immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

قوانین آلمان

قوانین آلمان

قوانین آلمان بخصوص جهت مهاجرت به آلمان و جدیدترین قوانین آلمان ۲۰۱۸ را در این مقاله آورده ایم ، نظام حقوقی کشور آلمان یکی از مترقی ترین نظام های حقوقی حال حاضر جهان است. قوانین آلمان به قدری کامل و جامع اند که بعضی از کشورهای دیگر نیز با الهام از قوانین آلمان، قوانین داخلی خود را تصویب نموده اند. برای اینکه قوانینآلمان را بشناسیم بهتر است ابتدا نظام حقوقی این کشور را بررسی کنیم. در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی ملک پور نگاشته شده قوانین آلمان در باب مهاجرت به آلمان مورد ارزیابی تخصصی قرار گرفته است و دسته بندی قوانین آلمان و قوانین آلمان درحوزه ی مهاجرت ذکر شده است. امید است پس از مطالعه ی این مقاله به پاسخ سوالات خود درباره قوانین آلمان رسیده باشید. کادر مجرب موسسه حقوقی ملک پور متشکل از مشاورین حقوقی و وکلای دادگستری برای ارائه راه کارهای قانونی برایمهاجرت به آلمان پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

قوانین آلمان Recht Deutschlands و اساساً نظام حقوقی آلمان Deutsche Rechts system بر مبنای نظام حقوقی نوشته یا Civil Law  می باشد که بر اساس قانون اسبق جمهوری فدرال آلمان نگاشته شده است. بسیاری از قوانین جدید با الهام از قانون از اساسی ۱۹۴۹ شکل گرفته است و با عناوین حقوق عمومی Offentliches Recht که روابط اشخاص با دولت یا روابط اشخاص حقوقی دولتی با یکدیگر را تنظیم می کند و حقوق خصوصی Privatrecht که مبین روابط فی ما بین دو شخص حقیقی یا شرکت های غیر دولتی است. همچنین می توان آثاری از حقوق روم مثل Corpus Juris Civilis و قوانین منسوب به ناپلئون را در قوانین آلمان مشاهده نمود.
در میان زیر شاخه های حقوق عمومی ابتدا به قوانین آلمان برمی خوریم که چشم انداز کلی نظام حقوقی و سازوکار دولت و تفکیک قوای اجرایی، قانون گذار و قضاوت را تبیین نموده است. قانون اساسی فعلی برخلاف نسخه ی قبلی تفسیر موسع قوانین را منع می دارد و بر حاکمیت متن قوانین اشاره دارد. دسته ی دوم حقوق اداری است که روابط سازمان ها با یکدیگر و اشخاص با سازمان ها را تعریف می نماید و بالاترین مقام تصمیم گیرنده و رسیدگی  کننده ی این حوزه دادگاه اداری فدرال می باشد. حقوق کیفری و جزا (Strafgesetzbuch) سومین شاخه از حقوق عمومی است. بر اساس قوانین جزایی آلمان افراد زیر ۱۴ سال از تعقیب کیفری معاف می باشند. برابر قوانین آلمان در حقوق جزا مجازات اعدام به صراحت ممنوع اعلام شده است. همچنین پرونده ی محکومین به حبس ابد هر ۱۵ سال یکبار مورد تجدید نظر قرار می گیرد.
حقوق خصوصی در مسائل مربوط به روابط اشخاص حقیقی با یکدیگر و یا اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی ورود می یابد. حقوق مدنی Bugreliches Recht که غالباً در بخش قوانین آلمان؛ قوانین تعهدات، حقوق مالکیت، قوانین خانواده و قوانین مربوط به ارث و وصیت موضوعیت دارد. قوانین حقوق مدنی قائل به آزادی اراده و توافق اشخاص است و از این جهت در دعاوی، قصد طرفین ملاک تصمیم گیری به شمار می رود.
رویه قضایی در آلمان نقش فعالانه ی قضات را بیان می دارد به این معنا که در صورت سکوت قوانین قاضی می تواند با کمک وکلا و دستیاران خود حکم صادر نماید. وکیل مدافع و دادستان با جمع آوری ادله و اسناد خود و ارائه به قاضی، وی را برای صدور حکم مستقل و عادلانه یاری می کنند.

