immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

اقامت در آمریکا

اقامت در آمریکا

اقامت در آمریکا چگونه ممکن است ؟ راه های اقامت در آمریکا و همچنین راههای مهاجرت به آمریکا چیست؟ اقامت در آمریکا از روشEB1 به چه صورت است؟ آیا ویزای EB2 در نهایت منجر به اخذ اقامت در آمریکا می شود؟ با ویزای  EB3  آشنایی دارید؟ آیا از طریقویزای ازدواج در آمریکا و یا اینکه از طریق سرمایه گذاری در آمریکا می توان اقامت در آمریکا را اخذ نمود؟ اقامت در آمریکا از راهتحصیل در آمریکا چگونه است؟ آیا شناختی در ارتباط با ویزای EB4  و EB5 دارید؟ پس از چه مدت امکان اخذ اقامت در آمریکا وجود دارد؟ به طور کلی افراد بسیاری علاقه مند به زندگی ، تحصیل در آمریکا و مهاجرت به آمریکا و همینطور کار در آمریکا و اقامت در آمریکامی باشند، در این مقاله موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ام آی ای اتریش تلاش نموده است راه های اقامت در آمریکارا بیان کرده و توضیح مختصری در خصوص هریک در اختیارتان قرار دهیم.

فایل صوتی 


کشور آمریکا از لحاظ جمعیت سومین کشور جهان و از لحاظ وسعت چهارمین کشور جهان محسوب میشود. این کشور از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا و از جنوب با کشور مکزیک همسایه است هم چنین میتوان اشاره کرد که این کشور از نقطه دیگر با کشور روسیه نیز مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر واشنگتن می باشد و زبان ان انگلیسی آمریکایی است.

بسیاری از افراد علاقه مند به مهاجرت به آمریکا و زندگی و اقامت در آمریکا می باشند، به طور کلی از راه های مختلفی می توان اقامت در آمریکا را اخذ نمود مانند تحصیل ، سرمایه گذاری در آمریکا ، ازدواج، ویزای EB1، ویزای EB2، ویزای EB3 و ….. که به طور اختصار به ان می پردازیم :

این ویزا به افراد متخصص و ماهر در زمینه های گوناگون مانند زمینه های علمی، تجاری، ورزشی، آموزشی و …. تعلق می گیرد که توسط این ویزا بدون نیاز به شرایط سنی و تحصیلی، مدرک زبان و …. می توانند به کشور آمریکا مهاجرت نمایند. این افراد با داشتن تقدیر نامه از سمت یک مرکز بین المللی یا سطح کشوری/ داشتن جوایز نفیس مانند جایزه نوبل، اسکار و …. /عضویت در هیات داوران/انتشار مقالاتی در ارتباط با فرد و …. به راحتی می توانند برای اخذ این ویزا درخواست نمایند.برای این ویزا (نوع EB1A ) نیازی به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان آمریکایی نمی باشد و نهایتا در زمان نسبتا کوتاه منجر به اقامت دائم آمریکا برای فرد و اعضای خانواده ان (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) می شود.

 

ویزای EB2 یا  E2به افرادی تعلق می گیرد که تمایل دارند در کشور آمریکا سرمایه گذاری نمایند یا یک بیزینس را در کشور آمریکا راه اندازی کنند. مدت زمان این ویزا ۲ ساله است و در صورت موفقیت فرد،این ویزا به مدت ۲ سال دیگر نیز تمدید می شود. حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای متقاضیان در این نوع ویزا ۵۰۰۰۰ دلار می باشد و افراد می توانند بدون داشتن تحصیلات بالا/ مدرک زبان/ شرط سنی و …. برای این نوع ویزا درخواست نمایند. در این نوع ویزا منبع سرمایه و درامد باید مشخص باشد.

در این روش افراد می توانند در لیست مشاغلی که در آمریکا با کمبود مواجه است مشغول به کار شوند. برای دریافت این ویزا داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای آمریکایی از شروط لازم می باشد هم چنین فرد نباید بالای ۵۰ سال سن داشته باشد ولی شرط مالی، تحصیلات، سرمایه گذاری یا مدرک زبان برای این ویزا وجود ندارد. پس از اقدام برای این ویزا فرد می تواند اقامت دائم آمریکا را برای خود و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) دریافت نماید.

