immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اخذ اقامت در آلمان

اخذ اقامت در آلمان

اخذ اقامت در آلمان ۲۰۱۸ از طرق مختلف ، اخذ اقامت در آلمان از طریق پناهندگی ، اخذ اقامت در آلمان از طریق مهاجرت غیر قانونی ، اخذ اقامت در آلمان از طریق مهاجرت قاچاقی به آلمان ، و مهاجرت و اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری در آلمان ، مهاجرت و اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل در آلمان ، مهاجرت و اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت در آلمان ، مهاجرت و اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج در آلمان ، مهاجرت و اخذ اقامت آلمان از طریق کار در آلمان ، انجام پذیر میباشد لکن باید دید کدام راه بهتر و کدام راه ها همچون پناهندگی اشتباه میباشد ، ایا با اخذ اقامت در آلمان اشنا می باشید ؟ ایا می دانید برای اخذ اقامت در آلمان چه شرایطی لازم است ؟ ایا اخذ اقامت در آلمان به عنوان یک حق به فرد داده می شود ؟ اخذ اقامت در آلمان برای افراد گوناگون با شرایط خاص چگونه است ؟ ایا با خوداشتغالی در کشور المان می توان تابعیت گرفت ؟ اخذ اقامت در آلمان و خود اشتغالی در کشور المان چه شروطی دارد ؟ ما در این مقاله بهاخذ اقامت در آلمان برای افراد گوناگون ( اعم از افراد عادی یا افراد با شرایط خاص ) می پردازیم ، امیدواریم این مقاله انچه را که بدان نیازمندید در اختیارتان قرار دهد.

 

ابتدا به تعریف کلی از تابعیت و اقامت می پردازیم :

تابعیت رابطه ای معنوی ، سیاسی ، حقوقی و بین المللی است که بین شخص و دولت برقرار می شود ، از طرف حاکمیت نشات میگیرد و فرد جزو ملیت محسوب می شود . فرد تبعه اجازه شرکت در مشاغل خاص و حق رای را دارد و در قبال دولت وظایف و حقوقی را داراست ، به تبع دولت نیز وظایفی در قبال اتباع خود دارد . حق تابعیت را نمیتوان از کسی صلب نمود .

اقامت حضور فرد در قسمتی از خاک کشور را گویند که بسته به نوع ان متفاوت است ، حضور فرد موقتی می باشد و فرد اجازه شرکت در مشاغل خاص و یا حق رای را ندارد هم چنین اقامت قابل صلب می باشد که به دو نوع اقامت موقت و اقامت دائم تقسیم می شود .

کشور المان کشوری ثروتمند و پیشرفته می باشد که با شرایطی از جمله امکان تحصیل رایگان ، امکان کار و نرخ بیکاری پایین ، امکانات رفاهی و امنیتی بالا و بسیاری  از موارد و نکات دیگر افراد زیادی را برای مهاجرت به این کشور علاقه مند کرده است . بسیاری از افراد تمایل بسیاری دارند که تابعیت کشور المان را اخذ نمایند و در این کشور زندگی کنند . رسیدن به تابعیت در این کشور از راه های بسیاری امکان پذیر است .

برای اخذ تابعیت کشور المان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

فرد تا سن ۲۱ سالگی به مدت ۸ سال در کشور المان اقامت داشته باشد و زندگی کند .

فرد به مدت ۶ سال در یکی از مدارس کشور المان تحصیل نماید .

فرد از یکی از مدارس کشور المان فارغ التحصیل شود .

فرد در کشور المان اموزش حرفه ای دیده باشد و به موفقیت های بالا دست یابد .

پدر و مادر فرد در کشور المان اقامت دائم داشته باشند یا ۸ سال در کشور المان زندگی کرده باشند .

علاوه بر موارد بالا قانونی در کشور المان وجود دارد که تابعیت کشور المان به عنوان یک حق به فرد اعطا میشود که به ان اشاره می نماییم :

فردی که تمامی معیارهای زیر را دارا باشد تابعیت المان را به عنوان یک حق بدست می اورد :

برای حداقل ۸ سال در کشور المان حضور داشته باشد .

