immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اخذ ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان چگونه ممکن است ؟ راههای مهاجرت به آلمان کدام است ؟ شرایط اخذ ویزای کار آلمان و شرایط اخذ اقامت آلمانچگونه است ؟ قوانین مهاجرت کاری به آلمان و اخذ ویزای کار آلمان به چه صورت است ؟ راههای اخذ ویزای کار آلمان و شرایط کار در آلمان و شرایط ویزای جستجوی کار آلمان به چه نحوی است ؟  اخذ ویزای کار آلمان این روزها مورد توجه بسیاری از افرادی است که قصدمهاجرت به آلمان و شرایط اخذ ویزای کار آلمان را دارند قرار گرفته است تا با اخذ ویزای کار آلمان بتوانند در این کشور به کار نیز بپردازند و با انجام کار فول تایم به اخذ بلو کارت آلمان و سپس اقامت آلمان و سپس تابعیت آلمان نیز دست یابند . فردی که قصد اخذ ویزای کار آلمان را دارد باید شرایط اخذ این نوع ویزا را داشته باشد همچنین  رشته تحصیلی فرد متقاضی باید جز مشاغل مورد نیاز آلمان باشد تا فرد بتواند ویزای کار آلمان یا همان ویزای جستجوی کار آلمان را اخذ نماید.

موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای mie اتریش تمامی روش های اخذ ویزای کار آلمان را برای شما عزیزان شرح خواهد داد و شما را با اخذ ویزای کار آلمان آشنا خواهد کرد.

برای اخذ ویزای کار آلمان چه شرایطی وجود دارد؟ آیا با اخذ ویزای کار آلمان آشنایی دارید؟

کشور آلمان یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و عضو  شنگن می باشد . اتحادیه اروپا ۲۸کشور اروپایی را در بر میگیرد که واحد پولی مشترک به نام یورو را دارند و دارای شرایط اقتصادی مشابه با یک دیگر هستند . کشور آلمان با وسعت سی و پنج میلیون و هفتصد و دوازده  هزار و صد و چهل و یک کیلومتر است. همسایگانش از شمال دانمارک، در غرب بلژیک و هلند و در جنوب لوکزامبورگ ، سویس اتریش و فرانسه است و در شرق لهستان و جمهوری چک قرار دارد.   دریای شمال و دریای بالتیک راه های آلمان به آب های آزاد هستند. جمعیت آلمان ۸۲میلیون نفر است که جز پر جمعیت ترین کشورهای اروپا محسوب می شود. . آلمان پس از آمریکا و ژاپن سومین قدرت بزرگ صنعتی جهان به شمار می آید. صنایع مهم آلمان در زمینه های تکنولوژی پیشرفته الکترونیکی ، مکانیکی، منسوجات ، مواد شیمیایی و وسایل نقلیه است کشور آلمان در داشتن نیروی کار با کمبود و پیری روبروست. آلمان بعد از آمریکا و انگلیس سومین رتبه جذب دانشجویان خارجی را دارد. کار در آلمان پیش از هر چیز به این بستگی دارد که: عضو اتحادیه اروپا EUباشید ، عضو مناطق اقتصادی اروپا سویسEEAباشید  یا از شهروندان کشورهای ثالث هستید.

شرایط اخذ ویزای کار آلمان:

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین کار مشترکی در آنها حکم فرماست  این قوانین به این صورت است که فرد متقاضی اخذ ویزای کار در اروپا نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی میباشد که در این صورت باید شخص کارفرما باید به مدت سه ماه در کشور آلمان کار مورد نظر را آگهی نماید و اگر شخصی متقاضی کار در آلمان یافت نشد مجددا آگهی به مدت سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا انجام شود و در صورتی که باز هم فرد متقاضی در اتحادیه اروپا برای کار یافت نشد در این صورت دعوت نامه به افراد خارجی متقاضی کار خواهد رسید اما این روش در اخذ ویزای کار امری  محال و غیر ممکن به نظر می رسد. روش دیگری که فرد متقاضی می تواند از آن بهره مند گردد و سریعتر بهاخذ ویزای کار آلمان دست یابد  روشی است که به افراد فرصت شش ماهه ای برای جست و جوی کار را اعطا میکند که برای جستجوی کار در آلمان بتوانند وارد این کشور شوید و به دنبال کار مورد  نظر خود باشند. در سالهای اخیر بسیاری از کشورهای اروپایی با رکورد اقتصادی و مشکل کار مواجه هستند اما در بین تمامی کشورهای اروپایی کشور آلمان جز استثناها محسوب می شود که با کمبود نیروی متخصص جوان مواجه شده است در حال حاضر کشور آلمان  نیازمند نیروهای متخصص در رشته هایی مانند برق، کامپیوتر، الکترونیک، صنایع، مکانیک، الکتروتکنیک، شیمی، فیزیک، آی تی، گروه پزشکان، دارو سازان و پرستاران و… میباشد.  افرادی که دارای مدرک تحصیلی از بین رشته های فوق هستند از شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار در آلمان برخوردار می باشند.

