immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا

 (مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج- وکیل مهاجرت در خصوص ازدواج در آمریکا)

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا چگونه است ؟ شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا و راههای مهاجرت به امریکاچیست؟ راه های اخذ اقامت امریکا و اخذ ویزای ازدواج آمریکا و همچنین ویزای k1  آمریکا کدام است ؟ قوانین مهاجرت به آمریکا و اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا چه صورت است ؟ اقدامات لازم برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا چیست ؟مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت امریکا و اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا چه مدارکی است ؟ موسسه حقوقی ملک پور در رابطه با مهاجرت به آمریکا و شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا در این مقاله توضیح داده است . آیا قصد مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا را از طریق ویزای ازدواج و نامزدی آمریکا و راههای اخذ ویزای k1 دارید؟ آیا از شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا مطلع اید؟ چنانچه شما از جمله کسانی هستید که در خصوص اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکاسوالاتی دارید این مقاله را مطالعه فرمایید. و همچنین با کارشناسان و حقوقدانان مسلط به امور بین الملل در موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش تماس حاصل نموده و در خصوص مهاجرت به آمریکا و همچنین اخذ اقامت آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا و در نهایت اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا مشاوره رایگان اخذ نمایید .

 

فایل صوتی توضیحات آقای دکتر ملک پور در باب ازدواج با آمریکایی


در اکثر کشور های جهان بر اساس نظام حقوق بین الملل خصوصی پذیرفته شده که در صورت ازدواج فی مابین زوجین شخص می تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند.کشور امریکا از این این قائده مستثنی نمی باشد. لذا چنانچه یک نفر با یک امریکایی ازدواج کند میتواند جهت اخذ تابعیت اقدام کند. موسسه حقوقی ملک پور نحوه این اقدام حقوقی را برای شما توضیح داده وپرونده های این موضوع را جهت اخذ اقامت کشور امریکا می پذیرد.

در حقوق کشور ایران نیز به این موضوع اشاره شده است.

 

 برای مثال:در بند ۶ از ماده ۹۷۶ قانون مدنی قید شده هر زمان تبعه خارجی که با شوهر ایرانی ازدواج کند ایرانی محسوب میشود.

در بعضی کشورها نظیر ایران آثار حقوقی جهت اخذ تابعیت در ازدواج با شوهر یا زن آن کشور متفاوت است.لیکن در مورد کشور امریکا ازدواج با مرد یا زن آن قطعا منتهی به اخذ تابعیت می شود البته در صورتی که پرونده درست ارائه شود و دارای شاکله صحیح حقوقی باشد.لازم به ذکر است در نظام حقوقی بعضی کشورها نظیرایران ازدواج دارای آثار تحمیلی تابعیت می باشد.

برای مثال:در ماده ۹۷۶ قانون مدنی ایران اگر زن خارجی با مرد ایرانی ازدواج کند از نظر قانون گذار خود به خود ایرانی حساب میشود.حال آنکه ازدواج مرد خارجی با زن ایرانی متضمن اخذ تابعیت نیست.

همچنین است در کشور آمریکا که ازدواج با شخص آمریکایی نیازمند درخواست برای اخذ تابعیت میباشد و تا شما در خواست و پرونده را ارائه نکنید تابعیت به شما ارائه نمی گردد.

بدیهی است اطلاعات حقوقی در خصوص ازدواج  و شروط  ضمن عقد ازدواج و اخذ تابعیت یا اقامت درآمریکا از طریق ازدواج دارای پیچیدگی ها و اصول حقوقی خود میباشد.شما میتوانید با مشاورین و وکلای دادگستری ما تماس حاصل نمایید وما با افتخار شمارا راهنمایی می کنیم.

ویزای نامزدی K1  )K1 VISA ) 
ویزای نامزدی که به آن در طبقه بندی های ویزاهای کشور آمریکا ویزای  K1  (K1 VISA)   گفته میشود مخصوص نامزدان شهروندان آمریکایی میباشد . در واقع صدور این ویزا از سفارت فقط برای اشخاصی میباشد که بتوانند ثابت کنند با یکی از شهروندان آمریکایی نامزد هستند و قصد ازدواج را دارند . پس صدور ویزای K1   یا ویزای نامزدی دارای شرایطی میباشد که عبارتند از :
۱-    متقاضی باید شهروند آمریکا باشد
۲-    طرفین ازدواج به لحاظ قانونی مشکل و مانعی برای ازدواج نداشته باشند ( هر دو نفر مجرد باشند).
۳-    طرفین ازدواج باید ثابت کنند که در ۲ سال گذشته با همدیگر ارتباط داشته اند و همدیگر را ملاقات کرده اند .
۴-     طرفین ازدواج به سن قانونی رسیده باشند .
در صورتی که شرایط بالا مهیا باشد به کسی که نامزد شهروند آمریکایی میباشد ویزای K1  (K1 VISA )  تعلق میگیرد . هنگامی که این ویزا صادر میشود شخص باید به کشور آمریکا سفر کند . مدت این ویزا معمولا ۹۰ روز میباشد . و بهتر است که طرفین ازدواج در طی این مدت با هم ازدواج قانونی داشته باشند . بعد از ازدواج قانونی شخص میتواند برا ی اقامت دایم و تابعیت همسر خود از آمریکا اقدام کند .
شخصی که ویزای K1  را دریافت کرده است میتواند بالافاصله بعد از ورود به خاک آمریکا تقاضای کار کند . منظور این است که شخصی که با ویزای K1  به آمریکا وارد میشود اجازه کار تمام وقت را دارد.

