immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد

مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد چگونه است ؟ راههای مهاجرت به انگلستان و قوانین تحصیل در انگلستان به چه صورت است ؟ راههای مهاجرت به سوئد و شرایط تحصیل در سوئد کدام است ؟ وکیل امور مهاجرت به سوئد چگونه شرایطی دارد ؟ شرایط تحصیل در دانشگاههای انگلستان و شرایط تحصیل در دانشگاههای سوئد را می دانید ؟ در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد کدام یک بهتر است ؟ در مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد می خواهید هزینه های تحصیل در انگلستان را با هزینه های تحصیل در سوئد تطبیق نمایید ؟راههای اخذ اقامت انگلستان و راههای اخذ اقامت سوئد کدام است ؟ تحصیل در بسیاری از کشورها برای افراد متقاضی جز اهداف مهاجرتی آنها به حساب می اید که در این بین افراد متقاضی خواستار اطلاع از تفاوت و تمایزات تحصیل در کشورها می باشد برای مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد افراد متقاضی باید در نظر داشته باشند که اطلاع از قوانین و شرایط تحصیلی در انگلستان و سوئد برای افراد می تواند بسیار مثمر ثمر باشد.در بحث مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد ما در این مقاله سعی بر ان داریم تا شما عزیزان از شرایط پیش روی خود در این کشورها اطلاع یابید.با توجه به اینکه در هریک از کشورهای انگلستان و سوئد قوانین و شرایط تحصیل متفاوت می باشد در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این کشورها را دارید است بهتر پس از مطالعه مقاله فوق از قوانین و شرایط تحصیل در انگلستان و سوئد اطلاع یابید.در باب مفایسه تحصیل انگلستان و سوئد در صورتی که همچنان پس از مطالعه مقاله فوق همچنان برای شما عزیزان شبهاتی وجود داشت می توانید با مراجعه به دفاتر همکار موسسه حقوقی ملک پور با انجام مشاوره تخصصی نسبت به قوانین تحصیلی ومقایسه تحصیل انگلستان و سوئد آگاهی یابید.

در کشور سوئد قوانین تحصیل در سوئد و مدارس این کشور به نسبت قوانین و شرایط تحصیل در انگلیس متفاوت می باشد. بر اساس نظام  تحصیلی در مدارس سوئد دانش آموزان از سن ۷ سالگی وارد مدرسه این مشور می شوند این در حالی است که شرایط تحصیل در انگلستان از سن  ۵تا ۶ سال می توانند وارد مدارس این کشور شوند.البته در کشور سوئد کودکان می توانند وارد پیش دبستانی شوند که از سن ۶ سالگی وارد این دوره می شوند و در طی این دوره تحصیلی تمرکز بر روی ارتقا هوش و سرگرمی و بازی کودکان می باشد.این در حالی است که در دیگر کشورها دیدی که نسبت به بازی کودکان وجود دارد این است که بازی کودکان در زمان استراحت آنها و برای از بین بردن استرس آنها می باشد.در کشور انگلستان تمرکز مدارس بر روی ارتقا سطح مهارت های نوشتاری و گفتاری و تحصیلی کودکان می باشد.در کشور سوئد شرایط تحصیل در فضای باز اتفاق می افتد یعنی آموزش کودکان و دانش آموزان در هر شرایط آب و هوایی اتفاق می افتد.نظم موجود در مدارس سوئد باعث شده دانش آموزان بر اساس برنامه مدون و منظمی در راس ساعت تمامی برنامه های تحصیل و تفریح را تحربه کنند و در این کشور مدارس به مدت دو روز در هفته مدارس تعطیل میباشد و دانش آموزان می توانند در خارج از محیط مدرسه تفریح کنند.

 

فایل صوتی صحبت های آقای دکتر ملک پور در خصوص مقایسه تحصیل در انگلستان و سوئد


یکی از تفاوتهای تحصیل در مدارس انگلستان به نسبت تحصیل در سوئد این است که هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان در مقایسه با مدارس سوئدی بیشتر است در کشور انگلستان ممکن است که هزینه های تحصیل و زندگی متغییر باشد اما در سوئد یک سیستم هزینه ای منظم و مشخص وجود داردکه این نشان دهنده این است که دانش آموزان بیشتر از آن مقدار هزینه پرداخت نمی کنند. این سیستم هزینه ای نشان می دهد که هزینه تحصیل برای تمامی دانش آموزان مناسب و مقرون به صرفه باشد.

تعداد دانشگاه های سوئد در حدود ۳۷ دانشگاه می باشد که بر این اساس دانشجویان می توانند بر حسب نیاز و شرایط خود دوره های آموزشی کوجود در این کشور شرکت کنند و درخواست پذیرش دهند. تحصیل در مقاطع کارشناسی در سوئد ، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد و تحصیل دکترا در سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی انجام می شود. دوره پذیرش در دانشگاه های سوئد در طول دو ترم تحصیلی اتفاق می افتد به مانند دیگر کشورها در ترم های سپتامبر و ژانویه می باشد.شروع ترم دانشگاههای سوئد از اواخر سپتامبر تا پایان اوت و اواسط ژانویه می باشد و همچنین ترم ژانویه نیز از اواسط ژانویه تا ژوئن می باشد.دانشج.یان متقاضی می توانند در دانشگاه هاییی تحصیل کنند که در صورتی که خواستن درخواست انتقالی دهند به راحتی این کار را انجام دهند.

