و مالتا . سفارت از طریق پست الکترونیک و یا تلفن به هیچ وجه به سوالات مربوط به تعیین وقت پاسخ نمی دهد. همچنین سفارت از پاسخ دادن به سوال هایی که پاسخ آنها در سایت سفارت موجود است و آنها که در حوزه مسئولیت سفارت آلمان در تهران نیست، معذور است .

فرایند پذیرش بیمار در آلمان

اخذ پذیرش

به عنوان نمونه در تخصصی ترین و مجهزترین مراکز پزشکی آلمان در شهرهای هامبورگ و هانوفر ( پروفسور سمیعی)

در این دو شهر بیش از ۴۸ بیمارستان و ۳۲ کلینیک فعالیت دارند؛ که جمعا مجهز به ۱۶٫۱۱۱ تخت بیمار می باشند.

اخذ پذیرش برای این گروه از بیماران امکان پذیر می باشد

بیماری ها و تومورهای سرطانی قابل درمان، تومورهایی مغزی، نخاعی و یا ستون فقرات ، تومورهای ثانویه مانند متاستاز در نخاع و مغز، تومورهای بدخیم مانند تومورهای کبد و ریه که در مراحل اولیه سرطان هستند. تومورهای چشم، گوش، کلیه، پانکراس، شش، سرطان پروستات، متاستاز کبد و ریه، سرطان لنفوم هوچکین، سرطان سینه، تومورهای استخوان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی تعویض مفصل لگن.

خدمات پزشکی جهت اعزام بیمار به آلمان

جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، داخلی، جراحی زنان، ارولوژی، جراحی ارتوپدی و ارتوپدی فنی ( پروتز)

پرتودرمانی توسط سایبر نایف ( از بین بردن غدد – تومور سرطانی بوسیله اشعه و دستگاه روبوتیک) در اینگونه پرتو درمانی که بدون درد و بیهوشی و در چندین مرحله انجام می گردد، اشعه با دقت بسیار بالاو پرقدرت به تومور شلیک می نماید تا آنرا نابود کند.

هزینه درمانی در آلمان

هزینه درمانی در آلمان به مراتب بالاترو یا بهتر بگویم دو تا پنج برابر هزینه درمان در مراکز پزشکی ایران میباشد و هزینه های جانبی اقامت و غیره نیز به آن افزوده می شود.

لازم به یادآوریست  که محاسبه و اعلام هزینه هر بیمار با توجه به نحوه درمان وپیشرفت بیماری و زمان درمان می بایستی با اتکا به مدارک آزمایشگاهی بیمار وگزارش پزشک محاسبه گردد.

 

کل هزینه سفر پزشکی =  هزینه های درمانی + هزینه های غیر درمانی

 

هزینه‌های درمان در آلمان و روش محاسبه

 

نمونه ای از هزینه های درمانی در آلمان

ویزیت پزشک فوق تخصص ( از ۲۵۰ تا ۶۷۰ یورو، منوط به تخصص پزشک و نوع بیماری ) ، آزمایشات پاراکلینکی ( از ۸۵ تا ۳۸۵۰ یورو )،  هزینه جراحی از ۲۰٫۰۰۰ یورو تا ۱۵۰٫۰۰۰ یورو ( مبلغ دقیق مستلزم ارزیابی و محاسبه کمیسیون پزشکی) ، پرتو تراپی با سیستم سایبر نایف از ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو می باشد.

 

هزینه‌های غیر درمانی

بلیط هواپیما (تهران – هامبورگ از ۳۳۰ تا ۱۸۵۰ یورو) ، محل اقامت ( هتل ، آپارتمان دو تخت از شبی ۵۰ تا ۹۷۵ یورو) برای بیماران سرپایی و یا همراهان، صدور ویزا (۶۰ یورو) ، بیمه مسافرتی، تلفن ، اینترنت، تاکسی،  غذا،  تفریحات زمان فراغت و …..

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش بیمار در آلمان

  • تکمیل فرم اطلاعات شخصی بیمار به زبان فارسی
  • گواهی و گزارشپزشک معالج مبنی برنوع بیماری، ذکر عمل و یا اعمال جراحی انجام شده ، داروهای مصرفی، میزان مصرف و مدت مصرف دارو به زبان انگلیسی و یا آلمانی
  • آزمایشات مربوط به بیمار و تشخیص بیماری (سونوگرافی، رادیوگرافی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، بیوپسی پاتولوژی و ………) و متناسب با وضعیت فعلی بیمار (ترجیحا جدید)

 

و یک مورد دیگر در خصوص اعزام بیمار به آلمان این است که امکان دارد بعد از ارسال مدارک،  بیماری شخص بیمار  تشدید شده و یا جراحت داخلی بیمار بیشتر از مدارک آزمایشگاهی او باشد که این مقوله نیاز به درمان و مداوای بیشتری داشته باشد، ولی این خدمات در محاسبه هزینه درمانی اولیه منظور نگردیده باشد.

