immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

گرفتن ویزای کار کانادا

گرفتن ویزای کار کانادا

گرفتن ویزای کار کانادا چگونه است ؟ راههای مهاجرت به کانادا و همچنین شرایط کار در کانادا و راههای اخذ اقامت کانادا چگونه است ؟ شرایط مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل وورکر چگونه است ؟ مهاجرت کاری به کانادا و قوانین اخذ ویزای کاری کانادا به چه صورت است ؟ قوانین گرفتن ویزای کار کانادا و همچنین شرایط کار در کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا از طریق نیروی متخصص به چه نحوی است ؟ کانادا موضوعیست که در این مقاله سعی داریم به تفصیل به روی آن تمرکز کنیم و از نظر حقوقی، حق یک کارگر یا کارمند را در ازای کاری که برای کارفرما انجام میدهد بررسی نماییم همچنین شرایط گرفتن ویزای کار کانادا را برای یک شخص خارجی بررسی نماییم. گرفتنویزای کار کانادا همانند همین مورد در سایر کشورهای Common Law امریست که باید از روی قانون و با دقت انجام گردد. کشور کانادا یک کشور بسیار معتبر در سطح علمی و صنعتی میباشد. لذا افراد بسیاری هر ساله برای کسب تجارب کاری و علمی این کشور را انتخاب نموده برای آن اقدام مینمایند. در این بین گاهی اوقات افراد دلال یا به اصطلاح رابط، از عدم آگاهی مردم سو استفاده مینمایند و با یک دید تجاری به شما نگاه میکنند و در همچین شرایطی سرمایه ی مالی شما احتمالا تحت سو استفاده قرار میگیرد. برای جلو گیری از اینکار و اینکه با خیال راحت اطلاعات صحیح بدست آورید ، توصیه میشود حتما وکیل اخذ بفرمایید و بدون مشورت با حداقل افرادی که در این زمینه قانونا تجاربی دارند مشورت نمایید. گرفتن ویزای کار کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری برای هر شخصی ممکن نیست و فرد مورد نظر باید حتما واجد شرایط باشد. گرفتن ویزای کار کانادا از دید دولت فدرال امریست که باید گام به گام طبق قوانین CIC انجام شود. بنابراین، در این متون سعی داریم برای شما سوالاتتان را پاسخ دهیم.

گرفتن ویزای کار کانادا ، عمدتا از سوی سه گروه صورت میکیرد: ۱- افرادی که مشغول تحصیل در کانادا هستند و به دنبال گرفتن ویزای کار کانادا هستند. ۲- افرادی که قصد تجارت در کانادا را دارند و قصد گرفتن ویزای کار کانادا را دارند ۳- افرادی که بدنبال گرفتنویزای کار کانادا به صورت موقت هستند. ۴- افرادی که بدنبال گرفتن ویزای کار کانادا به صورت دائم هستند. ۵- افرادی که در زمینه های تولیدی یا کشاورزی بدنبال گرفتن ویزای کار کانادا هستند.
در حال حاضر شما در سایت های معتبر میتوانید مشاهده بفرمایید گرفتن ویزای کار کانادا به دو گروه کلی تقسیم میشود:
open work permits -‬
employer-specific work permits-‬

گرفتن ویزای کار کانادا از دریچه ی open work permits ، برای مراجعه به هر کارفرمایی به جز موارد زیر مقدور است:
– کارفرمایانی که سابقا در فرایند استخدام نیروی خارجی تخلف نموده اند، و قوانین و اصول را رعایت نفرموده اند.
-‬ کارفرمایانی که به طور مداوم در ضمینه های خاصی موقعیت شعلی ارائه میدهند، مانند:
striptease, erotic dance, escort services or erotic massages

گرفتن ویزای کار کانادا در شرایط خاصی ارائه میگردد:‬
-‬ افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند.‬
-‬ اعضای خانواده ی شخصی که اقامت دائم کانادا را دارند.‬
-‬ همسر یا شریک قانونی از یک دانشجو یا شخص تاجر(Common-Law Partner)‬
-‬ پناهندگان و افرادی که تحت عنوان قاعده ی کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان، محافظت شده میباشند، ‬به همراه اعضای خانواده ی خود.‬
-‬ برخی از افرادی که اقامت موقت دارند.‬
-‬ برخی از کارکنان جوانی که در پروژه های خاص تجاری شورع به فعالیت نموده اند.‬

لازم به ذکر است افرادی که در این موارد قرار میگیرند، باز هم پروندشان مورد بررسی قرار میگیرد و از ابعاددیگری نیز باید واجد شرایط یا Qualifyباشند.