برای اخذ ویزای کار آلمان داشتن یک سری موارد شانس افراد را در اخذ ویزا بیستر خواهد کرد ازجمله دارا بودن سن زیر ۴۰ سال ، داشتن سابقه کار نسبتا خوب و طولانی، مدارک فنی و حرفه ای، داشتن مدرک زبان آلمانی ، آیلتس یا تافل در ویزا شدن فرد برای اخذ ویزای کار آلمان بسیار موثر خواهد بود.
بسیاری از کمپانی ها، کارخانه ها و شرکت های معتبر در آلمان نیازمند نیروهای متخصص برای تامین نیروهای مهندس و متخصص برای کار در آلمان در شرکت های خود میباشند که برای این گونه از افراد این امکان وجود دارد که بتوان برای فردی که ویزای کار کشور آلمان را دریافت کرده است در بعضی از رشته های خاص، شغل مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی وی را یافت، که البته این خود نیازمند آن است که فرد در ابتدای امر اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان را انجام دهد و سپس در مراحل بعدی به دنبال جذب کار در شرکت های معتبر آلمانی باشد.

 

شما پس از اخذ ویزای کار آلمان وارد این کشور شده و فرصت شش ماهه ای جهت یافتن کار مورد نظر را دارید. اگر پیشنهاد شغلی مناسب را اخذ نمایید، ویزای شما به مدت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد و شما موفق به دریافت Blue card کشور آلمان می شوید.

برای آلمان ۲ نوع ویزای کار وجود دارد:

۱: ویزای اسکیل ورکر:

فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان با اخذ این نوع ویزا می تواند به مدت محدود تقریبا بین ۳ تا ۶ ماه در آلمان به دنبال کار باشد و در صورتی که کار مورد نظر خود را یافت باید به کشور خود باز گردد و سپس یک ویزای کار  به مدت ۳ ماه را دریافت نماید که این نوع ویزا اجازه ورود اشخاص به آلمان و کار برای آنها را فراهم خواهد کرد. شخص متقاضی اخذ ویزای کار آلمان پس از اینکه وارد آلمان شد در صورتی که وارد بازار کار شود و بتواند مالیات کشور آلمان را پرداخت نماید می تواند درخواست اقامت دائم کشور آلمان را نماید که در این صورت می توانند اقامت دائم را دریافت نماید و در صورت تمایل امکان درخواست بلو کارت آلمان را نیز خواهد داشت .

نکته ای که در مورد ویزای اسکیل ورکر وجود دارد این است که اولویت شغل مورد نظر در درجه اول با اتباع کشور آلمان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا  و سپس اتباع کشورهای ممتاز نظیر استرالیا می باشد استرالیا، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، نیوزلند، اسراییل و شهروندان آمریکا(بدون ویزا) می باشد و سپس در صورت جذب نشدن نیروی کار اتباع کشورهای دیگر می توانند برای کار درخواست دهند و ویزای خود را دریافت نمایند.

۲: ویزا جستجو کار  Arbaeit sucheنیروهای متخصص وحرفه ای :

هدف از اخذ این نوع ویزا و سفر به آلمان باید قابل قبول باشد.  طبق قانون ۶۶ و۶۸ اقامت آلمان فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان باید بتواند در مدتی که با این نوع ویزا در آلمان حضور دارد و  در جست و جوی کار می باشد هزینه های خود را در مدت   Arbaeit sucheپرداخت نماید. نکته مهم این است که دارنده این نوع ویزا باید آمادگی ترک منطقه شنگن را قبل از ابطال ویزای جست و جوی کار در صورت نیافتن کار در آلمان داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کشور آلمان :

