immigration

immigration

immigration
immigration

immigration

immigration

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا چگونه است؟ آیا با سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا آشنایی دارید؟ آیا مایل به اخذ اطلاعات در زمینه سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا هستید؟ آیا امکان مهاجرت کاری به استرالیا وجود دارد؟ نکات سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا چیست؟ شرایطسیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا چگونه است؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا با این مقاله همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

مهاجرت به کشور استرالیا از راه های مختلف امکان پذیر است. یکی از این روش ها مهاجرت کاری به استرالیا می باشد. متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای کار استرالیادارند باید امتیازات لازم را دریافت نمایند. سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا به شرح زیر است:

فاکتورامتیاز
 

 

سن

 

۱۸ تا ۲۴ سال۲۵
۲۵ تا ۳۲ سال۳۰
۳۳ تا ۳۹ سال۲۵
۴۰ تا ۴۴ سال۱۵
۴۵ تا ۴۹ سال۰
 

 

 

مدرک زبان IELTS

حداقل نمره ۶ در هر مهارت امتحان IELTS / OET B۰
حداقل نمره ۷ در هر مهارت امتحان IELTS / OET B۱۰
حداقل نمره ۸ در هر مهارت   امتحان IELTS / OET A۲۰
 

 

 

تحصیلات

داشتن مدرک دکترا در کشور استرالیا و یا خارج از استرالیا۲۰
مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از کشور استرالیا یا خارج استرالیا۱۵
فوق دیپلم یا تایید سابقه کار در حد فوق دیپلم در کشور استرالیا یا خارج آن۱۰
 

تحصیلات در استرالیا

حداقل ۲ سال تحصیل در کشور استرالیا و در یکی از مراکز مورد تایید این کشور۵
 

 

سابقه کاری  در خارج از استرالیا

۳ تا ۵ سال۵
۵ تا ۸ سال۱۰
۸ تا ۱۰ سال و یا بالاتر۱۵
 

 

 

سابقه کاری در داخل استرالیا

۱ تا ۳ سال (در ۱۰ سال گذشته)۵
۳ تا ۵ سال (در ۱۰ سال گذشته)۱۰
۵ تا ۸ سال (در ۱۰ سال گذشته)۱۵
۸ تا ۱۰ سال (در ۱۰ سال گذشته)۲۰
 

 

 

موارد دیگر

داشتن حداقل ۱۲ ماه سابقه کار حرفه ای در کشور استرالیا۵
تحصیل در مناطق کم جمعیت کشور استرالیا۵
امتیاز همسر۵
نمره زبان دیگر۵
اسپانسرشیپ ایالتی (زیرگروه ۱۹۰)۵
اسپانسرشیپ منطقه ای (زیرگروه ۴۸۹)۱۰

 

نکات سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا:

سن:  در سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا حداکثر سن متقاضی ۵۰ می باشد.

زبان انگلیسی: حداقل نمره جهت شرکت در سیستم  EOI  نمره ۶ IELTS  یا معادل آن می باشد. الزامی نیست که شما فقط در آزمون IELTS  شرکت کنید و می توانید در سایر آزمون های زبان انگلیسی که مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا است نیز شرکت کنید. امتحان شما می بایست در آزمون  General  آیلتس باشد مگر اینکه سازمان ارزیابی کننده از شما آیلتس  Academic درخواست کرده باشد.

مدرک تحصیلی: در سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا مدرک تحصیلی حداکثر می تواند ۲۰ نمره داشته باشد. دکترا خارج از استرالیا یا داخل استرالیا ۲۰ امتیاز دارد.

فوق لیسانس خارج استرالیا یا داخل استرالیا ۱۵ امتیاز دارد.

لیسانس دانشگاه های  Section1 ایران ۱۵ امتیاز دارد.

لیسانس دانشگاه های  Section2 ایران  ۱۰ امتیاز دارد.

مدرک تحصیلی خارج از استرالیا می بایست توسط ارگان مربوطه ارزیابی شوند.

 

اداره مهاجرت کشور استرالیا دانشگاه های ایران را به دو بخش تقسیم کرده است:

  • Section1 : دانشگاه های این قسمت از لیسانس ۱۵ امتیاز کامل را می آورند. به طور کلی دانشگاه های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد تهران و دانشگاه های دولتی شهرستان شامل Section1 می شوند.
  • Section2 : دانشگاه های این بخش از لیسانس ۱۰ امتیاز بدست می آورند. به طور کلی دانشگاه های آزاد شهرستان های متوسط و کوچک شامل این بخش می شوند.

 

فوق دیپلم و یا معادل فوق دیپلم در رشته های فنی ۱۰ امتیاز دارد. البته این شرط همه ی مواقع صدق نمی کند. باتوجه به اینکه مدارک فوق بایستی ارزیابی شوند، گاهی ارزیابی مدارک فوق دیپلم ایران تبدیل به فوق دیپلم نمی شوند و معادل سازی صورت نمی گیرد.

برای دریافت مدرک معادل فوق دیپلم بر طبق سیستم ارزیابی استرالیا حداقل مدرک  AQF  می بایست معادل سازی شود.

مدرک دیپلم فنی به همراه سابقه کار مرتبط در بعضی مواقع می تواند معادل مدرک فوق دیپلم ارزیابی شود، معادل (AQF) و ۱۰ امتیاز لازم را بدست آورد.

دیپلم استرالیا ۱۰ امتیاز دارد.  دیپلم در استرالیا دوره ای است که بعد از ۱۲ سال مدرسه می باشد و مدت آن بین ۱ تا ۲ سال است.