همانطور که در بالا مشاهده فرمودید، اگر شما برای تحصیل به کانادا سفر نموده باشید میتوانید برای گرفتن ویزای کار کانادا اقدام فرمایید. ضمنا برای گرفتن ویزای کار کانادا شما باید سایر شرایط تحصیلی، پزشکی یا امنیتی را نیز دارا باشید. برای مثال بیماری خاصی نداشته باشید و یا تخلفی در خاک کانادا صورت نداده باشید.‬
یکی از سوالات مرسوم متقاضیان اینست که اگر خودشان با ویزای تحصیلی کانادا حاضر باشند و همری داشته باشند که تمایل داشته باشد در کانادا ورود کند آیا این امکان به راحتی وجد دارد یا اینکه گرفتن ویزای کار کانادا برای ایشان مقدور است یا خیر؟ که در فوق توضیح دادیم یکی از افرادی که میتواند برای گرفتن
ویزای کار کانادا اقدام نماید اعضای خانواده ی شخصی هستند که در کانادا در حال تحصیل هستند.
بنابراین آیا میتوان تحصیل در کانادا را راهی برای گرفتن ویزای کار کانادا در تظر گرفت؟
برای اخذ پاسخ دقیق این سوال و توضیحات تفصیلی میتوانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.‬
برای شما متقاضیان عزیز مراحل گرفتن ویزای کار کانادا را نام میبریم:‬
-‬ ابتدا باید مشخص بفرمایید که به صورت آنلاین یا به شکل کاغذی فرم ثبت نام را اعمال میفرمایید.‬
-‬ مدارک مورد نیار را به شکل کامل تهیه فرمایید.‬
-‬ application package
را تهیه بفرمایید.‬
-‬ هزینه ی دولتی اپلیکیشن را پرداخت مینمایید.‬
-‬ application را در سایت یا دفتر اداره مهاجرت ثبت نمایید.‬
وقتی صحبت از این میشود که مدارک مورد نیاز را تهیه فرمایید باید ابتدا مشخص فرمایید که از کدوم نوع برنامه برای گرفتن ویزای کار کانادا اقدام میکنید.‬

اگر شما برای
open work permit
اقدام میکنید
نیازی به ارائه ی مدارکی از کارفرمای خود ندارید.‬
به طور کلی شما برای گرفتن ویزای کاری هر نوع برنامه ای در کانادا نیاز به ارائه ی ترجمه ی مدارک تحصیلی و گواهی که نشان دهد سابقه کار با بیمه داشته اید لازم میباشد.‬

سوال بسیاری از دوستان در خصوص گرفتن ویزای کار کانادا اینست که آیا
skilled worker
هم ویزای کار کانادا محسوب میشود؟ یا خیر ؟
برای این نوع اقامت چه کار باید کرد؟
آیا شرایط اخذ اقامت از طریق گرفتن ویزای کار کانادا را داریم؟
برای پاسخ به این سوال میتوانید به صورت کامل مقالات مربوطه درصفحات دیگر را مطالعه فرمایید و هر سوالی داشتید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.‬
skilled worker
در این نوع اقامت شما از کاراکتر های سن ، مقطع تحصیلی، نمره ی آیلتس، تعداد سفرمای پیشین خود به کانادا ، سابقه ی کار در کانادا و امثالهم، امتیاز خواهید گرفت
در اکثر برنامه ها شما ابتدا بایست بررسی اولیه انجام گیرد اگر امتیاز اولیه را دریافت فرمودید میتوانید برای
اممتیاز گیری بخش نهایی شرکت نمایید.‬ در این حال شما اگر نهایتا انتخاب شدید، میتوانید
برای کاریابی و اشتغال به کانادا سفر نمایید و با داشتن یک اقامت ۲ ساله و با کار کردن و پرداخت مالیات شما اقامت دائم کانادا یا
Permanent Residence
را اخذ خواهید فرمود.‬