لذا مراکز پزشکی این حق را برای خود محفوظ می دارند که بیمار و یا خانواده بیمار متعهد به پرداخت فوری این هزینه ها در حین زمان مداوا می باشند. این افزایش هزینه برای عده محدودی از بیماران قابل پیش بینی است.

در خصوص بحث اعزام بیمار به خارج از کشور می توان به کشور انگلیس نیز اشاره نمود . که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

ویزای درمان انگلیس

  • افرادی که جهت درمان پزشکی قصد ورود به انگلستان را دارند جهت اخذ ویزای پزشکی انگلیس باید

دارای شرایط ذیل باشند :

  • شرایط و مقررات کلی قوانین مهاجرت در مورد آنان صادق باشد .
  • بیماری مسری و واگیردار که به سلامت جامعه لطمه می رساند را نداشته باشد .
  • طول دوره درمان نباید خیلی طولانی باشد .
  • هماهنگی لازم برای نوع درمان با پزشک یا متخصص انجام شده باشد .
  • پول کافی جهت پرداخت هزینه های درمان بدون دریافت کمک از منابع دولتی و عمومی را داشته باشد .
  • بیمار در پایان دوره درمان به کشور خود بازگردد.

 

  مدارک لازم جهت اعزام بیمار به خارج از کشور و اخذ ویزای درمان انگلیس

 

  • نامه یا اوراق پزشکی تایید شده از سوی پزشک یا متخصصی که نشان دهد هماهنگی لازم برای ادامه درمان انجام شده است.
  • مدارک مالی و اوراق بانکی که نشان دهنده ی توان مالی شخص بیمار برای پرداخت هزینه های درمان است .
  • نامه از کارفرما که نشان دهد جهت انجام امور پزشکی و درمانی به شخص بیمار (کارمند) مرخصی داده است .
  • در صورتیکه شخص خودفرما باشد، باید اوراق مالی و برگه های شرکت که نشان دهنده ی فعالیت شرکت باشد را به همراه داشته باشد.
  • مدارک یا اسناد زمین، خانه، مستغلات شخص بیمار و یا همسر بیمار ( یا پدر و مادر)
  • مدارکی که نشان دهد شخص بیمار تمامی هماهنگی ها برای سفر از قبیل هتل یا محلی برای اقامت و … را انجام داده است.
  • صورتحساب های بانکی شش ماه گذشته
  • در صورتیکه پزشک یا متخصص معالج تشخیص دهد که دوره درمان تمام نشده و بیمار هنوز نیاز به مراقبت و درمان بعدی دارد، می توان نسبت به تمدید ویزای پزشکی اقدام کرد. در اینصورت باید نام پزشک یا متخصص معالج، قبض های پرداختی، زمان شروع درمان و نوع پیشرفت در درمان و مدارک مالی که استطاعت بیمار در پرداخت را نشان می دهد را به ضمیمه به وزارت کشور ارسال نمود.

به عبارت دیگر در روند اعزام بیمار به خارج از کشور و  پذیرشی که شخص بیمار از دکتر معالج یا بیمارستان ارائه می کند می بایستی موارد زیر ذکر شده باشد:

  • نوع بیماری
  • شیوه درمان
  • هزینه درمان
  • مدت درمان

 

سفر به سوئد به منظور درمان پزشکی

از دیگر کشورهایی که جهت اعزام بیمار به خارج از کشور می توان به آن اشاره نمود کشور سوئد است ، اگر هدف از سفر به سوئد درمان پزشکی است باید فرم ویژه‌ای موسوم به برگ ضمیمه “سی” نیز تکمیل شده و همراه درخواست ویزا  تحویل سفارت شود.

همچنین یک گواهی پزشکی نیز باید از سوئد ارائه شود که نشان دهد چه زمانی قرار است متقاضی در سوئد تحت درمان پزشکی قرار گیرد و چه درمانی قرار است انجام گیرد. به‌علاوه باید یک گواهی پزشکی صادره از کشور محل سکونت ارائه شود که نشان دهد شخص متقاضی نمی‌تواند در آن کشور تحت درمان مذکور قرار گیرد.

همچنین باید نشان داده شود برای درمان مذکور و مراقبت‌های احتمالی پس از آن در سوئد سپرده مالی وجود دارد.

در پایان این مقاله بیان می نماییم اگر می خواهید مقایسه چگونگی اخذ ویزای پزشکی آلمان ، انگلیس و سوئد را داشته باشید و در خصوص اعزام بیمار به خارج از کشور و همچنین اعزام بیمار به آلمان و از جمله هزینه های درمان در آلمان اطلاعات بیشتری داشته باشید همواره می توانید با موسسه ی مشاوره ای MIE همکار موسسه ی حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و در خصوص موارد اعزام بیمار به خارج از کشور از جمله اعزام بیمار به آلمان  به صورت تلفنی و رایگان از موسسه مشاوره ای MIE همکار موسسه ی حقوقی ملک پور در وین  و یا دفاتر همکار ما در ایران تخصصی ترین مشاوره ها را دریافت نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.