سابقه کار در سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا نقش بسیار مهمی دارد چرا که امتیاز بالایی (۱۵ امتیاز) به این بخش اختصاص داده شده است. این نکته ضروری است که در تهیه سابقه کار برای اقامت استرالیا باید رشته دانشگاهی متقاضی تا حدود زیادی به سابقه کار فرد در لیست مشاغل نزدیک باشد. گاهی ممکن استاداره مهاجرت استرالیا قسمتی از سابقه کار متقاضی را کسر کرده و مابقی را بپذیرد. سابقه کار فرد باید حداقل هفته ای ۲۰ ساعت باشد. ممکن است اداره مهاجرت با مرکزی که فرد در آن فعالیت دارد تماس حاصل نماید.

متقاضی می تواند در امتحاناتی که موسسه ناتی برگزار می کند شرکت کرده و با قبولی در این امتحانات حداقل نمره (Paraprofessional) سایت ناتی ۵ امتیاز را دریافت کنید. زبان فارسی نیز در میان زبان های موسسه ناتی می باشد. مترجم ناتی در امتیاز مهاجرت به استرالیا دارای نمره ۵ می باشد.

همسر یا شریک زندگی متقاضی (Partner) می تواند در مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص ۵ امتیاز به فرد کمک کند. اگر رشته متقاضی در لیست مهارت های لازم استرالیا در شاخه SOL می باشد، رشته همسر وی نیز باید در لیست SOL باشد.

در امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا سابقه کار حرفه ای از سابقه کار معمولی متفاوت بوده و برای متقاضی ۵ امتیاز محسوب می شود. برای دریافت این امتیازات متقاضی باید در ۲ سال گذشته حداقل یک امتیاز در یکی از شاخه های زیر سابقه کار داشته باشد که مرتبط با لیست مشاغل انتخابی فرد باشد.

  • دوره هایی که توسط اداره Engineers Australia برگزار می شود برای مهندسین.
  • دوره هایی که توسطCPAA ، ICAA،IPA برگزار می گردد برای حسابداران.
  • دورهایی که توسط ASC برگزار می گردد برای فارغ التحصیلان IT.

حداقل مدت زمان تحصیل در استرالیا برای دریافت ۵ امتیاز مربوط به مهاجرت کاری به استرالیا، دو سال تحصیلی معادل ۹۲ هفته می باشد. این تحصیلات می بایستی حداقل در ۱۶ ماه انجام شده باشد. دقت داشته باشید که تحصیلات مجازی مورد قبول نمی باشد.

 

تحصیل در مناطق کم جمعیت یا استانی استرالیا:

در صورتی که متقاضی به مدت ۲ سال معادل ۹۲ هفته (حداقل ۱۶ ماه) در یکی از مناطق کم جمعیت یا استانی استرالیا تحصیل و زندگی کرده باشد می تواند بر طبقسیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا ۵ امتیاز دریافت نماید. دقت داشته باشید که تحصیلات مجازی مورد قبول نمی باشد.

 

توضیحات تکمیلی در ارتباط با سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا:

برای بدست آوردن امتیاز مورد نیاز در مورد تجربه کاری، متقاضی باید حداقل ۲۰ ساعت در هفته کار کرده باشد.

متقاضی تنها می تواند از یکی از مدارک دانشگاهی خود امتیاز بیاورد برای مثال فردی که هم فوق لیسانس دارد و هم دکترا تنها امتیاز دکترا را دریافت می کند.

همسر متقاضی درصورتی می تواند ۵ امتیاز به متقاضی بدهد که دارای ۴ شرط زیر بصورت همزمان داشته باشد:

  • کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشد.
  • حداقل نمره زبان انگلیسی (نمره ۶ برای هر مهارت) را داشته باشد.
  • وجود رشته همسر متقاضی در همان لیستی که متقاضی از آن امتیاز می گیرد و همچنین وی باید مدارک تحصیلی خود را توسط ارگان مربوطه ارزیابی کند.
  • باید حداقل ۱ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

متقاضی می تواند برای گذراندن حداقل ۱ سال از ۴ سال، قبل از اقدام برای شرکت در دوره کاری حرفه ای ۵ امتیاز اخذ نماید. دوره مورد نظر باید مرتبط با رشته فرد متقاضی باشد که این دوره ها توسط مراکز زیر ارائه می شود:

Australian Computer Society

CPA Australia

Institute of Chartered Accountants of Australia

Institute of Public Accountants (formerly National Institute of Accountants)

Engineers Australia

 

درصورتی به متقاضی امتیاز سایر زبان ها نیز اعطا می شود که فرد حداقل امتحان Para Prfesional Naati را گذرانده باشد و مدرک مربوطه را دریافت کرده باشد. اخیرا گرفتن این مدرک مشکل و هزینه بر شده است.

برای دریافت ۱۰ امتیاز مربوط به اسپانسر منطقه ای، دوست یا فامیل فرد متقاضی باید در یکی از مناطق زیر زندگی نماید:

Designated AreasState or Territory
AnywhereVictoria
AnywhereSouth Australia
AnywhereNorthern Territory
AnywhereTasmania
AnywhereAust Capital Territory
Postcode areas 4019-4028, 4037-4050, 4079-4100, 4114, 4118, 4124-4150, 4158-4168, 4180-4899 (anywhere except Brisbane metropolitan area)Queensland
AnywhereWestern Australia
Post areas 2311-2312, 2328-2333, 2336-2490, 2535-2551, 2575-2739, 2787-2898 (anywhere except Sydney, Newcastle and Wollongong)New South Wales

 

به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا، شرایط سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا، نکات سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا و سایر موارد، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا با موسسه مشاوره ای ام آی ای همکار موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان و وکلای این موسسه بهره مند شوید. اطلاعات صحیح و کامل در باب سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به استرالیا شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای کار در استرالیا راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.