۱: تکمیل فرم تقاضا برای فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان

۲: دو قطعه عکس ۶*۴ از شخص متقاضی اخذ ویزای کار آلمان

۳: کپی صفحات ۲و۳پاسپورت فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان

۴: شناسنامه فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان به همراه کپی آن

۵: بیمه نامه فرد متقاضی

۶: ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی

۷: مدارک تحصیلی و ترجمه انگلیسی یا آلمانی آنها

۸: سوابق کار در صورت وجود، عدم نیاز به سابقه کار بلند مدت از شخص متقاضی

۹: ارائه رزومه کامل شخص متقاضی اخذ ویزای کار آلمان

۱۰: پرینت موجودی حساب شخص متقاضی اخذ ویزای کار آلمان

کارت آبی  یا بلو کارت آلمان چیست ؟

کارت آبی  EU Blue card یک اجازه کار مورد تایید در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد . اخذ بلو کارت یا همان کارت آبی آلمان از یک اوت ۲۰۱۲ در قانون آلمان تصویب و مورد اجرا می باشد. اخذ بلو کارت آلمان به افراد متخصص  در این کشور این امکان را می دهد که به راحتی بتوانند در این کشور کار و زندگی کنند بجز انگلیس .ایرلند .و دانمارک بهتر است بدانید که ایده کارت آبی یا همانبلو کارت آلمان در واقع به نوعی از کارت سبز آمریکا گرفته شد اما تفاوت این ۲ در این است که  گرین کارت مجوز اقامت دایم آمریکا می باشد و بلو کارت آلمان در واقع جذب نیروی کار متخصص در اتحادیه اروپا خواهد بود.

مهمترین شرط اخذ بلو کارت آلمان داشتن مدرک دانشگاهی است که اعتبار آن توسط سازمان ارزشیابی مدارک تحصیلی در آلمان تایید شده باشد همچنین ارائه یک قرارداد کاری با درآمد سالانه حداقل ۴۹,۶۰۰€ یورو از مهمترین شرایط های اصلی دریافت کارت آبی یا همان بلو کارت آلمان است.

نکته حائز اهمیت در مورد اخذ ویزای کار آلمان و اخذ بلو کارت آلمان این است که متخصصان و نیروهای کاری که در فهرست مشاغل خاص یا موردنیاز آلمان قرار دارند می توانند با ارائه قرارداد کاری با درآمد سالانه حداقل ۳۸,۶۸۸€ هم می توانند برای اخذ بلو کارت آلماننیز اقدام نمایند.

ازجمله  مشاغل خاص که مورد نیاز دولت آلمان می باشد می توان مشاغل پزشکان ، تمامی مهندسان در رشته های مختلف ، دانش آموختگان رشته های علوم طبیعی ، ریاضی و کارشناسان علوم رایانه و انفورماتیک  را نام برد.

در اینجا بهتر است بدانید که حداکثر مدت اقامت کار در آلمان و در اتحادیه اروپا بر اساس کارت آبی آلمان ، ۳۳ماه (۲/۹ماه)تعیین شده است که پس از آن و در صورت شاغل بودن فرد متقاضی اخذ ویزای کار آلمان در آلمان یا در اتحادیه اروپا امکان تبدیل آن به اقامت دائم PRآلمان وجود خواهد داشت و شخص می تواند اقامت دائم خود را اخذ نماید.

مدت اعتبار بلو کارت یا کارت آبی آلمان : اگر قرارداد کاری فرد متقاضی بیشتر از چهار سال یا به صورت  نا محدود باشد این کارت حداکثر به مدت چهار سال صادر خواهد شد در غیر این صورت به اندازه مدت زمان قرارداد کاری به اضافه سه ماه ، بعد از این مدت امکان تمدید مجدد کارت وجود خواهد داشت.

در آخر و در مورد اخذ ویزای کار آلمان باید بدانید که فرد متقاضی می تواند به ۲ روش درخواست ویزای کار آلمان را دهد که در حال حاضر ویزای جست و جوی کار آلمان امکان پذیر خواهد بود و اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار آلمان را دارند می توانند از طریق ویزای جست و جوی کار آلمان اقدام نمایند و وارد این کشور شوند و کار مورد نظر خود را دریافت نمایند.

موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای mie اتریش کلیه خدمات اخذ ویزای کار آلمان را ارائه می نماید در صورت تمایل می توانید از مشاوره رایگان موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای mie اتریش در سراسر دنیا و یا با تماس مستقیم با شعبه مرکزی در وین اتریش بهره مند شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.