immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

گرفتن اقامت آلمان

گرفتن اقامت آلمان

گرفتن اقامت آلمان چگونه ممکن است ؟ راههای مهاجرت به آلمان و همینطور راههای اخذ اقامت آلمان کدام است ؟ گرفتن اقامت آلمان از طریق کار در آلمان را میدانید ؟ از شرایط گرفتن اقامت آلمان از طریق تحصیل در آلمان مطلع هستید ؟ در این مقاله توضیحاتی در جهت راهنمایی شما برای گرفتن اقامت آلمان متناسب با شرایط شما ارائه می شود. اگر قصد مهاجرت به آلمان برای زندگی در آلمان ، تحصیل در آلمان ، کار در آلمان و یا پیوستن به بستگان خود را دارید، می توانید برای شرایط گرفتن ویزای کار آلمان و یا دیگر مجوزها درخواست دهید. در این مقاله الزامات و شرایط انواع مختلف مهاجرت به آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق کار، امتیاز مهاجرت به آلمان، هزینه مهاجرت به آلمان ، مهاجرت به آلمان از طریق تخصص ، شرایط مهاجرت به آلمان را توضیح می دهیم که می تواند در انتخاب ویزای مناسب با وضعیت فردی شما کمک کننده باشد. به طور معمول، ملیت و دلیل مهاجرت شما به آلمان ، نوع ویزا و اقامت مورد نیاز شما را تعیین می کند.
اخذ اجازه اقامت آلمان درست مانند دریافت ویزای آلمان، به شدت به ملیت و دلایل شما برای ورود به آلمان بستگی دارد. اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا به طور کلی به مجوز اقامت نیاز ندارند. در صورتی که آنها به قصد کار یا تحصیل در آلمان به آلمان سفر کنند یا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند، می توانند به طور کامل در اتحادیه اروپا رفت و آمد داشته باشند. البته پس از ورود به آلمان باید در دفاتر شهروندی محلی ثبت نام کنند.
در مورد مهاجران خارج از اتحادیه اروپا، مجوز اقامت معمولاً به منظور اشتغال یا تحصیل در آلمان صادر می شود. کسانی که قصد پیوستن به همسر یا پدر و مادر خود در آلمان داشته باشند نیز می توانند مجوز اقامت بگیرند. با این حال، در این مورد، مجوز اقامت لزوماً به معنای اجازه کار در آلمان نیست.
مدت اعتبار مجوز اقامت شما معمولاً وضعیت شخصی، یعنی وضعیت زندگی و شرایط کاری شما را نشان می دهد. در صورتی که وضعیت شما تغییر نکند، تمدید اجازه اقامت اغلب ساده است. برای مثال، اگر سال های متمادی برای یک شرکت خاص کار کنید، می توانید مجوز اقامت خود را به راحتی تمدید کنید.
انواع مجوز اقامت
همه اتباع خارجی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای اقامت بیشتر از ۹۰ روز، صرف نظر از کشور مبدأ خود نیاز به اجازه اقامت دارند. ویزای کوتاه مدت تنها در شرایط خاص تمدید می شود، برای مثال اگر دارنده آن قبل از تاریخ سفر خود به طور جدی بیمار شود.
متقاضیان گرفتن اقامت آلمان معمولاً باید برای ویزا و مجوز اقامت (و اجازه کار، در صورت لزوم) در سفارت یا کنسولگری درخواست بدهند. اتباع چند کشور خاص می توانند پس از مهاجرت به آلمان به این منظور اقدام کنند. تنها چند استثناء در این قانون وجود دارد که به ویژه شامل پناهجویان و پناهندگان سیاسی می شود. بدیهی است که آنها مجبور نیستند که فرایند درخواست خود را به روش دیپلماتیک انجام دهند.
برای مهاجران عادی که به آلمان سفر می کند، انواع مجوز اقامت زیر گزینه های مناسبی است: اجازه اقامت موقت، کارت آبی، اجازه اقامت بلند مدت EC و اجازه اقامت دائم.
در خصوص گرفتن اقامت آلمان لازم به ذکر است که اجازه اقامت موقت (Aufenthaltserlaubnis) رایج ترین نوع مجوز اقامت است که به طور کلی برای یک سال معتبر است. مدت زمان تمدید آن تا حد زیادی به وضعیت اشتغال، شغل و ملیت شما بستگی دارد. مثلاً برای یک مهاجر آمریکایی که قرارداد کاری نامحدود با یک شرکت مستقر در آلمان دارد، نوعی مجوز صادر می شود که باید پس از سه سال آن را تمدید کند. با این حال، اگر همان شخص تنها یک قرارداد کاری محدود برای دو سال آینده داشته باشد، پس از گذشت دو سال، مجوز اقامت او منقضی می شود.
در بحث گرفتن اقامت آلمان تا زمانی که وضعیت شخصی شما تغییر نکند ، تمدید مجوز اقامت شما عمدتاً به صورت فرمالیته است. با این حال، اگر کارفرمای خود را تغییر دهید، از کار خود اخراج شوید، از همسر خود جدا شوید، و غیره، وضعیت اقامت شما تغییر خواهد کرد. در چنین مواردی بهتر است بلافاصله به Ausländerbehörde (اداره ثبت نام از خارجیان) محلی خود مراجعه کنید.