نماینده قانون باشد یا توانمندی های قانونی داشته باشد .

قانون اساسی دموکراتیک المان را تایید کرده و به ان متعهد باشد .

عضو اتحادیه اروپا یا شهروند سوئیسی باشد و اجازه اقامت و حرکت و سفر ازادانه بین کشورها را داشته باشد یا عضو اتحادیه اروپا باشد و شهروندی غیر سوئیسی باشد و حق اقامت دائم به وی اعطا شده باشد .

قادر باشد بدون توسل به منافع از خود پشتیبانی نماید .

به هیچ عمل غیر قانونی محکوم نشده باشد .

دانش کافی راجع به کشور المان داشته باشد .

از سیستم حقوقی ، جامعه و شرایط زندگی در جمهوری فدرال المان دانش کافی داشته باشد .

فرد باید تمامی موارد بالا را دارا باشد و در صورت نداشتن حتی یکی از موارد حق تابعیت المان به وی اعطا نمی گردد هم چنین در صورت اعطای حق تابعیت همسر و فرزندان فرد نیز می توانند تابعیت المان را اخذ نمایند .

 

دانشمندان ، استادان ، مدرسان حرفه ای و کارشناسان علمی و متخصص می توانند بدون توجه به مقدار حقوق و دستمزدشان بسته به مدت زمان کار انها به راحتی در کشور المان اقامت دریافت نمایند .

کارشناسان و کارمندانی که سمت مدیریتی و تجریه کاری بالا داشته اند و با مقدار حقوق مشخصی که از یک مبلغ خاص نباید کمتر باشد می توانند برای اقامت دائم یا همیشگی خود اقدام نمایند .

برخی از افراد از طرف دولت کورس های پیشنهادی دریافت می نمایند که مدت زمان اقامت ان ها از ۸ سال به ۷ سال کاهش می یابد .

افرادی که استعداد برتر دارند یا مدرک تخصصی و عالی رتبه اخذ نموده اند می توانند پس از ۶ سال اقامت تابعیت کشور المان را اخذ نمایند .

جمهوری فدرال المان علاقه مند به جذب متخصصان به کار و زندگی در کشور المان می باشد . به ویژه برای افرادی مثل :

فارق التحصیلان با دانش حرفه ای و تجربه  خاص

استادان دانشگاه با رزومه های حرفه ای و برجسته

مدیران با تجربه کاری بالا ، پیشنهاد کاری و حقوق و دستمزد مشخص ( از مبلغ مشخصی پایین تر نباشد ) .

هم چنین این متقاضیان باید شرایط زیر را دارا باشند :

قادر باشند به زبان المانی صحبت نموده و با جامعه ارتباط برقرار نمایند .

برای حفظ خود از هیچ بودجه و مزایایی استفاده ننماید .

یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد استخدامی داشته باشد .

 

خارجی های مقیم در کشور المان ، اوارگان ، پناهجویان ، همسران و فرزندان ان ها می توانند در شرایط خاص و طبق برخی از قوانین کشور المان با اقامت کمتر از ۸ سال تابعیت المان را کسب نمایند ، پناهندگان و افراد بدون تابعیت ممکن است بتوانند پس از ۶ سال اقامت مستمر در کشور المان درخواست تابعیت دهند .

فارغ التحصیلان یک موسسه اموزش عالی المان ممکن است پس از ۲ سال موفق به دریافت اقامت از کشور المان شوند .

همسر شهروندان المان که به زبان المانی تسلط دارند پس از ۳ سال می توانند تابعیت کشور المان را اخذ کنند و از این ۳ سال باید حداقل ۲ سال با همسر خود زندگی کند .

اگر فرد نشان دهد که یک سطح بالاتر از دستور زبان المانی مورد نیاز برای تابعیت کشور المان است ( به عنوان مثال بالاتر از سطح B1) می تواند مدت زمان اقامت برای اخذ تابعیت در کشور المان را به ۶ سال کاهش دهد .