افراد متقاضی انتقالی و مبادله باید در نظر داشته باشند برای انتقالی باید دانشگاه مبدا در سوئد توافق نامه همکاری با دانشگاه دیگری در انگلیس یا دیگر کشورهای اروپایی داشته باشد. با توجه به اینکه دوره های تحصیلی در حدود ۱۰۰دوره می باشد که این دوره ها به زبان انگلیسی می باشد و دوره کارشناسی در سوئد به صورت تمام وقت می باشد و تعداد واحد های گذرانده در حدود ۱۸۰ واحد درسی می باشد که به مدت ۴سال به طول می انجامد.دوره تحصل در مقطع ارشد نیز به مدت ۲سال می باشد و همچنین تعداد واحد هایی که در مقطع دکترا افراد باید پاس کنند ۲۴۰ واحد می باشد که مدت ۳الی ۴سال می باشد.هزینه تحیل در کشور سوئد در حدود سالیانه ۸۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ کرون می باشد.

هزینه تحصیل

هزینه های تحصیل در کشور انگلستان برای دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس در حدود سالیانه ۱۰ الی ۳۵ هزار پوند می باشد البته باید در نظر داشت که این هزینه بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد.

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان سالیانه به طور میانگین در حدود ۱۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ پوند می باشد البته این هزینه ها در شهرهای مختلف انگلیس متغیر است و هزینه زندگی در لندن که یکی از شهرهای گران انگلستان می باشد بیشتر از دیگرشهرها است.

دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان به مدت ۳سال می باشد و در مقطع ارشد دوره ۱ساله می باشد که این دوره های کوتاه مدت می تواند برای متقاضی فرصت مناسبی ایجاد کند که سریعتر وارد بازار کار شوند.البته با توجه به هزینه های بالای تحصیل در انگلستان افراد می توانند اقدام به اخذ وام دانشجویی نمایند.

در مقایسه دانشگاههای انگلستان بین دانشگاههای سوئد دانشگاه های این کشور در بالاترین سطح علمی قرار دارد و مدارک تحصیلی که از دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان صادر میشود در تمامی کشور مورد تایید است و افراد می توانند با مدارک دانشگاه های انگلستان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور های دیگر و یا ورود به بازار کار کشورهای دیگر اقدام نمایند.یکی از مزایای تحصیل در سوئد این است که ویزای تحصیلی افراد قابل تمدید بوده و پس از فارغ التحصیلی نیز افراد میتوانند یک بازده زمانی مناسب در این کشور حضور داشته باشند و برای ورود به بازار کار این کشور اقدام نمایند.این مورد در انگلستان به این صورت است که افراد برای ورود به بازار کار این کشور باید از خاک انگلستان خارج شوند و بعد درخواست ویزای کاری نمایند.

هزینه های زندگی در سوئد

هزینه های زندگی در کشور سوئد برای دانشجویان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. هزینه زندگی در سوئد به طور متوسط شامل موارد ذیل می باشد:

به طور میانگین در طول هر ماه هزینه زندگی در حدود ۸۶۰ تا ۹۷۰ یورو می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی سوئد:

  • هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای گوتنبرگ و استکهلم: ۱۲۰۰ یورو در ماه
  • هزینه زندگی در شهر لینچوپینگ و لند: حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه
  • هزینه زندگی در شهر اوپسالا: ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه

بر اساس آمار اخیر اروپایی از مجموع دانشجویان که در دانشگاه های سوئد ۷۱% از شرایط راضی هستند. دانشجویان بین المللی برای سکونت و اجاره مسکن اغلب در کشور سوئد با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و زمان زیادی را در بدو ورود به سوئد جهت اجاره مسکن صرف می کنند.

با توجه به موارد ذکر شده در باب مهاجرت به انگلستان و همچنین مهاجرت به سوئد و مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد و همچنین ذکر قوانین و شرایط تحصیلی در این کشورها و تفاوتهای موجود بین تحصیل در سوئد و انگلستان در صورتی شما عزیزان هدف مهاجرتی خود را برای کشور سوئد و انگلستان قرار داده اید و نسبت به قوانین ویزای تحصیل و اقامت این کشورها آگاهی کافی ندارید در باب مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد، تعداد دانشجویان بین المللی در هر دو کشور تعداد قابل توجهی است. تحصیل در انگلستان و تحصیل در سوئد مزایا و معایبی دارند که در این مقاله به بررسی این شرایط پرداخته ایم تا شما نسبت به این قوانین با آگاهی کامل اقدام نمایید.با توجه به اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در هریک از کشورهای انگلستان و سوئد متفاوت می باشد ما در این مقاله به بررسی شما با توجه به این مزایا و معایب می بایست تصمیم گیری نهایی را داشته باشید. توصیه ما این است تنها با بررسی هزینه ها تصمیم گیری نفرمایید و موارد دیگر را نیز جهت انتخاب کشور مقصد برای تحین هزینه ها نیز پرداخته ایم. با توجه به اینکه این مقاله در باب مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد پیشنها بر این است در صورتی هدف مهاجرت خود را بر این کشورها قرار داده اید با انجام مشاوره کامل با مشاورین برتر مؤسسه حقوقی ملکپور (با همکاری مؤسسه MIE اتریشدر سراسر ایران و یا شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و در خصوص مقایسه تحصیل انگلستان و سوئد نسبت به قوانین پیش روی خود اگاهی کامل و جامع دریافت نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.