 

قوانین آلمان در خصوص مهاجرت

کشور آلمان بعد از ایالات متحده امریکا دومین مقصد محبوب جهان برای مهاجران به حساب می آید. قانون مهاجرت جدید این کشور در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۵ تصویب و لازم الاجرا شد. برابر قوانین آلمان طرق مهاجرت به آلمان برای اتباع کشور های دیگر به شرح ذیل می باشد.
مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج  به این ترتیب است که فرد غیر آلمانی که قصد ورود به کشور آلمان و ملحق شدن به همسر خود را دارد باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. داشتن مدرک زبان در سطح A1 کفایت می کند. همچنین تبعه ی آلمان باید قادر به تامین هزینه های زندگی خود و همسرش را اثبات نماید. وجود قصد واقعی و ادله ی مثبته ی آن الزامی می باشد.
روش دیگر مهاجرت بر اساس قوانین آلمان پناهندگی به این کشور است. قوانین آلمان به اشخاصی  که بعلت های مذهبی، سیاسی، جنسیتی و عقیدتی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و به آلمان پناه آورده اند در صورت موجه بودن دلایلشان وضعیت پناهندگی اعطا می کند. مبنای این عمل کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در خصوص وضعیت پناهندگان است. اما امروزه به دلیل مشکلاتی که مهاجرت از این طریق به همراه دارد به هیچ وجه مورد پیشنهاد نیست. متقاضی مهاجرت به آلمان می تواند با مراجعه به وکیل مهاجرت نسبت به مهاجرت از طرق قانونی اقدام نماید.
طریقه ی بعدی برای مهاجرت به آلمان روش کاری است. به این منظور شخص متقاضی از دو طریق می تواند اقامت کاری آلمان را اخذ نماید.
حالت اول: با داشتن پیشنهاد قرارداد استخدام (دعوت نامه ی کاری به انضمام سوابق فرد و پاسپورت امکان پذیر است)
حالت دوم: با داشتن تخصص ویژه (مخصوص فارغ التحصیلان دارای حرفه ی خاص، اساتید دانشگاه با سوابق برجسته و مدیران با تجربه با حقوق و دستمزد بالای ۸۶۴۰۰ یورو در سال)
حالت سوم خود اشتغالی: به این معنی که متقاضی باید توانایی راه اندازی یک کسب و کار در آلمان را داشته باشد، ارزش طرح بیزینس یک میلیون یورو باشد و حداقل ده نفر از اتباع آلمانی استخدام گردند. چنانچه خواستار کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید با وکلای موسسه حقوق ملک پور تماس حاصل کرده و مشاوره تخصصی اخذ نمایید.
مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت نیز راه دیگری است که متقاضی مهاجرت به آلمان با داشتن سرمایه اولیه ۲۵۰۰۰ یورویی می تواند شرکت با مسئولیت محدود  Gesellschaft mit beschränkter Haftung ثبت نماید. ادامه ی فعالیت سودرسان شرکت و پرداخت مالیات های سالانه منجر به تمدید اقامت صاحب شرکت می شود.
مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل به علت رایگان بودن نظام آموزشی این کشور یکی از دلایل اصلی مهاجرین به این کشور است. دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیلی از دانشگاه های این کشور پذیرش اخذ نمایند. به این منظور ارائه مدارک تحصیلی و مدرک زبان آلمانی/انگلیسی مورد نیاز است. وکلا و مشاورین ارشد موسسه ی حقوقی ملک پور می توانند شما را در خصوص قوانین اخذ پذیرش و ویزای آلمان راهنمایی کنند.
بنابراین همانگونه که اشاره شد قوانین آلمان نظارت خوبی بر مناسبات بین المللی این کشور با کشورهای دیگر داشته و بر میزان مهاجرت به این سرزمین تاثیر مستقیم می گذارد. از این رو شناخت قوانین آلمان برای هر فردی که خواهان ورود از یکی از طرق قانونی به این کشور است الزامی است. پیشنهاد می شود افراد با اخذ مشاوره از وکیلمهاجرت و آگاهی از قوانین آلمان شرایط را ارزیابی نمایند.

وکلا و مشاورین ارشد موسسه حقوقی ملک پور در خصوص ارائه ی مشاوره ی تخصصی متقاضیان آماده اند. با تماس با دفتر وین و یا دفاتر همکار موسسه در ایران ، از تجربیات و راهنمایی متخصصان حقوقی این مجموعه در باب مهاجرت به آلمان و قوانین آلمان بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.