علاوه بر مواردی که در بالا به ان اشاره کردیم دانشجویان در حال تحصیل در کشور المان پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود می توانند به دنبال کار بگردند و با مدرک فنی خود و پیشنهاد شغلی از کشور المان مشغول به کار شوند و با قرارداد کاری و هم چنین تامین هزینه های زندگی و امرار معاش خود درخواست تابعیت دهند. اکثریت قریب به اتفاق ساکنین خارجی در کشور المان با تحصیل در یک مدرسه یا دانشگاه المانی یا کار برای یک شرکت المانی می توانند اجازه اقامت برای خود دریافت نمایند .

دارندگان کارت ابی اتحادیه اروپا پس از ۳۳ ماه کار در این کشور قادر به دریافت اقامت از کشور المان می باشند ( با داشتن مدرک زبان B1  المانی این زمان به ۲۱ ماه کار کاهش می یابد )

اگر فردی می خواهد در کشور المان اشتغال زایی نماید باید شرایط زیر را دارا باشد :

نشان دهد کسب و کار پیشنهادی اش پاسخگوی نیاز های جمهوری فدرال المان و یا نیاز های منطقه ای یا محلی کشور المان  می باشد .

نشان دهد کسب و کار پیشنهادی اش در اقتصاد کشور المان تاثیر سودمندی دارد .

نشان دهد تحت پوشش سرمایه خود یا وام بانکی است و برای ان تاییدیه کتبی بگیرد .

باید ۲۵۰۰۰ یورو سرمایه گذاری نماید .

فرد می تواند با دارا بودن شرایط بالا و اشتغال زایی در کشور المان ، پس از ۵ سال اجازه اقامت کشور المان را دریافت نماید .

 

شما بسته به شرایط خود برای دریافت اقامت باید مواردی از جمله داشتن مهارت زبان المانی ، حمایت از خود از نظر مالی و امرار معاش ، پرداخت مالیات و بیمه درمانی برای دارندگان شغل و هم چنین نداشتن سابقه کیفری را دارا باشید .

افراد برای کسب تابعیت کشور المان ، نیازمند گذراندن ازمون تابعیت می باشند . این ازمون دانش فرد را درمورد قانون اساسی المان ، مفاهیم اساسی دموکراتیک این کشور و …. ارزیابی می نماید و بجز افراد معلول و ناتوان و افراد کم سن و سال برای همه امری ضروری می باشد.

فردی که برای اخد تابعیت در این کشور اقدام می کند نباید هیچ گونه سابقه کیفری سنگین داشته باشد . تخلف نوجوانان ، جرائم مالی  با مدت حبس حداکثر ۱۸۰ روز و حبس تعلیقی تا ۶ ماه جزو جرائم سنگین نمی باشد .

فرد برای دریافت تابعیت المان باید به زبان المانی مسلط باشد و تابعیت قبلی خود را واگذار نماید که این نکته برای ایرانیان وجود دارد که متقاضیان ایرانی با وجود دریافت تابعیت المان می توانند تابعیت ایرانی خود را حفظ نمایند و هم چنین افراد پس از اخذ تابعیت کشور المان نباید بر ضد قانون و منافع المان هیچ گونه اقداماتی انجام دهد .

 

در این مقاله سعی نمودیم به اخذ اقامت در آلمان برای افراد عادی و افراد با شرایط خاص بپردازیم و شرایط اخذ اقامت در آلمان را بررسی کنیم . با توجه به شرایط مطلوب کشور المان برای زندگی و افزایش مهاجران به این کشور ، کشور المان سعی نموده است با اتخاذ شرایطی به جذب مهاجران و متخصصان و اعطای تابعیت به انها بپردازد که به ان اشاره شد . امید است مطالب فوق برای شما عزیزان مفید واقع گردد .در صورت تمایل به مشاوره امکان تماس مستقیم با دفاتر وین برای شما عزیزان فراهم آمده است .و یا میتوانید با دفاتر همکار ما در ایران مشاوره بفرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.