immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

پناهندگی در سوئد

پناهندگی در سوئد

پناهندگی در سوئد چگونه است ؟ راههای مهاجرت به سوئد کدام است ؟ شرایط پناهندگی در سوئد و راههای اخذ اقامت سوئد کدام می باشد ؟ قوانین پناهندگی در سوئد چگونه است ؟ موضوعی است که در این مقاله سعی داریم به بررسی و تشریح آن بپردازیم ، مهاجرت به سوئد طرق مختلفی دارد که یکی از راه های مهاجرت به سوئد پناهندگی در سوئد می باشد ، پناهندگی در سوئد یکی از پرخطرترین و پریسک ترین راه های مهاجرت به سوئد می باشد که در بین وکلای حقوق بین الملل نیز روش صحیح و عقلانی محسوب نمی شود و متقاضیان اخذ اقامت سوئد می توانند از دیگر طرق مهاجرت به سوئد همانند تحصیل در سوئد و تحصیل در دانشگاههای سوئد و تحصیل در دوره های زبان سوئد ، اخذ ویزای کار سوئد و همچنین کار در سوئد ، سرمایه گذاری در سوئد و … استفاده نمایند ، با این حال می توانید در باب مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور با همکاری دفتر MIE تماس گرفته و اطلاعات مکفی در زمینه راه های مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی را به دست آورید .

 

پناهندگی در سوئد چه شرایطی دارد ؟ آیا امکان مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی در سوئد وجود دارد ؟ برای درخواست پناهندگی در سوئد به کجا می بایست مراجعه نمود ؟ برای درخواست پناهندگی در سوئد چه مدارکی مورد نیاز می باشد ؟ پس از تسلیم درخواستپناهندگی در سوئد چه اتفاقاتی برای شخص پناهنده می افتد ؟ شرایط کار پناهجویان در کشور سوئد به چه ترتیب می باشد ؟ و سایر سوالات شما در باب پناهندگی در سوئد که سعی داریم با توجه به قوانین پناهندگی و قوانین کنوانسیون ژنو به آنها پاسخ دهیم .

فایل صوتی صحبت های آقای دکتر ملک پور در خصوص پناهندگی سوئد ، اتریش

برای درخواست پناهندگی در سوئد به چه سازمانی می بایست مراجعه نمود ؟

در کشور سوئد سازمانی که مسئولیت دریافت درخواست پناهندگی و بررسی پناهندگی را بر عهده دارد ، اداره مهاجرت سوئد می باشد که پناهجویان برای تسلیم درخواست خود می توانند به ادراه مهاجرت مراجعه نموده و امور مربوط به پناهندگی خود را پیگیری نمایند ، مطابق با مقررات کنوانسیون ژنو یا کنوانسیون پناهدگی سازمان ملل متحد اداره مهاجرت سوئد وظیفه محافظت از حقوق اجتماعی و انسانی پناهجویان را دارد ، پناهجویانی که میخواهند درخواست پناهندگی خود را به یکی از شعبات اداره مهاجرت سوئد ارائه نمایند حتما باید وارد خاک سوئد شوند ، ساختمان مرکزی اداره مهاجرت سوئد در شهر NORRKOPING و سایر شعبه های آن در شهرهای گوتنبرگ ، استکهلم و مالمو می باشد ، با درخواست رسمی پناهندگی در سوئد شخص پناهنجو تلقی میگردد این بدین معنا است که شخص درخواست پناهنده شدن در سوئد را دارد و سپس با موافقت پناهنده محسوب می شود و می تواند از خدمات شهروندی استفاده نماید .

 

مدارک مورد نیاز برای تسلیم درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت

اثبات هویت شخصی  

اولین و مهمترین مدرکی که هنگام درخواست پناهندگی به اداره مهاجرت می بایست ارائه شود پاسپورت متقاضی می باشد ، هویت شخصی متقاضی می بایست اصلی باشد چراکه در صورت ارائه هویت جعلی پیامدهای فراوانی من الجمله ابطال کارت اقامت و … را برای پناهنده دارد ، هویت اصلی شخص و اطلاعاتی که در آن ذکر شده است همانند تاریخ تولد ، تابعیت شخص برای اداره مهاجرت اهمیت فراوانی دارد .

دلایل مکفی برای درخواست پناهندگی

زمانیکه شخصی درخواست پناهندگی ارائه می دهد می بایست ثابت نماید که در کشور خود به دلایلی همچون نژادپرستی ، ملیت ، باورهای سیاسی ، مذهب ( دین ) ، گرایشات جنسی ( جنسیت ) ، عضویت در گروه های اجتماعی خاص و … مورد اذیت و آزار و تعقیب قرار گرفته است . حال در صورتی که در مورد علل پناهندگی متضاضی حقایق اصلی را بازگو ننماید ، می تواند توسط دولت محکوم به پرداخت جریمه نقدی گردد .