این روش به مهاجرت افراد خاص با شرایط ویژه تعلق دارد که در صورت واجد شرایط بودن می توانند برای دریافت این ویزا برای خود و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) اقدام نمایند. افراد خاص واجد شرایط برای این نوع ویزا عبارتند از کارکنان دینی و مذهبی/ مترجمان عراقی یا افغانی/ کارکنان سازمان های بین المللی/ اعضای نیروهای ارتش/ کارکنان بازنشسته NATO-6/همسر و فرزندان کارکنان فوت شده NATO-6/ کارکنان منطقه کانال پاناما و پزشکان.

در این روش برای اخذ ویزا فرد باید در مناطق عادی یا محروم در کشور آمریکا سرمایه گذاری نماید. شرایط لازم برای این نوع ویزا سرمایه گذاری به مبلغ یک میلیون دلار در شرایط عادی یا ۵۰۰ هزار دلار در مناطق محروم با نرخ بیکاری بالا می باشد هم چنین سرمایه فرد باید قانونی و مشخص باشد و حداقل ۱۰ نفر از افراد مقیم در کشور آمریکا را بکار بگیرد. برای این نوع ویزا به سابقه مدیریتی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیازی نمی باشد. در این روش بعد از سپری شدن ۵ سال اصل سود و سرمایه سرمایه گذار بازمی گردد و فرد موفق به دریافت اقامت آمریکا برای خود و خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) می شود.

در این روش یک فرد آمریکایی می تواند برای نامزد خود این ویزا را درخواست دهد تا فرد برای ازدواج به کشور آمریکا سفر نماید. این فرد با مدارکتی باید نشان دهد که طی دوسال گذشته با شخص آمریکایی ارتباط و ملاقات داشته و هدف انها از این ازدواج صوری نمی باشد هم چنین هر دو نفر باید مجرد بوده و به سن قانونی رسیده باشند.این نکته قابل اهمیت است که این ازدواج باید ظرف ۹۰ روز انجام گیرد و پس از ان ان ویزا باطل می گردد.

در این روش فرد می تواند با ازدواج با یک شخص آمریکایی اقامت در آمریکا را دریافت نماید. در این شرایط فرد باید نشان داد هزینه های خود و همسرش را دارد و از پس مخارج زندگی برمی اید. از این طریق فرد می تواند از طریق همسرش اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت نماید.

بسیاری از افراد از روش مهاجرت تحصیلی به آمریکا وارد شده و از آن طریق اقدام به اخذ اقامت در آمریکا می کنند. کشور آمریکا در تمامی مقاطع و رشته های گوناگون در دانشگاه های دولتی و خصوصی در آمریکا به جذب دانشجو می پردازد. افراد با ارائه مدارک لازم در هر مقطع می توانند تحصیل نمایند و پس از۱۰ سال اقامت در خاک کشور آمریکا اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. این افراد در حین تحصیل اجازه بردن همراه (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) را نیز دارند، نکته دیگر این ویزا این است که همراهان متقاضی اقامت در آمریکا اجازه تحصیل در آمریکا به صورت نیمه وقت را دارند اما اجازه کار ندارند.

اقامت در آمریکا چه به صورت موقت ، چه به صورت دائم مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. آشنایی با راه های متفاوت مهاجرت به آمریکا و همینطور اقامت در آمریکا به شما برای تصمیم گیری راحت تر کمک می کند. طبق آنچه که در متن بیان شد تمامی ویزاها مانند EB1، EB2، EB3و …. در صورت رعایت شروط و نکات ویزا پس از طی چند سال بسته به نوع ویزا نهایتا منجر به کسب اقامت در آمریکامی شود. در این مقاله نکاتی در ارتباط با راه های اقامت در آمریکا و همچنین مهاجرت به آمریکا بیان شد، شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه های مختلف حقوقی با موسسه مشاوره ای MIE(همکار موسسه حقوقی ملک پور) تماس حاصل نموده و یا با شعبه مرکزی این موسسه در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و پاسخ سوالات خود را در خصوص شرایط مهاجرت به آمریکا و همینطور شرایط اخذ اقامت در آمریکا به صورت مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.