ویزای K2) K2 VISA ) 
اگر شخصی که به عنوان نامزد شهروند آمریکایی میباشد و ویزای K1  یا همان ویزای نامزدی را میخواهد دریافت کند ؛ دارای فرزند یا فرزندانی باشد که زیر ۲۱ سال باشند و در ضمن مجرد هم باشند میتواند برای فرزندان خود درخواست ویزا دهد در این صورت ویزایی که به فرزندان تعلق میگیرد ویزای K2  نامیده میشود.

اگر شما عزیزان در پی کسب اطلاعات در خصوص شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا و مهاجرت به آمریکا می باشید و به دنبال اخذ اقامت آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا و ازدواج در آمریکا می باشید و اگر می خواهید در رابطه با قوانین و راه های اخذ ویزایk1 اطلاعات داشته باشید می توانید با موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش و شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و یا با تمامی

ویزای k3  )k3 visa )
مورد بعدی در این مسئله موقعی هست که یک شهروند آمریکایی بخواهد همسر قانونی خود را وارد آمریکا کند در این حالت ابتدا باید فرم ای I-130  پر شود و به اداره مهاجرت آمریکا ارسال شود بعد از تایید شدن این فرم باید صبر کنند تا مراحل  بعد از طریق اداره مهاجرت و سفارت آمریکا انجام شود و همسر با گرین کارت وارد آمریکا شود . این پروسه به طور معمول در حدود ۱٫۵  تا ۲ سال به طول می انجامد . در این حالت برای این که شخص بتواند همسر قانونی خود را سریعتر وارد آمریکا نماید اقدام به اخذ ویزای K3  برای همسر خود میکند تا همسر خویش را وارد آمریکا کند و شخص پرونده را در داخل آمریکا تکمیل میکند . در واقع ویزا یk3  آمریکا برای راحتی همسران میباشد که موقعی که منتظر تکمیل پرونده و اخذ گرین کارت میباشند در کنار همدیگر باشند .    برای صدور این ویزا در واقع دو شرط موجود است  :
۱= همسر شهروند آمریکایی بودن
۲- هنوز جواب فرم I-130  نیامده باشد .
ویزای k4  )k4 visa )
این ویزا مختص فر زندان مجرد و زیر ۲۱ سال همسر میباشد و موقعی که شخصی همسر یک شهروند آمریکایی شده است و قبل از دریافت گرین کارت و اقامت آمریکا میتواند با ویزای k3  وارد آمریکا شود در واقع به ویزایی که به فرزند یا فرزندان همسر تعلق میگیرد ویزای k4  میگویند.
اخذ اقامت و  تابعیت امریکا از طریق ازدواج

ویزای ازدواج در امریکا با نام های IR-1 و CR-1 شناخته می شود. هر دو از دسته ویزاهای مهاجرتی هستند که به واسطه ی آن، اتباع امریکا و یا افراد مقیم دائمی این کشور می توانند برای همسر خود، تقاضای این ویزا را داشته باشند.

ویزای ازدواج IR-1 برای زوج هایی است که از مدت ازدواج آنها بیش از ۲ سال گذشته باشد که در این صورت ویزای IR-1 با اعتبار ۱۰ سال به آنان تعلق می گیرد.

ویزای ازدواج CR-1 به زوج هایی اختصاص می یابد که مدت ازدواج آنها کمتر از ۲ سال است؛ مدت ویزای CR-1، ۲ سال است. این افراد پس از پایان مدت دو ساله ی ویزای CR-1، صلاحیت دریافت ویزای IR-1 را خواهند داشت.

شهروند یا مقیم دائم امریکا می تواند برای فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود نیز تقاضای ویزا کند که به آن ویزای K-3 می گویند. البته فرزندان متاهل و یا بالای ۲۱ سال نیز در اولویت بعدی جهت اخذ ویزای امریکا هستند. همچنین این فرد می تواند برای فرزند خوانده ی خود (فرزند همسر که مجرد باشد و در هنگام ازدواج ایشان، کمتر از ۱۸ سال داشته باشد)، نیز تقاضای ویزا کند که ویزای K-4 نامیده می شود.