 

پس از تسلیم درخواست پناهندگی در سوئد چه اتفاقاتی برای شخص پناهنده می افتد ؟

پروسه انگشت نگاری

بعد از تسلیم درخواست پناهندگی از افرادی که سن آنها بالای ۱۴ سال تمام می باشد انگشت نگاری صورت می گیرد ، علت انگشت نگاری توسط اداره مهاجرت سوئد ، استعلام از سیستم اطلاعاتی یکپارچه کشورهای عضو شنگن ( SIS ) برای اینکه قبلل در سوئد سایر کشورهای عضو شنگن درخواست پناهندگی توسط متقاضی ارائه شده است یا خیر ؟

مصاحبه

بعد از پروسه انگشت نگاری مصاحبه توسط آفیسر اداره مهاجرت انجام میگردد ، صداقت و شفافیت متقاضی در مصاحبه کمک شایانی به روند پرونده می نماید .

کارت LMA

پس از درخواست پناهندگی و همینطور مصاحبه با متقاضی قبضی به وی داده می شود و چند روز پس از آن کارتی به نام LMA جایگزین قبض می شود ، کارت LMA نشان دهنده این است که شخص در سوئد پناهجو می باشد و این کارت را تا زمان دریافت پاسخ پناهندگی همیشه باید همراه داشته باشد ، پس از پاسخ اداره مهاجرت ( موافقت یا عدم موافقت ) کارت LMA باید تحویل اداره مهاجرت گردد .

تست رایگان سلامتی و زبان

در صورتی که اداره مهاجرت لازم بداند جهت اطمینان از ملیت پناهجو می تواند تست زبان برگزار نماید ، همچنین تست چک آپ سلامتی نیز رایگان انجام می شود .

محل اقامت و کمک هزینه موقت روزانه

زمانیکه متقاضی درخواست پناهندگی ارائه می دهد مسکن موقتی از طرف اداره مهاجرت برای او در شهر مورد نظر فراهم می شود ، اگر اگر خود متقاضی بخواهد از مسکن ( اقوام و بستگان خود در سوئد) استفاده نماید ، دیگر مبالغی برای مسکن به وی تلعق نمیگیرد ، اگر پناهجو نتواند از پس هزینه های امرار و معاش خود بر بیاد دولت مبالغی را روزانه به صورت موقت به او میدهد ، در اینصورت برای شخص کارت بانکی صادر شده و مبالغ زیر روزانه به حساب وی واریز می گردد .

هزینه روزانه برای افراد بزرگسال مجرد : ۷۱ کرون
هزینه روزانه برای افراد بزرگسال در یک خانواده : ۶۱ کرون
هزینه روزانه برای کودکان تا سن سه سال : ۳۷ کرون
هزینه روزانه برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال : ۴۳ کرون
هزینه روزانه برای کودکان ۱۱ تا ۱۷ سال : ۵۰ کرون
کمک هزینه مسکن در صورت پیدا کردن شغل در شهری که اداره مهاجرت آنجا مسکن ندارد : برای افراد مجرد ماهیانه ۳۵۰ کرون ، برای خانواده ماهیانه ۸۵۰ کرون

خدمات بهداشتی و درمانی موقت

پناهجویان دارای حق درمان پزشکی ، درمان اورژانسی و درمان دنداپزشکی دارند که توسط اداره بهداری تعیین می گردد ، کودکان زیر ۱۸ سال همانند کودکان زیر ۱۸ سال سوئدی حق درمان مشابه ای دارند .

در صورت موافقت با درخواست پناهندگی چه اتفاقاتی رخ می دهد ؟

اگر با درخواست پناهندگی شخص در اداره مهاجرت موافقت گردد ، به شخص پناهجو یک اجازه اقامت دائمی داده می شود و در برخی موارد اجازه اقامت با محدودیت زمانی یک ساله اعطا خواهد شد ، اما ذکر این نکته ضروری است که در صورت موافقت با درخواست پناهندگی به هیچ عنوان اجازه اقامت کمتر از یک سال صادر نمی گردد . و در صورت موافقت با درخواست پناهندگی دیگر شخص پناهجو یا پناهنده تلقی نمی گردد و به عنوان یه شهروند سوئدی می باشد و می تواند از تمام مزایای شهروندی بهره مند شود .

شرایط کار برای پناجویان
زمانیکه پناهجو درخواست پناهندگی به اداره کار ارائه می دهد می تواند بدون نیاز به ویزای کار اتریش به دنبال کار در سوئد باشد و در صورتی که بتواند در مدت زمانی که منتظر دریافت پناهندگی خود می باشد شغلی را به دست آورد ، درصورتیکه با درخواست پناهندگی وی موافقت نگردد و پناهجو شغلی را اخذ کرده باشد و حداقل شش ماه مشغول به کار باشد می تواند از با شرایط خاصی اجازه اقامت به دست آورد .

با توجه به شرایطی که در باب مهاجرت به سوئد و پناهندگی در سوئد خدمت شما سروران عزیز ارائه گردید ، در می یابیم که یکی از راه های مهاجرت به سوئد پناهندگی می باشد که افراد می توانند از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت نمایند که شرایط پروسه پناهندگی ودرخواست پناهندگی در مقاله فوق کامل بررسی گردید حال اگر شما متقاضیان به دنبال روش های دیگر مهاجرت به سوئد همانند مهاجرت تحصیلی ، مهاجرت کاری به سوئد و یا اینکه تحصیل در سوئد داشته باشید می توانید برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی در بابمهاجرت به سوئد و پناهندگی در سوئد به مشاورین موسسه حقوقی ملک پور با همکاری دفتر  MIE اتریش در سراسر ایران و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان به دست آورید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.