کارت آبی اتحادیه اروپا نوعی مجوز اقامت موقت به همراه اجازه کار برای کارکنان حرفه ای است. درخواست برای دریافت آن ساده تر از درخواست برای اخذ ویزای اشتغال معمولی است. در حال حاضر، متقاضیان گرفتن اقامت آلمان برای دریافت این نوع مجوز نیاز به مدرک دانشگاهی و یک پیشنهاد شغلی تایید شده با حقوق سالیانه ۴۷۶۰۰ یورو یا بیشتر دارند. مهاجرانی که در زمینه مهندسی، فناوری اطلاعات، مراقبت های پزشکی یا علوم طبیعی فعالیت دارند نیز در صورتی که حداقل ۳۷۱۲۸ یورو در سال درآمد داشته باشند، برای دریافت کارت آبی واجد شرایط هستند. کارت آبی اتحادیه اروپا معمولاً تا چهار سال اعتبار دارد. همسر دارندگان کارت آبی نیز مجاز به زندگی و کار در آلمان هستند. علاوه بر این، دریافت مجوز اقامت دائم برای مهاجرانی که کارت آبی دارند، آسان تر است.
اجازه اقامت دائم
در خصوص گرفتن اقامت آلمان می توان بیان نمود که اکثر شهروندان خارجی می توانند پس از پنج سال برای دریافت مجوز اقامت دائم یا اجازه سکونت (Niederlassungserlaubnis) درخواست دهند. برخی از افراد ممکن است این مجوز را زودتر از سایرین دریافت کنند: به عنوان مثال، اگر شما شهروند یکی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید که با یک شهروند آلمانی ازدواج کرده اید، می توانید درخواست خود برای اخذ اقامت دائم آلمان را پس از سه سال ثبت کنید. اگر از یک دانشگاه آلمانی فارغ التحصیل شده و یک اجازه اقامت موقت برای اشتغال به کار داشته باشید نیز می توانید درخواست خود را پس از گذشت دو سال ارائه دهید.
با این حال، متقاضیان گرفتن اقامت آلمان باید شرایط دیگری نیز داشته باشند: آنها باید آشنایی مقدماتی با زبان آلمانی، سیستم سیاسی آلمان، و جامعه آلمان داشته باشند و آن را به اثبات برسانند. علاوه بر این، باید ثابت کنند که قادر به کسب درآمد بوده و یک برنامه پنج ساله برای ثبت نام در برنامه بازنشستگی ملی آلمان دارند. مدارک اقامت متقاضی گرفتن اقامت آلمان نیز مورد نیاز است.
در برخی موارد نادر، مجوز اقامت دائم به طور فوری صادر می شود. به عنوان مثال، افراد بسیار حرفه ای و متخصص مانند کارکنان آموزشی، علمی و پژوهشی و محققان در صورتی که بتوانند خود را به لحاظ مالی تامین کنند و با فرهنگ محلی آلمان هماهنگ شوند، می توانند بلافاصله مجوز اقامت خود را دریافت نمایند.
در بحث گرفتن اقامت آلمان لازم به ذکر است که مجوز اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا تقریباً برابر با مجوز اقامت دائم آلمان است. این نوع مجوز عمدتاً برای مطابقت با دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا معرفی شد. با این حال، اگر شما مجوز اقامت بلند مدت اتحادیه اروپا را در آلمان اخذ کنید، این به شما امکان می دهد تا به راحتی به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بروید. همچنین بر خلاف افرادی که مجوز اقامت معمولی یا اقامت دائم دارند، به بازار کار و طرح های امنیت اجتماعی در اتحادیه اروپا دسترسی کامل خواهید داشت.
حال با توجه به اطلاعاتی که در مورد گرفتن اقامت آلمان شرح دادیم به نظر می رسد داشتن وکیل متخصص این مسیر را برای شما متقاضی گرامی بهتر و امن تر میکند . موسسه حقوقی ملک پور با داشتن سال ها تجربه و با قرار دادن اطلاعات جامع در باب و گرفتن اقامت آلمان و سایر کشورها به شما متقاضی گرفتن اقامت آلمان کمک میکند که به راحتی بتوانید شرایط مهاجرت را با شرایط خود تطبیق داده و بهترین طریق را برای مهاجرت انتخاب نمائید. در این راه حتما با کارشناسان حقوق بین الملل مشورت نموده و از انها یاری بخواهید . هم اکنون با موسسه ی حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و اطلاعات تکمیلی در رابطه با راههای مهاجرت به آلمان و همچنین راههای اخذ اقامت آلمان از طرق مختلف مانند تحصیل در آلمان و یا کار در آلمان و یا سرمایه گذاری در آلمان مشاوره رایگان اخذ نمائید . مشاورین با تجربه ی ما شرایط را به طور کامل برای شما شرح داده و شما را به بهترین شکل ممکن یاری خواهند نمود

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.