ویزاهای K-3 و K-4 جزء ویزاهای غیرمهاجرتی هستند که قابلیت درخواست اقامت دائم را دارند. ضمنا مدت این ویزاها ۲ ساله است. برای ارائه ی درخواست ویزا برای فرزندان لازم است که برای هر یک، دادخواستی به صورت مجزا تنظیم گردد.

اگر همسر و فرزندان شهروند یا مقیم دائم امریکا، در خارج از امریکا هستند، وی باید به وسیله ی تکمیل فرم I-130 درخواست خود را به NVC (مرکز ملی ویزا) ارائه دهد. ولی اگر در آن زمان که وی می خواهد درخواست خود را ارائه دهد، همسر و فرزندانش در خاک امریکا هستند، خود فرد باید فرم I-130 و همسر و فرزندان او باید فرم I-148 را تکمیل کرده و بدین صورت درخواست اقامت دائم نمایند؛ البته این دو فرم باید آدرس متفاوت از هم داشته باشند.

شهروند یا مقیم دائم امریکا باید برای درخواست ویزای ازدواج مدارک زیر را ارسال کند

  1. اگر از اتباع امریکاست، کپی گواهی تابعیت؛ و اگر مقیم دائم است کپی Green Card لازم است.
  2. سند ازدواج و شناسنامه در جهت اثبات رابطه ی خویشاوندی
  3. پاسپورت با اعتبارحداقل ۶ ماه پس از ورود به امریکا
  4. رسید پرداخت هزینه های مربوطه
  5. ادله ای در جهت توانایی مالی فرد برای تامین مخارج همسر (برای حداقل ۳ ماه)
  6. کپی از فرم درخواست ویزا (فرم I-130)
  7. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  8. معرفی ضامن مالی و فرم سوگند پشتیبانی
  9. تاییدیه ی معاینه ی پزشکی

پس از تکمیل فرم، دولت امریکا در اسرع وقت از همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال وی دعوت می کند تا مراحل لازم برای انجام ویزای آنها صورت پذیرد؛ که معمولا بین یک تا دو سال به طول می انجامد. ولی در رابطه با فرزندان متاهل و یا بالای ۲۱ سال، به دلیل اینکه متقاضیان زیادی برای مهاجرت به امریکا وجود دارد، باید صبر کنند تا در نوبت خود، درخواست آنها بررسی شود؛ این پروسه ممکن است چندین سال طول بکشد.

آنچه بیان گردید قوانین و شرایط دریافت ویزای ازدواج امریکا بود که بر خلاف ویزای نامزدی، هم برای اتباع امریکایی و هم برای افراد مقیم دائم این کشور وجود دارد؛ با این تفاوت که به دلیل جایگاه بالاتر اتباع، ویزای ازدواج برای همسر و ویزای فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال اتباع، زودتر از ویزای افراد مقیم دائمی این کشور صادر می شود.برای اخذ تابعیت امریکا از طریق ازدواج، باید همانند آنچه در تابعیت از طریق نامزدی عنوان گردید، اقدام شود

خواهشمندیم توجه فرمایید موسسه حقوقی ملک پور دفتر وکالت میباشد وانتخاب زوج یا زوجه از طریق موسسه حقوقی ملک پور صورت نمی گیرد موسسه حقوقی ملک پور تنها ارائه کننده خدمات می باشد. بنابراین لطفاً در خصوص امور غیر حقوقی با ما تماس نگیرید.

موسسه حقوقی ملکپور در این مقاله در خصوص  مهاجرت به آمریکا و اقدامات لازم برای اخذ ویزای k1 بیان می نماید که این مقاله در خصوص اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا برای اطلاعات شما برای شما عزیزان و همراهان همیشگی ما گرد آوری شده است . در این مقاله ، سعی شد به پرسش‌های شما در باب چگونگی مهاجرت به امریکا از طریق ازدواج در آمریکا و شرایط اخذ تابعیت از طریقازدواج در کشور امریکا پاسخ داده شود. اگر پرسش‌های بیشتری درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ازدواج آمریکا برای شما پیش آمده است، می‌توانید با مشاورین مجرب و کارشناسان و حقوقدانان متخصص و مسلط به امور بین الملل در موسسه حقوقی ملکپور همکارموسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش تماس حاصل فرمایید و در خصوص قوانین و راه های اخذ گرین کارت آمریکا و اخذ ویزای k1وهمچنین اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا مشاوره رایگان دریافت نمایید . موسسه حقوقی ملک پور این افتخار را دارد که با بهره گیری از بهترین مشاورین و وکلای تراز اول کشور شما عزیزان را در تمامی پروسه ی مهاجرت به آمریکا و همچنین اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کشور امریکا راهنمایی و مشاوره رایگان نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.