از بین برنامه های
Skilled worker
،
Express Entry
را مختصرا برای شما تشریح مینماییم:‬
سیستم اکسپرس انتری: Express Entry
کشور کانادا افراد با مهارت را بر اساس تواناییشان به عنوان مقیمان دائم کشور کانادا انتخاب می کند تا در کانادا سکونت کنند و بخشی از اقتصاد کانادا باشند، یک سیستم جدیدی برای مدیریت وجود دارد نشان می دهد چطور افراد بامهارت و تجربه ی کاری درخواست مهاجرت به کانادا را بکنند، این سیستم اکسپرس انتری Express Entry نامیده می شود:
اکسپرس انتری چطور کار می کند:
سیستم اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست هایی که برای اقامت دائم کشور کانادا می شودتحت عنوان برنامه های مهاجرتی اقتصاد فدرال مورد استفاده قرار می گیرد:
• برنامه ی اسکیل ورکر فدرال
• برنامه تجارت ماهرانه فدرال
• کلاس تجربه ی کار کانادایی
در زیر به توضیح سیستم امتیاز دهی SKILLED WORKER می پردازیم که بر اساس آن افراد بدون محدودیت در رشته تحصیلی و شغل به با تکیه بر مهارت ها و تخصصشان به صورت آنلاین تقاضا می دهندو اگر پس از بررسی، امتیاز لازم را کسب کنند، می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
سیستم اکسپرس انتری دو مرحله دارد:
مرحله ی اول: کاندید هایی که قابلیت ورود دارند به صورت آنلاین، پروفایل اکسپرس انتری را تکمیل می کنند:
اطلاعاتی شامل
• مهارت ها،
• تجربه کاری،
• توانایی زبان،
• تحصیلات
• و جزئیات دیگری که برای ارزیابی به ما کمک خواهد کرد.
در این مرحله حداقل امتیازی که برای ورود به استخر باید کسب کنید ۶۷ است؛ شما می توانید این امتیازات را از ۶ طریق به دست آورید:
• از طریق مدرک زبان: حداکثر امتیازی که از این مهارت می توانید کسب کنید ۲۸ امتیاز است که هرچه نمره ی بالاتری کسب کنید، امتیاز بالاتری خواهید گرفت، کسب این مهارت ضوابط مربوط به خودش را دارد که برای اطلاع از آن می توانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل کنید.
داشتن مدرک زبان فرانسه نیز امتیاز جداگانه ای خواهد داشت.
همچنین توجه داشته باشید که برای ورود به استخر مدرک زبان الزای می باشید، به عبارت دیگر حتی اگر دارای نمره ی کافی را از سایر مهارت ها کسب کنید، بدون مدرک زبان وارد استخر نخواهید شد.
• از طریق تحصیلات: در این مهارت با توجه به مقاطع تحصیلی تان حداکثر تا۲۵ نمره می توانید کسب کنید.
مدارک شما باید مورد تایید اداره ی شهروندی و مهاجرت کانادا باشد.
• از طریق تجربه کاری: در این مهارت با توجه به تعداد سال هایی که کار کردید و در آن درآمد داشتید می توانید حداکثر ۱۵ امتیاز کسب کنید.
• از طریق سن: حداکثر امتیاز این موضوع ۱۲ ، می باشد که از سن ۱۸ سال محاسبه می شود و بالاترین امتیاز را افراد دارای سنین ۱۸تا ۳۵سال کسب می کنند.
• اگر یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و با درآمد در کانادا برای شما موجود باشد ۱۰ امتیاز دیگر کسب خواهید کرد.
• از طریق گزینه سازگار پذیری که شامل مدرک زبان همسرتان که نمره ی کافی را دریافت کرده باشدو همچنین سابقه تحصیلی شما در کانادا می باشد، سابقه ی کارشما و همسرتان در کانادا، استخدام هماهنگ شده در کانادا و وجود بستگان درجه یک شما در این کشورکه برای هرکدام امتیاز جداگانه ای در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از جزئیات دقیق این امتیازات می توانید با موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل کنید.
جمع امتیازات مذکور ۱۰۰امتیاز می باشد که شما باید حداقل ۶۷ امتیاز برای استفاده از این روش کسب کنید.
ورود به استخر صدور دعوت نامه ی درخواست برای اقامت دائم را تضمین نمی کند، بلکه برای آن شما باید در مرحله ی دوم امتیاز لازم را کسب کنید.
مرحله ی دوم:
کسانی که در استخر بیشترین امتیاز را آوردند می توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند که ۶۰ روز برای ارائه ی درخواستشان زمان دارند.
حداکثر امتیاز قابل کسب در این مرحله ۱۲۰۰ امتیاز می باشد که ۶۰۰ تای آن تنها مربوط به پیشنهاد کاری در کانادا می باشد و ۶۰۰ تای بعد به خود شخص مربوط می شود.
• عوامل انسانی: در این گزینه افراد از سن، تحصیلات، زبان و تجربه ی کار کانادایی شان با وجو داشتن همسر یا بدون آن امتیازات متفاوتی کسب می کنند.
• عامل مربوط به همسر: در این قسمت افراد می توانند از تحصیلات، داشتن مدرک زبان و کار کانادایی همسرشان، هرکدام امتیازات جزئی ای را کسب کنند.
• تطابق مهارت ها: در این مرحله افراد با ترکیب چند مهارت به صورت جداگانه، امتیاز کسب می کنند؛ برای آگاهی از جزئیات این مهارت ها می توانید با مشاوران و وکلای برجسته ی موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل کنید.
جمع حداکثر مهارت های مذکور در این سه گزینه ۶۰۰ امتیاز خواهد شد.
یکسری امتیازات اضافی نیز برای استخدام هماهنگ شده و و نامزدی تعریف شده است که جمع تمام این امتیازات در مرحله ی دوم ۱۲۰۰ امتیاز می باشد.
متقاضیان اقامت دائم کانادا که از این روش استفاده می کنند، تا ۱۲ ماه در این استخر خواهند ماند، و پس از آن در صورت عدم دریافت دعوت نامه باید مجددا برای ورود به استخر پروفایل جدید بسازند.
بنابراین، برای گرفتن ویزای کار کانادا از طرق مشروحه میتوانید اقدام نمایید. تاکید مینماییم که اگر شما متقاضی گرفتن ویزای کار کاناداو همچنین مهاجرت کاری به کانادا هستید حتما با مشورت با یک وکیل پیش روید تا از اتلاف منابع مالی و زمانیتان جلوگیری نمایید. می توانید با تماس با مشاورین مجرب موسسه حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با تماس مستقیم با شعبه مرکزی وین در خصوص مهاجرت به کانادا و شرایط گرفتن ویزای کار کانادا و در نهایت اخذ اقامت کانادا با کمال میل در خدمت شما عزیزان برای پاسخ گویی به سوالاتتان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.